Down The Rabbit Hole 2016

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Laatste jaren ben ik naar Pinkpop en Rock Werchter geweest. Dit jaar voor het eerst gekozen om naar een ‘kleiner’ festival te gaan. De strijd ging tussen BKS en DTRH, en uiteindelijk voor DTRH gekozen. Mijn vraag: in hoeverre kun je namen die op BKS staan, afschrijven voor DTRH? Ik had namelijk gehoopt dat VANS en Honne op DTRH komen, maar ze zijn al geboekt voor BKS.
Geen enkele overlap. Sorry. ;) Hoogstens een Nederlandse act, maar meer overlap zul je niet zien.

Overigens: mooie Werchter-namen. Tane Impala komt, check. Maar At The Drive In en Savages? Hele geschikte namen voor de aankondiging van volgende week. ;)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.706
2.085
Verwacht een At The Drive In eerder op BKS of Pinkpop, heb van DTRH het idee dat ze in het harde segment voornamelijk psychrock-bandjes boeken en alles wat daar buiten valt niet of amper.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Verwacht een At The Drive In eerder op BKS of Pinkpop, heb van DTRH het idee dat ze in het harde segment voornamelijk psychrock-bandjes boeken en alles wat daar buiten valt niet of amper.

Bwa, als DFA1979 kan, dan ATDI ook. Ze staan in ieder geval in de VS tijdens Pinkpop en BKS, dus het zou een opportuniteit zijn voor DTRH.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
En ATD is een Mojo-act en Motorpsycho en Brian Jonestown Massacre stonden er ook. En, alhoewel ze veel meer psych en Indië dan hardere rock boeken, liefhebbers daarvan behoren toch wel tot de doelgroep, getuige ook het - slechte naam incoming - vuige veld.

En als je die act kán boeken, ongeacht well festival je bent, dan dat gewoon. :p
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
... is Tame Impala uitgegroeid tot belangrijkste alternatieve doorbraak van 2015 en de gedroomde headliner van ieder middelgroot festival in 2016. Het festival dat stiekem achter de schermen Tame Impala vastgelegd heeft voor komende zomer, zal vast volgende week de vlag trots uit hangen.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Januari/Tame-Impala-Heineken-Music-Hall.html

Was eigenlijk al redelijk duidelijk, maar toch.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
… is Tame Impala uitgegroeid tot belangrijkste alternatieve doorbraak van 2015 en de gedroomde headliner van ieder middelgroot festival in 2016.

Het festival dat stiekem achter de schermen Tame Impala vastgelegd heeft voor komende zomer, zal vast volgende week de vlag trots uit hangen.

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Januari/Tame-Impala-Heineken-Music-Hall.html

Was eigenlijk al redelijk duidelijk, maar toch.

Haha. Zouden ze inside information hebben? Goh. :roll: :wink:

@Recensie: Alter Ego een minder nummer?! Dat vond ik één van de hoogtepunten. EDIT: nee, hét hoogtepunt.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Nu Chvchres op Lowlands staat kunnen we ze afschrijven voor DTRH?

Air zou inderdaad fantastisch zijn. Of anders Bob Moses.

Rhye was afgelopen jaar zooo mooi dus hoop dat ze een act in die trend boeken
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Nu Chvchres op Lowlands staat kunnen we ze afschrijven voor DTRH?
Jup!

Een aantal acts die volgens mij wel behoorlijke kanshebbers zijn om volgende week aangekondigd te worden. Nog mensen aanvullingen?
- Jack Garratt
- Tame Impala
- At The Drive-In
- Odesza
- Savages
- Balthazar
- Weval
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Hoe 'zeker' is het eigenlijk dat er deze week nieuwe namen volgen? Zoals iemand op Graz zei: i.v.m. de voorverkoop van Lowlands zou het niet heel logisch zijn als DTRH deze week met namen komt.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Nou ja. Het is niet zo zeker dat het is aangekondigd, maar het is wel heel erg waarschijnlijk.

* Grote hint was onder andere de recensie van Atze de Vrieze afgelopen week, die schreef in zijn Tame Impala-recensie: "de gedroomde headliner van ieder middelgroot festival in 2016." en "Het festival dat stiekem achter de schermen Tame Impala vastgelegd heeft voor komende zomer, zal vast volgende week de vlag trots uit hangen."
Zelfs al is Tame Impala geen headliner, dan nog lijkt het me dat Atze de Vrieze alsnog op de hoogte is van het feit dat er deze week een aankondiging door DTRH komt.

* En de reden dat ik denk dat er nieuwe namen komen is omdat dit het standaardprotocol van aankondigen door DTRH is:
- Aankondiging in de eerste week van januari
- Aankondiging in de eerste week februari (een week na de aankondiging van Lowlands' eerste namen)
Dit was de afgelopen twee jaar zo en ik verwacht dat ze ook dit jaar weer dat schema volgen.

* Het is logisch om de week nadat (aanvankelijk) je early-bird-tickets (zouden) aflopen nieuwe namen aan te kondigen. Anders valt de verkoop stil. ;)

* Tame Impala is een kansrijke headliner, en het is logisch die aan te kondigen na het weekend van hun Nederlandse optreden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Nou ja. Het is niet zo zeker dat het is aangekondigd, maar het is wel heel erg waarschijnlijk.

* Grote hint was onder andere de recensie van Atze de Vrieze afgelopen week, die schreef in zijn Tame Impala-recensie: “de gedroomde headliner van ieder middelgroot festival in 2016.” en “Het festival dat stiekem achter de schermen Tame Impala vastgelegd heeft voor komende zomer, zal vast volgende week de vlag trots uit hangen.”
Zelfs al is Tame Impala geen headliner, dan nog lijkt het me dat Atze de Vrieze alsnog op de hoogte is van het feit dat er deze week een aankondiging door DTRH komt.

* En de reden dat ik denk dat er nieuwe namen komen is omdat dit het standaardprotocol van aankondigen door DTRH is:
– Aankondiging in de eerste week van januari
– Aankondiging in de eerste week februari (een week na de aankondiging van Lowlands’ eerste namen)
Dit was de afgelopen twee jaar zo en ik verwacht dat ze ook dit jaar weer dat schema volgen.

* Het is logisch om de week nadat (aanvankelijk) je early-bird-tickets (zouden) aflopen nieuwe namen aan te kondigen. Anders valt de verkoop stil.
1f609.png


* Tame Impala is een kansrijke headliner, en het is logisch die aan te kondigen na het weekend van hun Nederlandse optreden.
...niets aan toe te voegen...
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Nice, dat zijn wel goede argumenten om dese week namen te mogen verwachten.

Ding is alleen wel dat Lowlands ook moet verkopen (ook Mojo) en dat daar misschien nu wel meer prioriteit ligt. Daarom eigenlijk ook gek dat die niet vorig weekend de voorverkoop al begonnen.

Nouja, we zullen zien, ben iig benieuwd naar een nieuwe worp!
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ding is alleen wel dat Lowlands ook moet verkopen (ook Mojo) en dat daar misschien nu wel meer prioriteit ligt. Daarom eigenlijk ook gek dat die niet vorig weekend de voorverkoop al begonnen.
Ben ik met je eens, het is een aanpak van Mojo die ik niet helemaal begrijp. :p
Maar desalniettemin verwacht ik wel namen deze week.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
DTRH is vooral concurrent van BKS en wat minder van Lowlands lijkt me. Ik verwacht wel snel weer namen, Tame Impala en nog wat bands. Vrees alleen dat ze voornamelijk goede namen op Lowlands gaan programmeren nu DTRH toch al zo goed als uitverkocht is.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Dat licht van te voren al vast, heeft niks met uitverkopen te maken.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Nou, ik had het fout. DTRH kondigde vandaag aan om volgende week pas namen aan te kondigen; 10 februari. ;)

Oh well, het is wel verstandig met het oog op Lowlands natuurlijk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken