Best Kept Secret 2025

Snap de hype ook niet zo op basis van dat laatste album, wel van hun eerdere platen. Desalniettemin de gedroomde headliner. We zullen het wellicht binnen een paar weken weten.
Maar in hoeverre zegt dat vooral wat over jouw/jullie smaak? Ik ben ook geen fervent liefhebber van Romance, maar de recensies laten toch echt een ander beeld zien. Het wordt op menig plek lovend onthaald. Bijvoorbeeld op RYM zijn Starbust en Favoruite veruit de best beoordeelde singles van hen. En op MusicMeter ontlopen de ratings elkaar nauwelijks.

Bij Noah Kahan snap ik de vergelijkingen met Ben Howard en Paulo Nutini wel, maar die laatste 2 passen imo toch een pak beter bij BKS dan hem. Kahan voelt veel commerciëler en te mainstream (voor wat die termen nog waard zijn) en heeft bovendien ook nog niet de back catalog om BKS te headlinen. Laat die maar gewoon naar een Pinkpop gaan.
Ben Howard? Jeetje, dat is echt alsof je Stormzy met Frenna vergelijkt ofzo.

Maar in hoeverre zegt dat vooral wat over jouw/jullie smaak? Ik ben ook geen fervent liefhebber van Romance, maar de recensies laten toch echt een ander beeld zien. Het wordt op menig plek lovend onthaald. Bijvoorbeeld op RYM zijn Starbust en Favoruite veruit de best beoordeelde singles van hen. En op MusicMeter ontlopen de ratings elkaar nauwelijks.
Heeft er voor een groot deel mee te maken wanneer je bekend bent geworden met Fontaines DC, denk ik.

Kan me voorstellen dat als je de eerste (twee) albums helemaal top vond, je de derde en vooral vierde wat minder vindt. En andersom: als je bij het derde of vierde album instapt, zijn de eerste twee minder (bekend).

Afgelopen zaterdag sloegen de nieuwste nummers duidelijk heel goed aan, maar ook eerder werk wel. Jammer dat er maar twee nummers van Dogrel voorbij kwamen, was wel benieuwd hoe een Liberty Belle of Hurricane Laughter het hadden gedaan (vast goed).

Hoop echt dat ze op BKS komen en dan meer een dwarsdoorsnede van het oeuvre spelen.

Users who are viewing this thread