wenteldave wrote:
Indiaantje89 wrote:
wenteldave wrote:
Joslittel wrote:
wenteldave wrote:
Indiaantje89 wrote:
https://liefdevoormuziek.nu/
Ik heb het al ondertekend.
Ik ben hier misschien te nuchter voor, maar dan heb je steun betuigd en dan…? Het is hartstikke duidelijk dat ze steun krijgen van alles en iedereen. Waar gaat deze petitie voor zorgen?
Maatschappelijke druk op de politiek om ook voor deze sector iets te betekenen. Ik heb in ieder geval ondertekend.
Maar dat gebeurt toch al? Het is nu ook nog eens logisch om maar met 30-100 man in zo’n zaal te zitten. Zie niet echt wat er kan veranderen, ze hebben tenslotte ook al geld gekregen.
Veel te weinig geld gekregen… je moet er ook geen wonderen van verwachten. Maar het is kleine moeite lijkt me als liefhebber.
Maar je moet niet niet hoor
.
Ik vroeg het me dan ook alleen af. Geen zorgen.
Iedere sector vindt dat ze te weinig geld krijgen, dat vooropgesteld. Zo simpel is het nou ook wel. Ieder sector voelt zich tekort gedaan door de overheid, al is dat maar een openingsdatum (voor horeca na Pinksteren), te weinig geld of het aantal mensen dat er mag komen. Het lijkt wel alsof ze het voor bedrijven niet goed kunnen doen, terwijl ze ook blij kunnen zijn met hetgeen dat ze hebben gekregen. Dat geld verricht ook niet per se wonderen. Er gaan geheid bedrijven omvallen, aangezien ‘we’ niet iedereen kunnen redden. So be it. De cultuursector zit in precies hetzelfde schuitje.
Dit klopt zeker wat je hier zegt. En omdat iedereen zich tekort gedaan voelt, is iedereen bezig met georganiseerde lobby’s voor meer aandacht, eerdere openingsmogelijkheden of meer geld. Sommige sectoren (glastuinbouw) slagen hier beter in dan anderen (sportscholen). Dit ligt aan veel factoren, de mate van organisatie is er zeker eentje van en de ingangen die men heeft in Den-Haag. Dit is in principe altijd zo in het lobby circuit, ook buiten Corona-tijd. In deze ratrace heb je eigenlijk geen andere keuze dan mee te doen, als sector je stem laten horen en laten zien hoe groot de economische waarde van de sector is, hoeveel mensen hiernaar verlangen, hoe goed het is voor de mentale gezondheid van mensen etc. Daarom is het goed dat dit soort zaken opgezet worden zodat de muziek en cultuur sector op het netvlies blijft staan bij de beslissers.