Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Timmetje wrote:
Berichten worden niet verwijdert. Het forum is al enkele weken kapot waardoor berichten soms gewoon niet geplaatst worden of verdwijnen. Irritante bug.

En er is voor ieder wat wils. Er is voor ieders wat lekkers te eten. Er zit alleen geen vlees in.

Dat is niet voor iedereen wat wils dus :).

Agree to disagree. Vind het ook stiekem een beetje een nondiscussie. Een paar dagen geen vlees eten zou iedereen eens moeten doen. :)

Ik hoop iig nu enorm op Morrissey als laatste headliner. Zou geweldig zijn.

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Berichten worden niet verwijdert. Het forum is al enkele weken kapot waardoor berichten soms gewoon niet geplaatst worden of verdwijnen. Irritante bug.

En er is voor ieder wat wils. Er is voor ieders wat lekkers te eten. Er zit alleen geen vlees in.

Dat is niet voor iedereen wat wils dus :).

Agree to disagree. Vind het ook stiekem een beetje een nondiscussie. Een paar dagen geen vlees eten zou iedereen eens moeten doen. ?

Ik hoop iig nu enorm op Morrissey als laatste headliner. Zou geweldig zijn.
Dat is het probleem dus, ik MOET helemaal niks ;):

Morrissey zou fijn zijn ja

w-himself wrote:
Ben voorstander van het vegetarische menu. Uitspraken zoals “Ik ga dan niet meer” vind ik een beetje hetzelfde als “Ik ga niet naar Italië op vakantie, want daar kan ik geen frikandellen eten.” Het is 3 dagen, get over yourself.

Morrissey mag van mij daarentegen wegblijven. Absoluut niet meer relevant, en gezien zijn denkbeelden moet je zo iemand helemaal geen podium willen bieden.

Kromme vergelijking, want het vlees is wel altijd op BKS geweest. Dan kun je het beter vergelijken met dat je volgend jaar naar Italië gaat, en dat ze ineens geen pizza’s hebben, dan blijft het nog een mooi land maar zonder pizza’s.
Vegetarisch eten aanbieden is top, maar alleen maar vegetarisch vind ik wat ver gaan, maar het past ook wel weer bij het festival dus ik snap het wel.
Verder ga ik me hier niet in mengen omdat het festival me niks kan schelen.
Tsja, oké, heb je gelijk in. Bedoelde dan ook meer dat het zonde is om niet naar zo'n mooi festival/land te gaan alleen maar omdat er een bepaalde soort voedsel ontbreekt.

Ze gaan hun eigen keuken dus inperken, dus kwalitatief gaat je aanbod naar beneden

Kwantitatief. Niet kwalitatief.
1f609.svg

Als je een festival overslaat omdat er geen vlees wordt geserveerd dan vraag ik me af of je uberhaupt van plan was het te gaan bezoeken. Kan het me niet voorstellen iig.

Zijn een hoop voors en tegens en redenen om een festival wel of niet te bezoeken maar iig voor mij is “is er vlees” nooit 1 van die redenen geweest.

Voor jou niet, voor mij wel.

Dus jij zou een fantastische droomline-up op je favo festival laten schieten als je er geen burgertje of frikandelletje zou kunnen halen? :-o

Je betaalt op festivals altijd teveel voor je eten. Volgens mij verschillen de prijzen van vegetarisch eten en vlees niet zoveel. Sterker nog, ik zou eerder zeggen dat vlees op festivals duurder is dan vegetarisch eten.

Verder spreek je jezelf al tegen. Volgens jou doen ze het om er veel geld aan te verdienen, en tegelijk verliezen ze volgens jou ticketsales omdat ze mensen iets opdringen waar ze niet op zitten te wachten. Het is het één of het ander: Of ze doen het omdat mensen bereid zijn om extra te betalen en graag deze verandering zien, dus faciliteren ze die wensen en verdienen ze er geld aan. Of ze doen het omdat ze dit beleid er door willen drukken of mensen het nou willen of niet vanuit een overweging om zo groen mogelijk te zijn, en dan kun je niet stellen dat ze “geld uit je broekzakkie halen”.

Omdat de kostprijs van vlees hoger is dan groenten. Dus als je evenveel betaald voor vegetarisch eten, wordt je genept.
(Dat geldt dan weer minder voor vleesvervangers, omdat dat bewerkt voedsel is. Vleesvervangers zijn dan ook niet zo gezond, maar wel vegetarisch.)

Dus jij zou een fantastische droomline-up op je favo festival laten schieten als je er geen burgertje of frikandelletje zou kunnen halen?
1f62e.svg

Ja.
Nou zullen mijn favoriete bands in ieder geval geen vegetarisch festival eisen, dus dat helpt al.

Dus jij zou een fantastische droomline-up op je favo festival laten schieten als je er geen burgertje of frikandelletje zou kunnen halen?
1f62e.svg

Je hebt het ook echt over kwaliteitsvlees.

Hier gaat er serieus meer gediscussieerd worden over het al dan niet verkopen van godbetert frikandellen, kroketten en hamburgers dan over de muziek?

Hier gaat er serieus meer gediscussieerd worden over het al dan niet verkopen van godbetert frikandellen, kroketten en hamburgers dan over de muziek?
Tijd voor nieuwe namen dus, straks gaan ze de frietkraam nog een patatkraam noemen. Dan ga ik pas echt los ;).

mattman wrote:

Tijd voor nieuwe namen dus, straks gaan ze de frietkraam nog een patatkraam noemen. Dan ga ik pas echt los ;).

Het is effectief wel patat.

Ik sla meteen alle discussies even in één kee plat:

- Ik ben een groot voorstander van een groter vegetarisch aanbod (die vega shoarma was echt #nomnomnom), maar groot tegenstander van alleen vegetarisch. Mensen moeten wel zelf een keuze kunnen maken.
- Vegetarisch voedsel is ook niet altijd milieu vriendelijk. Sommige soorten kaas hebben bv een grotere CO2 uitstoot dan vleesproductie en gezien de hoeveelheid benodigde melk is het ook niet perse diervriendelijk. Beetje als elektrisch rijden. Het is niet goed voor het milieu, alleen minder slecht.
- Morrissey is een rechts rabiate zak stront die al jaren volstrekt onbeduidende muziek maakt. Wegwezen met die hufter.
- Hoe kan je mensen vegetarisch eten willen opdringen, maar Morrissey toestaan wel zijn half fascistische geleuter op de mensheid los te laten. Wat voor rare gedachten combinatie is dat?!

ESNS eens goed beluisterd en de playlist van Primavera. Hier zijn mijn gratis tips/wensen voor BKS: ESNS:laat Naaz terugkomen. In 2018 vierde ze haar verjaardag op het podium in de oude 3 en ze is er alleen maar beter op geworden. Sylvie Kreus stond al op mijn wensenlijst maar please laat haar komen. Van het rijtje Whaler, Sorry, Friedberg, Howl and the Hum, Celeste, Georgia, Yin Yin, Working mens club en Squid mag ook alles komen ? of een flink ceel dan, ok.

Primavera: mij maak je enorm blij met mijn oude helden Bauhaus en Einsturzende Neubauten. Die laatste staan dat weekend in Utrecht, laat ze ookeven een tussenstop maken op BKS. Sudan archives zie ikgraag terugkomen en ook Roosevelt en Caribou en Jenny Hval. Kevin Abstract zou ik erg leuk vinden als zijn tourschema met Brockhampton het toelaat. Automatic ben ik erg benieuwd naar net als Boy Harsher, King Princess, Little Simz, Sampa the Great, en Georgia (hmm hier ook al).
En deze namen mogen ook doorkomen: Black Coffee, Big Freedia, Bigklit, Jakuzi, Chromatics, Kacey Musgraves (helaas op dtrh), Iggy Pop, Paul Heaton, PNL, Rapsody, Otoboko Beaver, Shygirl en Park Hye jin.

Dit is Niet ieders genre hiero in het forum (jullie weten inmiddels dat ik een iets andere smaak heb), maar het levert betere discussie op dan rare en nare links/rechtsverwijten en het missen van vlees. Laat ik het zo zeggen: ik zie liever een gezonde discussie over CatQ dan waarvan we zojuist getuige zijn geweest.

Wat vinden jullie van Inhaler? En Howl and the Hum? Ik ben er nog niet helemaal uit maar zie ze graag op een festival om te beoordelen hoe ze live zijn.

Hm, ik heb niet alle discussie hier teruggelezen, maar het lijkt me niet het meest effectief om alle vlees te schrappen. Een stukje kip uit de regio is bijvoorbeeld vele malen beter voor het milieu dan een sojaburger uit Zuid-Amerika. Lijkt me dus vooral zaak voor BKS om selectiever te zijn en na te denken over het voedselaanbod zonder al te generaliserende maatregelen.

Hm, ik heb niet alle discussie hier teruggelezen, maar het lijkt me niet het meest effectief om alle vlees te schrappen. Een stukje kip uit de regio is bijvoorbeeld vele malen beter voor het milieu dan een sojaburger uit Zuid-Amerika. Lijkt me dus vooral zaak voor BKS om selectiever te zijn en na te denken over het voedselaanbod zonder al te generaliserende maatregelen.

De vraag is dan natuurlijk vooral of het ze alleen gaat om het klimaat (milieu heeft hier niet veel mee te maken namelijk) of dat ze de verschrikkelijke omstandigheden in de vleesindustrie ook in acht nemen..

Users who are viewing this thread