Festileaks Tijdloze Top 100 (Editie 2022!)

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
ryN4CNK.png


30 (+26). The National - Bloodbuzz Ohio (394ptn - 6nom)

Wat is er mooier dan een update over een nummer van The National op moment dat hun eerste single van het nieuwe album uitkomt. Deze 'Bloodbuzz Ohio' doet weer even goed dan de dertigste plaats van de eerste editie. De afgelopen jaren stonden ze steevast rond plaats zestig. Dit jaar duidelijk weer wat meer zieltjes gewonnen. Het nummer zelf is zo'n twaalf jaar oud nadat het uitkwam met het vijfde album van de band. Toen het nummer uitkwam als eerste single van High Violet werden er toch wat kritieken geuit. We geven graag deze van Pitchfork's mee: "Bloodbuzz Ohio" was "a tense, drawn-out build with Matt Berninger's weathered baritone lording all over everything."


29 (+6). Joy Division - Love Will Tear us Apart (395ptn - 7nom)

In het jaar 1980 kwam de Engelse rockband Joy Division uit met een single zonder album met deze 'Love Will Tear us Apart'. De teksten waren geïnspireerd op de huwelijksproblemen van leadzanger Ian Curtis en zijn strijd met epilepsie. De single werd uitgebracht een maand nadat hij zichzelf van het leven beroofd had op 23-jarige leeftijd. Er kwam nog meer stress met zijn ex-vrouw toen Curtis een relatie begon met een Belgische journaliste en muziekpromotor, Annik Honoré. Mede daardoor nam de zanger zichzelf het leven. In onze lijst steeg het nummer in de tweede editie al eens van plaats 53 naar zestien om dan terug te zakken naar 45. Nu voor het tweede jaar gestaag omhoog.


28 (+13). Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down (397ptn - 6nom)

In onze eerste editie kwam 'When the Sun Goes Down' binnen op plaats 971. Eén jaar later stond het in de top 100 met een 97ste plaats. De vorige jaren werden dat plaatsen 64 en 41 om nu opnieuw wat te stijgen. Wat zal dat de komende jaren nog brengen vraag je jezelf dan af. Het nummer stond op de debuutplaat van de band en was de tweede single na 'I Bet you Look Good on the Dancefloor'. Dat nummer waren we enkele updates geleden al eens tegengekomen. Het nummer gaat over prostitutie in de wijk Neepsend in Sheffield. Oorspronkelijk bekend als "Scummy".


27 (-2). Band of Horses - The Funeral (397ptn - 7nom)

Net als het vorige nummer kwam dit nummer uit in 2006, wat een boerenjaar voor onze lijst als je het zo ziet. Niet alleen Arctic Monkeys kwam toen met zijn debuutplaat maar ook de Amerikanen van Band of Horses. Het nummer 'The Funeral' was de eerste en ook de leadsingle van Evertyhing All the Time. Pitchfork Media, weer zij, besloten om in augustus van 2009 dit nummer te noteren als 67ste grootste hit van 2000. Bij ons dus 27ste allertijden. Dit is twee plaatsen lager dan één jaar geleden. Redelijk status quo dus ten opzichte van hun beste notering ooit in onze lijst.


26 (+4). Bruce Springsteen - The River (398ptn - 7nom)

Twee jaar geleden kwam dit nummer van Bruce Springsteen voor het eerst binnen bij de laatste honderd plaatsen van de lijst. Toen steeg het van plek 179 naar 42. Vorig jaar maakte het dan twaalf plaatsen winst en ook dit jaar scoort 'The River' weer vier plaatsen positief. Het nummer stond op de gelijknamige plaat uit 1980 en tevens de vijfde plaats van Bruce. Het werd genomineerd voor de beste Rock Vocal Performance voor de Grammy Awards van 1982. Het was echter Jessie's Girl dat won van Rick Springfield. Buiten het feit dat Rick het altijd frustrerend vond dat mensen zich vergistte tussen hem en Bruce, weinig met elkaar te maken.


@royke @mattman @Remmie890 @La Hormiga 93 @EAZy @PJ @Stoffie @Yannick @Querulante Partij @Bert @Paddy @Silke @Igo. @Koekdoos @zero @RubenFrusciante @wenteldave @landgrockt @Wout_VS @randyrw @reaper @Timothy's Monster @Zwaan @Everyknight @Brian @theblackmadness @PompenOfVerzuipen @Davidd @warriorandweirdo @nathanvdk @Martijn @jonasvh @MarkD @Black Lies @Joe @Joslittel @Lion @Oasiss
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
38 (-34). Arcade Fire - Rebellion (Lies) (357ptn - 6nom)

We kunnen hier een eeuwige discussie starten over het feit of Arcade Fire nog stemmen mag krijgen. Laten we zeggen dat 2022 niet het beste jaar werd voor zanger Win Butler. Hij werd namelijk verschillende keren beschuldigd voor seksueel wangedrag. Het zal toch allemaal meespelen want de band krijgt in onze lijst duidelijk minder goede scores. Deze 'Rebellion (Lies)' stond vier jaar lang steeds in de top tien en zelfs drie keer in de top vijf. Het is dit jaar al het derde nummer dat uit de top tien valt. Doch nog voldoende stemmen om iets of wat stand te houden in de lijst.
Hahahahaha cancel culture at work.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
ryN4CNK.png


25 (+8). The Cure - Pictures of You (404ptn - 5nom)

Na binnenkomst in de eerste editie op plaats 67 zakte deze 'Pictures of You' in het tweede jaar net uit de lijst van de tijdloze top 100. Eén jaar later piekte ze op plaats 41 om dan acht plaatsen te stijgen. Dit jaar doen ze dat opnieuw naar hun hoogste positie ooit. In 1990 kwam al het achtste studioalbum uit van de band, Disintegration, waar dit de vierde en laatste single van was. De inspiratie van het nummer kwam uit een huisbrand bij Robert Smith's thuis. Eén dag later ging Smith door de overblijfselen en vond hij in zijn portefeuille een foto van zijn vrouw, Mary...


24 (+2). Radiohead - Exit Music (for a Film) (404ptn - 7nom)

In onze lijst staan van het album OK Computer maar liefst zes nummers waarvan drie in de top 100, zelfs de top 50. We kwamen 'Karma Police' al tegen op plaats 47 en 'Paranoid Android' op plaats 34. We kunnen dus wel stellen dat dit album van Radiohead uit 1997 het populairste album is hier op dit forum. Het album is dan ook een complete compositie. Heel wat bekende bands die later kwamen zouden ook toegeven dat Radiohead enerzijds en dit album specifiek altijd een grote inspiratiebron waren. Het nummer 'Exit Music (for a Film)' stond in onze eerste editie al eens achtste. De twee jaren daarna zou het zakken om nu voor het tweede jaar op rij licht te stijgen.


23 (+44). Bon Iver - RE:Stacks (405ptn - 6nom)

Sommige nummers hoog in de lijst zijn toch ook nog erg fris voor onze top 100. Deze 'RE:Stacks' kwam pas in de tweede editie in onze lijst. Twee jaar lang bleef het buiten de top 100 om dan vorig jaar naar plaats 67 te stijgen. Nu alweer een mooie winst van 44 plaatsen ten opzichte van dat. Het was in 2007 dat de debuutplaat van Bon Iver uitkwam met For Emma, Forever Ago. Het is het werk van singer-songwriter Justin Vernon en daarop stond ook dit nummer. Er kwamen drie singles uit van dat album waarvan deze en 'For Emma' op dezelfde dag uitkwamen. Dat was een half jaar na 'Skinny Love'.


22 (-5). The Killers - Mr. Brightside (412ptn - 6nom)

Op een gegeven moment maakt een band een debuut met een single en vaak ook daarna een album. Bij The Killers was dat in 2003 met deze 'Mr. Brightside'. Het is tot heden nog steeds de beste verkochte single van de band in Amerika en daarmee bewijzen ze dat hun debuut meteen geslaagd was. Het was een tijdlang ook het meest gestreamde nummer op Last.fm en op Spotify. In onze lijst kwam het binnen op plaats 56 in de eerste editie. Daarna steeg het naar achttien om weer terug te zakken naar 55. Vorig jaar was er dan plaats zeventien. Dit jaar had je dan 54 verwacht maar het werd plaats 22 en dus een heel licht verlies.


21 (+7). Prince - Purple Rain (420ptn - 6nom)

Het is voor Prince gelukt om met deze 'Purple Rain' in onze lijst de hoogste positie ooit te halen. Het doet één plaats beter dan in de eerste editie. Daarna was het twee jaar wat minder met plaatsen 68 en 60. Vorig jaar was er dan al terug de opmars naar plaats 28. Het nummer zelf zag het levenslicht in 1984 toen het uitkwam op het gelijknamige album. Het is een power ballad waarin Rock, R&B, Gospel en orkestrale muziek met elkaar gecombineerd worden. In Amerika bleef het nummer in zijn tijd steken op plaats twee terwijl het in België en Nederland wel de eerste positie kon pakken. Volgens Rolling Stone is het de achttiende beste song ooit gemaakt.


@royke @mattman @Remmie890 @La Hormiga 93 @EAZy @PJ @Stoffie @Yannick @Querulante Partij @Bert @Paddy @Silke @Igo. @Koekdoos @zero @RubenFrusciante @wenteldave @landgrockt @Wout_VS @randyrw @reaper @Timothy's Monster @Zwaan @Everyknight @Brian @theblackmadness @PompenOfVerzuipen @Davidd @warriorandweirdo @nathanvdk @Martijn @jonasvh @MarkD @Black Lies @Joe @Joslittel @Lion @Oasiss
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
In de UK zijn helemaal dol op mr brightside:

“In the United Kingdom it has also sold over 3.52 million copies and is the longest-charting single on the UK Singles Chart Top 100, having spent 342 weeks (6 years, 6 months) on the chart as of December 2022 and is the most streamed track released prior to 2010.“
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
ryN4CNK.png


20 (-6). dEUS - Instant Street (423ptn - 7nom)

We openen de top twintig, wat komen we dichtbij, met de hoogste Belgische notering. Deze 'Instant Street' kende zijn laagste notering (plaats 49) in de eerste editie. Daarna stond het twee jaar achter elkaar in de top tien. Vorig jaar viel het dan weer daar buiten met een veertiende plek om nu nog wat achteruitgang te hebben. In 1999 kwam het derde album uit van dEUS en dat was The Ideal Crash. Het was het eerste album dat via een belangrijk label de wereld in kwam. Gek genoeg was het wel het enige album van dEUS zonder een release in Amerika. Het was, logischerwijs, op dat album dat dit nummer stond.


19 (+15). Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat (427ptn - 6nom)

Het volgende nummer leerde de wereld al in 1988 kennen. Het kwam terecht op het album Tender Prey. Dat was al het vijfde album van de band. Deze 'The Mercy Seat' werd een populair nummer om te coveren. Het gebeurde onder andere door Johnny Cash. Het nummer vertelt het verhaal van een mand die op punt staat geëxecuteerd te worden op de elektrische stoel. In onze lijst stond het nummer nooit hoger dan deze negentiende plek. Nadat het in de eerste editie binnenkwam op plaats 31 stond het zelfs twee jaar lang niet bij de laatste honderd. Vorig jaar stond 'The Mercy Seat' op een 34ste plaats.


18 (-7). Johnny Cash - Hurt (436ptn - 6nom)

Er werd in de vorige uitleg al een brug gemaakt naar het volgende nummer. Johnny Cash stond met 'Hurt' in de eerste editie op plaats 50. Het steeg dan naar een achtste plaats in twee jaar na een tussenstop op plaats 42. Vorig jaar viel het met een elfde plek alweer uit de top tien. Het nummer is origineel van Nine Inch Nails die in 1994 dit nummer op hun album The Downward Spiral zette. In 2002 kwam dan deze cover van Cash. NME beschouwde de bijhorende videoclip als één van de beste aller tijden. Trent Reznor van Nine Inch Nails prees Johnny voor de interpretatie van het nummer voor zijn "sincerity and meaning' en zei zelfs "that song isn't mine anymore".


17 (-8). David Bowie - Heroes (443ptn - 8nom)

We gaan weer heel wat dieper de tijd in om terecht te komen in 1977. David Bowie bracht toen al zijn twaalfde album uit. Die kreeg de naam 'Heroes' en daarop stond dit nummer met de gelijke naam. Het gaat over twee geliefden waarvan de éne in Oost-Berlijn woont en de andere in West-Berlijn. Onder constante doodsangst dromen ze dat ze vrij zijn en met dolfijnen zwemmen. Bowie plaatste de titel tussen aanhalingstekens als uiting van ironie op de anders zo romantische of triomfantelijke woorden en muziek. Het nummer stond al elk jaar bij de laatste twintig nummer en piekte vorig jaar nog op plaats negen.


16 (+121). Pulp - Common People (450ptn - 7nom)

Sommige nummers kennen dit jaar een ware opmars en daar is deze 'Common People' er één van. Het stond alleen in onze tweede editie al eens in de top 100 met toen een notering als 49ste. Dit jaar wint het weer 121 plaatsen om de absolute piek te bereiken. Het nummer komt uit 1995 toen het als leadsingle van hun vijfde album aan de wereld gehoord werd. Het zou de signature song worden van de band en een verdediging van de verandering van de Britpop. In 2014 werd het door BBC luisteraars gekozen als beste Britpop allertijden. Dat werd één jaar later nog eens bevestigd door de lezers van Rolling Stone Magazine.


@royke @mattman @Remmie890 @La Hormiga 93 @EAZy @PJ @Stoffie @Yannick @Querulante Partij @Bert @Paddy @Silke @Igo. @Koekdoos @zero @RubenFrusciante @wenteldave @landgrockt @Wout_VS @randyrw @reaper @Timothy's Monster @Zwaan @Everyknight @Brian @theblackmadness @PompenOfVerzuipen @Davidd @warriorandweirdo @nathanvdk @Martijn @jonasvh @MarkD @Black Lies @Joe @Joslittel @Lion @Oasiss
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Muziek is een feest der herkenning. Ieder zijn of haar ding. Net zoals ik dacht dat mensen wel klaar waren na 1 seizoen Meiland. Blijkbaar heeft een groot deel van NL een andere smaak 😄

Mijn voorspelling (grote kans dat ik er naast zit):
Ik ben wel heel benieuwd naar Goldband. Hoe gaat deze band verder?
(Uitmelken waar ze kunnen de komende periode. Nieuw materiaal maken en hopen dat er een hit tussen zit. Meedoen aan tv programma’s. Geen idee wie daar het meest geschikt voor is van deze act. Samenwerkingen aangaan. Zoiets?)

Waar ligt hun limiet?
(Nederland en België. Tja, sommige kunnen het daarbij lang volhouden. Al denk ik dat deze jongens daar wel snel klaar mee zijn. Hoe vaak ga je grote festivals headlinen of de Ziggodome doen?)

Zijn ze over een jaar klaar (ik vermoed zelf van niet) of is het er eentje voor de toekomst?
(Ik denk beperkte houdbaarheid en dat de lol er wel vanaf is. Blijft volgens mij wel een gimmick).

Erg interessant proces om in de gaten te houden.
(Als jij dat doet en mij er dan fijntjes op wijst dat ik er compleet naast zit, dan drinken we daar komende zomer op LL wel een biertje op 😉).
Nou deze hadden we beide ook niet zien aankomen @Brian…. 😜Niet echt een snuggere actie….. benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze act
 
  • Haha
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nou deze hadden we beide ook niet zien aankomen @Brian…. 😜Niet echt een snuggere actie….. benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze act
Ja, misschien hebben we het een beetje gejinxt
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ja, misschien hebben we het een beetje gejinxt
Het wordt steeds gekker…. De Popprijs winnen 🏆 wat een devaluatie van die prijs. Je zal er als band ook maar eentje gewonnen hebben. Denk dat het voor S10 of Froukje meer terecht was geweest.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Het wordt steeds gekker…. De Popprijs winnen 🏆 wat een devaluatie van die prijs. Je zal er als band ook maar eentje gewonnen hebben. Denk dat het voor S10 of Froukje meer terecht was geweest.
Dat laatste ben ik het zeker mee eens, al is het maar omdat het mij persoonlijk veel meer aanspreekt. Wat Goldband betreft, tja, ze zijn rete populair en toch wel relevant te noemen, niet de beste winnaar maar ook geen blamage imo. Het blijft gewoon een popprijs heh.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Dat laatste ben ik het zeker mee eens, al is het maar omdat het mij persoonlijk veel meer aanspreekt. Wat Goldband betreft, tja, ze zijn rete populair en toch wel relevant te noemen, niet de beste winnaar maar ook geen blamage imo. Het blijft gewoon een popprijs heh.
Mwoah als het vorig jaar Di-rect was en dan nu dit gedrocht. Zoek de verschillen. Ik weet niet wat de criteria zijn. Retepopulair alleen of nog meer? En wat is relevant? Ik zou het heel relevant vinden als die ene verslaafde die zo nodig coke moest snuiven op het podium daar wat over had gezegd, zijn excuses had gemaakt en had aangegeven na vanavond richting een verslavingskliniek te gaan. Die jongen heeft echt een groot probleem (als in denial).
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Nick Cave & The Bad Seeds The Mercy Seat. Ik had dit al specifiek vermeld in mijn top 100. De song op Live at Alexandra Palace, Wat heerlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Mwoah als het vorig jaar Di-rect was en dan nu dit gedrocht. Zoek de verschillen. Ik weet niet wat de criteria zijn. Retepopulair alleen of nog meer? En wat is relevant? Ik zou het heel relevant vinden als die ene verslaafde die zo nodig coke moest snuiven op het podium daar wat over had gezegd, zijn excuses had gemaakt en had aangegeven na vanavond richting een verslavingskliniek te gaan. Die jongen heeft echt een groot probleem (als in denial).
Vond Di-Rect juist een vrij suffe winnaar. Mijn mening mbt coke gebruik kun je in het Pinkpop topic teruglezen 😅
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Vond Di-Rect juist een vrij suffe winnaar. Mijn mening mbt coke gebruik kun je in het Pinkpop topic teruglezen 😅
Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voor 🤷🏼‍♂️

Had het al gelezen in het PP forum. Tja, ik heb 2 dochters die waarschijnlijk ook naar Goldband luisteren. Los van wat ze voortbrengen vind ik het niet tof dat één van de bandleden dit doet. Wat is het nut? Wat voor doel heb je voor ogen? Ik vind het vooral heel zielig en dus een slecht voorbeeld. Los daarvan kwets je hier mensen mee. De vergelijking met alcohol vind ik dan ook mank gaan. Ja, alcohol is de grootste harddrug die er is. Alleen is dat bij ons legaal. Coke niet. Verder ben ik geen expert, maar is (hard)drugs denk ik over het algemeen verslavingsgevoeliger. Maar nogmaals, wat ik al eerder schreef, zou het de band sieren om excuses te maken en om die zielepiet naar een kliniek te sturen. Dit moet je niet en publiek willen in de muziek lijkt mij. En er zal vast veel moois onder invloed ontstaan zijn, maar dat ligt meer in het creatieve proces dan tijdens een live show, daar gaat het voor mij om hele andere dingen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voor 🤷🏼‍♂️

Had het al gelezen in het PP forum. Tja, ik heb 2 dochters die waarschijnlijk ook naar Goldband luisteren. Los van wat ze voortbrengen vind ik het niet tof dat één van de bandleden dit doet. Wat is het nut? Wat voor doel heb je voor ogen? Ik vind het vooral heel zielig en dus een slecht voorbeeld. Los daarvan kwets je hier mensen mee. De vergelijking met alcohol vind ik dan ook mank gaan. Ja, alcohol is de grootste harddrug die er is. Alleen is dat bij ons legaal. Coke niet. Verder ben ik geen expert, maar is (hard)drugs denk ik over het algemeen verslavingsgevoeliger. Maar nogmaals, wat ik al eerder schreef, zou het de band sieren om excuses te maken en om die zielepiet naar een kliniek te sturen. Dit moet je niet en publiek willen in de muziek lijkt mij. En er zal vast veel moois onder invloed ontstaan zijn, maar dat ligt meer in het creatieve proces dan tijdens een live show, daar gaat het voor mij om hele andere dingen.

🤷‍♂️
 
  • Thinking
Waarderingen: @Marc

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voor 🤷🏼‍♂️

Aldus nu.nl hadden ze al een tweede got dit gaat in de top van de hitlijsten. En verder gewoon een terechte winnaar. De andere genomineerden zouden ook waarschijnlijk gewoon terechte winnaars zijn geweest, maar die namen ken ik bijvoorbeeld alleen maar doordat ze hier voorbij komen. Goldband kwam ik afgelopen jaar toch vaak tegen.

Het mag je ding dan wel niet zijn, maar dat betekent niet dat het meteen onterecht is. En het is nou ook geen Grammy of iets dergelijks
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voor 🤷🏼‍♂️

Had het al gelezen in het PP forum. Tja, ik heb 2 dochters die waarschijnlijk ook naar Goldband luisteren. Los van wat ze voortbrengen vind ik het niet tof dat één van de bandleden dit doet. Wat is het nut? Wat voor doel heb je voor ogen? Ik vind het vooral heel zielig en dus een slecht voorbeeld. Los daarvan kwets je hier mensen mee. De vergelijking met alcohol vind ik dan ook mank gaan. Ja, alcohol is de grootste harddrug die er is. Alleen is dat bij ons legaal. Coke niet. Verder ben ik geen expert, maar is (hard)drugs denk ik over het algemeen verslavingsgevoeliger. Maar nogmaals, wat ik al eerder schreef, zou het de band sieren om excuses te maken en om die zielepiet naar een kliniek te sturen. Dit moet je niet en publiek willen in de muziek lijkt mij. En er zal vast veel moois onder invloed ontstaan zijn, maar dat ligt meer in het creatieve proces dan tijdens een live show, daar gaat het voor mij om hele andere dingen.
Laten we die discussie alsjeblieft niet nogmaals doen.

Over de popprijs wil ik echter wel ingaan. De criteria: "De winnaar van de Popprijs wordt, in tegenstelling tot andere prijzen, niet gekozen op basis van enkel artistieke creaties, internationaal of nationaal succes, streamingcijfers, een vernieuwende sound, verkoopcijfers of een langdurige carrière. De doorslaggevende factor is dat de jury het werk van de winnaar ziet als belangrijke bijdrage aan de Nederlandse popmuziek."

Heeft goldband een belangrijke bijdrage geleverd aan de Nederlandse? Door jaar specifiek, want het is een jaarlijkse prijs. Ik vind van wel. Nederlandstalige muziek is steeds populairder en populairder. Ze hebben geheerst op de festivals deze zomer, hoogste nieuwe binnenkomer in de top 2000, hele grote hit gehad, veel in het nieuws. Uit de beweging van de nieuwe muziek van de laatste 2/3 jaar in Nederland, zijn zij de grootste act. Froukje (vind ik vele malen leuker ) is bij lange na zo groot niet bij het brede publiek.

De enige andere act dit jaar door hem qua mij betreft had mogen hebben was Son mieux. Maar ik snap goldband als winnaar heel goed.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Aldus nu.nl hadden ze al een tweede got dit gaat in de top van de hitlijsten. En verder gewoon een terechte winnaar. De andere genomineerden zouden ook waarschijnlijk gewoon terechte winnaars zijn geweest, maar die namen ken ik bijvoorbeeld alleen maar doordat ze hier voorbij komen. Goldband kwam ik afgelopen jaar toch vaak tegen.

Het mag je ding dan wel niet zijn, maar dat betekent niet dat het meteen onterecht is. En het is nou ook geen Grammy of iets dergelijks
Ik schrijf ook nergens dat het onterecht is volgens mij. Is misschien jouw interpretatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken