<div class="d4p-bbt-quote-title">
Black Lies wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
mynoseknows wrote:</div><br>
Ik moet zeggen dat ik White Lies toch redelijk vond eerlijk gezegd(en dat is niet omdat ik het zo’n geweldige band vind, want dat is wel zo
). Ze hadden meer interactie met het publiek dan wat ik in andere liveshows van ze gezien heb. Het enige slechte(en dat is ook meteen erg balen) is dat ik het ongelofelijk slecht getuned vond. De synths/orgel stonden veel te veel op de voorgrond, terwijl de gitaren veels te ver naar achteren waren geplaatst. Zonde. Cage the Elephant vond ik erg tegenvallen in vergelijking met hun potentieel, zeker live. Arcade Fire was geweldig live, maar daar is iedereen het hier wel over eens. Verder vond ik Broken Bells een beetje tegenvallen. Ik heb nog nooit eerder een liveshow van ze bekeken, maar ik had er op basis van hun albums(zeker het eerste) toch wel wat meer van verwacht…
Eens, daarom vond ik deze show op Coachella ook heel wat minder dan wat ik zelf in de Effenaar heb gezien vorig jaar. Op Coachella was er ook niet echt publiek. Je zag de eerste rij nog wel alles mee zingen, maar daarachter stonden eigenlijk nog maar 2 rijen en zo wat losse mensen. Beetje sneu om te zien dat zo´n grote Engelse band in Amerika helemaal niks voorstelt.
Inderdaad. Even over dat publiek op Coachella: dat is blijkbaar over het algemeen ruk. Mensen die er zelf zijn geweest zeggen dat 3/4 van het publiek óf strontbezopen is, óf aan de harddrugs is. De andere kwart komt alleen voor artiesten als Lorde/Ellie Goulding en de overhypte dj’s, of is veel te moe door lange dagen en hoge temperaturen. Cage the Elephant bijvoorbeeld(toch een amerikaanse band) maakt er een feest van(al zong de zanger vals en leek hij wel onder invloed), maar krijgt het publiek totaal niet mee, terwijl ze toch in de namiddag op de main staan. Het festival zelf ziet er geweldig uit(omgeving etc.) maar met zo’n publiek zou bijvoorbeeld Werchter voor mij al een afknapper zijn. Toch jammer.