Dekmantel

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
https://youtu.be/NUxEGgCQsqc
Zitten weer mooie dingen tussen! Maar toch ook wel de iets meer voorspelbare technodingen die me wat minder aanspreken (Nina Kraviz, Dixon). Maar hee
PJ Harvey komt ook ;). Al kende ik vorig jaar toch meer, maar ach misschien is dat juist een rede om te gaan. Sowieso een supermooi aankondigingsfilmpje!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Pfff gewoon wel weer allemaal raak. De voorspelbare technodingen stonden er vorig jaar ook, was wel te verwachten. Redelijk wat herhaling, viel ook te verwachten. Misschien zelfs wel wat gewaagder dan vorig jaar, met namen als Ben Frost en ESG. Eigenlijk een perfect affiche, zeker als je voor de eerste keer gaat. Ik vrees dat ik dit jaar moet overslaan helaas, maar ik ga er alles aan doen om er toch bij te kunnen zijn.

Met Lee 'Scratch' Perry and Adrian Sherwood, James Holden B2B Camilo Tirado en Helena Hauff B2B DJ Stingray ook wel weer unieke combinaties geregeld. Ongelofelijk.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
PJ Harvey komt ook
Nice man, een DJ set van Polly.
Ik ken hier echt maar een stuk of 5 namen van. Worden hier later ook nog dagkaarten voor verkocht? Of alleen voor de openingsdag? Ik weet niet echt of dit een heel weekend mijn ding is. Wel een vet filmpje inderdaad.

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Worden hier later ook nog dagkaarten voor verkocht? Of alleen voor de openingsdag? Ik weet niet echt of dit een heel weekend mijn ding is. Wel een vet filmpje inderdaad.

Yes dagkaarten voor overdag en 's avonds gaan later nog in de verkoop. Dat was althans vorig jaar ook zo.

In EYE en Tolhuistuin worden overigens ook concerten gegeven op de openingsdag. Vorig jaar was dit alleen in het Muziekgebouw aan het IJ
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik kopieer even mijn post van 'Overige Festivals' aangezien dit nu zijn eigen topic heeft.

mynoseknows wrote:
Morgen waarschijnlijk een groot deel van de Dekmantel line-up. Heel benieuwd waar ze mee weten te komen.


Je kan weer dik tevreden zijn dit jaar!
Misschien wel beter dan de line-up van vorig jaar?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Misschien wel beter dan de line-up van vorig jaar?

Dat is denk ik maar net hoe je het bekijkt. Aan de ene kant verbreden ze hun horizon weer wat met bijvoorbeeld de post-punk van ESG en de dub van Lee Scratch Perry & Adrian Sherwood. Aan de andere kant mist voor mij wel een beetje de wow-factor, misschien ook omdat ik zoveel hiervan voornamelijk afgelopen zomer heb gezien. Zoals ik al zei: geen reden om te klagen natuurlijk, samen met/na Sonar en Dimensions misschien wel de beste Europese line-up die ik gezien heb voor komende zomer, maar ik denk dat ik(ook om praktische redenen) volgend jaar weer kijk of ik ga.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nieuwe aankondiging:

Bands and live acts feature prominently, with Cabaret Voltaire and a rare performance from Brazilian jazz group Azymuth both locked in. James Holden and Tony Allen will both touch down with live bands, while Berlin-based experimental label Raster-Noton, currently celebrating 20 years of operation, sends along core artists Byetone, Kangding Ray and Grischa Lichtenberger for its showcase.

Other confirmed acts include Alessandro Cortini, Matias Aguayo & The Desdemonas, and duos Shackleton & Ernesto Tomasini (performing Devotional Songs) and Burnt Friedman & Jaki Liebezeit.


Wat een namen. Ik denk erover om alleen tickets te halen voor het openingsevent. Prachtige locatie(s), de meest exclusieve optredens en het is nog enigszins te regelen ivm vakantie.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Heb je dat album van Alessandro Cortini geluisterd? Dat is zo mooi.

Risveglio? Staat nu aan. Klinkt wel interessant inderdaad. Ik kende het niet, maar lijkt me zeker de moeite waard om bij te zijn!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Heb je dat album van Alessandro Cortini geluisterd? Dat is zo mooi.


Risveglio? Staat nu aan. Klinkt wel interessant inderdaad. Ik kende het niet, maar lijkt me zeker de moeite waard om bij te zijn!
Ja die! Kwam het tegen tussen de primavera namen, maar in het Bimhuis komt het mogelijk nog beter tot zijn recht. Ben echt heel blij met wat Muziekgebouw aan 't IJ de laatste tijd doet (of tenminste, misschien deden ze het al langer maar ben ik me er de laatste tijd bewust van).
Ik twijfel toch nog een beetje over een weekendticket omdat ik toch niet heel veel ken en een groot deel me toch niet aanspreekt (House/techno), maar die vooravond ziet er inderdaad fantastisch uit.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja die! Kwam het tegen tussen de primavera namen, maar in het Bimhuis komt het mogelijk nog beter tot zijn recht. Ben echt heel blij met wat Muziekgebouw aan ’t IJ de laatste tijd doet (of tenminste, misschien deden ze het al langer maar ben ik me er de laatste tijd bewust van).
Ik twijfel toch nog een beetje over een weekendticket omdat ik toch niet heel veel ken en een groot deel me toch niet aanspreekt (House/techno), maar die vooravond ziet er inderdaad fantastisch uit.

Als house en techno je niet aanspreken is een weekendticket het denk ik niet waard, ook al is het bijna uitsluitend de creatieve bovenlaag binnen de genres die te vinden is op Dekmantel. De vooravond schijnt zich eigenlijk op alles behalve house en techno te richten, buiten Shackleton(al verwacht ik dat die ook gewoon een experimentele set neer gaat zetten). De tijden voor de vooravond zijn trouwens al bekend:

MUZIEKGEBOUW AAN 'T IJ
19:00 - 20:00Cabaret Voltaire
23:30 - 00:30James Holden (live with band)
EYE
19:00 - 20:00Shackleton & Ernesto Tomasini (live)
21:00 - 00:30Raster-Noton 20 Year Anniversary
TOLHUISTUIN
16:45 - 17:45Azymuth
21:15 - 22:15Tony Allen (live with band)
01:45 - 02:45Matias Aguayo & The Desdemonas
BIMHUIS
17:30 - 18:30Burnt Friedman & Jaki Liebezeit
21:15 - 22:15Alessandro Cortini

Tickets voor de openingsdag gaan donderdag in de verkoop. Ze zullen wel hard gaan, vorig jaar was deze dag het eerst uitverkocht. Ik ben benieuwd naar de prijs.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Zal toch niet meer dan 30/40 euro zijn? Sowieso heb ik er al flink wat voor over om James Holden in een goede setting te zien (al was het op Dour al behoorlijk goed). Ben overigens wel benieuwd of er een opvolger van Inheritors komt, met al die tourdata. Vond die ep(?) met Luke Abbott niet heel denderend.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Zal inderdaad op +/- 40 uitkomen denk ik. Ik kan me herinneren dat ze vorig jaar 25 euro vroegen met alleen Göttsching en Autechre. Zal met deze programmering wel wat meer zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken