Down The Rabbit Hole 2016

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lijkt er op dat er flinke klappen vallen aan de kant van BKS.

Ik denk dat ik gewoon een kaartje ga kopen. 100 euro kan ik gewoon niet aan me voorbij laten gaan voor wat er nu al staat. Zie wel of ik iemand mee krijg of wat ik uiteindelijk doe.
Vraagje; als ik nu een ticket haal voor die 100 euro kan ik die later eventueel geqoon verkopen via ticketswap neem ik aan? Mocht het zo zijn dat het niet gaat lukken.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gewoon doen, ik heb tot nu toe ook alleen een kaartje, dus anders sluit je je bij mij aan :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Ja, same Wessel! Ik koop straks ff DTRH-kaartje. Zo'n lage prijs voor een festival op loopafstand met toch wel een toffe lineup kan ik eigenlijk niet laten schieten :p.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ah tof dit, die zaterdag op bks vorig jaar was al supergezellig. Dit vind ik echt heel leuk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb ook kaartje btw nu

Omdat Matthijs en Thomas wel al kaartjes hadden, jij niet.

Nu ga ik nooit meer iemand quoten om zo verdere beledigingen te voorkomen.

@MRMantel Yep, erg goed vermaakt op BKS die zaterdag. Lijkt me zeer aangenaam tijdens DTRH ook weer samen rond te hangen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ben benieuwd hoe vroeg M83 deze kant op komt. Dat zal deze line up wel maken voor mij, al zal het wel lowlands worden.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Heb zelf ook al een kaartje voor DTRH, dus dat wordt een drukke boel. Ben wel heel erg bang wat dit voor gevolgen heeft voor BKS. :eek:
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Kid wrote:
Heb zelf ook al een kaartje voor DTRH, dus dat wordt een drukke boel. Ben wel heel erg bang wat dit voor gevolgen heeft voor BKS.
1f62e.png



En toch, hoe geweldig ik BKS ook vindt (en ik DTRH eerste hekelde), eigen schuld dikke bult.
En nu kan ik wachten op het commentaar van Jeroen :’)
Wel interessante vraag of het hun eigen schuld is.

Mojo heeft met de combinatie Lowlands/Down The Rabbit Hole sowieso een gigantisch voordeel. Courtney Barnett stond al eerder op DTRH, daarna op Lowlands en nu weer op DTRH. Ty Segall stond afgelopen jaar op Lowlands met Fuzz. Mura Masa, stond ook afgelopen jaar op Lowlands. What So Not stond vorig jaar op Lowlands, dus Flume dit jaar op DTRH. The National, anderhalf jaar geleden op Lowlands. Lekker makkelijk scoren.

En als Tame Impala ook nog komt...

Op dit vlak heeft BKS het gewoon moeilijker, niet echt een ander festival om zich aan op te trekken (Hurricane levert amper echt interessante namen op). Toch kon BKS de afgelopen jaren met gemak het geweld van DTRH aan en ook dit jaar heb ik het idee dat hun uiteindelijke line-up uiteindelijk wel eens een stuk beter zou kunnen zijn dan die van DTRH - alhoewel DTRH nu nog mijn voordeel geniet. Waarom lijkt het er nu dan op dat er meer buzz is voor DTRH dan BKS?

Ik ga even speculeren. Ik weet er niets van af, maar dit zijn gewoon mijn 2 cents.

Ik denk dat er meer vraag is naar een festival waar PJ Harvey - ook al kennen mensen die niet - headliner is dan Editors. Als je de Editors programmeert zoek je de concurrentie op met festivals die vertrouwde namen programmeren. En raad eens? BKS moet het tegen elk ander festival afleggen op het gebied van vertrouwde namen.
Veel vrienden die ik ken gaan naar DTRH, ook al kennen ze bijna niks van het hele affiche, ze willen gewoon verrast worden. Ook al heeft BKS genoeg verrassingen in petto, daar kijken de meeste mensen niet meer naar zodra ze headliner 'Editors' zien staan.

Ik denk ook dat het overstappen op hipje-hopje een slechte zet is. Je maakt mensen onwijs in de war over wat nou je identiteit is als festival. BKS zou zich juist heel hard af moeten zetten tegen DTRH.

Nou ja, dat zijn zo twee dingen mij opvielen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Conclusie: DTRH weet beter op conformisme in te spelen?

Overigens is er niets bekend over de kaartverkoop van BKS. Verschil op facebook (for what it's worth) is 2.5 duizend mensen die gaan. En er is nog maar een heel klein deel van de line-up bekend.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb nog steeds veel vertrouwen in BKS dat ze door middel van de kleine namen een interessantere Line-up kunnen neerzetten dan DTRH dit jaar. Maar met Editors hebben ze misschien te veel geld geinvesteerd in een headliner waar het BKS momenteel niet zo op zit te wachten (tegenvallen album / te vaak in NL). Daarnaast ben ik bang dat heel veel mensen (oud lowlands bezoekers) dit zien als hun nieuwe Lowlands. En daarin kiezen voor DTRH en niet eens aan BKS denken. Want het kan best dat ze er dit jaar nog meer van gaan merken in hun Lowlands kaartverkoop.

Dat DTRH dit jaar veel kaarten gaat verkopen staat vast, vooral als ze met Tame Impala headline spot nummer 3 invullen. Maar toch denk ik dat BKS nog sterk kan scoren met de juiste headliner. Neem een Last Shadow Puppets die door de hype rond AM een gigantische achterban hebben. Of wat zou een Bon Iver of Sufjan een heerlijke aanvulling zijn. DTRH heeft dadelijk 60% van zijn kaarten verkocht voor 100 euries terwijl BKS met mooie namen nog veel kaarten kunnen verkopen voor een prima prijsje. Maar als die laatste headliner tegen zou vallen....

Ben benieuwd wat er in de volgende namenpakketjes zit van beide festivals. Maar vooral benieuwd hoe BKS gaat terugslaan.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik snap echt niet waar die 'nieuwe' weg van BKS vandaan komt. Het is echt helemaal niet nieuw dat BKS een band als Two Door Cinema Club op het affiche heeft staan. En is Alt-J dan zo veel 'alternatiever' dan Editors. Wel ben ik het eens met het hippe gedoe dat ze er nu aan toevoegen en die Instagram post dat dat allemaal niet echt nodig is. Maar volgens mij blijft BKS dit jaar gewoon met dezelfde visie door gaan als andere jaren.

#BKSFORLIFE
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ja oke je hebt wel gelijk qua Editors, en dat is ook gewoon niet wat je wil. Maar Bon Iver als headliner erbij en dan nog Beirut en New Order in de line up zetten en ik koop met veel plezier een kaartje, ondanks dat ze achter PJ Harvey hebben gevist. Maar ze kunnen ook niet alles hebben he.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
zou FATM geen kanshebber zijn? week erna op werchter!
Of zou ze daar te groot voor zijn? zou iig een mooie aanvulling zijn :)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Tame Impala is waarschijnlijk de derde headliner, dus zou FATM eerder op Pinkpop dan op DTRH verwachten.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Lekker je eigen maaltijd bij elkaar scharrelen? Kom bij de guerrilla farm op het Idyllische Veldje zelf je ingrediënten plukken en maak je eigen salade. We trokken er in de langste nacht van het jaar alvast op uit om een 20 jaar oude Kersenboom te planten zodat je in juni je eigen kersen kunt plukken: laddertje erbij en klimmen maar!

Ik bied één kaartje aan.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Alt-J is nu nog steeds een stuk alternatiever dan Editors, en op het moment van aankondigen al zeker.
Daarbij wordt Editors nu in een kleinere eerste lading namen aangekondigd als de grote naam.
Laten we hopen dat je gelijk hebt en ze met dezelfde visie doorgaan.

Maar uiteindelijk is Editors echt geen rare naam voor Best Kept Secret. Editors past best in het rijtje Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en Elbow die eerder ook al een headlinespot kregen. De headliners zijn voor mij nooit de reden geweest om naar BKS te gaan, al waren de shows van headliners als Damien Rice en Sigur Rós wel erg indrukwekkend. De kleinere namen zijn altijd dik in orde en ook dit jaar heeft BKS het in mijn ogen al beter voor elkaar dan DTRH.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
We zullen het zien. Ik kan me niet voorstellen dat ze lang zullen wachten met nieuwe namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken