Best Kept Secret 2025

Ik denk na om voor het eerst naar BKS te gaan. Er zijn alleen niet zo veel sfeer filmpjes. Moeilijk in te schatten hoe groot / klein het nu eigenlijk is.
Als ik het zou kunnen vergelijken met Lowlands. Is het dan ongeveer de helft van het festival terrein? Is the One ongeveer de Heineken? En de mainstage? The Two en de Casbah zijn hele kleine tentjes toch?
Klopt het dan de tenten van de bezoekers gewoon midden in het bos staan i.p.v. op een groot leeg grasveld?

Ik denk na om voor het eerst naar BKS te gaan. Er zijn alleen niet zo veel sfeer filmpjes. Moeilijk in te schatten hoe groot / klein het nu eigenlijk is.
Als ik het zou kunnen vergelijken met Lowlands. Is het dan ongeveer de helft van het festival terrein? Is the One ongeveer de Heineken? En de mainstage? The Two en de Casbah zijn hele kleine tentjes toch?
Klopt het dan de tenten van de bezoekers gewoon midden in het bos staan i.p.v. op een groot leeg grasveld?
Casbah is ongeveer de X-Ray, Secret een iets grotere Lima en de Two een soort India. De One is niet met een tent te vergelijken aangezien het volledig in de open lucht op een strand is (hier zijn wel foto's van te vinden op Google). In theorie past daar wel 25k man op het strand. Er zijn ook nog een paar nog kleinere podia in de bossen, midden op het terrein op het strand en op een eilandje.

Alles bij elkaar zal het terrein iets groter zijn dan de helft van het Lowlands terrein. Het is simpelweg wat uitgestrekter en idyllischer. De camping is wat verder van het terrein af en staat inderdaad grotendeels in het bos en tegen een bungalowpark aan.

Edit: de plattegrond als bijlage toegevoegd.

Bijlagen

• Screenshot_5.png
    Screenshot_5.png
    122,7 KB · Weergaven: 40
Have a nice life op 21 juni op festival in Frankrijk en chat pile op 19 juni hetzelfde festival.

Heeft de camping site geen restricties qua eten, drinken of glas enzo? Ik kom niks tegen.

Ik zie dat jij vergelijking maakt met LL (iig qua omvang, camping). Ik ben zelf in '97 begonnen op LL en in '19 geswitched naar BKS. Wat zoek jij in een festival?

Ik zie dat jij vergelijking maakt met LL (iig qua omvang, camping). Ik ben zelf in '97 begonnen op LL en in '19 geswitched naar BKS. Wat zoek jij in een festival?
Als ik het goed begrijp ben je dus sinds 2019 een trouwe BKS bezoeker. Wat maakt BKS voor jou zo tof dat je blijft gaan en je niet meer naar LL gaat?

Ik ga zelf altijd ieder jaar naar LL of DTRH, maar zit nu te twijfelen om BKS een keer een kans te geven.

Als ik het goed begrijp ben je dus sinds 2019 een trouwe BKS bezoeker. Wat maakt BKS voor jou zo tof dat je blijft gaan en je niet meer naar LL gaat?

Ik ga zelf altijd ieder jaar naar LL of DTRH, maar zit nu te twijfelen om BKS een keer een kans te geven.
Ik ga sinds 2017 naar BKS en ben sindsdien verkocht.

Eerst en vooral is het terrein uitgestrekt en heel gevarieerd: bosjes, strand, hoekjes en kantjes,... Het is er niet heel druk en door de terreinindeling heb je het grootste deel van de dag echt het gevoel dat het behapbaar is. Ik ben zelf een veertiger en vind de gemiddelde leeftijd van het publiek ook een troef.

Muzikaal is er heel wat te ontdekken en er zijn ook plaatsjes waar je gewoon wat kan dansen op dj-setjes: ideaal als meetingpoints als je in groep bent bvb...

Voor de rest is het eten er heerlijk, leef je het ganse weekend in een bubbel omdat je niet van het terrein af hoeft te gaan en zijn de accommodaties van de Beekse Bergen voor ons een absolute troef!

Ik ga sinds 2017 naar BKS en ben sindsdien verkocht.

Eerst en vooral is het terrein uitgestrekt en heel gevarieerd: bosjes, strand, hoekjes en kantjes,... Het is er niet heel druk en door de terreinindeling heb je het grootste deel van de dag echt het gevoel dat het behapbaar is. Ik ben zelf een veertiger en vind de gemiddelde leeftijd van het publiek ook een troef.

Muzikaal is er heel wat te ontdekken en er zijn ook plaatsjes waar je gewoon wat kan dansen op dj-setjes: ideaal als meetingpoints als je in groep bent bvb...

Voor de rest is het eten er heerlijk, leef je het ganse weekend in een bubbel omdat je niet van het terrein af hoeft te gaan en zijn de accommodaties van de Beekse Bergen voor ons een absolute troef!
Ik had dit kunnen schrijven... Precies waarom ik BKS zo'n fijn festival vind.

Ik heb een aantal jaar overlap gehad tussen BKS en LL (Lowlands af en aan geweest in de periode 2002-2019; BKS alleen 2018 gemist). Die jaren heb ik ook nog wel ITGWO (Into The Great Wide Open) en DTRH gedaan.

Voor mij is BKS momenteel duidelijk de nummer 1 met daarna ITGWO en ik zou denk ik ook eerder naar iets als Haldern of Wilde Weide gaan dan weer naar Lowlands of DTRH. Dat heeft grotendeels te maken met alles wat yngvar twee posts hierboven schrijft. De setting van BKS is gewoon een stuk chiller, wat meer past bij mijn huidige voorkeuren (40, rustiger met drank, vrijwel geen drugs meer). Had ik nu nog geleefd zoals toen ik mid-twintig was, dan zou ik zeker ook nog heel graag naar Lowlands of Down The Rabbit Hole zijn gegaan.

Van BKS vind ik het programma ook het leukst/meest mijn smaak, maar op alle genoemde festivals zou ik een meer dan prima route kunnen volgen. Een groot voordeel van Lowlands en ook wel DTRH vind ik de breedte; op Lowlands ging ik ook in mijn wildere jaren na een lange nacht in de Bravo de ochtend erna nog door naar theater of literatuur. Toch mis ik dat op BKS niet zo erg, omdat er daar muzikaal voor mij op vrijwel ieder moment al wel iets te beleven valt.

Wat ik wel een grote pre vindt t.o.v. de andere genoemde festivals is de aandacht die er meestal is voor de net wat ingewikkeldere muziek. Een Wilco trok op BKS een volle en aandachtige en uiteindelijk ook euforische TWO. Dat was de laatste passages op die andere festivals wel anders. Vorig jaar was het op BKS meestal ook nog zo bij bv PJ Harvey en Slowdive. Daar staat tegenover dat de feestacts het waarschijnlijk weer een stuk beter doen op LL en DTRH, waar men gemiddeld genomen wat uitbundiger is.

Eigenlijk vind ik alle genoemde festivals op hun eigen manier wel goed en is het vooral een kwestie van kijken wat het beste bij je past (plus: de verschillen ook weer niet groter maken dan ze zijn; ik zet de verschillen nu ook wat steviger tegenover elkaar dan de praktijk).

Beach House staat dus op 1 juni in de AB in Brussel, 2 juni in Frankrijk, daarna beide primavera's. Lijkt mij dat ze daarna alweer terug naar de VS gaan...

• Leuk
Waarderingen: wil
Beach House staat dus op 1 juni in de AB in Brussel, 2 juni in Frankrijk, daarna beide primavera's. Lijkt mij dat ze daarna alweer terug naar de VS gaan...
Maar Primavera Porto is in het BKS weekend. Dus zolang er geen Nederlandse datum bekend is, lijkt het me nog hoopvol dat ze op BKS kunnen staan toch?

Mag van mij overigens evengoed een zaalshow zijn hoor. Beter zelfs.

• Leuk
Waarderingen: gretz, BeWario en Jelle

Users who are viewing this thread