De Festivalacts Top 100 van 2022

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Ja, Jezus. Ik heb Roadburn gewoon niet mee laten tellen, omdat dat in april was. Stonden ook zeker wat pareltjes.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
KEYYYYY RACEEEE ALLLERRTTTT!!!

presidential election GIF by Election 2016


Zo, wat een start van de stemweek hebben we achter ons liggen. We zijn over de 3500 stemmen heen en 714 verschillende artiesten hebben daarvan geprofiteerd. De huidige nummers 1, 2 en 3 krijgen al meer dan genoeg stemmen, maar de huidige nummer laatst, de rode lantaarn, kan wel een zetje in de rug gebruiken. Eens even kijken wie er op de laatste plaats staat... Een artiest genaamd Party Cannon. Ik persoonlijk ken het niet, ze stonden niet op een festival waar ik ben geweest, maar een leuk vrolijk logo hebben ze wel. Soort logo a lá het bekende speelgoedwinkel Toys"R"Us. Dat moet heerlijke feestmuziek zijn die in de nachten van Valtifest of Down The Rabbit Hole de beats naar je toe smijten. Eens even luisteren... Watch dit moet verkeerd zijn, nee klopt dit??? Ok dan... laat maar zitten.... Als ik het zo bekijk, is het grappigste nog hoe Party Cannon met zijn logo op festivalposters staat. Alleen daarom verdienen ze al om een zetje in de rug te krijgen. Aanrader om eens op te zoeken. Houdt je weer van de straat.

Over van de straat houden gesproken. Hoe veel nummers kan je in een setlist stoppen. Maar serieus, dit moet een record zijn geweest op onder andere Lowlands. Zelfs de lokale diskjockey draait nog minder halve platen in de plaatstelijke discotheek dan dat Hang Youth er in een uur doorheen knalt. Maar serieus, dit ging zo snel dat diegene die setlist.fm wilde bijhouden tijdens lowlands niet verder kwam dan de eerste 4 nummers. Want diegene was zo lang bezig met de titel: Shell is een prima bedrijf (als ik de wedstrijd mag geloven) dat de set alweer 10 nummers verder was. Dan onthoudt je het natuurlijk niet meer. Gelukkig hebben we ook nog The War On Drugs, waar je tijdens het outro van Under The Pressure de gehele setlist plus lyrics kan schrijven en dan heb je ook nog tijd om naar Barrcelona te vliegen en tijdens het eerste Primavera Sound weekend een biertje te bestellen. Wat ik wil zeggen, denk ik. De lengte van nummers maakt helemaal niks uit voor je score in de Festivalact top 100. Al staat één van deze twee acts wel een stukkie hoger. Dus misschien heeft het toch invloed. Ik weet het eigenlijk niet. N=1.

En dan moeten we het toch even hebben over Sam Fender, die liedjes speelt op zijn Fender. Tenminste, als zijn optredens door kunnen gaan. Van de week kwam aan het licht dat hij mentaal door een zware periode gaat en daardoor zijn Amerikaanse Tour heeft afgezegd. De druk op artiesten om steeds meer en meer te touren de laatste 10 jaar voord de inkomsten, heft zijn tol op dezelfde artiesten. En Sam Fender heeft ook op veel festivals gespeeld. En voor onze festivallijst geldt hetzelfde. Hoe vaker je optreedt op een festival hoe hoger, naar alle waarschijnlijkheid, je komt in de lijst. Dus steek die artiest die niet op veel festivals gestaan hebben een hart onder de riem. Om juist aan te geven dat artiesten zichzelf niet over de kop moeten werken en aan hun mentale gezondheid blijven denken.

Ps. Nog bedankt voor diegene die mij Knauf aanraadde! Werkt super makkelijk. Kind kan de witte was doen!

Greeetz Jesse King
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: mattman, Royke en Brian

Marcoo

Nieuw lid
24 mei 2022
3
5
Mijn lijstje van afgelopen zomer:

1. Florence and the machine(Nos Alive)
2. Stromae(Nos Alive)
3. Little simz(Down the rabbit hole)
4. Phoebe bridgers(Nos Alive)
5. Gorillaz(Down the rabbit hole)
6. Froukje(Appelpop)
7. Goldband(Appelpop)
8. Jorja smith(Nos Alive)
9. Celeste(Nos Alive)
10. The vices(Appelpop)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
merk wel dat je in de lijst "Maneskin" moet zoeken met de "o" op de "A"
dus "Måneskin" , weet niet of dat zo heel handig is dat je die niet vind onder "man..." al
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
In jullie lijst staat er nog steeds Eskimo callboy, deze band is al even veranderd van naam naar electric callboy
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015

1. Zeal & Ardor - Graspop
2. Slipknot - Pukkelpop
3. Metallica - Werchter
4. Pearl Jam - Wechter
5. Electric Callboy - Alcatraz
6. Fever 333 - Werchter
7. Turnstile - Werchter
8. Dog Eat Dog - Graspop
9. Nick Cave - TW Classic
10 Placebo - TW Classic


Iet wat willekeurige volgorde.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en JB.

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Als het aan 3voor12 ligt....

3. Nick Cave & the Bad Seeds
2. Eefje de Visser
1. Goldband


Ik hou het zelf toch echt bij Nick Cave!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Als het aan 3voor12 ligt....

3. Nick Cave & the Bad Seeds
2. Eefje de Visser
1. Goldband


Ik hou het zelf toch echt bij Nick Cave!
Mooi voor ome Nick. Lekker hoge plek.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Als het aan 3voor12 ligt....

3. Nick Cave & the Bad Seeds
2. Eefje de Visser
1. Goldband


Ik hou het zelf toch echt bij Nick Cave!
Je merkt wel totaal niet dat ze een voorkeur hebben. Doen ze goed.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Je merkt wel totaal niet dat ze een voorkeur hebben. Doen ze goed.
Ook wel briljant dat ze Stromae tot beste show van Lowlands 2022 uitroepen maar dat Goldband op Lowlands de show van het jaar was.. :ROFLMAO:
Maar inderdaad, 3voor12 altijd met een korrel zout nemen natuurlijk, wel vermakelijk. Volbeat of Metallica op Pinkpop zullen nooit in dat soort lijstjes eindigen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ook wel briljant dat ze Stromae tot beste show van Lowlands 2022 uitroepen maar dat Goldband op Lowlands de show van het jaar was.. :ROFLMAO:
Maar inderdaad, 3voor12 altijd met een korrel zout nemen natuurlijk, wel vermakelijk. Volbeat of Metallica op Pinkpop zullen nooit in dat soort lijstjes eindigen.
Metallica stond anders toch erg hoog in hun Pinkpoplijstje.

Maar inderdaad, zulke lijstjes altijd met een korrel zout nemen, blijft een persoonlijk iets.
Behalve de democratisch bijeen gestemde FAT100 lijst natuurlijk, daar valt niks op af te dingen. Vrijdag kennen we m!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian en RubenFrusciante

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Goh, ik heb ze twee keer gezien en ik vond 't beide keren wel prima (zeker qua sfeer). Als er één act is dit deze zomer de meeste aantal mensen mee in de hype bracht waren het zij wel toch. Ik snap 't daarom wel, ookal leverden ze niet dé topshows van het jaar af.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Goh, ik heb ze twee keer gezien en ik vond 't beide keren wel prima (zeker qua sfeer). Als er één act is dit deze zomer de meeste aantal mensen mee in de hype bracht waren het zij wel toch. Ik snap 't daarom wel, ookal leverden ze niet dé topshows van het jaar af.
Oow ik snap ook volledig dat ze op 1 staan. Geen act die zó z'n stempel heeft gedrukt op de afgelopen festivalzomer en zowat synoniem is met het woord 'knaldrang'. Net als jij ook twee keer gezien en zelf erg van genoten.
Alleen vreemd dat Stromae volgens 3voor12 toen de show van het weekend was en Goldband uit m'n hoofd nummer 2 of 3, maar die laatste vervolgens nu wel de show van het jaar is en Stromae op 4.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Metallica stond anders toch erg hoog in hun Pinkpoplijstje.

Maar inderdaad, zulke lijstjes altijd met een korrel zout nemen, blijft een persoonlijk iets.
Behalve de democratisch bijeen gestemde FAT100 lijst natuurlijk, daar valt niks op af te dingen. Vrijdag kennen we m!
Ja precies, boven Joost. En nu staat Joost in de top 10 shows van dit jaar en Metallica niét in de top50. #Fucklogic

Season 4 Drama GIF by NETFLIX
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Los van die onnozele logica wel mooi dat niet per se de grootste/populairste acts bovenaan staan en de kleinste namen op de kleinste festivals onderaan. (Vind het wel een mooi lijstje op zich, maar dat is persoonlijk.)

Al voel je wel heel hard dat ze elk festival tevreden willen stellen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken