Bospop 2019

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Zou van het tweetal Toto en John Fogerty er ook niet een op de vrijdag kunnen spelen? Bospop duurt komend jaar immers drie dagen. Of is er op de vrijdag alleen een veredeld campingprogramma en zijn zaterdag en zondag de enige "echte" festivaldagen?

Overigens ben ik het met PJ eens dat Toto en John Fogerty op dezelfde dag waarschijnlijk nog wel binnen het budget van Bospop zou passen, maar van de rest van de affiche van die dag hoeven we in dat geval waarschijnlijk weinig te verwachten. Toch zou ik het een goed begin vinden hoor, evenals een eventuele komst van Lenny Kravitz. Maar ik ben dan ook nog niet zo vaak op Bospop geweest. De vaste Bospop-bezoekers hebben Fogerty, Kravitz en Steve Lukather inmiddels wellicht vaak genoeg gezien....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
De vrijdag is altijd voor een aantal coverbands.. Het is trouwens nou ook weer niet zo dat BP vaak met dezelfde headliners komt. Alleen sommige zijn inderdaad misschien wel al 2 keer geweest. Even opnoemen wat op tour is door Europa en in mijn ogen mogelijke headliners zouden kunnen zijn:
John Fogerty, Toto, Lenny Kravitz, Status Quo, Bryan Ferry.
Afstrepen mag maar aanvullen ook. Ik kan er nog wel wat namen bij doen alleen hebben die vooralsnog geen data staan komende zomer.
Van Morrison, Sting, Deep Purple of Bryan Adams zijn in mijn ogen ook prima namen maar of die gaan touren is dus nog niets van bekend.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Klopt wel inderdaad, het programma van vorig jaar was ook niet goedkoop, dus helemaal ondenkbaar is Toto en Fogerty op een dag ook niet. We wachten af wat het wordt. Ik verwacht de eerste namen toch pas in december. Tot die tijd kunnen we de verschillende tourschema´s in de gaten houden
 

lambique

Nieuw lid
30 okt 2018
1
0
Het afgelopen weekend heeft Blackberry Smoke gespeeld in de Bosuil. Gerucht gaat dat ze ook naar Bospop komen. Verder zit Lynyrd Skynyrd eind juni in Europa. Twee data zijn officieel. Bospop zou daar ook mooi bij kunnen
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Gezien de Duitse tourdata die koekdoos in het Graspop-forum heeft gepost voor Foreigner, mogen we die Amerikaanse band toevoegen aan het lijstje van mogelijke (top)acts voor Bospop en TW Classic, lijkt me. Het weekeinde van Bospop zijn ze vrij en de dag er na, maandag 15 juli, spelen ze in Berlijn. Foreigner is ook echt zo'n typische Bospop-act, die er al eerder heeft gestaan. Genoeg classic rockacts beschikbaar komend jaar, lijkt me zo. Dus als Bospop nu weer vooral voor popacts kiest, ligt dat toch echt niet aan het aanbod van bands. Foreigner is in elk geval een puike live-act, naar mijn mening, zelfs als ze de recente hereniging van de klassieke line-up in Europa achterwege laten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Doet de originele zanger weer mee dan? Laatste keer stonden ze ergens in de achtermiddag geprogrammeerd. Wel een goede band voor BP trouwens...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
https://www.planetrock.com/news/rock-news/foreigner-to-headline-ramblin-man-fair-2019/

Schrijf ze inderdaad maar al op. :wink:

Scorpions overigens ook aangekondigd voor een festival begin augustus in the UK.
De eerste data beginnen te komen
http://www.bloodstock.uk.com/news/scorpions-confirmed-as-bloodstock-2019-sunday-headliner
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Foreigner is geen verkeerde band, de vorige keer dat ze op BP stonden was t prima , laat maar komen!!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Tour van Status Quo is aangevuld. Voor hen blijft enkel de zondag nog beschikbaar.
De zaterdag zou nog passen voor John Fogerty en Toto. Beiden kunnen dan weer niet op zondag.....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Wie weet. Blijf zeggen dat het perfecte namen kunnen zijn voor Bospop. Maar er zijn nog meer mogelijkheden en wie weet worden we wel verrast.

Misschien wel uitkijken of Pinkpop voor de jubileumeditie niet ook iets in gaat pikken wat anders via een optreden op Bospop Nederland aan had kunnen doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Wie weet. Blijf zeggen dat het perfecte namen kunnen zijn voor Bospop. Maar er zijn nog meer mogelijkheden en wie weet worden we wel verrast.

Misschien wel uitkijken of Pinkpop voor de jubileumeditie niet ook iets in gaat pikken wat anders via een optreden op Bospop Nederland aan had kunnen doen.
ah, idd... Interessant
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
RubenFrusciante wrote:
ZZ Top 12 juli in Londen, optie voor de zondag?

Ja, ZZ Top lijkt me een grote kanshebber. Die band stond immers al vaker op Bospop.

Waren al headliner in 2008, 2013 en 2015. Is misschien wat te snel om ze nu weer al te boeken. Destijds in 2015 ook een hoop commentaar.....
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
sledgehammer wrote:

RubenFrusciante wrote:
ZZ Top 12 juli in Londen, optie voor de zondag?


Ja, ZZ Top lijkt me een grote kanshebber. Die band stond immers al vaker op Bospop.

Waren al headliner in 2008, 2013 en 2015. Is misschien wat te snel om ze nu weer al te boeken. Destijds in 2015 ook een hoop commentaar…..
Klopt, maar dat bezwaar geldt eigenlijk ook voor John Fogerty. Die stond er in 2007, 2010 en 2014 al. Als je die twee acts weg zou strepen, blijven er meteen een stuk minder mogelijkheden over voor een classic rock headliner op Bospop 2019.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Daar heb je helemaal gelijk in al vind ik wel dat Fogerty en bijvoorbeeld ook Toto veel meer hits hebben dan ZZ top en daardoor mogelijk de kaartverkoop wat harder gaat omdat eerste 2 bij het grote publiek wat meer bekend zijn. Of praat ik nu onzin?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Daar heb je helemaal gelijk in al vind ik wel dat Fogerty en bijvoorbeeld ook Toto veel meer hits hebben dan ZZ top en daardoor mogelijk de kaartverkoop wat harder gaat omdat eerste 2 bij het grote publiek wat meer bekend zijn. Of praat ik nu onzin?
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik denk dat gitaarliefhebbers liever ZZ Top zien (al kan Lukather natuurlijk geweldig gitaarspelen). Daar hoor ik zelf ook bij, al zijn zowel Fogerty als Toto erg welkom.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Dan heb ik liever Foreigner en Toto dan JF en ZZ Top... al mogen ze van gerust alle vier..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken