Maar ja, ze is wel de bekendste viroloog van Nederland, maar tevens de enige die dat soort dingen roept. Is het pessimisme? Hersenbeschadiging?
Wat een rare opmerking.
En hoe zou ze “roet in het eten kunnen gooien?” Die snap ik ook niet helemaal.
Meer ontopic: Las dat Glastonbury waarschijnlijk een jaar verzet wordt. ?
Dat belooft weinig goeds voor de zomerfestivals. Hopelijk gaan we dan in 2021 voor de verandering een winter vol festivals in! ?
Die opmerking is omdat er wel meer experts de grootst mogelijke onzin uitkramen. Zo vind Van Dissel *nog steeds* dat mondkapjes niet werken, al heeft hij zich er zuchtend bij neergelegd. En immuniteit schijnen veel ook niet te snappen. Dit vat het goed samen: https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/column/covid-19-en-de-onzinexperts.htm
Dus als Koopmans, tegen elke andere expert in dit land, alle experts in België, de WHO, Fauci, het RIVM, zelfs topanalysten van ABN en Deutsche Bank etc die echt de beste experts consulturen omdat vrij letterlijk de hele economie van hun rapporten afhangt (en de regering) in roept dat "groepsimmuniteit met vaccins een gevaarlijke route is", en dat we "nog wel jaren met beperkingen te maken zullen hebben" terwijl echt bijna IEDEREEN publiekelijk zegt te verwachten dat we tegen eind volgend jaar van die 1,5m ellende en andere beperkingen af kunnen (of eerder, Gommers weet zeker dat lowlands doorgaat in augusts, maar goed de meeste andere experts pikken daar 2022 voor... maar helemaal niemand verwacht dat het nog langer duurt dan eind volgend jaar/begin 2022), dan ben ik erg verbaasd ja. De hele godganse wereld is het erover eens dat groepsimmuniteit door vaccins de uitweg uit de pandemie en 1,5m etc is, inclusief de gene die de hamer en de dans die ze aanhaalt bedacht heeft (en die verwacht dat we komende juli ongeveer al klaar zijn met 1,5m etc in het westen), dus beetje opmerkelijk als ze dat dan ineens gevaarlijk noemt. Mag ik wel geen viroloog zijn, maar als een astronoom mij zou vertellen dat een asteroïde inslag het beste is wat ons ooit zou kunnen overkomen, zou ik ook achterdochtig worden.
En "roet in het eten gooien" als in, de rest van het OMT, de andere experts, de tweede kamer, alle belangrijke experts in belgie, etc etc, allemaal gaan ze er van uit dat we in de loop van/na volgend jaar weer terug kunnen naar normaal zonder 1,5m etc. en mét festivals (zoals Van Ranst bv. ook letterlijk noemde voor 2022), ik wil gewoon niet dat een te voorzichtige expert in hetOMT die toevallig wel bekend is dat allemaal virologisch cock-blockt straks.
Hoewel I guess dat we dan in dat geval gewoon in België van een normale festivalzomer kunnen genieten
En wat ze in godsnaam bedoelt met "terug naar normaal? die fout moeten we niet maken" wil ik ook graag weten. Als ze het alleen heeft over ontbossen, klimaatverandering, en arme mensen in arme landen hutje mutje op elkaar proppen met sloppenwijken prima, maar "normaal" is in de volksmond min of meer unaniem geworden met "geen 1,5m of andere beperkingen meer en weer naar festival, stadium of club mogen als vanouds en mogen knuffelen met wie je wilt", en dat wil ik toch wel héél graag terug. Na de pandemie wil ik op een festival of event weer gewoon vrij rond kunnen lopen zonder 1,5m, 5 minuten omlopen wegens verplichte looplijnen, mondvodden, of een verbod op mosphits, knuffelen, of twister spelen, etc. Gaarne.
Iedereen die verder in de media komt hamert erop dat dat weer zal kunnen en dat ze niet kunnen wachten, van Menno de Jong tot Bonten tot Osterhaus en van Kikkert tot Roosendaal, van Kluytmans tot Gommers tot van Dissel tot Vossen (dat zijn dus ook al 6 OMT leden uit me hoofd) van Van Ranst en Van Gucht en van Damme in België tot Fauci in de VS, dus dan is het gewoon opmerkelijk dat één daarvan af lijkt te wijken. Of ze bedoelt dus hele andere dingen, maar dan moet ze dat zeggen. Dit voed direct 7000 complottheroieën, namelijk. Ze is gewoon de enige die in de laatste 6 weken zoiets roept, gecombineerd met zo'n gekke opmerking over groepsimmuniteit dmv vaccins komt dat gewoon gek over.
En ja, ik hoop dus dat zo'n stem niet kabinet te bang maakt om te versoepelen ofzo, ik wil straks gewoon m'n vrijheid en leven terug, en van die 1,5m en andere beperkingen af zodra dat kan. En ik snap dat dat nog niet komende zomer zal zijn, en nog een jaar duurt, dat zeggen al die andere experts ook, maar die hameren erop dat het wel weer komt. Dat miste ik hier even. En al is het alleen pessimisme (ze zegt "nog een aantal jaar" niet "voor altijd"), dan nog is het gek als één verwachting zo radicaal van de norm afwijkt... en ik blijf zowieso dus dat verhaal over groepsimmuniteit gek vinden. Dat is letterlijk de kern van het hele wereldwijde beleid!