Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Everyknight wrote:

Indiaantje89 wrote:

Everyknight wrote:

Indiaantje89 wrote:

Yannick wrote:

Processierups wrote:
De keuze in vegetarisch eten op BKS is zo breed dat ik afgelopen jaren eigenlijk alleen maar vegetarisch heb gegeten op BKS.


Dit dus. Ik denk dat BKS zich door de jaren heen zich altijd al heeft geprofileerd als een festival dat dit soort dingen hoog in het vaandel draagt (zeker in combinatie met het aanbod) en dat het festival ook een soort publiek gaandeweg heeft gecreëerd dat open staat om vegetarisch uit te proberen. Dat ze er nu aan denken om vlees volledig van het menu te halen is slechts een kleine stap binnen het groter geheel en de geschiedenis van BKS, vind ik.


Processierups wrote:
Het boeken van 50% vrouwen is dit jaar lastiger dan afgelopen jaar (terwijl bij DTRH er juist veel vrouwen bovenin het programma zullen staan)


Vreemd. Aangezien Primavera Sound met zo’n 200+ namen dit blijkbaar wél kan en slechts een dikke week met BKS verschilt. Aanbod en budget is natuurlijk een ding maar als je kijkt naar omringende festivals is dit een vrij slap excuus. Aanbod vanuit de indie als dance-scène in overvloed imo.


Dus omdat jij vega eet op BKS moeten wij dat ook maar doen? Bijzonder slecht standpunt. BKS gaat dan echt de verkeerde kant op, je bent ene muziek festival geen Groen Links evenement.


Is vegetarisch eten gelinkt met politiek dan?


Het eten niet, het een ander opdringen wel.


Kan natuurlijk ook gewoon om een zorg voor duurzaamheid gaan.

Dan moet je geen festival midden in een natuur gebied geven. Fucking hypocriet gelul dus.

Wat denk jij dan dat de beweegreden is om zoiets te doen? Ze gaan er geen zieltjes mee winnen. Of meer tickets mee verkopen. Een festival organiseren zonder een ecologische voetafdruk achter te laten, bestaat niet. Maar je kan wel zoeken naar een zo best mogelijke manier om het te doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.295
6.802
Dus omdat jij vega eet op BKS moeten wij dat ook maar doen? Bijzonder slecht standpunt. BKS gaat dan echt de verkeerde kant op, je bent ene muziek festival geen Groen Links evenement.
Neen. In het kader en kijkende naar de geschiedenis en prioriteiten van het festival, is dit geen vreemde keuze. Dit heeft niets met opdringen te maken, de grote hoeveelheid mogelijkheden en keuzes m.b.t. eten op BKS is daar al jaren aanwezig en is bovendien iets waar ze jaarlijks lof over krijgen. Bovendien heeft politiek hier niets mee te maken. Je kan best én vegetariër/veganist zijn of dit grote scala aan mogelijkheden aanbieden en je eender waar op het politieke spectrum bevinden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.212
510
Dan moet je geen festival midden in een natuur gebied geven. Fucking hypocriet gelul dus.

De Beekse Bergen is toch een evenemententerrein? In een natuurlijke omgeving, maar er worden echt geen bomen gekapt of beschermde diersoorten weggejaagd.

Daarnaast mensen met reacties als “verstokte vleeseters” of mensen kunnen niet een paar dagen zonder vlees hebben niets begrepen van waarom er veel mensen op tegen zijn.

We juichen het toe als Massive Attack met de trein komt en artiesten en festivals kijken hoe ze duurzaam kunnen zijn en de impact op het milieu kunnen verlagen.

Maar als dan blijkt dat volledig vega gaan een effectieve maatregel is, krijg je een hoop gezeik omdat het de keuzevrijheid beperkt en dat het afwijkt van de norm. Beetje dubbel naar mijn mening, vega kent een grote verscheidenheid en (met name) op BKS blijft er keuze genoeg.

En anders kun je altijd nog een blik knakworsten meenemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Indiaantje89 wrote:
Dus omdat jij vega eet op BKS moeten wij dat ook maar doen? Bijzonder slecht standpunt. BKS gaat dan echt de verkeerde kant op, je bent ene muziek festival geen Groen Links evenement.

Neen. In het kader en kijkende naar de geschiedenis en prioriteiten van het festival, is dit geen vreemde keuze. Dit heeft niets met opdringen te maken, de grote hoeveelheid mogelijkheden en keuzes m.b.t. eten op BKS is daar al jaren aanwezig en is bovendien iets waar ze jaarlijks lof over krijgen. Bovendien heeft politiek hier niets mee te maken. Je kan best én vegetariër/veganist zijn of dit grote scala aan mogelijkheden aanbieden en je eender waar op het politieke spectrum bevinden.
Ze gaan hun eigen keuken dus inperken, dus kwalitatief gaat je aanbod naar beneden. Ze krijgen idd veel lof over het aanbod van eten. Dus waarom moeten ze dat nu dan zelf de nek om draaien? Zie ook de social media reacties, het zou heel dom zijn. Ik vind het altijd prima dat er veel vega aanbod is. Maar die mensen die daar niet zoveel omgeven moet je ook een optie bieden. Het is minachting naar je klant. En ze gaan het zeker merken als ze eens een minder jaartje nodig hebben.

Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan, het is een beperking en geen toevoeging.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Indiaantje89 wrote:
Dan moet je geen festival midden in een natuur gebied geven. Fucking hypocriet gelul dus.

De Beekse Bergen is toch een evenemententerrein? In een natuurlijke omgeving, maar er worden echt geen bomen gekapt of beschermde diersoorten weggejaagd.


Indiaantje89 wrote:
Daarnaast mensen met reacties als “verstokte vleeseters” of mensen kunnen niet een paar dagen zonder vlees hebben niets begrepen van waarom er veel mensen op tegen zijn.

We juichen het toe als Massive Attack met de trein komt en artiesten en festivals kijken hoe ze duurzaam kunnen zijn en de impact op het milieu kunnen verlagen.

Maar als dan blijkt dat volledig vega gaan een effectieve maatregel is, krijg je een hoop gezeik omdat het de keuzevrijheid beperkt en dat het afwijkt van de norm. Beetje dubbel naar mijn mening, vega kent een grote verscheidenheid en (met name) op BKS blijft er keuze genoeg.

En anders kun je altijd nog een blik knakworsten meenemen.
En terecht dat je een hoop gezeik krijgt. De meeste boeit het geen reet hoe Massive Attack komt, als ze maar goede muziek spelen.

Het erge is nog dat je oprecht denkt dat dit “veel beter” is. Het maakt daadwerkelijk geen reet uit of BKS dat nu wel of niet doet. Mensen zijn echt aan het doorslaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.295
6.802
Als je je keuken gaat inperken, dan gaat je kwantiteit naar beneden niet de kwaliteit. Bovendien kan dit ervoor zorgen dat er nog meer verschillende keukens worden aangesproken van over heel de wereld om nog meer verschillende soorten gerechten aan te bieden. Je gaat als organisatie toch niet iets weglaten om het niet te compenseren met iets anders? Vreemde aanname om dit een beperking te noemen. Sommige zaken smaken bijna net hetzelfde als vleesgerechten d.m.v. vleesvervangers en/of andere zaken, het is maar hoe open je ervoor wilt staan vind ik om nieuwe dingen te leren kennen. Vind het altijd wel fijn om over een heel weekend verschillende eetkraampjes uit te proberen en zien wat het geeft. Is voor iedereen anders, natuurlijk.

De meesten boeit het ook geen reet wat er in hun hamburger of in hun worst zit, haha. ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan

Dat vraag ik me oprecht af. Ik kies nooit, maar dan ook nooit een festival op basis van eten. Zouden er mensen zijn die iets hebben van 'vette lineup, maar ik kan er geen boulet speciaal eten dus ik ga niet.'.

En nee, het vlees op BKS alleen vervangen gaat het milieu niet redden. Zelfs niet een klein beetje. Maar als experiment/bewustmaking/kleine stap in de goede richting is dit wel waardevol.

Ik herken weer die klassieke mentaliteit van 'ik mag dit niet, en ZIJ dan?'
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.654
7.629
Ze gaan hun eigen keuken dus inperken, dus kwalitatief gaat je aanbod naar beneden

Kwantitatief. Niet kwalitatief. :wink:

Als je een festival overslaat omdat er geen vlees wordt geserveerd dan vraag ik me af of je uberhaupt van plan was het te gaan bezoeken. Kan het me niet voorstellen iig.

Zijn een hoop voors en tegens en redenen om een festival wel of niet te bezoeken maar iig voor mij is "is er vlees" nooit 1 van die redenen geweest.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Indiaantje89 wrote:
Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan

Dat vraag ik me oprecht af. Ik kies nooit, maar dan ook nooit een festival op basis van eten. Zouden er mensen zijn die iets hebben van ‘vette lineup, maar ik kan er geen boulet speciaal eten dus ik ga niet.’.

En nee, het vlees op BKS alleen vervangen gaat het milieu niet redden. Zelfs niet een klein beetje. Maar als experiment/bewustmaking/kleine stap in de goede richting is dit wel waardevol.

Ik herken weer die klassieke mentaliteit van ‘ik mag dit niet, en ZIJ dan?’
Het gaat niet om het vlees, het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe. En daar pas ik mogelijk voor.

Ik eet In de ochtend en snachts toch thuis. Het gaat mij niet om het eten, maar om de ideologie die er achter zit.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Wat een aanstellerij zeg.


De vegetarische toko's zijn trouwens elk jaar ook gewoon de beste vind ik (Karma Shoarma/Vleesch Noch Visch).

Verder maakt het me niet zoveel uit. Ik kom er voor de muziek. Het vegetarische aanbod is prima, en zal alleen nog maar beter worden als ze zo'n stap zetten. Mensen zullen wel gaan zeiken op de social media, maar als festival hebben ze wel door dat die mensen vaak niet het publiek zijn dat ook daadwerkelijk een ticket zou gaan kopen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan


Dat vraag ik me oprecht af. Ik kies nooit, maar dan ook nooit een festival op basis van eten. Zouden er mensen zijn die iets hebben van ‘vette lineup, maar ik kan er geen boulet speciaal eten dus ik ga niet.’.

En nee, het vlees op BKS alleen vervangen gaat het milieu niet redden. Zelfs niet een klein beetje. Maar als experiment/bewustmaking/kleine stap in de goede richting is dit wel waardevol.

Ik herken weer die klassieke mentaliteit van ‘ik mag dit niet, en ZIJ dan?’

Het gaat niet om het vlees, het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe. En daar pas ik mogelijk voor.

Ik eet In de ochtend en snachts toch thuis. Het gaat mij niet om het eten, maar om de ideologie die er achter zit.

Dan ga je toch naar de EO-jongerendag als je zo graag een rechts festival wil?
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
133
87
Morrissey heeft wel net een kleine tour aangekondigd in maart. Zal wel vet zijn zeg. Als ze dan ook Johnny Marr boeken op dezelfde dag... misschien maken ze weer vrienden backstage en kunnen ze een paar nummers samen doen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan


Dat vraag ik me oprecht af. Ik kies nooit, maar dan ook nooit een festival op basis van eten. Zouden er mensen zijn die iets hebben van ‘vette lineup, maar ik kan er geen boulet speciaal eten dus ik ga niet.’.

En nee, het vlees op BKS alleen vervangen gaat het milieu niet redden. Zelfs niet een klein beetje. Maar als experiment/bewustmaking/kleine stap in de goede richting is dit wel waardevol.

Ik herken weer die klassieke mentaliteit van ‘ik mag dit niet, en ZIJ dan?’


Het gaat niet om het vlees, het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe. En daar pas ik mogelijk voor.

Ik eet In de ochtend en snachts toch thuis. Het gaat mij niet om het eten, maar om de ideologie die er achter zit.

Dan ga je toch naar de EO-jongerendag als je zo graag een rechts festival wil?
Leer lezen! Juist heel deze actie is zo rechts als het maar kan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.295
6.802
het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe.
Hilarisch. Moest dit nu plots gaan over het vrij conservatieve en beperkte aanbod van Pinkpop zou ik nog zeggen, maar BKS is al jaren toonaangevend m.b.t. zijn catering.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Ik vind het een fantastisch idee, past prachtig in het tijdsbeeld en geeft een goed signaal. Bovendien is het eten al zo gevarieerd en is er op vega gebied ook zulke fijne keuzes, dus niemand hoeft er onder te lijden...

En als we Morrisey als headliner zouden kunnen krijgen op de zaterdag, zou ik echt een super goede stunt vinden. Bovendien verkoop je je festival ook wel uit lijkt me.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Jelle wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan


Dat vraag ik me oprecht af. Ik kies nooit, maar dan ook nooit een festival op basis van eten. Zouden er mensen zijn die iets hebben van ‘vette lineup, maar ik kan er geen boulet speciaal eten dus ik ga niet.’.

En nee, het vlees op BKS alleen vervangen gaat het milieu niet redden. Zelfs niet een klein beetje. Maar als experiment/bewustmaking/kleine stap in de goede richting is dit wel waardevol.

Ik herken weer die klassieke mentaliteit van ‘ik mag dit niet, en ZIJ dan?’


Het gaat niet om het vlees, het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe. En daar pas ik mogelijk voor.

Ik eet In de ochtend en snachts toch thuis. Het gaat mij niet om het eten, maar om de ideologie die er achter zit.


Dan ga je toch naar de EO-jongerendag als je zo graag een rechts festival wil?

Leer lezen! Juist heel deze actie is zo rechts als het maar kan.

Wat is er aan deze actie rechts en op welke manier doen ze alsof het links is? Ik snap je niet echt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.295
6.802
En wat betaal je ervoor? Juist ja.
Wacht, wat? Ik dacht dat het aan de ideologie, de keuzevrijheid of de hypocresie m.b.t. de locatie zelf lag maar nu ligt het dus aan de prijs? Make up your mind.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken