[DE|CH|AT] Rock im Revier / Rockavaria / Rock in Vienna 2015

Wat een ongelofelijke flop zeg Ik kan er echt niet rouwig om zijn merk ik.

Heerlijk, dat zo'n festival wat even dacht het hele Duitse festival seizoen overhoop te gooien, zo door de mand valt.

Ik vraag me wel af waarom dit niet werkt. Als ze zich geprofileerd hebben als het zelfde als RAR is het logisch dat ze er aan gaan, want dan heeft RaR het voordeel van de naam. Maar mij lijkt dat ze niet zo stom geweest zullen zijn

Ik vraag me wel af waarom dit niet werkt. Als ze zich geprofileerd hebben als het zelfde als RAR is het logisch dat ze er aan gaan, want dan heeft RaR het voordeel van de naam. Maar mij lijkt dat ze niet zo stom geweest zullen zijn

Tja, dat is het probleem net: ze proberen echt zo hard om zoals RaR/RiP/Novarock te zijn. Zelfde stijl boekingen, zelfde periode, zelfde gebieden, zelfde schaal, ... Der Ring klinkt zelfs qua naam als een dikke copycat.

Als je al jaren naar RaR gaat zie je plots een ander festival dat veel te hard probeert je te overtuigen, de locatie 'inpikt' van jouw favoriete festival (dus uren langer reizen) en sterke acts boekt die eigenlijk net zo goed op RaR hadden kunnen/moeten staan. Zelfs als je niet meer naar RaR kan ga je nog fuck off zeggen tegen Der Ring.

Los daarvan gaan vele mensen volgens mij ook niet snel dik 150 euro neerleggen voor een festival waar ze amper iets van weten met betrekking tot kwaliteit en organisatie.

Ach zet de 2 die line-ups maar tegen over elkaar. Tot nu toe wint Rock Am Ring dat toch wel imo, tuurlijk staan er wel een paar goede dingen op het affiche. Daarnaast heeft Der Ring geen enkele sympathie opgewekt met hoe ze alles aangepakt hebben. En Rock Am Ring heeft enorme populaire Foo Fighters weten te strikken. Metallica hebben de meesten toch al wel gezien.

Nieuwe namen blijven ook wel erg lang uit bij Der-Ring.

Als het bestaan van het festival aan een zijden draadje hangt denk ik niet dat ze nog namen gaan strooien. Misschien dat als Rock am Ring uitverkoopt er nog een kansje is maar ik verwacht het eigenlijk niet.

Volgens locals hebben ze zichzelf een quotum opgelegd qua aantal verkochte tickets tegen het eind van de feestdagen. Als ze die niet halen lijkt een annulatie van het festival nabij. Klinkt op zich al niet goed…
Dit verhaal is inmiddels bestempeld als onwaar.
Misschien zijn er idd locals die waarschijnlijk (uit eigen belang) melden dat het misschien niet doorgaat.
Echter is dit nieuwtje inmiddels de kop ingedrukt door de organisatie (c.q. familie Hoppe).
Er komen nog ca 30 acts bij en het festival zal doorgaan.

METAL HAMMER: Ihr habt schon über 40 Bands bestätigt, die Headliner stehen schon fest. Mit wie viel mehr Programm ist denn noch zu rechnen?

Oli Hoppe: Wir haben noch 45 Prozent der Slots zu vergeben, darunter sind natürlich auch noch einige, die noch für hochkarätigere Namen offengehalten werden. Hier stehen wir gerade in Verhandlungen. Was da im Moment in der Luft liegt, stimmt mich sehr positiv.

METAL HAMMER: Zum Schluss müssen wir weitere Gerüchte aus der Welt schaffen: Der Nürburgring selbst ist pleite. Wegen der unklaren Finanzlage sind einige Fans verunsichert, ob „Der Ring – Grüne Hölle Rock“ überhaupt wie geplant auf dem Gelände stattfinden kann...

Ossy Hoppe: Bei den Fans wurde da ein, sagen wir mal, „Unsicherheits-Gefühl“ geschürt. Man hat versucht, alles in einen Topf zu werfen: Die Vergabe der Sponsoren, die neuen Investoren... Dabei gab es auch einige Gerüchte, die eine gewisse Unsicherheit hervorgerufen haben.

Um es ganz klar zu sagen: Der Nürburgring wird stattfinden. Unser Festival „Der Ring“ wird auf dem Nürburgring stattfinden und der Nürburgring ist in einer Situation, die keinerlei Ängste bei den Fans hervorrufen und irgendwelche Zweifel aufkeimen lassen muss.

Dit verhaal is inmiddels bestempeld als onwaar.
Misschien zijn er idd locals die waarschijnlijk (uit eigen belang) melden dat het misschien niet doorgaat.
Echter is dit nieuwtje inmiddels de kop ingedrukt door de organisatie (c.q. familie Hoppe).

Ik weiger te geloven dat ze annulering niet als een reële optie gezien hebben. Lijkt me eerder dat ze nog meer schade aan de ticketverkoop willen vermijden, of het moet zijn dat ze hun quota voorlopig toch gehaald hebben.

Uiteindelijk zit er ook evenveel risico in het afzeggen als het laten doorgaan, dankzij die pakketdeals met drie festivals. Als je er eentje afzegt zullen de gages voor de andere twee sowieso omhoog gaan en komen die ook in de problemen, als je ze alledrie afzegt ben je alle gages kwijt in drievoud.

Hoe zit het hier nu eigenlijk mee? Al een maand stilte nadat ze de geruchten over een afgelasting probeerden te ontkrachten, en alweer 2+ maanden geleden dat er nog eens namen gegeven werden.

Hoe zit het hier nu eigenlijk mee? Al een maand stilte nadat ze de geruchten over een afgelasting probeerden te ontkrachten, en alweer 2+ maanden geleden dat er nog eens namen gegeven werden.

Binnenkort, komt er toch echt nieuws / een update aan.
Grüne Hölle Rock
‏@ringghr
Dear @Groentegast, we are working with full force on adding more bands to the line-up. Stay tuned, there'll be an update soon! #GHR2015

"an update soon" dat is dus volgende week al!
Niet zomaar een update, maar nieuwe namen, dat werd tijd...
Der Ring - Grüne Hölle Rock
14 uur ·
Habt ihr schon unsere Tape.tv, Spotify und Deezer Playlisten auf www.der-ring.de entdeckt?
Anfang nächster Woche werden diese noch etwas voller ;-)
‪#‎GHR2015‬
‪#‎nochmehrBands‬

►....And You Will Know Us By The Trail Of Dead ►BABYMETAL►Black Map►Blitz Kids ►Brant Bjork ►Chevelle ►Dir en grey Official ►Epica ►Gallows ►HELLYEAH►Kreator Official ►Kvelertak ►Mad Caddies ►Meshuggah► Paradise Lost ►Purson ►Sick Of It All

Hier zit dan nog wel wat leuks tussen. Maar RAR blijft een veel betere line-up hebben. Dit is ook geen lijstje waarmee je veel tickets verkoopt. Ik had Kvelertak en Meshuggah wel op Rock am Ring willen zien. Hopelijk maken die binnenkort weer wat namen bekend. Het is al twee maanden stil.

►….And You Will Know Us By The Trail Of Dead ►BABYMETAL►Black Map►Blitz Kids ►Brant Bjork ►Chevelle ►Dir en grey Official ►Epica ►Gallows ►HELLYEAH►Kreator Official ►Kvelertak ►Mad Caddies ►Meshuggah► Paradise Lost ►Purson ►Sick Of It All

Hier zit dan nog wel wat leuks tussen. Maar RAR blijft een veel betere line-up hebben. Dit is ook geen lijstje waarmee je veel tickets verkoopt. Ik had Kvelertak en Meshuggah wel op Rock am Ring willen zien. Hopelijk maken die binnenkort weer wat namen bekend. Het is al twee maanden stil.
Ik ben niet heel onder de indruk van deze toevoeging. RaR/RiP zal wel snel volgen... (mag ik hopen)

►….And You Will Know Us By The Trail Of Dead ►BABYMETAL►Black Map►Blitz Kids ►Brant Bjork ►Chevelle ►Dir en grey Official ►Epica ►Gallows ►HELLYEAH►Kreator Official ►Kvelertak ►Mad Caddies ►Meshuggah► Paradise Lost ►Purson ►Sick Of It All

Je verkoopt er inderdaad misschien niet heel veel tickets mee maar vind het eigenlijk best hele toffe namen! HELLYEAH, Kreator, Meshuggah, Purson en And You will know us zijn echt heel en heel vet. Chevelle en Epica ook aardig. en Paradise Lost en Sick of it All komen me ergens bekend voor maar niet goed genoeg om er iets van te zeggen. De rest ken ik niet en zal ik dus niks over zeggen ( behalve dat ik ze wel ff ga luisteren aangezien ik benieuwd ben na deze aankondiging).

Eentje die ik nog wel ken is Babymetal, wat afschuwelijke muziek is. Maar allemachtig wat grappig en vet, een meer Japanse artiest zal je niet vinden op deze aardbol. De twee muziekstijlen waar Japan het meest van houdt gecombineerd. Soms ook nog, vooral in de refreinen, best catchy.. maar ohhh.. wat verkeerd eigenlijk, haha

Hier, een liedje over chocola

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WIKqgE4BwAY[/video]

Dagschema Der Ring.
artwork_der_ring_1424443310.jpg

http://www.der-ring.de/de/news/limitiertes-kontingent-an-tagestickets-fur-der-ring-grune-holle-rock

en voor de duidelijkheid:
DER RING - Grüne Hölle Rock Nürburgring & ROCKAVARIA Olympiapark München
29.-31.05.2015

FREITAG, 29.05.2015 DER RING – GRÜNE HÖLLE ROCK
SONNTAG, 31.05.2015 ROCKAVARIA

Metallica, Faith No More, Within Temptation, ...And You Will Now Us By The Trail of Dead, Any Given Day, Decapitated, Deez Nuts, Dir En Grey, Emmure, Eskimo Callboy, Exodus, Gojira, Grave Pleasures, Hang The Bastard, Hatebreed, Kreator, Meshuggah, Paradise Lost, Rise of The North Star, Stick To Your Guns, Testament, Unearth
u.v.a.

SAMSTAG, 30.05.2015 DER RING – GRÜNE HÖLLE ROCK
FREITAG, 29.05.2015 ROCKAVARIA

Muse, Incubus, Limp Bizkit, Arcane Roots, Babymetal, Bonaparte, Brant Bjork, Chevelle, Eisbrecher, Kvelertak, Orange Goblin, Orchid, Poets of The Fall, Purson, Saint Vitus, The Picturebooks, Triggerfinger, Truckfighters
u.v.a.

SONNTAG, 31.05.2015 DER RING – GRÜNE HÖLLE ROCK
SAMSTAG, 30.05.2015 ROCKAVARIA

Kiss, Judas Priest, Airbourne, Five Finger Death Punch, Accept, Anti-Flag, Black Map, Blitz Kids, Epica, Gallows, Hellyeah, Ignite, Kissin Dynamite, Mad Caddies, Sick of it All, The Darkness, Toxpack, Turbonegro
u.v.a.

http://www.der-ring.de/de/news/weitere-bands-fur-der-ring-grune-holle-rock-bestatigt
23.03.15 WEITERE BANDS FÜR DER RING – GRÜNE HÖLLE ROCK BESTÄTIGT

The Hives, Anathema, La Dispute u. v. a.

Acht weitere Bands haben ihre Teilnahme an der Erstauflage von DER RING - Grüne Hölle Rock vom 29. bis 31. Mai 2015 am legendären Nürburgring bestätigt. Ein Garant für eine extraordinäre Festivalshow ist mit Sicherheit die internationale Rocksensation The Hives, die den Ring mit einer ihrer raren Best Of-Shows zum Beben bringen werden. Mit Anathema freuen wir uns auf einen der herausragenden Vertreter des britischen Prog-Rocks und mit der US-Post-Hardcore-Band La Dispute präsentieren sich wahre Meister des Genres am Nürburgring. Die Liste der Neubestätigungen wie folgt: Anathema, Black Tongue, Blackberry Smoke, Beyond The Black, Dr. Living Dead!, La Dispute, The Dead Daisies und The Hives.

Für alle Rockfans aus den Metropolen des Einzugsgebietes des Nürburgrings ist für DER RING - Grüne Hölle Rock ein limitiertes Kontingent von maximal 10.000 Tagestickets pro Tag für 69,- EUR (inklusive Parken und Vorverkaufsgebühren) erhältlich. Festivalbesucher haben nun die Möglichkeit, neben den weiterhin verfügbaren 3-Tages-Tickets, auch Karten für ihren persönlichen Wunschtag mit den jeweiligen Headlinern Metallica, Muse oder Kiss sowie dem gesamten Tagesprogramm zu erwerben.

Die Tagestickets gibt es für DER RING – Grüne Hölle Rock an den bekannten Vorverkaufsstellen, unter der bundesweiten Tickethotline 01806/999 000 555 (0,20 EUR/Verbindung aus dem dt. Festnetz/max. 0,60 EUR/Verbindung aus dem dt. Mobilfunknetz) oder im Internet unter www.myticket.de und www.ticketmaster.de.

Das 3-Tages-Ticket für 179,- EUR ist weiterhin online auf www.myticket.de und www.ticketmaster.de sowie über die Tickethotline 01806/999 000 555 (0,20 EUR/Verbindung aus dem dt. Festnetz / max. 0,60 EUR/Verbindung aus dem dt. Mobilfunknetz) und den bekannten Vorverkaufsstellen erhältlich. Im 3-Tages-Ticket für DER RING – Grüne Hölle Rock sind Camping, Parken, 5,- EUR Müllpfand und alle weiteren Gebühren enthalten.

Die Spielpläne mit allen bisher bestätigten Bands, sowie weiteren Informationen für die individuelle Planung, können unter www.der-ring.de eingesehen werden.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread