James wrote:
RubenFrusciante wrote:
Edit: Je is nog steeds onpersoonlijk, gedurende het hele bericht.
James wrote:
RubenFrusciante wrote:
Je hebt gewoon een aankoop gedaan, en achteraf heb je dat geld nodig, ja super lullig maar Pinkpop is niet verantwoordelijk voor jouw geldnood.
Ja maar die aankoop wordt dus niet geleverd op de afgesproken datum.
En je zegt wel ‘Pinkpop is niet verantwoordelijk voor jouw geldnood’ maar wij als consument worden op dit moment juist verantwoordelijk gehouden voor hun geldnood, omdat ze niet terugbetalen. Ticketmaster en Eventim zijn allebei bedrijven die al jaren hun zakken aan het vullen zijn en de consument stelselmatig uitknijpen m.b.t. ticketprijzen, servicekosten en voorheen zelfs doorverkoopservices waaraan zij ontzettend veel geld overhielden. Je moet echt geen medelijden met dit soort instanties hebben. Ik heb als consument geen enkele moeite met een voucher/ticket bewaren van de club of concertzaal op de hoek die iedere euro moeten omdraaien om rond te komen, maar bedrijven als Ticketmaster die nu zielig gaan doen.. houd toch op.
Mensen die hun brood/huur/studie niet meer kunnen betalen omdat zij hun baan kwijt zijn hebben naar mijn mening nog altijd recht op restitutie, binnen een maand wel te verstaan. Als organisatie zou je alleen al vanuit ethisch standpunt deze groep altijd tegemoet moeten komen.
Ja omdat ‘jouw geldnood’ van een gezin is, en de geldnood van een festival van honderden banen.
Dat jij geen medelijden hebt met die geldkloppers om je hoofd boven water te houden, is jouw goedrecht, maar dat is het voor die organisatie andersom natuurlijk ook. Die hebben jou niet verplicht een ticket te kopen.
Je krijgt alsnog een Pinkpop ticket, weliswaar voor een jaar later.
En je kunt wel zeggen ‘je moet geen medelijden hebben met dat soort instanties’, maar met een gezin wat jaarlijks 1000 euro te besteden heeft voor Pinkpop tickets heeft, heb ik gezien mijn eigen financiële situatie ook weinig medelijden.
En je laatste argument is moeilijk hard te maken. Wanneer ‘kan iemand z’n brood niet meer betalen’? Als hij vervolgens wel een flatscreen tv in huis heeft, afgelopen jaar naar Thailand op vakantie is geweest, of elke week gaat stappen? Is heel kinderachtig dit dat weet ik, maar ik verwacht niet dat er veel gezinnen zijn waarvan de situatie dusdanig slecht is, dat een Pinkpop ticket hun redt of kapot maakt.
De organisatie heeft mij uiteraard niet verplicht een ticket te kopen, maar jij sluit wel een overeenkomst met een vastgestelde datum waarbij uiteindelijk niet geleverd wordt. Zeker in ogenschouw nemend dat deze regeling in strijd is met Europese regelgeving.
Mijn kennis over de Europese regelgeving is niet dusdanig groot dat ik hier inhoudelijk op kan reageren.
Het lijkt me wel, dat als je daarin gelijk hebt, deze situatie helemaal niet mogelijk zou kunnen zijn.. maar dat is het wel zoals we zien..
Dus dan zal er toch wel een regeling/verandering van voorwaarden/bijzondere omstandigheid zijn die ervoor zorgt dat dit de oplossing is zoals hij nu is.
Daar kun je het mee oneens zijn, maar mij lijkt het dat, als dit echt verboden zou zijn, niet zo’n beetje elk festival/concert een dergelijke betaalregeling zou treffen. Toch?