Best Kept Secret 2025

Noah Kahan leunt toch dichter aan tegen dingen als Passenger, The Lumineers, Benson Boone, James Bay dan iets als Howard/Nutini, al zeker die twee heren hun latere werk.
Dat klinkt allemaal helemaal niet als BKS, maar wel als Pinkpop. Voor de aankondiging morgen dus!

Snap de hype ook niet zo op basis van dat laatste album, wel van hun eerdere platen. Desalniettemin de gedroomde headliner. We zullen het wellicht binnen een paar weken weten.
Maar in hoeverre zegt dat vooral wat over jouw/jullie smaak? Ik ben ook geen fervent liefhebber van Romance, maar de recensies laten toch echt een ander beeld zien. Het wordt op menig plek lovend onthaald. Bijvoorbeeld op RYM zijn Starbust en Favoruite veruit de best beoordeelde singles van hen. En op MusicMeter ontlopen de ratings elkaar nauwelijks.

Bij Noah Kahan snap ik de vergelijkingen met Ben Howard en Paulo Nutini wel, maar die laatste 2 passen imo toch een pak beter bij BKS dan hem. Kahan voelt veel commerciëler en te mainstream (voor wat die termen nog waard zijn) en heeft bovendien ook nog niet de back catalog om BKS te headlinen. Laat die maar gewoon naar een Pinkpop gaan.
Ben Howard? Jeetje, dat is echt alsof je Stormzy met Frenna vergelijkt ofzo.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Maar in hoeverre zegt dat vooral wat over jouw/jullie smaak? Ik ben ook geen fervent liefhebber van Romance, maar de recensies laten toch echt een ander beeld zien. Het wordt op menig plek lovend onthaald. Bijvoorbeeld op RYM zijn Starbust en Favoruite veruit de best beoordeelde singles van hen. En op MusicMeter ontlopen de ratings elkaar nauwelijks.
Heeft er voor een groot deel mee te maken wanneer je bekend bent geworden met Fontaines DC, denk ik.

Kan me voorstellen dat als je de eerste (twee) albums helemaal top vond, je de derde en vooral vierde wat minder vindt. En andersom: als je bij het derde of vierde album instapt, zijn de eerste twee minder (bekend).

Afgelopen zaterdag sloegen de nieuwste nummers duidelijk heel goed aan, maar ook eerder werk wel. Jammer dat er maar twee nummers van Dogrel voorbij kwamen, was wel benieuwd hoe een Liberty Belle of Hurricane Laughter het hadden gedaan (vast goed).

Hoop echt dat ze op BKS komen en dan meer een dwarsdoorsnede van het oeuvre spelen.

Ben Howard? Jeetje, dat is echt alsof je Stormzy met Frenna vergelijkt ofzo.
Ik doelde ook eerder op de commerciëlere Ben Howard-nummers (Keep your Head Up, The Wolves, The Fear, ...). Die liggen best nog dicht bij wat Noah Kahan doet, al heeft die laatste toch nog een groter (en voor BKS imo té groot) Ultratop-gehalte.

Geen idee wat het betekend. Ik kijk niet zozeer naar recenties om er mijn vanaf te laten hangen. Het is slechts een gereedschap om iets op het oog te krijgen en vanaf daar vorm ik mijn eigen mening. En ik hoor ergens ook echt wel positieve dingen in het album, maar het laaiende enthousiasme kan ik er niet in vinden. Maar misschien dat het live beter bij me binnenkomt, dus laat maar komen.

Klopt, veel positieve recensies al krijgen ze van Anthony Fantano een vijf en scoren ze bij Pitchfork hun laagste score van al hun albums (maar nog een acceptabele 7.7). Ik vind het zelf ook hun minste omdat het halverwege behoorlijk inkakt. Begin en eind wel een paar klassiekers.

Klopt, veel positieve recensies al krijgen ze van Anthony Fantano een vijf en scoren ze bij Pitchfork hun laagste score van al hun albums (maar nog een acceptabele 7.7). Ik vind het zelf ook hun minste omdat het halverwege behoorlijk inkakt. Begin en eind wel een paar klassiekers.
Blijft allemaal smaak inderdaad. NeedleDrop (sowieso annoying AF) en PF zijn voor mij toevallig 2 van de meest onkundige review resources, dus kan ik nooit serieus nemen.
Voor mij is juist het midden van Romance goud waard. Met Desire als hoogtepunt. De andere albums van ze vind ik dan ook een stuk minder interessant, maar nog altijd kwalitatief sterk.

The Murder Capital komt in februari met een nieuw album. Wordt toch ook eens hoog tijd dat ze op BKS staan. Lijkt mij heerlijk als afsluiter van The Secret of op een hoge TWO-spot.
Vandaag in een ander topic gelezen dat ze in mei in Doornroosje staan en vast ook nog een andere zaal, dus die kans lijkt me nihil.

Vandaag in een ander topic gelezen dat ze in mei in Doornroosje staan en vast ook nog een andere zaal, dus die kans lijkt me nihil.
Voor een Britse band is het nog wel te doen om na een reeks clubconcerten in Europa ook nog wat festivals te doen. Maar je had ze dan eigenlijk ook al verwacht op de Primavera's.

Blijft allemaal smaak inderdaad. NeedleDrop (sowieso annoying AF) en PF zijn voor mij toevallig 2 van de meest onkundige review resources, dus kan ik nooit serieus nemen.
Voor mij is juist het midden van Romance goud waard. Met Desire als hoogtepunt. De andere albums van ze vind ik dan ook een stuk minder interessant, maar nog altijd kwalitatief sterk.
Off-topic, maar beide neem ik sinds enkele notoire reviews de afgelopen maanden, jaren absoluut niet meer serieus. Fijn om te zien welke albums uitgebracht zijn en mee te blijven, maar hecht echt nauwelijks nog waarde aan. Ook: kwaliteit van content op P4K is echt drastisch gedaald sinds de overname van GQ, lijkt wel of de helft van hun staff verdwenen is.

• Winning
Waarderingen: Mark's Kal
Hebben wel écht zo'n beetje overal gestaan de laatste jaren.
... behalve op BKS 😅. Heb ze zelf ook meerdere keren gezien, maar het blijft (als ze er zin in hebben) een geweldig strakke liveband. Maar als ze in mei zoals hierboven vermeld al in Doornroosje staan wordt het wel moeilijk natuurlijk.

Inderdaad, smaken verschillen. Ook wat betreft waarde hechten aan reviews dan want ik mag Fantano graag beluisteren.
Maar ondanks die voor mij maar half geslaagde plaat duim ik, tegen beter weten in wellicht, voor hun komst naar BKS.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Off-topic, maar beide neem ik sinds enkele notoire reviews de afgelopen maanden, jaren absoluut niet meer serieus. Fijn om te zien welke albums uitgebracht zijn en mee te blijven, maar hecht echt nauwelijks nog waarde aan. Ook: kwaliteit van content op P4K is echt drastisch gedaald sinds de overname van GQ, lijkt wel of de helft van hun staff verdwenen is.
Ben dan wel benieuwd over welke notoire reviews je het hebt?

Als ik zo teruglees dan is het wel dat mensen vooral "in de wandelgangen" hebben gehoord dat Fontaines D.C. naar Lowlands gaat. Kan best dat een opmerking van iemand gewoon verkeerd is opgevat, en dat ze straks wel op BKS staan. Maar het is natuurlijk ook gewoon heel mogelijk dat ze wel Lowlands doen. Ook voor de band is dat misschien wel interessanter, ook al zouden ze op BKS headliner zijn, want bij Lowlands publiek is de band waarschijnlijk een stuk minder bekend dan bij het BKS publiek die ze in 2022 nog heeft gezien.

Artiesten die we kunnen afstrepen door pinkpop: The last dinner party, Weezer, oscar and the wolf (phieuw), personal trainer en girl in red.

Personal Trainer lijkt me niet exclusief voor Pinkpop. Verwacht die nog wel op DTRH of BKS. TLDP is zonde, hoewel ik die eerder op LL had verwacht afhankelijk van het tourschema. Weezer wil ik nog steeds een keer zien, maar had ik überhaupt niet verwacht.

Users who are viewing this thread