Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Evenementenbranche wil steun overheid, anders dreigt evenementloze zomer

De Alliantie van Evenementenbouwers vraagt in een paginagrote advertentie in ochtendkranten om steun van de overheid. "De evenementenbranche werkt vanaf deze eerste werkdag keihard om van 2021 een memorabel jaar te maken", luidt de tekst. En verderop: "Zonder toezeggingen en een garantiefonds naar Duits model vanuit de overheid blijft een happy new year voor onze branche en u als bezoeker helaas uit."

De branche wil uiterlijk 1 februari van het kabinet weten waar ze aan toe is, zegt Alliantie-woordvoerder Jolanda Jansen tegen persbureau ANP. Ze is bang dat er anders niet genoeg tijd is om grote evenementen als het Eurovisie Songfestival, de Zwarte Cross en het ABN Amro World Tennis Tournament te organiseren.

"We kunnen het ons niet veroorloven een tweede evenementenzomer te missen", zegt Jansen. "Dan staat er straks een nog groter deel van de 100.000 mensen op straat en ligt een branche, die goed is voor 7,4 miljard omzet, compleet op zijn gat. Dan zijn niet alleen die mensen hun baan kwijt, maar de miljoenen bezoekers ook hun evenementen."
 

fudanshi

Playlistbediener
28 nov 2020
13
0
Okay, sorry over Koopmans. Ik las nu ook het eindejaarsinterview van nu met haar, en daar zei zij ook gewon dat we uiteindelijk van de 1,5m kunnen. Het is goed.

Waar ik niet 100% blij van wordt is dit:

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-55262502

Ik weet dat er staat "initially" socially distancing, en ik denk ook dat voor komend jaar afstand houden nog wel erin zal zetten en dat we dat dan in 2022 bij het grofvuil kunnen zetten, maar ik ga er wel echt van over mijn nek. Ik ga echt geen eurocent uitgeven aan welk festival dan ook waar die regels gelden. Dan wacht ik wel tot 2022 tot het weer normaal zonder beperkingen kan. Ik haat eenrichtingsverkeer (zie je vrienden? ff 5 minuten wachten terwijl je om loopt), geen hugs, geen fotos met coole mensen die je net leert kennen, geen moshpits, niet meezingen wat ze hier hadden, en alle andere dystopische levende hel bullshit waar we nu onder gebukt gaan.

ik denk dat dat voor 2021 idd wel blijft, en 2022 weer echt normaal zal zijn zonder beperkingen, maar dan gá ik dus ook gewoon pas in 2022. PUNT. Ik snap dat het nu moet, maar er is voor mij dan geen lol aan, dus ga ik gewoon niet tot het moment dat we onze Vrijheid helemaal terughebben.

En nog even over Koopmans: ik dacht dat zij iemand was die ervoor pleitte dat soort levende-hel maatregelen die nu tijdelijk nodig zijn maar gewoon permanenent zouden oten worden. Daar pas ik dus voor. Een kleine minderheid/groep (echt hele kleine minderheid volgens mij) van verdwaalde experts vind dat, en die mensen dienen op een vuurpijl te worden gebonden en afgestoken wat mij betreft. Als genoeg mensen gevaccineerd zijn, die 60-80% waar Fauci en al onze NL experts het over hebben (ook koopmans in dat interview, dus zij is goed :D), dient de 1,5m en alle andere beperkingen op ons leven te worden opgeheven. Dan wil ik mijn Vrijheid terug, en weer normaal gezellig mogen doen. Knuffels. Moshpits. Foto's. ;lekker dansen met mensen die je net leert kennen. LEVEN. Als extrovert voel ik me nu geleefd, ik voel me een dier opgsloten in een kooi. Ik emigreer nog liever naar China, als dat nodig zou zijn, waar alles incl clubs en festivals enzo alweer normaal open is, dan hier in deze levende hel te blijven wonen. De enige reden dat ik hier nog woon is dat ik er van uitga dat de Vrijheid hier in 2022 ook weer terug is :D

Sorry met het misverstand over Koopmans, ik zag haar dus als bedreiging, onterecht. Zij is okay :D
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Liever een festival of concertje met social distancing maatregelen dan helemaal geen dit jaar. Ik hoop dat die testlabs wat gaan opleveren de komende periode.

Naar China emigreren voor meer vrijheid kan trouwens niets anders dan een grap zijn toch? :p
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Op de site van de rijksoverheid staat nu de roadmap vaccinatie.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2020/12/21/roadmap-vaccinatiestrategie

Op de roadmap staan alleen begindata. Er is ook een staafdiagram met geschatte einddata, o.a. Lamyae Aharouay (NRC) deelde een foto daarvan op Twitter. Eind Q3 zou iedereen boven de 18 (die wil) ingeënt moeten zijn, eind Q2 alle inwoners van zorginstellingen en verpleeghuizen. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van daadwerkelijke leveringen en vaccinatiebereidheid.

Uiteindelijk is de vraag hoe snel dit ervoor zorgt dat de IC's 'leeglopen'.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
De roadmap lijkt me ietwat te optimistisch....
Sommige van die vaccins moeten ook nog worden goedgekeurd immers.

Maar laten we hopen dat dit klopt, we hem kunnen volgen en straks een groot gedeelte van Nederland is gevaccineerd.
 

fudanshi

Playlistbediener
28 nov 2020
13
0
Liever een festival of concertje met social distancing maatregelen dan helemaal geen dit jaar. Ik hoop dat die testlabs wat gaan opleveren de komende periode.

Naar China emigreren voor meer vrijheid kan trouwens niets anders dan een grap zijn toch? ?

Ik snap dat sommigen er zo over denken, ik wacht zelf gewoon nog een jaar tot die weer weg zijn is alles. Prima dat het gedaan wordt, veel plezier~

En nee China is geen grap, een keer in 4 jaar een hokje mogen kleuren of online bitchen over de roverheid zal me echt jeuken ivt sociaal vrij zijn, dansen, events, festivals, vrienden knuffelen wanneer ik wil etc.

En 5 van mijn 20 jaargenoten dus ook, die zien we nooit meer terug probably. Het is wel ongeveer de economisch belangrijkste studie, dus 5 van die mensen weg kost Nederland miljoenen BNP per jaar, maar ja daarom komen we daar ook lekker makkelijk aan de bak tuurlijk ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Timmetje wrote:
Liever een festival of concertje met social distancing maatregelen dan helemaal geen dit jaar. Ik hoop dat die testlabs wat gaan opleveren de komende periode.

Naar China emigreren voor meer vrijheid kan trouwens niets anders dan een grap zijn toch? ?

Ik snap dat sommigen er zo over denken, ik wacht zelf gewoon nog een jaar tot die weer weg zijn is alles. Prima dat het gedaan wordt, veel plezier~

En nee China is geen grap, een keer in 4 jaar een hokje mogen kleuren of online bitchen over de roverheid zal me echt jeuken ivt sociaal vrij zijn, dansen, events, festivals, vrienden knuffelen wanneer ik wil etc.

En 5 van mijn 20 jaargenoten dus ook, die zien we nooit meer terug probably. Het is wel ongeveer de economisch belangrijkste studie, dus 5 van die mensen weg kost Nederland miljoenen BNP per jaar, maar ja daarom komen we daar ook lekker makkelijk aan de bak tuurlijk ?
Lekker met het geld van je pappie en mammie naar China gaan is wel degelijk anders dan daar opgroeien onder een gigantische werkdruk, om iedere hoek een camera van de overheid in je snuffert, geen kritiek hebben op de overheid te kunnen hebben, en beter kan je geen moslim kennissen hebben uit de regio Xinjiang.

Doe even normaal zeg.

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.414
Timmetje wrote:
Liever een festival of concertje met social distancing maatregelen dan helemaal geen dit jaar. Ik hoop dat die testlabs wat gaan opleveren de komende periode.

Naar China emigreren voor meer vrijheid kan trouwens niets anders dan een grap zijn toch?
1f61b.svg


Ik snap dat sommigen er zo over denken, ik wacht zelf gewoon nog een jaar tot die weer weg zijn is alles. Prima dat het gedaan wordt, veel plezier~

En nee China is geen grap, een keer in 4 jaar een hokje mogen kleuren of online bitchen over de roverheid zal me echt jeuken ivt sociaal vrij zijn, dansen, events, festivals, vrienden knuffelen wanneer ik wil etc.

En 5 van mijn 20 jaargenoten dus ook, die zien we nooit meer terug probably. Het is wel ongeveer de economisch belangrijkste studie, dus 5 van die mensen weg kost Nederland miljoenen BNP per jaar, maar ja daarom komen we daar ook lekker makkelijk aan de bak tuurlijk
1f60c.svg

Weet je zeker dat je niet gewoon nu al kan gaan? Denk dat we in Nederland best wel wat mensen die ongeveer de economisch belangrijkste studie volgen kunnen missen. Zeker als ze jouw mindset delen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
En nee China is geen grap, een keer in 4 jaar een hokje mogen kleuren of online bitchen over de roverheid zal me echt jeuken ivt sociaal vrij zijn, dansen, events, festivals, vrienden knuffelen wanneer ik wil etc.

Dit is echt één van de meest naive en wereldvreemde stukjes tekst die ik ooit gezien heb. Als je dit echt meent moet je je eens verdiepen in verhalen van mensen die wonen in dictaturen en hoeveel ze daar kunnen dansen als ze willen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.557
Je was van de zomer al bezig met leuke opmerkingen, fudanshi. Toch fijn dat je besloten hebt om terug te keren...

Edit: Moet ik er ook nog bij zeggen dat ik ook m'n mening over China kan verkondigen, maar die discussie laat ik maar lekker aan jullie over. Ligt namelijk iets genuanceerder dan jullie allen zeggen.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Zoals het schema nu aan toont ben ik in maart aan de beurt... valt me nog niet tegen... succes iedereen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Je was van de zomer al bezig met leuke opmerkingen, fudanshi. Toch fijn dat je besloten hebt om terug te keren…

Edit: Moet ik er ook nog bij zeggen dat ik ook m’n mening over China kan verkondigen, maar die discussie laat ik maar lekker aan jullie over. Ligt namelijk iets genuanceerder dan jullie allen zeggen.
Wie A zegt moet ook B zeggen... ik ben benieuwd naar je nuance. Welke ook door Human Rights Watch of Amnesty International blijkbaar over het hoofd worden gezien.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.414
Ik ben ook wel benieuwd naar de nuance over China (bezien vanuit de volgens mij wel gedeelde waarden van een (democratische) rechtstaat).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.310
1.317
Ik ben februari al aan de beurt. Paar jaar geleden een hartoperatie gehad, waardoor ik op een zorglijst terecht ben gekomen. Verder heel gezond hoor, en heb ook getwijfeld om mijn vaccinatie eerst over te laten aan een ander persoon die het moeilijker heeft. Maar mocht ik dat doen, kom ik pas veel later aan de beurt.

Vaccinatie-feestje in februari!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Ik ben februari al aan de beurt. Paar jaar geleden een hartoperatie gehad, waardoor ik op een zorglijst terecht ben gekomen. Verder heel gezond hoor, en heb ook getwijfeld om mijn vaccinatie eerst over te laten aan een ander persoon die het moeilijker heeft. Maar mocht ik dat doen, kom ik pas veel later aan de beurt.

Vaccinatie-feestje in februari!
Gewoon doen, je staat niet voor niets eerder op de lijst. Mijn dochter is nierpatient maar komt nog niet in aanmerking voor een vaccine (want kinderen doen ze voorlopig niet). Wel vervelend.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
mdekens wrote:
Ik ben februari al aan de beurt. Paar jaar geleden een hartoperatie gehad, waardoor ik op een zorglijst terecht ben gekomen. Verder heel gezond hoor, en heb ook getwijfeld om mijn vaccinatie eerst over te laten aan een ander persoon die het moeilijker heeft. Maar mocht ik dat doen, kom ik pas veel later aan de beurt.

Vaccinatie-feestje in februari!

Gewoon doen, je staat niet voor niets eerder op de lijst. Mijn dochter is nierpatient maar komt nog niet in aanmerking voor een vaccine (want kinderen doen ze voorlopig niet). Wel vervelend.

Dat is inderdaad vervelend ja... kinderen die om de een of andere reden patiënt zijn moeten ze mijn inziens gewoon mee nemen in het huidige schema... zeker gezien t feit dat de nieuwe Engelse variant ook een grote besmettingskans bij kinderen is... dit mogen ze niet over het hoofd zien.. ben zelf COPD patiënt maar geef mijn beurt graag af aan kinderen met een medische achtergrond... die hebben nog een heel leven voor zich... Wakker worden Den Haag!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.557
Toch een soort van hoopvol nieuws...
https://festileaks.com/2021/01/primavera-proefevenement-brengt-hoopvolle-uitslag-naar-buiten-geen-besmettingen/
https://www.ad.nl/buitenland/testevenement-succesvol-in-spanje-niemand-raakt-besmet-met-het-coronavirus~a7375a73/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
https://www.ad.nl/show/oproep-aan-kabinet-prik-ook-s-nachts-en-red-het-festivalseizoen~ad42ce33/

De Jonge zei donderdag bij Jair in Jinek dat hij niet wilde uitsluiten dat Lowlands door zou kunnen gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken