wenteldave wrote:
Joe wrote:
wenteldave wrote:
Joe wrote:
En we mogen tot 01uur op café met max 10 man per groepje.
WOEHOEW
Wat is dit dan? Jullie hebben daar de hele tijd strenge(re) regels gehad en nu zijn de Belgen gewoon losser dan hier. Wat hebben ze daar gedronken bij de regering (oh…) dat dat opeens kan?
Wat mag bij jullie dan?
Een Vlaamse politica kwam met de uitleg dat de Walen meer zuiderse gewoontes hebben en dus ook later eten, hetgeen ook wel klopt. En dus langer op restaurant willen gaan, café’s krijgen zelfde uren.
10 personen ontmoeten is een versoepeling, we komen van 4 én het mogen week per week anderen zijn.
Horecagelegenheden is maximaal vier man. Als je met twee bent, mag er wel eentje uit een ander huishouden komen zonder de 1,5 meter te bewaren. Je zou dus met een vriendin koffie kunnen drinken.
Concerten zijn tot 1 juli met 30 man op 1,5 meter uiteraard, daarna worden dat er honderd. Verder mogen we sinds 1 juni ook met zoveel mogelijk mensen bijeen komen, als ik dat goed heb begrepen, zolang de 1,5 meter maar gewaarborgd blijft.
Tenzij het een protest is, dan mag je gewoon met 5000 man bij mekaar staan zonder enig probleem.
Ik stel voor dat we onder het mum van “protest mars” gewoon festivals en openlucht concerten gaan organiseren deze zomer.
(sorry, kon het niet laten en ben nog steeds verontwaardigd over wat ik heb gezien afgelopen maandg in Mokum)