Down The Rabbit Hole 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Eens met Jeroen, AM mist de bevlogenheid, de sfeer en de soms mooie teksten van oude albums. Om maar iets te noemen, wat stelt I wanna be yours voor vergeleken met 505, als je kijkt naar de rustigere nummers (En wat betreft teksten is I Wanna Be Yours dan nog het mooist, die tekst geleend is van John Cooper Clarke). En dan staan er nog verschrikkelijke popliedjes op als Mad Sounds, No 1. Party Anthem, Knee Socks of Snap Out Of It. Leuk als je een 15 jarig meisje bent en je heel hard met een liedje mee wilt zingen terwijl je verlekkerd naar Turner zit te kijken. Op een andere manier kan ik me niet voorstellen.

Nee oke, overdreven natuurlijk. Maar AM is gewoon een heel strak geproduceerd pop album, niets meer en niets minder. Als je daar van houdt prima, maar om nou te gaan zeggen dat er zoveel verschillende stijlen etc. op staan is onzin. Misschien een ander ritme op sommige liedjes, maar zo bijzonder is dat ook weer niet, en binnen die genres waar mee geflirt wordt is er zoveel beter te vinden.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
En smaken, smaken, smaken...
Blijft een dingetje.

Wat betreft Arctic Monkeys: Ik waardeer uitermate het vermogen van de band om zich niet te laten vangen in één geluid. Na de eerste twee fragmentatiebommen, kwam er wat meer rust in hun muziek. Wellicht niet prettig voor mensen die hoopten op meer Sun goes Down's en Bet that you look good on the dancefloor's, maar voor de lange adem van een band een uitstekende keuze. We kennen de verhalen van de Korn's, Kaiser Chiefs en dergelijke wel. Maken nog steeds nieuwe albums maar worden maar niet meer dan herhalingsoefeningen. De interesse zwakt wat mij betreft behoorlijk af.

Maar een band die zich ontwikkelt, durft te zoeken naar een nieuw geluid heeft mijn interesse wel ja. Zeker als het gegoten wordt in een prima album als AM. De jeugdigheid is verdwenen en dat is wellicht jammer, maar zeker niet onoverkomelijk.

Dat de podium presence van Turner anders is, is een onvoldongen feit. Maar vergeet niet dat ze bij hun doorbraak vanuit het oefenkot rechtstreeks de grootste podia van de wereld werden opgejaagd. Daar zouden er meer een beetje beduusd van worden. Maar tegelijkertijd was er onder de wat passieve houding heel duidelijk een soort aangename zelfverzekerde flair zichtbaar. Het scannen van de eerste rijen wat Turner deed, was er al. Vervolgens kwam het besef dat er best wat showman-ship bij mocht komen. Ik heb Turner daar wel eens zeer zinnige dingen over horen vertellen. Het voelde als moeten en een laagje schroom van zich af gooien. Geïnspireerd door Cave en maatje Miles Kane kwam er iets alter ego-achtigs uit. Ik vind dat wel mooi eigenlijk. Van een puisterig mannetje een zelfverzekerde rockster. Mooi verhaal wel.

Vergeet niet dat het bewustzijn er altijd al was. Het eerste televisie-optreden werd afgetrapt met de woorden 'Don't believe the hype' om vervolgens doodleuk een messcherpe versie van Bet you look... te geven. Dat je vervolgens overal met open armen ontvangen wordt, de hype inderdaad al razendsnel voorbij bent en Josh Homme -tijdens de eerste keer dat ze een podium op een festival deelde- zijn tourbus uitrende en zo spoedig mogelijk de Monkeys wilde ontmoeten doet iets met je. Of je nu Morrissey, Nick Cave of Alex Turner heet.

Wereldband. Nu al zin in hun nieuwe album. Gaan ze je weer verrassen. maar eerst Last Shadow Puppets op dat andere festival in dezelfde periode als het festival van dit topic. Zijn we weer on topic ook. Hop!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@horst_tappert tuurlijk is het mooi dat een band als Arctic Monkeys zich ontwikkeld en dat ze de tijd van nummers als 'Brianstorm' achter zich hebben gelaten. Maar zoals Jeroen en Matthijs hierboven al vermelden. Met AM is het allemaal doorgeslagen dat album staat vol met slappe rockasongs aangevuld met enkele popnummers. Dat Alex zich als ware "showman" heeft ontpopt kun jij en duizenden tienermeisjes tof vinden. Maar ik vind het belachelijk om een arrogant toneelstukje op te voeren.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Humbug, dat is nog eens een album.
1f609.png
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
@horst_tappert tuurlijk is het mooi dat een band als Arctic Monkeys zich ontwikkeld en dat ze de tijd van nummers als ‘Brianstorm’ achter zich hebben gelaten. Maar zoals Jeroen en Matthijs hierboven al vermelden. Met AM is het allemaal doorgeslagen dat album staat vol met slappe rockasongs aangevuld met enkele popnummers. Dat Alex zich als ware “showman” heeft ontpopt kun jij en duizenden tienermeisjes tof vinden. Maar ik vind het belachelijk om een arrogant toneelstukje op te voeren.
Ah! Tienermeisjes... Daar is het toverwoord. Gelukkig zit in die aanname totaal geen arrogantie.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Zullen we ophouden met elkaar te overtuigen qua muzieksmaak? Dit is namelijk voor iedereen anders.

Ik heb er kneiterveel zin in! !!!

Met PJ Harvey vast 1 leuke headliner. Denk inderdaad dat Tame Impala ook komt.

Met de komst van zowel Flume als Mura Masa zijn ze sterk begonnen in de electronische hoek, zeker in vergelijking met BKS.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Humbug, dat is nog eens een album.

Dat is een album, ja. Feit blijft wel dat Arctic Monkeys grofweg een 7/10 band was en een 3/10 band geworden is. Het was nooit fantastisch, maar is nu alleen nog maar minder boeiend.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
mattman wrote:
Humbug, dat is nog eens een album.

Dat is een album, ja. Feit blijft wel dat Arctic Monkeys grofweg een 7/10 band was en een 3/10 band geworden is. Het was nooit fantastisch, maar is nu alleen nog maar minder boeiend.
Feit? Dat is gewoon jouw mening toch, en dat mag natuurlijk, maar sommige mensen denken er anders over. Prima toch?

Als Tame Impala er nog bij komt ga ik toch overwegen om een ticket te kopen! 100 euro is eigenlijk geen geld voor drie dagen festival.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
mattman wrote:
Humbug, dat is nog eens een album.

Dat is een album, ja. Feit blijft wel dat Arctic Monkeys grofweg een 7/10 band was en een 3/10 band geworden is. Het was nooit fantastisch, maar is nu alleen nog maar minder boeiend.
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11947459_1207714982588533_2079796625362538597_n.jpg?oh=e3d4405a0bb3f7b5acbdf74f6c046b5a&oe=57466F02
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Rapid Rabbits zijn nog sneller dan je denkt: de 8.000 kaarten zijn er nu al doorheen! En omdat het nog lang geen 1 februari is, doen we er nog eens 4.000 extra Rapid Rabbit-tickets voor €99,- (excl. servicekosten) bij. Cadeautje!

De actie loopt tot 1 februari of tot de extra tickets op zijn. Meteen daarna gaan de reguliere festivaltickets in de verkoop en betaal je €125,- (excl. servicekosten) voor drie dagen festival en een plek op de camping.
http://downtherabbithole.nl/nieuws/extra-rapid-rabbits

Ze hebben al bijna de helft van hun kaarten verkocht.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Zo, dat is eventjes een stunt. 8000 kaarten op 3,5 dag...

Dus Tame Impala erbij na hun HMH show en je hebt het bordje uitverkocht ophangen voor de winter gedaan is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Mooi hoor. Maar ja, de namen hebben ze vind ik.

Het is dat ik wacht/ hoop op zowel The National en PJ Harvey op Rock Werchter of ik had ook een kaart gekocht.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Pfoe toch benieuwd hoe BKS er voor staat dan. Denk niet al te positief. Als ik naar mezelf kijk, heb ik alle BKS jaren binnen enkele dagen mijn kaartje gekocht en nu heb ik een DTRH kaartje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken