Down the Rabbit Hole 2014

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als ik zo wat dingen lees op 3voor12 over het festival heb ik niet het idee dat dit mensen bij BKS weg gaat halen. Of het festival erg in de weg gaat zitten met bands. Op een hand vol bands na misschien, maar daarvoor is genoeg vervanging.
Half lege tenten bij Damon Albarn, Warpaint, ongeïnteresseerd publiek bij MGMT dat alleen bij Kids los gaat en vervolgens wel een uitpuilende tent bij Black Keys.

Is er echt niemand van hier heen geweest?

Ik heb op een of andere manier nog steeds geen fijn gevoel bij dit festival.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Precies de reden waarom ik niet naar dit festival zal gaan. In de recensies van 3VOOR12 zeggen ze precies waar ik al bang voor was, de muziek lijkt niet het belangrijkste te zijn. Belachelijk dat Damon Albarn moest spelen in een halflege tent terwijl al het publiek om een kampvuurtje zat of een vlot aan het bouwen was.

Volgend jaar gewoon weer Best Kept Secret, die doen dit toch echt stukken beter.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Het begint er op te lijken dat Down The Rabbit Hole vooral mensen van het eigen Lowlands af gaat snoepen. Ik begin me steeds meer af te vragen of dit festival een toegevoegde waarde is.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vergelijking BKS en DTRH door 3voor12: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Down-The-Rabbit-Hole-2014/Best-Kept-Secret-vs-Down-The-Rabbit-Hole--zoek-de-verschillen.html

Met als mooie laatste zin:
'Het zou wel eens een spannend jaar kunnen worden, met als inzet 'pure liefde voor muziek' vs de 'ultieme festivalbeleving'.'

Maar het is dan maar net wat je onder ultieme festival beleving verstaat natuurlijk. Vandaar dat het waarschijnlijk tussen aanhalingstekens staat.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Als ik dat artikel lees is het dit jaar een soort Spanje - Nederland geworden. Down The Rabbit Hole met flink wat plaagstootjes, maar een lage score en Best Kept Secret doet wat het doet gewoon heel erg goed en wint dik.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Zo te lezen was het niet bepaald een succes, dit festival. Toch stonden er wel meerdere gave namen, dus dat is zonde.
 

Flater

Playlistbediener
1 jul 2014
9
3
Ik lees al een tijdje mee op de forum en aangezien verder niemand hierheen is geweest zal ik mijn licht er wel over laten schijnen aangezien ik er wel ben geweest. Mijn vriendin had een vrijkaartje gekregen eind vorig jaar en had voor mij als verjaardagscadeau een ticket gekocht waardoor we met zijn tweeën hierheen geweest zijn.

Het festivalterrein ziet er mooi uit en de camping is lekker dichtbij het festivalterrein, een meer aan het terrein waarin je kan zwemmen was met beter weer wel lekker geweest. Nu is er niet zoveel gebruik van gemaakt dus daar ligt het er niet aan dat het bij de podia minder druk was.

De line-up was ook niet zo heel erg goed, vooral de vrijdag viel tegen. Ik had ook het idee dat het vrijdag sowieso nog een stuk rustiger was dan de andere dagen dus dat kan een reden zijn dat het bij Damon Albarn inderdaad vrij leeg was. Een echte headliner vond ik het overigens ook niet. De Staat was wel geinig om een keer te zien, niet helemaal mijn ding maar prima om het festival mee te beginnen. The Strypes hebben we helaas voor het grootste deel gemist, doordat we even niet doorhadden dat zij al speelden. Het laatste kwartier wel meegemaakt en dat beviel, dus hen moet ik met Rock Werchter alsnog gaan zien.

De zaterdag begon goed met James Vincent McMorrow, heerlijke stem heeft die man. Daarna volgden nog wel een aantal prima bandjes maar geen wist echt een onuitwisbare indruk te maken. Op alle podia was het een stuk drukker dan vrijdag, dus ik denk dat er een behoorlijk aantal mensen pas vrijdag laat/zaterdag vroeg zijn gekomen. Uiteindelijk eindigde de dag op main stage met The Black Keys, dat was wel echt een feest, prima optreden en ik ben blij dat ik ze zaterdag nog eens mag zien.

Zondag was qua programmering de beste dag naar mijn mening. Het begon met Taymir, een beetje erg jeugdig maar je zag het plezier waarmee ze speelden, dus als dagopener was het goed. Daarna zijn we naar Hozier en Warpaint gegaan, waarbij Warpaint een beetje tegenviel. Het optreden kabbelde een beetje voort en de tent stond inderdaad niet bepaald vol. Toen was het de beurt aan The Naked and Famous, helaas viel dat samen met Nederland-Mexico. Ik heb daardoor alleen het eerste kwartier gezien en ben daarna de wedstrijd gaan kijken aangezien ik ze komende week alsnog ga zien op Rock Werchter. Na de fantastische ontknoping van de wedstrijd kwam iedereen helemaal opgelaten binnen bij MGMT. Maar dat was nogal een buzzkill, ik lees hier overal dat Kings of Leon zo slecht is op festivals maar de mannen van MGMT zijn nog een stuk erger. Niet verrassend dat het alleen bij Kids losging, MGMT is gewoon dramatisch live. Ik denk dat de mensen die ze op Rock Werchter gaan zien dit wel kunnen gaan bevestigen. Daarna zijn we naar het Mexicaanse feestbandje Los de Abajo geweest en daar ging de gehele tent helemaal los door de opzwepende muziek. Uiteindelijk werd het festival afgesloten door Foals. Ik had van tevoren wel eens naar albums van hen geluisterd en dat klonk wel prima maar niet bijzonder. Maar wow, ik werd helemaal verrast, Foals is echt geweldig live! Het enige nummer dat ik kende speelden ze al als tweede nummer maar het optreden werd alleen maar beter. Het zou mij echt helemaal niets verbazen als zij over 3/4 jaar als dagafsluiter op Pinkpop/Rock Werchter staan.

Mijn conclusie over Down the Rabbit Hole is dat het een leuk aangekleed festival is, waarbij de line-up een beetje tegenviel(wel 2 heerlijke headliners). Ik zou er zelf geen 135 euro voor neerleggen, maar mocht de prijs omlaag gaan of de line-up sterk verbeteren is het best wel een leuk festival om heen te gaan. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Mooi verslag. Als ik dit zo een beetje lees is het concept prima, maar zijn er nog duidelijke verbeteringen nodig voor het echt een sterk festival wordt. Klopt dit een beetje?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Was MGMT echt zó slecht? Ik ga ze op Werchter bekijken, en ze hebben toch een stel goede albums en een stel sterke singles op zak.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Over MGMT inderdaad: ik heb wat live optredens gekeken op youtube, en ze zijn net zoals KoL niet heel interactief, maar ze zien er wel uit alsof ze plezier hebben. Verder moeten ze het natuurlijk ook hebben van de psychedelische muziek in combinatie met de visuals die ze meenemen. Wat ik er van gezien heb was het niet heel slecht, dus ik hoop dat ze op DTRH gewoon een mindere dag hadden. Ik ga ze in ieder geval op Werchter gewoon bekijken
 

Flater

Playlistbediener
1 jul 2014
9
3
Ik denk dat dat een prima conclusie is Neontiger.
De hele band staat het hele optreden ongeveer op dezelfde plek en zoekt ook niet echt contact met het publiek dus daar hoef je niets van te verwachten. Al maakt dat mij niet zo heel veel uit als het optreden gewoon goed is. Maar het kabbelde gewoon een beetje door, er zat niks extra's aan het live spelen van ze. Time to pretend is echt een prima nummer, maar het miste gewoon iets toen ze het speelden. Kan ook gewoon zijn dat het live uiteindelijk niks voor mij is.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kids op Glastonbury zag er in ieder geval erg vet uit! De keuze voor MGMT is sowieso heel makkelijk als verder alleen Kings of Liejon speelt.
 

Flater

Playlistbediener
1 jul 2014
9
3
Kids was ook het enige vette van het hele optreden op DTRH dus dat is geen verrassing.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kids was ook het enige vette van het hele optreden op DTRH dus dat is geen verrassing.

Zal even wat meer opzoeken van die show. MGMT heeft namelijk zoveel betere nummers, die ze ook gespeeld hebben op DTRH en Glasto.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als DTRH weer in het laatste weekend van Juni gaat zitten hebben ze nu ook nog last van Rock Werchter.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat wordt voor namen zoals The Black Keys dit jaar lastig, want die zullen denk ik veelal Glastonbury en Werchter verkiezen en dan blijft er weinig tijd over
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Denk niet alleen dat het qua namen problematisch gaat worden, ook veel potentiële bezoekers die Werchter zouden kunnen verkiezen, ongeacht de lineups.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Ben heel benieuwd wat DTRH komende editie gaat brengen. Durf alleen nog geen headliners te gokken.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Editors? Ik denk dat ze hier beter kunnen staan dan op BKS.
Maar Editors moet eigenlijk gewoon 2 jaar even niet gaan touren. Wordt een beetje Editors moe.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken