Timmetje wrote:
En je kunt wel zeggen ‘je moet geen medelijden hebben met dat soort instanties’, maar met een gezin wat jaarlijks 1000 euro te besteden heeft voor Pinkpop tickets heeft, heb ik gezien mijn eigen financiële situatie ook weinig medelijden.
Maar met het gezin dat een paar jaar heeft gespaard, eindelijk eens zou gaan en nu het geld een jaar kwijt is wel?
Niet alles is zo zwart wit.
Het feit dat mensen een paar weken hebben om te bepalen wat ze willen doen maar wel langer dan een jaar mogen wachten op hun geld is gewoon absurd.
Volgens Smeets is Pinkpop bv niet hard getroffen en is het verzekeringstechnisch allemaal goed geregeld. Dan kan dat gel toch ook wel terug?
Ja maar ook dan noem ik dat, heel jammer, maar gewoon pech. Dikke vette pech.
Daar heeft toch niemand invloed op gehad? Dat is toch gewoon pech? Iedereen krijgt daar mee te maken, heel lullig maar Pinkpop is niet verantwoordelijk voor die pech.
Als dat geld terug zou kunnen, zou dat wel gebeuren, mag ik hopen tenminste..
Ideaal zou zijn als het in de gevallen waar het écht nodig is dat mensen hun geld terug krijgen, die mensen hun geld dan ook terugkrijgen. Dit is alleen niet te realiseren, dan zal iedereen z’n geld terug willen. Want waar leg je dan de grens op ‘échte noodzaak’?
Dat het een jaar duurt zal waarschijnlijk zijn omdat dan uit de inkomsten door drank, eten, en alles op het festival zelf alle mensen terug betaald kunnen worden die hun geld terug willen.
Waarom kunnen festivals als DGTL, Catch, Dagcollege etc. wel allemaal overgaan tot directe terugbetaling?
Waar een wil is...