Best Kept Secret 2025

De grootste namen (als in de headliners) zijn wel al bekend. Dat is voor sommige mensen ook al aardig doorslaggevend mbt de kosten van een ticket.
Begrijp ik, iedereen maakt eigen afweging mbt match lineup - ticketprijs. Dat is helemaal prima. Ik sla meestal de headliners over, voor mij is het juist de breedte van de undercard waardoor ik beslissing neem om ticket wel/niet te kopen. En bij BKS zit dat altijd wel goed.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en Matthijs
Bovenstaande post terzijde, ik ontrafelde ook al op welke dag een paar artiesten spelen.
VR: Eefje De Visser, Brihang
ZA: King Hannah, Amenra
ZO: Wilco, Waxahatchee, The Thing, Split System.

Dan kunnen we al een gokje proberen maken, komt ie (schuingedrukt wil zeggen: speelt na de headliner op de ONE):
VRIJDAG
1: Eefje De Visser - ??? - L'impératrice - ???
2: Barry Can't Swim - ??? - The Dare - Nilufer Yanya - Cassandra Jenkins - Brihang
S: Brass Rave Unit - Lander & Adriaan - Wine Lips - ??? - Dummy - Jasmine 4.T. - ??? - Elephant
C: Fcukers - ??? - ??? - Divorce - Paceshifters

ZATERDAG
1: ??? - TV On The Radio - Djo - Amadou & Mariam
2: Caribou - ??? - ??? - King Hannah - The Backseat Lovers - ??? - ???
S: Kabeaushé - Amenra - ??? - WITCH - This Is Lorelei - ??? - Sailor Honeymoon - ???
C: Gouge Away - ??? - TVOD - ??? - Khana Bierbood

ZONDAG
1: Michael Kiwanuka - Deftones - ??? - Seun Kuti & Egypt 80
2: Nia Archives - Wilco - Magdalena Bay - Blanco White - Kneecap - Waxahatchee - ???
S: ??? - Personal Trainer - Big Special - ??? - Kin'Gongolo Kiniata - Droom Dit - ??? - ???
C: Pigs x7 - Split System - The Thing - ??? - The Pill
Pffff..... ik heb nu al keuzestress bij jouw gokje

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Maar het is ook een keus van BKS om óók het nachtleven in te rollen (gelijk aan LL/DTRH), en niet duidelijk de andere kant op te gaan, meer richting alternatief/experimenteel a la Le Guess Who, Rewire, of Loose Ends.
Le Guess Who en Rewire hebben ook een nachtprogramma en zelfs aparte tickets voor wie alleen naar het nachtprogramma wil.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Bovenstaande post terzijde, ik ontrafelde ook al op welke dag een paar artiesten spelen.

Dan kunnen we al een gokje proberen maken, komt ie (schuingedrukt wil zeggen: speelt na de headliner op de ONE):
VRIJDAG
2: Barry Can't Swim - ??? - The Dare - Nilufer Yanya - Cassandra Jenkins - Brihang
S: Brass Rave Unit - Lander & Adriaan - Wine Lips - ??? - Dummy - Jasmine 4.T. - ??? - Elephant

ZATERDAG
S: Kabeaushé - Amenra - ??? - WITCH - This Is Lorelei - ??? - Sailor Honeymoon - ???

ZONDAG
2: Nia Archives - Wilco - Magdalena Bay - Blanco White - Kneecap - Waxahatchee - ???
S: ??? - Personal Trainer - Big Special - ??? - Kin'Gongolo Kiniata - Droom Dit - ??? - ???
Nice try denk ik.
Ik hoop en verwacht dat Kabeaushi de Casbah op zijn kop zet.

VRIJDAG

ZATERDAG

ZONDAG
Mooie indeling al, als dit m wordt!
Kan me alleen niet voorstellen dat Amenra en Personal Trainer in de Secret staan. Hebben allebei al in de Two gestaan (respectievelijk 2022 en 2033), en ik heb niet het idee dat ze daarna enorm in populariteit zijn gedaald.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en yeaghi
Ik vind een late spot in de Secret vaak qua sfeer en opkomst minstens evenwaardig een een openingspot in de TWO. Andere acts die laat in de Secret speelden (pakweg Osees, Baxter Dury, Alvvays, Alex G,...) konden perfect ook iets vroeger in de TWO staan.

Beide stonden ook recent in de TWO, dus ik hoop altijd dat ze zo'n acts niet exact dezelfde spot geven. En dat is bij die twee wel mogelijk lijkt me. Dat dat bij bv. een Interpol moeilijker is en zij voor de 3x keer op rij dezelfde spot toegewezen kregen vond ik jammer maar snap ik ergens wel. Want in hun geval zijn er gewoon minder opties aangezien ze te groot zijn voor de Secret.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Matthijs
The Secret was helemaal te klein voor Alvvays, ik stond buiten de tent en had een kutuitzicht omdat het te druk was. Ik was er ook 15 mins te vroeg!

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
The Secret was helemaal te klein voor Alvvays, ik stond buiten de tent en had een kutuitzicht omdat het te druk was. Ik was er ook 15 mins te vroeg!
Dat was in 2023. Was de secret toe al vergroot? Eerste jaar van de secret was de tent in ieder geval niet groot genoeg.

Ja, Secret was bij Alvvays al groter. Ik was er denk ik zelf niet enorm veel eerder dan een kwartier voor aanvang en had nog wel een goede plek. Bij Nation Of Languague kwam ik halverwege aan en daar puilde de Secret ook uit.

Ik zit eens wat jaarlijstjes van de wat bekendere music blogs door te nemen. Opvallend hoe vaak Waxahtchee hoog in die lijstjes staat. En dan best wel klein op de poster bij BKS als je ziet hoe lang ze al meedraait. Gevalletje geliefd bij de critici maar minder bij het grotere publiek? Zelf groot fan. Dat duet met MJ Lenderman is toch wel m’n liedje van het jaar.

Ik zit eens wat jaarlijstjes van de wat bekendere music blogs door te nemen. Opvallend hoe vaak Waxahtchee hoog in die lijstjes staat. En dan best wel klein op de poster bij BKS als je ziet hoe lang ze al meedraait. Gevalletje geliefd bij de critici maar minder bij het grotere publiek? Zelf groot fan. Dat duet met MJ Lenderman is toch wel m’n liedje van het jaar.
Ja inderdaad, ook als je ziet dat een Nilufer Yanya een rijtje hoger staat. Die stond laatst in Melkweg Oude Zaal, Waxahatchee in Paradiso Grote Zaal.

In de Festileaks-playlist staat bij Amadou & Mariam de samenwerking met Manu Chao: Senegal Fastfood. Zonder Manu wordt dat nummer helaas (maar ook wel te begrijpen) niet live gespeeld, vind dat echt een heerlijk nummer.

Ja inderdaad, ook als je ziet dat een Nilufer Yanya een rijtje hoger staat. Die stond laatst in Melkweg Oude Zaal, Waxahatchee in Paradiso Grote Zaal.
Waxahatchee is vgm echt zo'n artiest die genoegen neemt met een plek in de TWO om 13:00. Nilüfer zie ik toch wat later spelen.

Ja, Secret was bij Alvvays al groter. Ik was er denk ik zelf niet enorm veel eerder dan een kwartier voor aanvang en had nog wel een goede plek. Bij Nation Of Languague kwam ik halverwege aan en daar puilde de Secret ook uit.
Ah ja bij nation of language stond ik heerlijk vooraan. Bij het weggaan kreeg ik pas door hoe groot de toeloop was.

Misschien wachten ze met vampire weekend tot na hun concert in de AFAS. Maar zou wel niet. Zeker omdat ze in aug in Engeland staan.

Misschien wachten ze met vampire weekend tot na hun concert in de AFAS. Maar zou wel niet. Zeker omdat ze in aug in Engeland staan.
Het zou wel een naam zijn die bij deze line up past. Maar Mojo, augustus en zo wijst inderdaad meer op Lowlands. Al zijn er vanuit Sziget en de Scandinavische en Britse festivals zoveel mogelijke headliners dan in de buurt dat die ook niet allemaal op LL zullen staan.

Het zou wel een naam zijn die bij deze line up past. Maar Mojo, augustus en zo wijst inderdaad meer op Lowlands. Al zijn er vanuit Sziget en de Scandinavische en Britse festivals zoveel mogelijke headliners dan in de buurt dat die ook niet allemaal op LL zullen staan.
Zou toch wat zijn dat als Lowlands de keuze heeft tussen QOTSA, Vampire Weekend, Charli, Chappell Roan, en nog meer, dan alsnog met een Nederlandse Headliner aan komt zetten...

Edit: niet door dat ik in t BKS topic zat 🙃

Users who are viewing this thread