Indiaantje89 wrote:
Mink wrote:
Ik krijg net een mailtje van Eventim over mijn BKS ticket. Ik moet een jaar wachten tot ik mijn geld terug krijg, dit terwijl ik zelf snoeihard geraakt ben door de coronacrisis. Ik ben namelijk mijn baan kwijt en ben tegen de zomer door al mijn reserves heen. Ik begrijp de gedachte achter de regeling wel, zou het heel kut vinden als BKS failliet zou gaan. Ik zou het echter ook heel vervelend vinden als ik straks mijn huur niet meer kan betalen. En ik vraag mij wie ik nu red, BKS of Eventim? Persoonlijk denk ik dat we prima zonder Ticketmaster en Eventim kunnen.
Weet iemand of je kunt afdwingen je geld eerder terug te krijgen? Voel me behoorlijk gepiepelt door deze regeling, mijn sympathie voor de festival & concertwereld neemt nu wel erg af. Neem een festival als Lowlands; daar bestaat het publiek grotendeels uit studenten, die massaal hun bijbaantjes zijn kwijtgeraakt.
Een advocaat
. Nee vind het ook best lullig voor mensen als jou dat ze het op deze manier oplossen. Anderzijds zal het bedrijf van een ticket, er niet voor moeten zorgen of jij je huur wel/niet kan betalen, dat kan je ook niet op het evenement afschuiven. Je kan de organisatie proberen aan te schrijven of ze iets eerder voor je kunnen doen, maar denk dat verder weinig mensen voor jou iets kunnen betekenen.
Maar zo’n bedrijf moet wel leveren waar je voor betaalt. Als ze dat niet doen, moeten ze je geld teruggeven. En het is natuurlijk te gek voor woorden dat een bedrijf dan zegt “ja, is goed, maar pas het bij ons weer wat beter gaat”. Wat zou de huurbaas van deze uitspraak vinden.
Ik zou overigens een keer een telefoontje naar het Juridisch Loket plegen.