Nou ja. Het is niet zo zeker dat het is aangekondigd, maar het is wel heel erg waarschijnlijk.
* Grote hint was onder andere de recensie van Atze de Vrieze afgelopen week, die schreef in zijn Tame Impala-recensie: “de gedroomde headliner van ieder middelgroot festival in 2016.” en “Het festival dat stiekem achter de schermen Tame Impala vastgelegd heeft voor komende zomer, zal vast volgende week de vlag trots uit hangen.”
Zelfs al is Tame Impala geen headliner, dan nog lijkt het me dat Atze de Vrieze alsnog op de hoogte is van het feit dat er deze week een aankondiging door DTRH komt.
* En de reden dat ik denk dat er nieuwe namen komen is omdat dit het standaardprotocol van aankondigen door DTRH is:
– Aankondiging in de eerste week van januari
– Aankondiging in de eerste week februari (een week na de aankondiging van Lowlands’ eerste namen)
Dit was de afgelopen twee jaar zo en ik verwacht dat ze ook dit jaar weer dat schema volgen.
* Het is logisch om de week nadat (aanvankelijk) je early-bird-tickets (zouden) aflopen nieuwe namen aan te kondigen. Anders valt de verkoop stil.
* Tame Impala is een kansrijke headliner, en het is logisch die aan te kondigen na het weekend van hun Nederlandse optreden.