Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Kwas aant twijfelen, maar kon hun grootte echt niet inschatten vandaag de dag
Was voor mij ook een gokje. In hun tijd niet echt groter geworden dan een paradiso act, maar nu wel legendes. Ik vergelijk ze een beetje met sex pistols en die stonden met hun reünie ook de tweedde tent af te sluiten op Lowlands 2008. Dus vond deze plek wel een mooie voor Raamones. Ook om een beetje alternatief voor Billy Joel te bieden natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Tijd voor een band die nog niet heel veel grote live optredens heeft gegeven. Maar ja, je moet ergens beginnen. Een ding doen ze natuurlijk wel goed als beginnende band: de band is namelijk 'Berlin-based'. Iets dat in de laatste jaren vaker succesvol is geweest. Exploded View!

@Oasiss en @HollandiaFCB

Zelfde concept als gisteren voor mij. Sla mij maar over deze ronde met de E, ik haal hem later in. Ik verwacht niet dat mijn E act bij Koekdoos op het lijstje staat, of hij moet me ineens verbazen ;)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Op 1 juli 2022 staan o.a. Etta James en Aretha Franklin geprogrammeerd, maar daar gaan we nog een flinke schep bovenop doen.
Google je haar dan lees je dat ze één van de grootste jazz vocalisten aller tijden is. Daar is geen woord van gelogen. In de tijd van Billie Holiday kreeg zij geheel terecht de titel first lady of song. Eind jaren '30 liet ze zich voor het eerst muzikaal horen en in haar decennia lange carrière heeft ze met de groten der aarde het podium gedeeld, heeft ze meer dan tien grammy's binnengesleept en een onuitwisbare invloed uitgeoefend op muziek.

Vereerd, en dolblij om te mogen aankondigen:

ELLA FITZGERALD

@HollandiaFCB

Tijd voor een dagopener van een overdekte stage. Bij Braziliaanse metal denk je al snel aan Soulfly en Sepultura,. Van die laatste is ex-drummer Jean Dolabella samen met de 'Neder-Braziliaan' Theo van der Loo gaan jammen en uiteindelijk een band gestart. Met invloeden van hardrock, grunge en metal timmerden ze al snel aan de weg. Zo stonden ze op Rock in Rio, tourden ze met QOTSA en Foo Fighters én waren ze één van de eerste Braziliaanse bands die met Engelstalige songs op de radio kwam. In 2020 zouden ze op Rock Werchter staan, we weten allemaal hoe dat gelopen is, en deze zomer staan ze op Graspop. Too Much Ego will Kill your Talent!

@koekdoos dan

• Leuk
Waarderingen: Paddy en theblackmadness
Nieuwe subheadliner! Na het doorschuiven van Kool & The Gang naar de zaterdag, voegen we daar nu de subheadliner aan toe en hebben we een werkelijke saturday night fever te pakken! Het is een boogie wonderdag.

Earth, Wind & Fire

En daarmee hebben we op deze zaterdag een mooi thematische avond op de mainstage met achtereenvolgend Kool & The Gang, Earth, Wind & Fire en Bee Gees. Disco disco, good good!

@werchter12 en daarna @WesleyNoH

Had ze graag gehad voor mijn Zaterdag, maar kon ze geen mooie plek meer geven helaas. Leuke booking!

Toen op hun jaarlijkse familiediner Rosa en Jennifer de naam van hun nieuwe band bekend maakten, zal oma niet helemaal op haar gemak geweest zijn. Gelukkig maken ze vooral topmuziek en zijn ze ondertussen één van de Queen's van de Festileaks Ten geworden:

Let's Eat Grandma

@WesleyNoH
@randyrw

PWFestivallumineers.png

The Lumineers komen naar PurpleWhiteFestival op vrijdag en zullen op Main Stage spelen. Daarmee zijn ze het voorprogramma van Tame Impala en Arctic Monkeys. (Geen tijd voor hele tekst :p).

VR: The Vamps - Inhaler - John Legend - Lewis Capaldi - The Lumineers - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Portland - The Radar Station - Sylvie Kreusch - Dotan - Air Traffic - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Naaz - Meskerem Mees - RHEA - IBE - The Used - The Van Jets - Charlotte Gainsbourg - Band of Horses - Emmy Meli - Goose - The 1975 - Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran

De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman

Zonder deze man geen Prince, geen glamrock en ga zo maar door. Een pionier in de rock 'n roll en een held aan de piano. De grote Little Richard!

Zaterdag 02 Juli
Main Stage
: Nina Simone - Lauryn Hill - Little Richard - Buena Vista Social Club
Marquee: Herbie Hancock & The Headhunters - Grace Jones
Boogie Stage: Fela Kuti - Rufus Ft Chaka Khan - Rodrigo y Gabriela - Zap Mama - Zita Swoon

littlerichardportrait.jpg

@mattman - @theblackmadness

Ik vond het heel moeilijk om hem te plaatsen dus als er iemand niet akkoord is hoor ik het graag.

Richard is zo'n stijf icoon, die man kan gewoon naast Nina headlinen hoor. Co-headline structuurtje imo.

Users who are viewing this thread