Down The Rabbit Hole 2016

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Thomas wrote:
Alt-J is nu nog steeds een stuk alternatiever dan Editors, en op het moment van aankondigen al zeker.
Daarbij wordt Editors nu in een kleinere eerste lading namen aangekondigd als de grote naam.
Laten we hopen dat je gelijk hebt en ze met dezelfde visie doorgaan.


Maar uiteindelijk is Editors echt geen rare naam voor Best Kept Secret. Editors past best in het rijtje Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en Elbow die eerder ook al een headlinespot kregen. De headliners zijn voor mij nooit de reden geweest om naar BKS te gaan, al waren de shows van headliners als Damien Rice en Sigur Rós wel erg indrukwekkend. De kleinere namen zijn altijd dik in orde en ook dit jaar heeft BKS het in mijn ogen al beter voor elkaar dan DTRH.
Dat vind ik dus ook. Editors in de beginfase nog wel eens gezien maar later altijd andere keuzes gemaakt of speelden ze op festivals waar ik niet kom. Maar nu op het strandje heb ik er eigenlijk gewoon best zin in. Beetje pathetiek en groots geluid kan best goed werken.

BKS is vooralsnog een van de weinige festivals waar het loont de hele dag gretig alle bandjes af te lopen. Fraaiheid vroeg op de dag (RY X), ouevre-bands plots midden op de dag op stage 2 (Mogwai, Swans), gunnen van kansen op een mooie spot op het hoofdpodium aan bands die op weg zijn naar grotere status (War on Drugs) en talloze bandjes die ik nog niet goed kende maar me wel vol in je taas grepen (Savages, Fat White Family). En bovenal vind ik erg lekker om het ontdekken te combineren met sets kijken van bands die je al goed kent.

En het blijft bij mij maar meespelen dat ik niet te veel wil toegeven aan de door MOJO/Livenation opgelegde festivals. Nooit gek geweest op Monopolisten. Als BKS knakt zal er nooit meer een dergelijk festival komen die niét onder de paraplu van MOJO zit.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Tame Impala blijkt nu ook in de VS te zitten tijdens Pinkpop, dan is die headlinespot op DTRH een zekerheidje.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Nu FATM in amerika zit met pinkpop en best kept secret blijft er eigenlijk 1 festival over waar ze zou kunnen spelen!
DTRH past in haar tour schema iig
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Nu FATM in amerika zit met pinkpop en best kept secret blijft er eigenlijk 1 festival over waar ze zou kunnen spelen!
DTRH past in haar tour schema iig

Lowlands? Hetzelfde wat je zegt geldt ook voor Tame Impala, en gezien de richting die de huidige programmering van DTRH uit gaat komt Florence daar zeker niet meer bij.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ja ik zat ook aan Lowlands te denken ja..
Tame Impala past ook wel beter in het straatje van dtrh iig.
Mischien wishfull thinking ;)
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik ben met je eens dat Tame Impala beter in dit programma past. Maar Tame Impala, heeft voor zover nog geen Europese festival datums, dus misschien komen die juist naar Pukkelpop, Lowlands etc. En Florence naar DTRH of ze slaat Nederland over.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
We wachten rustig af!
Hopen dat ze snel weer met namen komen.
Ik woon er 10 min. vanaf maar vind de lineup nog niet goed genoeg om een kaartje te kopen, met een fatm komt daar wel verandering in voor mij
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Ik ben met je eens dat Tame Impala beter in dit programma past. Maar Tame Impala, heeft voor zover nog geen Europese festival datums, dus misschien komen die juist naar Pukkelpop, Lowlands etc. En Florence naar DTRH of ze slaat Nederland over.

Maar Tame Impala heeft die festivals vorig jaar al eens aangedaan, dan lijkt het me evidenter om nu Glastonbury, Rock Werchter, Open'er, etc. af te gaan. Dat ze nog geen Europese data hebben komt volgens mij door de zaaltour die deze maand start. Meeste data daarvan zijn nog niet uitverkocht, dus zullen ze de festivals zo lang mogelijk uitstellen om geen impact te hebben.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Voor mijn gevoel missen alle co-headliners nog, hebben jullie dat idee ook?
 

Paradisiac

Playlistbediener
13 dec 2013
11
0
Mac Demarco is volgens mij wel een co-headliner. Of is hij dan een headliner van de kleinere tent om het zo te zeggen? Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar DTRH dus ik weet niet echt hoe de indeling is.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Toch wel, denk je? Ik vind het moeilijk in te schatten hoe populair die man is. ;) Ben wel héél blij dat 'ie komt in ieder geval.

DTRH heeft altijd wel een redelijk sterk elektroprogramma, dus uh... Grimes en Jack Garatt? Lijken mij goede namen.

Oh, en Fat Freddy's moest vorig jaar afzeggen, maar dit jaar zijn ze terug in Europa, zouden zomaar in de herkansing kunnen komen.

(Tame Impala lijkt me echt wel de headliner, hoor. Kunnen ze daarna door naar RW)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat zien jullie precies als een co-headliner. Naar mij mening gaat het dan om 2 'kleinere' headliners die een dag moeten dragen. Mac demarco zou een eventuele sub-headliner kunnen zijn in mijn ogen.
Verwacht hem zeker wel in de grote tent.
 

Paradisiac

Playlistbediener
13 dec 2013
11
0
Wat zien jullie precies als een co-headliner. Naar mij mening gaat het dan om 2 ‘kleinere’ headliners die een dag moeten dragen. Mac demarco zou een eventuele sub-headliner kunnen zijn in mijn ogen.
Verwacht hem zeker wel in de grote tent.


Ik bedoelde uiteraard sub-headliner, een co-headliner zal mac wel niet zijn als je 't mij vraagt. Nu vraag ik me wel af: wat met Foals? Zou nog altijd de derde headliner kunnen zijn... Al prefereer ik Tame Impala
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
The Prodigy en Acwell n Ingrosso bevestigde voor Hurricane en Southside.


Hoe belachelijk gaaf zou het zijn als The Prodigy naar DTRH komt!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
12.000 Rapid Rabbits verkocht… Bizar.

zag het langskomen, behoorlijk snel he. Zijn volgens mij toch heel veel groepen dit gewoon naar dit fesitval willen. Denkende dat ik mijn kaartje heb gekocht om voor 100 euries sowieso The National en PJ Harvey te zien. Maar daar zal de gemiddelde festivalganger het niet voor doen.
Netjes hoor, laatste 8.000 kaartjes nu in de verkoop dan.
 

Geert

Playlistbediener
9 apr 2014
46
34
Verkoop gaat wel snel dit jaar. Terecht hoor, afgelopen jaren was het een top festival. Ben wel benieuwd of een deel van de extra inkomsten terug gaat vloeien in het programma.

Tot dusver ben ik daar overigens erg blij mee, maar ben benieuwd wat we nog meer mogen verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken