Down The Rabbit Hole 2016

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
DTRH was niet uitverkocht vorig jaar. Het festival wil uiteindelijk naar de 35.000 bezoekers toe per jaar toe, en het terrein schijnt dat te kunnen houden. De organisatie heeft eigenlijk nooit echt duidelijk gemaakt hoeveel tickets er maximaal zijn per jaar.

De groei die het festival doormaakt loopt volgens mij wel aardig volgens planning:
- 2014, 10.000 bezoekers
- 2015, 15.000 bezoekers
- 2016, ze zijn wel op schema voor de 20.000 volgens mij.

The Prodigy is niet een band die DTRH ooit zou boeken denk ik. De headliners zijn steeds wel 'rock' geweest en niet elektronisch. Qua elektronisch programmeren ze meer de opkomende 'hippe' namen, zoals FKA Twigs en FlyLo vorig jaar en dit jaar Muramasa en Flume.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Tot dusver ben ik daar overigens erg blij mee, maar ben benieuwd wat we nog meer mogen verwachten.
Ze kunnen natuurlijk altijd duurdere acts gaan boeken, maar tot nu toe zie ik dat niet direct terug in de aankondigingen. De twee headliners lijken nu niet per se duurder dan die vorig jaar, en ook de rest van het programma tot nu toe lijkt ongeveer de lijn van vorig jaar te volgen. Dus duurdere bands? Voorlopig lijkt dat niet het geval.

Vorig jaar hebben ze wel een stuk meer bands gedeprogrammeerd dan het jaar daarvoor. Dat zouden ze nu wéér kunnen doen, maar dat zou wel betekenen dat ze een extra tent zouden moeten neerzetten. Ik denk eigenlijk dat we pas volgend jaar een Stage 4 gaan zien.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Als eerste hadden ze aangekondigd dat de kaartverkoop van de Early Birds tot 31 januari zou duren. Ze zijn inmiddels al uitverkocht, maar toch neem ik aan dat ze gepland hebben om voor die datum niets aan te kondigen. Dus februari.

De afgelopen twee jaar hebben ze steeds in de eerste week van februari nieuwe namen aangekondigd, dus dat verwacht ik nu ook weer. Ook omdat blijkbaar BKS volgende week namen aankondigt, en Lowlands traditiegetrouw eind januari namen aankondigt, zou het denk ik wel tactisch zijn om die week erna te kiezen.

Ergens tussen 1-5 februari zou niet gek zijn, dus. Vaak komen aankondigingen op dinsdagen, maar dat wisselt bij DTRH hééél erg, dus dat zegt misschien niet zo veel. En ik zou eerlijkgezegd ook niet verbaasd zijn als de aankondiging die week daarna kwam.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Tame Impala speelt vrijdag 29 januari in de HMH. Het begin van de week erop lijkt me dan aannemelijk, zeker met de early bird die de 31ste eindigt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Early Bird is al gekapt, en Tame Impala als laatste headliner? Zijn die vrij dat weekend? ofwel in europa?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Early Bird is al gekapt, en Tame Impala als laatste headliner? Zijn die vrij dat weekend? ofwel in europa?

Welja, wat Kid al zei: oorspronkelijk ging de early bird tot zondag duren.

Tame Impala is al uitgesloten voor BKS en Pinkpop, en heeft al Europese data staan voor begin juli. Het is aannemelijk dat ze voor Glastonbury ook al in Europa zullen zijn.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Dan wordt het nog even wachten tot februari. Ik hoop echt zo hard op een Massive Attack.

Maar dat het wederom een geweldig festival gaat worden staat vast. woopwoop
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Nominaties voor sub-headliners: Suede, Beirut, Animal Collective, AIR.

Zouden mooie namen zijn in ieder geval. :p
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Anco staat al op Rewire en Suede en Beirut kunnen niks en BKS boekt meestal weinig namen die niks kunnen.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Suede en Beirut kunnen niks en BKS boekt meestal weinig namen die niks kunnen.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'kunnen niks', maar gelukig gaat dit topic over DTRH en niet BKS. :p

En ik weet ook niet per se of Rewire een reden zou zijn om niet ook naar een ander festival te gaan?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Animatie Collectieve is wel exclusief hoor.
Jeroen, het wordt een beetje vermoeiend.
 

Geert

Playlistbediener
9 apr 2014
46
34
Van de Best Kept Secret namen van vanavond vind ik het persoonlijk jammer dat Vant niet naar DTRH komt. Die had ik best willen zien. Ik heb zo'n idee dat Nothing but thieves wel eens zou kunnen komen. Zijn 30 juni in Zwitserland, dus grote kans dat ze het weekend ervoor verschillende festivals afgaan.

Meer bands die dat weekend in de buurt zijn waar ik op hoop zijn o.a.: The Offspring, Dropkick Murphys (of vooruit Flogging Molly),

En ik zou het wel heel grappig vinden als Doe Maar komt optreden. Past eigenlijk best bij DTRH qua sfeer en ze spelen een week ervoor in de Ziggo.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Van de BKS namen had ik graag Honne op DTRH gezien.

Verder hoop ik erg op Odesza, Chvrches en Bring Me The Horizon. Staan alle 3 datzelfde weekend op Roskilde dus zijn in de buurt :)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Van de Best Kept Secret namen van vanavond vind ik het persoonlijk jammer dat Vant niet naar DTRH komt. Die had ik best willen zien. Ik heb zo’n idee dat Nothing but thieves wel eens zou kunnen komen. Zijn 30 juni in Zwitserland, dus grote kans dat ze het weekend ervoor verschillende festivals afgaan.
Klinkt inderdaad wel erg aannemelijk, maar is wel een type band die het ook goed zou doen op DTRH.

Meer bands die dat weekend in de buurt zijn waar ik op hoop zijn o.a.: The Offspring, Dropkick Murphys (of vooruit Flogging Molly),
Die komen niet naar Down The Rabbit Hole, hoor. Als ze naar Nederland komen voor een festival zul je ze op Pinkpop zien. ;) Die alternatieve noughties rock is niet muziek die DTRH programmeert.

En ik zou het wel heel grappig vinden als Doe Maar komt optreden. Past eigenlijk best bij DTRH qua sfeer en ze spelen een week ervoor in de Ziggo.
Ze spelen drie keer de week ervoor in de Ziggo. Voor Nederlandse acts zou het echt overkill zijn om dan ook nog een festival te programmeren. Daarnaast is DTRH eigenlijk wat te klein voor Ziggo-acts; ze hebben één keer The Black Keys gehad, maar die waren dan ook headliner.
Grappig zou het wel zijn, maar het is denk ik ook niet helemaal het publiek dat het festival wil aantrekken. Doe Maar boeken betekent ook dat al die Amstel Live-bezoekers ook komen en dat is niet de doelgroep.

Deze week komen de eerste Lowlands-namen, kunnen we direct kijken welke namen we voor DTRH kunnen afstrepen. En met de aankondiging van Tame Impala voor Roskilde lijkt het nog duidelijker dat die DTRH gaat headlinen.
Staan wat namen tussen die zo op DTRH zouden kunnen staan: Savages, Protomartyr, CHVRCHES. Die eerste twee kunnen nog alle kanten op, maar verwacht ik op BKS. CHVRCHES is tijdens BKS in Amerika en zie ik op geen enkel ander Nederlands festival staan behalve Lowlands en DTRH, dus dat is een goede kanshebber. Samen met Jack Garatt (ga er vanuit dat die komt) en Flume krijgt de eletronische line-up zo al behoorlijk vorm.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Laatste jaren ben ik naar Pinkpop en Rock Werchter geweest. Dit jaar voor het eerst gekozen om naar een 'kleiner' festival te gaan. De strijd ging tussen BKS en DTRH, en uiteindelijk voor DTRH gekozen. Mijn vraag: in hoeverre kun je namen die op BKS staan, afschrijven voor DTRH? Ik had namelijk gehoopt dat VANS en Honne op DTRH komen, maar ze zijn al geboekt voor BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken