Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Ik geloof dat jullie op BKS geluk hebben gehad met the Strokes…


Tijdens het concert heeft die ook gezegd dat het concert “career suicide” was.
Hoorde op RW ook mensen die naar BKS waren geweest die echt enorm kritisch waren op The Strokes. Blijft (helaas) toch een twijfelgevalband.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: zero

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Ik geloof dat jullie op BKS geluk hebben gehad met the Strokes…


Tijdens het concert heeft die ook gezegd dat het concert “career suicide” was.

Ik heb het concert op BKS nochtans exact hetzelfde ervaren als in het artikel hierboven. Oeverloos gelul van Julian Casablancas tussen alle nummers door haalde de vaart ontzettend uit het optreden. Ook de attitude waarmee hij op het podium staat, vond ik helemaal niks. Ik vind het heel jammer om te zeggen, want voor mij is The Strokes één van mijn favoriete bands, maar hun optreden op BKS was echt wel een heel grote teleurstelling voor mij. Mede door die teleurstelling heb ik hier ook niet eerder een review gepost.

Om wel iets positief te zeggen over het optreden: ik heb me wel geamuseerd. Het enthousiasme van het publiek was duidelijk omgekeerd evenredig met dat van Julian Casablancas. Elk nummer dat de band speelde werd echt met een enorme feestvreugde onthaald. De rest van de band speelde trouwens ook echt goed. Maar de conclusie is voor mij toch dat The Strokes ten onrechte zo hoog op mijn bucket list stond.

Gelukkig was dEUS wel fantastisch! Hoewel ik ze al een paar keer live gezien heb, was ik toch nog verrast door de kracht van hun optreden. Verder vond ik ook Big Thief en Fontaines DC wel degelijk, hoewel ik met geen van beide artiesten echt iets heb.

Het was mijn tweede keer BKS en ik ben eigenlijk wel echt fan van het festival. De ligging van de main stage aan het water is echt prachtig. Het aanbod qua eten is ook erg uitgebreid en betaalbaar. Ook de afwisseling op het terrein tussen drukkere zones en rustigere zones vind ik tof. Alleen vind ik het wel een beetje jammer dat ONE en TWO zo dicht bij elkaar liggen en de kleinere stages verder weg. Ben ik de enige die het leuker zou vinden als de twee grootste podia verder uiteen zouden liggen met daartussen de stages waar je wat kan ontdekken? Dat zou volgens mij de spreiding van het volk wel ten goede komen. Omwille van mijn gezelschap heb ik de kleinere stages zelf trouwens niet ontdekt, dus daar kan ik verder weinig over zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net en Christiaan

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
Goh... het concert van The Strokes gisteren in Lissabon op NOS Alive werd wél erg goed onthaald, en als ik de reacties op reddit lees was ook die show vergelijkbaar met BKS en Roskilde... Gelukkig vond ik hun show op BKS schitterend. Ik hoop ze ondanks de gemengde reacties toch nog eens terug te zien in België/NL :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
Goh... het concert van The Strokes gisteren in Lissabon op NOS Alive werd wél erg goed onthaald, en als ik de reacties op reddit lees was ook die show vergelijkbaar met BKS en Roskilde... Gelukkig vond ik hun show op BKS schitterend. Ik hoop ze ondanks de gemengde reacties toch nog eens terug te zien in België/NL :)
In Glasgow ging het al niet veel beter:


Op BKS viel het dan eigenlijk nog mee.
Ja, teveel onsamenhangend gepraat, maar als er gespeeld werd was het gewoon goed, en de nummers blijven ijzersterk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Wow... Als je dan de videos kijkt, kunnen mensen toch serieus overdrijven hoor. Was ie wat arrogant, ja. Dronken? Dat waarschijnlijk ook. Was het niet om aan te horen? Zeker niet! Dit het einde van The Strokes noemen, of zeggen dat hij dringend een intervention nodig heeft is enorm overdreven. Ik zou me bijna schamen om te zeggen dat ik me geweldig vermaakt heb op BKS, de band heel strak vond, en er ook wel wat de humor van inzag van Julian zijn onzin tussendoor.

Deze generatie zou nooit een Woodstock of een gemiddelde Iggy Pop, Black Sabbath, Led Zeppelin,... show van 50 jaar geleden overleven.
Als je dan de Thelonious Monster videos van op Pinkpop bekijkt of John Frusciante zijn VPRO 1994 interview,... Toch veel veranderd in de "rock n roll" wereld op 30 jaar.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Eigenlijk elk optreden in Europa lijkt even goed/slecht te zijn, ware het niet dat de recensenten er allemaal net wat anders op reageren. Ik heb me goed gemaakt op Best Kept Secret. Was het de beste show ooit? Nee. Hadden ze beter kunnen spelen dan dat ze deden? Waarschijnlijk. Ben ik blij dat ik ze (in deze staat) gezien heb? Absoluut!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
3voor12 heeft enkele delen van BKS-optredens op YouTube gezet; onder andere Metronomy en dEUS. Vooral de opnames van dEUS zijn erg fijn:


Een mooie opname van het hele optreden van Amenra staat er ook al een tijdje op:

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
720
1.451
3voor12 heeft enkele delen van BKS-optredens op YouTube gezet; onder andere Metronomy en dEUS. Vooral de opnames van dEUS zijn erg fijn:


Een mooie opname van het hele optreden van Amenra staat er ook op:

Erg blij met die dEUS opnames. Dat stukje van hun optreden was een van de absolute hoogtepunten die ik op BKS22 gezien heb.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Erg blij met die dEUS opnames. Dat stukje van hun optreden was een van de absolute hoogtepunten die ik op BKS22 gezien heb.

Die is wel zeer mooi in beeld gebracht… 😍
Duidelijk een regisseur die weet wat hij doet!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Alles van Primavera kan op de geruchtenlijst?
Blur
Christine and the Queens
Depeche Mode
Pet Shop Boys
Rosalía
The War on Drugs
Arlo Parks
Bad Religion
Death Grips
FKA twigs
Four Tet
John Cale
Le Tigre
Måneskin
My Morning Jacket
NxWorries (Anderson .Paak & Knxwledge)
Pusha-T
Red Velvet
St. Vincent

een mn stoutste droom
Kendrick Lamar

Fred Again.. kan er af en Ghost is te veel een Pinkpop naam? Calvin Harris, Skrillex en Halsey zijn sowieso geen BKS namen.
Voor dit jaar toch niet meer denk ik hoor
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken