US Coachella 2015

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik moet zeggen dat ik White Lies toch redelijk vond eerlijk gezegd(en dat is niet omdat ik het zo'n geweldige band vind, want dat is wel zo ;)). Ze hadden meer interactie met het publiek dan wat ik in andere liveshows van ze gezien heb. Het enige slechte(en dat is ook meteen erg balen) is dat ik het ongelofelijk slecht getuned vond. De synths/orgel stonden veel te veel op de voorgrond, terwijl de gitaren veels te ver naar achteren waren geplaatst. Zonde. Cage the Elephant vond ik erg tegenvallen in vergelijking met hun potentieel, zeker live. Arcade Fire was geweldig live, maar daar is iedereen het hier wel over eens. Verder vond ik Broken Bells een beetje tegenvallen. Ik heb nog nooit eerder een liveshow van ze bekeken, maar ik had er op basis van hun albums(zeker het eerste) toch wel wat meer van verwacht...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik moet zeggen dat ik White Lies toch redelijk vond eerlijk gezegd(en dat is niet omdat ik het zo’n geweldige band vind, want dat is wel zo ;)). Ze hadden meer interactie met het publiek dan wat ik in andere liveshows van ze gezien heb. Het enige slechte(en dat is ook meteen erg balen) is dat ik het ongelofelijk slecht getuned vond. De synths/orgel stonden veel te veel op de voorgrond, terwijl de gitaren veels te ver naar achteren waren geplaatst. Zonde. Cage the Elephant vond ik erg tegenvallen in vergelijking met hun potentieel, zeker live. Arcade Fire was geweldig live, maar daar is iedereen het hier wel over eens. Verder vond ik Broken Bells een beetje tegenvallen. Ik heb nog nooit eerder een liveshow van ze bekeken, maar ik had er op basis van hun albums(zeker het eerste) toch wel wat meer van verwacht…

Eens, daarom vond ik deze show op Coachella ook heel wat minder dan wat ik zelf in de Effenaar heb gezien vorig jaar. Op Coachella was er ook niet echt publiek. Je zag de eerste rij nog wel alles mee zingen, maar daarachter stonden eigenlijk nog maar 2 rijen en zo wat losse mensen. Beetje sneu om te zien dat zo´n grote Engelse band in Amerika helemaal niks voorstelt.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Ik moet zeggen dat ik White Lies toch redelijk vond eerlijk gezegd(en dat is niet omdat ik het zo’n geweldige band vind, want dat is wel zo ;)). Ze hadden meer interactie met het publiek dan wat ik in andere liveshows van ze gezien heb. Het enige slechte(en dat is ook meteen erg balen) is dat ik het ongelofelijk slecht getuned vond. De synths/orgel stonden veel te veel op de voorgrond, terwijl de gitaren veels te ver naar achteren waren geplaatst. Zonde. Cage the Elephant vond ik erg tegenvallen in vergelijking met hun potentieel, zeker live. Arcade Fire was geweldig live, maar daar is iedereen het hier wel over eens. Verder vond ik Broken Bells een beetje tegenvallen. Ik heb nog nooit eerder een liveshow van ze bekeken, maar ik had er op basis van hun albums(zeker het eerste) toch wel wat meer van verwacht…

Eens, daarom vond ik deze show op Coachella ook heel wat minder dan wat ik zelf in de Effenaar heb gezien vorig jaar. Op Coachella was er ook niet echt publiek. Je zag de eerste rij nog wel alles mee zingen, maar daarachter stonden eigenlijk nog maar 2 rijen en zo wat losse mensen. Beetje sneu om te zien dat zo´n grote Engelse band in Amerika helemaal niks voorstelt.

Inderdaad. Even over dat publiek op Coachella: dat is blijkbaar over het algemeen ruk. Mensen die er zelf zijn geweest zeggen dat 3/4 van het publiek óf strontbezopen is, óf aan de harddrugs is. De andere kwart komt alleen voor artiesten als Lorde/Ellie Goulding en de overhypte dj's, of is veel te moe door lange dagen en hoge temperaturen. Cage the Elephant bijvoorbeeld(toch een amerikaanse band) maakt er een feest van(al zong de zanger vals en leek hij wel onder invloed), maar krijgt het publiek totaal niet mee, terwijl ze toch in de namiddag op de main staan. Het festival zelf ziet er geweldig uit(omgeving etc.) maar met zo'n publiek zou bijvoorbeeld Werchter voor mij al een afknapper zijn. Toch jammer.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mynoseknows wrote:</div><br>
Ik moet zeggen dat ik White Lies toch redelijk vond eerlijk gezegd(en dat is niet omdat ik het zo’n geweldige band vind, want dat is wel zo ;)). Ze hadden meer interactie met het publiek dan wat ik in andere liveshows van ze gezien heb. Het enige slechte(en dat is ook meteen erg balen) is dat ik het ongelofelijk slecht getuned vond. De synths/orgel stonden veel te veel op de voorgrond, terwijl de gitaren veels te ver naar achteren waren geplaatst. Zonde. Cage the Elephant vond ik erg tegenvallen in vergelijking met hun potentieel, zeker live. Arcade Fire was geweldig live, maar daar is iedereen het hier wel over eens. Verder vond ik Broken Bells een beetje tegenvallen. Ik heb nog nooit eerder een liveshow van ze bekeken, maar ik had er op basis van hun albums(zeker het eerste) toch wel wat meer van verwacht…


Eens, daarom vond ik deze show op Coachella ook heel wat minder dan wat ik zelf in de Effenaar heb gezien vorig jaar. Op Coachella was er ook niet echt publiek. Je zag de eerste rij nog wel alles mee zingen, maar daarachter stonden eigenlijk nog maar 2 rijen en zo wat losse mensen. Beetje sneu om te zien dat zo´n grote Engelse band in Amerika helemaal niks voorstelt.


Inderdaad. Even over dat publiek op Coachella: dat is blijkbaar over het algemeen ruk. Mensen die er zelf zijn geweest zeggen dat 3/4 van het publiek óf strontbezopen is, óf aan de harddrugs is. De andere kwart komt alleen voor artiesten als Lorde/Ellie Goulding en de overhypte dj’s, of is veel te moe door lange dagen en hoge temperaturen. Cage the Elephant bijvoorbeeld(toch een amerikaanse band) maakt er een feest van(al zong de zanger vals en leek hij wel onder invloed), maar krijgt het publiek totaal niet mee, terwijl ze toch in de namiddag op de main staan. Het festival zelf ziet er geweldig uit(omgeving etc.) maar met zo’n publiek zou bijvoorbeeld Werchter voor mij al een afknapper zijn. Toch jammer.

Oh dat wist ik niet. Dat is wel erg jammer zeg. Zo´n enorm groot festival waar zo veel goede artiesten staan uit meerdere muziekgenres lijkt bijna wel een paradijs. Maar na Win Butler´s publiekelijke opmerking over de VIP-rooms, het geklaag van vele artiesten over het woestijnzand en het publiek dat zo enorm slecht is lijkt het helemaal geen paradijs meer...

Lollapalooza Brazil heeft trouwens wel echt een awesome publiek. Vooral in het begin hoor goed je dat ze gewoon echt alles meezingen, ook al is het geen tekst haha. En die mensen spreken niet eens Engels.

https://www.youtube.com/watch?v=hWEqL7ILkoM

Edit: Bij My Body Is A Cage hoor je het eigenlijk nog beter omdat er geen instrumenten bij zitten :D

https://www.youtube.com/watch?v=lt6DJySD7os
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja dat lees ik ook regelmatig, dat ze in zuid-amerikaanse landen het fanatiekste publiek hebben, en die opmerking komt dan regelmatig ook nog van Europeanen en Noord-Amerikanen :p. Het zal wel een 'once in a lifetime opportunity' zijn voor die mensen ofzo :). Lijkt me in ieder geval een stuk prettiger spelen ook.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ja dat lees ik ook regelmatig, dat ze in zuid-amerikaanse landen het fanatiekste publiek hebben, en die opmerking komt dan regelmatig ook nog van Europeanen en Noord-Amerikanen :p. Het zal wel een ‘once in a lifetime opportunity’ zijn voor die mensen ofzo :). Lijkt me in ieder geval een stuk prettiger spelen ook.

Ja zeker! Bij elk facebookbericht van welke band dan ook staan ook vaak 90 reacties 'Come to Peru! Come to Brazil! We want you in Chile!' enzo haha. Lijkt me wel gaaf om er een keer bij Lollapalooza te zijn hoor.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
EDM en Outkast

interessant artikeltje dat net door 3voor12 gepost werd over het optreden van Outkast op Coachella en de Amerikaanse drive naar EDM. niet perse met alles eens in het artikel.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Poster van dit jaar.

10888794_10152929594811648_3968429209278549037_n.jpg


Staan toch altijd wel weer mooie namen tussen. Maar minder overtuigend dan vorig jaar imo
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tering man, Coachella is weer sterk dit jaar. Tuurlijk er staat weer veel meuk bovenaan het affiche maar jezus wat een namen daaronder.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Tja, de lineup van vorig jaar was echt wel heel sterk dus logisch dat het dit jaar minder is. Staan toch nog wel wat toffe dingetjes tussen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Zit in ieder geval weer wat bij om via de livestream te gaan zien, of tenminste via YouTube.

...
ook hier hebben ze Bryan Adams weer verkeerd geschreven :p
...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Tja, de lineup van vorig jaar was echt wel heel sterk dus logisch dat het dit jaar minder is. Staan toch nog wel wat toffe dingetjes tussen.

Dit neem ik terug. Ik zie nu pas Brand New en Swans staan, facking episch.
 

jesse

Playlistbediener
14 nov 2012
25
0
Heeft iemand een idee wanneer namen voor Rock Am Ring worden bevestigd is erg stil op dit moment
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ondertussen is de timetable ook al bekend: http://clashfinder.com/s/coachella2k15/
En dit weekend is het weer feest met livestreams. Ik ben nog even aan het zoeken naar een schema van wat er uitgezonden wordt, als dat al bekend is tenminste.

Just like previous years, you'll be able to stream three days of live music from Coachella on YouTube this weekend (April 10-12). Don't expect to see the full lineup of artists, but with three channels of performances and commentary, you'll be able to take in most of the big names. This year's list of acts includes AC/DC, Drake, Florence & The Machine, Interpol, Jack White, Run the Jewels, Vic Mensa and many more.
https://www.youtube.com/user/coachella/
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hier is een schema van wat er gelivestreamt(?) wordt: https://www.coachellalive.com/#lineup
Tel er 9 uur bij op en je heb de tijd zoals het hier is (denk ik). Dus rond half 1 vannacht kan je genieten van Eagulls of Cloud Nothings
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vorig jaar waren er best wat mensen die dit snachts aan het checken waren op het forum. Ben benieuwd of er nu weer wat mensen ietsjes langer wakker blijven. Ik ga sowieso vanavond nog wel even die 2 checken.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Eagulls pak ik ook nog wel ff mee denk ik. Daarna komt er een heel tijdje niet zoveel boeiends tot TWOD, en later nog Interpol, Tame Impala, Ride en Todd Terje. Maar overdag herhalen ze alles nog een keer dacht ik, dus met een beetje geluk kan ik het dan nog zien. Of iemand moet alles op youtube gooien. Al wordt dat wel snel offline gehaald volgens mij.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heeeeujj,

Festileaks heeft wat werk voor ons verricht.

http://festileaks.com/2015/04/coachella-2015-livestream-en-uitzendschema/

Alle tijden van de Coachella sets maar dan EU time. Thanks guys!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken