Down The Rabbit Hole 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ben ik met je eens Wessel, muzikaal is het totaal niet interessant of vernieuwend. Ik heb daar soms ook het idee dat het meer een idee of concept is wat verkocht/gehypet wordt dan dat het echt om de muzikale waarde gaat. Maarja de shows zijn dan weer wel heel leuk.


Ik heb bij Mac DeMarco altijd een beetje dit idee:
Het idee van hyperrealiteit is niet specifiek aan mainstreampop verbonden. Neem het genre lo-fi, waarin bands als Yuck, Wavves en de meeste bands van het Captured Tracks-label hun idolen eren. De retroreferenties doen denken aan de Amerikaanse underground van de vroege jaren tachtig, waarin de sociale en technologische striktheid ervoor zorgden dat een nieuw scala aan indie-achtige bands al snel waren aangewezen op de slaapkamer of een krakkemikkige studio van een kleine label, om hun muziek op te kunnen nemen.
http://noisey.vice.com/nl/blog/de-grootste-popsterren-van-de-wereld-zijn-totaal-tegenstrijdig
(Zowaar een goed artikel van Vice, wel een beetje een kromme vertaling dus je zou ook de Engelse versie kunnen lezen.)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb bij Mac DeMarco altijd een beetje dit idee:

Kan ik me ook wel in vinden ja. Dat zoveel mensen naar die shows gaan omdat ze hem tof vinden oke, maar dat zoveel mensen die muziek beluisteren..... i dont get it.


maar dat heb je bij Lana del Rey toch ook? En bij Alex Turner sinds een jaartje ofzo ook.

Ja dat is ook wel zo, maar binnen de 'alternatieve' muziek komt het toch niet zo vaak voor dat een artiest zoveel fans aanspreekt door de persoon/stijl/swag weet ik hoe je het wilt noemen.Hoop dat Alex Turner weer wat lucht in zijn kop heeft gekregen na die afgelopen tour, dat arrogante toneelstukje vindt ik echt belachelijk.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hoop dat Alex Turner weer wat lucht in zijn kop heeft gekregen na die afgelopen tour, dat arrogante toneelstukje vindt ik echt belachelijk.
Met al dat succes? Dacht het niet, er gaat per album een pot gel meer in zijn haar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Wessel wrote:
Hoop dat Alex Turner weer wat lucht in zijn kop heeft gekregen na die afgelopen tour, dat arrogante toneelstukje vindt ik echt belachelijk.

Met al dat succes? Dacht het niet, er gaat per album een pot gel meer in zijn haar.

En meer cocaine door zijn neus. Denk dat het vooral daaraan ligt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Tussen succes en cocaïne zal vast wel een verband zitten.

Zeker weten, The Thin White Duke en cocaine zijn zelfs synoniemen:

It's possible to do so much cocaine over a long period of time that you enter into a state of "cocaine psychosis," meaning you suffer from intense paranoia and memory failure. That explains why David Bowie claims to have no memory of recording Station to Station.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Ja dat is ook wel zo, maar binnen de ‘alternatieve’ muziek komt het toch niet zo vaak voor dat een artiest zoveel fans aanspreekt door de persoon/stijl/swag

Wie weet, ik word ook altijd aangesproken op mijn swag.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Kereltje wrote:
MRMantel wrote:
Wessel wrote:
Hoop dat Alex Turner weer wat lucht in zijn kop heeft gekregen na die afgelopen tour, dat arrogante toneelstukje vindt ik echt belachelijk.


Met al dat succes? Dacht het niet, er gaat per album een pot gel meer in zijn haar.


En meer cocaine door zijn neus. Denk dat het vooral daaraan ligt.


Hé, doe eens aardig. Alex Turner is een held.

Tja, held of niet, vaak wel de werkelijkheid van veel artiesten
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Kereltje wrote:
MRMantel wrote:
Wessel wrote:
Hoop dat Alex Turner weer wat lucht in zijn kop heeft gekregen na die afgelopen tour, dat arrogante toneelstukje vindt ik echt belachelijk.


Met al dat succes? Dacht het niet, er gaat per album een pot gel meer in zijn haar.


En meer cocaine door zijn neus. Denk dat het vooral daaraan ligt.


Hé, doe eens aardig. Alex Turner is een held.

Ik vind Alex zijn artistieke kant ook geweldig hoor. Maar het is een publiek geheim dat Alex sinds zijn gelpot periode vaker aan de drugs zit. En dat hij tijdens de show op RW14 onder invloed was van iets kon hij niet bepaald verbergen.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Thomas wrote:
Kereltje wrote:
MRMantel wrote:
Wessel wrote:
Hoop dat Alex Turner weer wat lucht in zijn kop heeft gekregen na die afgelopen tour, dat arrogante toneelstukje vindt ik echt belachelijk.


Met al dat succes? Dacht het niet, er gaat per album een pot gel meer in zijn haar.


En meer cocaine door zijn neus. Denk dat het vooral daaraan ligt.


Hé, doe eens aardig. Alex Turner is een held.


Ik vind Alex zijn artistieke kant ook geweldig hoor. Maar het is een publiek geheim dat Alex sinds zijn gelpot periode vaker aan de drugs zit. En dat hij tijdens de show op RW14 onder invloed was van iets kon hij niet bepaald verbergen.

Toch apart dat zowel Humo als Focus Knack toen blijkbaar een andere show hebben gezien... Scherp, sexy en gedreven. Niet echt kenmerken van iemand die avond aan avond stijf van de coke op het podium staat. Arctic Monkeys wordt in Nederland zó onderschat.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vond het ook een behoorlijk goed optreden maar heb ook geen vergelijkingsmateriaal (had ze niet eerder gezien).
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hoe is Arctic Monkeys onderschat? Sinds AM is die band overrated als maar kan.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Even weer on topic.

Tickets zijn binnen. Zolang het maar droog is gaat het wat mij betreft weer fantastisch worden
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Hoe is Arctic Monkeys onderschat? Sinds AM is die band overrated als maar kan.

Is ook een bijzonder goed album. Knappe structuren, fraaie afwisseling tussen diverse muziekstijlen en een paar nummers die decennia lang zalen en festivalweides zal beroeren. Dat dit album goed ontvangen is net zo logisch als zeggen dat Lionel Messi een aardig balletje kan trappen. Niks overrated aan. Een album waarin de groei van de band duidelijk hoorbaar is.

Op Glastonbury, Beniccassim of Rock in Rio gaat de boel volledig in de fik. Op Pinkpop was het een paar jaar geleden wat tammetjes. 'Ze speelden Fake tales of San Francisco niet'. En op Werchter zou in 2014 de coke blijkbaar de inspirator zijn. Matige oortjes, denk ik dan.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Alex Turner is een dikke arrogante blaas (geworden) met een muil om op te kloppen, maar dat hoeft een goed optreden niet in de weg te zitten. Ik heb zoveel goede optredens van minder bescheiden personen gezien. The Arctic Monkeys op Werchter 2014 vond ook ik erg goed.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Hebben wij wel hetzelfde album gehoord? Met AM is de band alle energie verloren die ze hadden, is het zowel op plaat als live gewoon de 'Alex Turner show' geworden en is het de meest slappe standaard slowrock die ik ooit gehoord heb. Er zit werkelijk niet 1 goede basslijn op het album, noch een indrukwekkende drumlijn of gitaar. Het is achtergrondmuziek in de zin dat het zo saai is om werkelijk naar te luisteren en niet irritant aanwezig is als je eigenlijk niet echt luistert en dat is de grootste prestatie van het album. Als je dit diverse muziekstijlen noemt ben ik toch erg benieuwd hoe breed die kennis over muziekstijlen van je is, want wat ik hoor is een rockband die jazz wil maken maar daar gigantisch in faalt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
MRMantel wrote:
Hoe is Arctic Monkeys onderschat? Sinds AM is die band overrated als maar kan.


Is ook een bijzonder goed album. Knappe structuren, fraaie afwisseling tussen diverse muziekstijlen en een paar nummers die decennia lang zalen en festivalweides zal beroeren. Dat dit album goed ontvangen is net zo logisch als zeggen dat Lionel Messi een aardig balletje kan trappen. Niks overrated aan. Een album waarin de groei van de band duidelijk hoorbaar is.

Op Glastonbury, Beniccassim of Rock in Rio gaat de boel volledig in de fik. Op Pinkpop was het een paar jaar geleden wat tammetjes. ‘Ze speelden Fake tales of San Francisco niet’. En op Werchter zou in 2014 de coke blijkbaar de inspirator zijn. Matige oortjes, denk ik dan.

Heb ik dan ergens gezegd dat het niet goed was? De show op RW14 was weldegelijk uitstekend, daar hebben die reviews gelijk in. Het ging hier specifiek over het gedrag van Alex Turner de laatste jaren. Je kan namelijk niet ontkennen dat dat de voorbije jaren veranderd is, bij moment tegen 'douchebag' aanleunend. Ik had Arctic Monkeys ook al eind 2013 in Vorst aan het werk gezien, en vervolgens de streams van oa Pinkpop gevolgd, en weet goed genoeg dat het grotendeels een gespeeld typetje is. Maar dan werd het gewoon des te duidelijker dat hij zich op Werchter nog anders gedroeg. Zijn manier van praten en bewegen toonden duidelijk dat hij iets in zijn bloed had. En ik was duidelijk niet de enige die het opmerkte, want achter mij hoorde ik 'heeft ie nou aan de fles gezeten, of hoe zit dat?'.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Hebben wij wel hetzelfde album gehoord? Met AM is de band alle energie verloren die ze hadden, is het zowel op plaat als live gewoon de ‘Alex Turner show’ geworden en is het de meest slappe standaard slowrock die ik ooit gehoord heb. Er zit werkelijk niet 1 goede basslijn op het album, noch een indrukwekkende drumlijn of gitaar. Het is achtergrondmuziek in de zin dat het zo saai is om werkelijk naar te luisteren en niet irritant aanwezig is als je eigenlijk niet echt luistert en dat is de grootste prestatie van het album. Als je dit diverse muziekstijlen noemt ben ik toch erg benieuwd hoe breed die kennis over muziekstijlen van je is, want wat ik hoor is een rockband die jazz wil maken maar daar gigantisch in faalt.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ngzC_8zqInk[/video]
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Bedoel je dat het minst slechte nummer op het album nog het meest op hun oude muziek lijkt Jesse? Want dat klopt ja.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken