Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik ben als laatste aan de beurt met de letter R. Ik ga alleen niet veel tijd hebben vandaag. Sla mij zometeen maar over, ik haal dat vanmiddag/vanavond in.
Tijd om deze ochtend gelijk maar van wat vlammend temperament te voorzien.
We hebben deze Spaanse koningin weten te boeken die flamenco en latin combineert met pop. Nadat ze eerder op DTRH en Rock Werchter heeft gestaan is het nu de beurt aan het Live Forever Festival:
Dan tóch nog! Ik begon al te denken 'onwaarschijnlijk als die niet gekozen zou worden'. Bij mij is de keuze anders gevallen wegens al geboekt op de vorige editie.
Kan nog net voor de werkdag begint, maar om op bovenstaande in te haken; wij misten inderdaad een aantal verwachte namen en zeker met de "barn-discussie" van deze en afgelopen edities. Voor ons bestond de keuze eigenlijk weer uit 2 artiesten, beide niet gekozen dus enige keuzestress. Uiteindelijk wordt het de ene rocklegende voor de ander, Robert Plant zal de buhne betreden voordat Eddie Vedder die afsluit. Solowerk, LZ-werk en wie weet is Alsion ook nog in de buurt. Dat worden een paar hele fijne uurtjes met twee zeer gewaardeerde en prachtige stemgeluiden.
Het is alweer tijd voor een nieuwe naam voor het PurpleWhiteFestival. Op de line-up staan al een aantal vrouwen en daar komt er nu nog één bij met Emmy Meli. Zij zal zondag, de laatste dag, mogen afsluiten op LoW Stage. Zo mag ze gaan clashen met The Killers. Ze valt tussen Goose en The 1975 die op Marquee Stage spelen. Op dit moment is Emmy helemaal doorgebroken met haar nummer 'I Am Woman'. Het nummer weet te scoren over de hele wereld en dat brengt haar deze boeking op. De song werd bekend via TikTok, het platform waar mening artiest tegenwoordig weet te scoren.
VR: The Vamps - Inhaler - John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Portland - The Radar Station - Sylvie Kreusch - Dotan - Air Traffic - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Naaz - Meskerem Mees - RHEA - IBE - The Used - The Van Jets - Charlotte Gainsbourg - Band of Horses - Emmy Meli - Goose - The 1975 - Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran
Een goede band met een lange naam en een belachelijk grote snor. Graspop 2019 gaven ze een leuke show weg in de marquee. Eagles of Death Metal zullen zeker en vast een goed optreden geven op Rock Blomberghen.
Degene die de avonturen van de organisatie op het Alcatraz forum een beetje gevolgd hebben zullen niet verbaasd over de volgende aankondiging. Op een festival met enorm veel goede optredens, zelfs 3 10'en (en die geef ik zelden), was dit het beste optredens. Intens, donker, dynamisch, betoverend maar vooral een sloophamer van een set. Legendes in de black metal, een genre dat nog een beetje ondervertegenwoordigd was op deze editie van JozzFest. Ontstaan begin jaren 90 en in de periode een aantal legendarische platen uitgebracht waarin ze de genres van een conservatief genre hebben verschoven.
Op dag 1 van JozzFest zochten we nog een headliner van de Marque die we nu met trots mogen aankondigen! Na Rivers of Nihil, Chelsea Wolfe, Moonspell en Paradise Lost zal het majestueuze Emporer het licht uitdoen!
Ik heb de tijd om mijn laatste tentheadliner aan te kondigen. Ik was bijna aan het twijfelen om nog iets langer te wachten om 2 aankondigingen te doen.
Even wat tegen gewicht aanbieden voor de zondag door stevige rock/punk te boeken. Hey! Ho! Let's Go!