Dat vind ik dus ook. Editors in de beginfase nog wel eens gezien maar later altijd andere keuzes gemaakt of speelden ze op festivals waar ik niet kom. Maar nu op het strandje heb ik er eigenlijk gewoon best zin in. Beetje pathetiek en groots geluid kan best goed werken.Thomas wrote:
Alt-J is nu nog steeds een stuk alternatiever dan Editors, en op het moment van aankondigen al zeker.
Daarbij wordt Editors nu in een kleinere eerste lading namen aangekondigd als de grote naam.
Laten we hopen dat je gelijk hebt en ze met dezelfde visie doorgaan.
Maar uiteindelijk is Editors echt geen rare naam voor Best Kept Secret. Editors past best in het rijtje Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en Elbow die eerder ook al een headlinespot kregen. De headliners zijn voor mij nooit de reden geweest om naar BKS te gaan, al waren de shows van headliners als Damien Rice en Sigur Rós wel erg indrukwekkend. De kleinere namen zijn altijd dik in orde en ook dit jaar heeft BKS het in mijn ogen al beter voor elkaar dan DTRH.
BKS is vooralsnog een van de weinige festivals waar het loont de hele dag gretig alle bandjes af te lopen. Fraaiheid vroeg op de dag (RY X), ouevre-bands plots midden op de dag op stage 2 (Mogwai, Swans), gunnen van kansen op een mooie spot op het hoofdpodium aan bands die op weg zijn naar grotere status (War on Drugs) en talloze bandjes die ik nog niet goed kende maar me wel vol in je taas grepen (Savages, Fat White Family). En bovenal vind ik erg lekker om het ontdekken te combineren met sets kijken van bands die je al goed kent.
En het blijft bij mij maar meespelen dat ik niet te veel wil toegeven aan de door MOJO/Livenation opgelegde festivals. Nooit gek geweest op Monopolisten. Als BKS knakt zal er nooit meer een dergelijk festival komen die niét onder de paraplu van MOJO zit.