Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Indiaantje89 wrote:

Jelle wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan


Dat vraag ik me oprecht af. Ik kies nooit, maar dan ook nooit een festival op basis van eten. Zouden er mensen zijn die iets hebben van ‘vette lineup, maar ik kan er geen boulet speciaal eten dus ik ga niet.’.

En nee, het vlees op BKS alleen vervangen gaat het milieu niet redden. Zelfs niet een klein beetje. Maar als experiment/bewustmaking/kleine stap in de goede richting is dit wel waardevol.

Ik herken weer die klassieke mentaliteit van ‘ik mag dit niet, en ZIJ dan?’


Het gaat niet om het vlees, het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe. En daar pas ik mogelijk voor.

Ik eet In de ochtend en snachts toch thuis. Het gaat mij niet om het eten, maar om de ideologie die er achter zit.


Dan ga je toch naar de EO-jongerendag als je zo graag een rechts festival wil?


Leer lezen! Juist heel deze actie is zo rechts als het maar kan.

Wat is er aan deze actie rechts en op welke manier doen ze alsof het links is? Ik snap je niet echt.
Je lost er niks mee op. Het is een marketing model, prijzen zakken niet, je overbetaald je eten. Jij denkt lekker goed voor de wereld bezig te zijn, terwijl ze van alle kant geld uit je broekzakkie halen.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Het gaat niet om het vlees, het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe. En daar pas ik mogelijk voor.

Rechts vullen? Hoezo, vullen? Denk je dat ze hier op een of andere manier profijt gaan uit halen? Centjes verdienen? Als er één ding is, dan lopen ze hier net het gevaar om minder tickets te verkopen, dan meer. En een 100% vegetarisch aanbod zal ze ook niet goedkoper uitkomen.

En dat ge-links/rechts komt ook mijn strot uit inmiddels. We zijn 2020, laat ons even stoppen met doen alsof je 2 kampjes hebt.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Je betaalt op festivals altijd teveel voor je eten. Volgens mij verschillen de prijzen van vegetarisch eten en vlees niet zoveel. Sterker nog, ik zou eerder zeggen dat vlees op festivals duurder is dan vegetarisch eten.

Verder spreek je jezelf al tegen. Volgens jou doen ze het om er veel geld aan te verdienen, en tegelijk verliezen ze volgens jou ticketsales omdat ze mensen iets opdringen waar ze niet op zitten te wachten. Het is het één of het ander: Of ze doen het omdat mensen bereid zijn om extra te betalen en graag deze verandering zien, dus faciliteren ze die wensen en verdienen ze er geld aan. Of ze doen het omdat ze dit beleid er door willen drukken of mensen het nou willen of niet vanuit een overweging om zo groen mogelijk te zijn, en dan kun je niet stellen dat ze "geld uit je broekzakkie halen".
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Jelle wrote:

Indiaantje89 wrote:

Jelle wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het zou een goede reden zijn om BKS over te slaan


Dat vraag ik me oprecht af. Ik kies nooit, maar dan ook nooit een festival op basis van eten. Zouden er mensen zijn die iets hebben van ‘vette lineup, maar ik kan er geen boulet speciaal eten dus ik ga niet.’.

En nee, het vlees op BKS alleen vervangen gaat het milieu niet redden. Zelfs niet een klein beetje. Maar als experiment/bewustmaking/kleine stap in de goede richting is dit wel waardevol.

Ik herken weer die klassieke mentaliteit van ‘ik mag dit niet, en ZIJ dan?’


Het gaat niet om het vlees, het gaat om heel het links lullen en rechts vullen principe. En daar pas ik mogelijk voor.

Ik eet In de ochtend en snachts toch thuis. Het gaat mij niet om het eten, maar om de ideologie die er achter zit.


Dan ga je toch naar de EO-jongerendag als je zo graag een rechts festival wil?


Leer lezen! Juist heel deze actie is zo rechts als het maar kan.


Wat is er aan deze actie rechts en op welke manier doen ze alsof het links is? Ik snap je niet echt.

Je lost er niks mee op. Het is een marketing model, prijzen zakken niet, je overbetaald je eten. Jij denkt lekker goed voor de wereld bezig te zijn, terwijl ze van alle kant geld uit je broekzakkie halen.

Onzin. Wat Jelle en Matt ook zeggen.

Vind het echt een goede zaak.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Zucht, weer ga je dingen verdraaien. Ik spreek mezelf niet tegen, ik denk alleen dat het resultaat anders zal zijn dan dat ze zelf denken.

Dit probleem is overigens groter dan BKS alleen.

@mattman: ja eens wat betreft links/rechts.

Maar goed ik ben er fel op tegen km bet bij de bezoeker neer te leggem, jullie niet.

Volgende week een The Strokes bekend making en ik ben dan weer de hypocriete lul om BKS te adoreren.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.419
2.773
Je betaalt op festivals altijd teveel voor je eten. Volgens mij verschillen de prijzen van vegetarisch eten en vlees niet zoveel. Sterker nog, ik zou eerder zeggen dat vlees op festivals duurder is dan vegetarisch eten.

Verder spreek je jezelf al tegen. Volgens jou doen ze het om er veel geld aan te verdienen, en tegelijk verliezen ze volgens jou ticketsales omdat ze mensen iets opdringen waar ze niet op zitten te wachten. Het is het één of het ander: Of ze doen het omdat mensen bereid zijn om extra te betalen en graag deze verandering zien, dus faciliteren ze die wensen en verdienen ze er geld aan. Of ze doen het omdat ze dit beleid er door willen drukken of mensen het nou willen of niet vanuit een overweging om zo groen mogelijk te zijn, en dan kun je niet stellen dat ze “geld uit je broekzakkie halen”.
Maar waarom moet je dat dan door de mensen hun strot duwen?
Wil een deel van het publiek vegetarisch eten? Prima, dan kan je je aanbod daarop afstellen maar om dan al het vlees te bannen gaat toch echt een hele brug te ver.
Ik veronderstel dan ook dat al dat vegetarisch eten uit Nederland zelf komt en men het niet gaat overvliegen/verschepen uit andere uiteinden van de wereld.

Stel je voor dat andere festivals daarin volgen... Zie je het al gebeuren op Graspop?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Nouja we zullen zien of mensen het heel erg zouden vinden. Momenteel is het nog maar een idee van Maurits Westerik, en geen officieel beleid, dus we zien wel.

Ik denk wel dat je het amper zal merken in de kwantiteit of kwaliteit van het eten. Voor de prijzen die je op een festival betaalt is er voor elk gerecht wel een vegetarische vervanger die bijna precies hetzelfde smaakt. Ik denk dat sommige mensen zich dus vooral ergeren aan het gevoel dat hen iets opgedrongen word, maar zij zijn dan ook vrij in hun keuze van festival. Maar je kunt er wel vanuit gaan dat bijna alle festivals dit in de komende paar jaar steeds meer gaan overwegen.
 

w-himself

Playlistbediener
30 jan 2019
7
0
Ben voorstander van het vegetarische menu. Uitspraken zoals "Ik ga dan niet meer" vind ik een beetje hetzelfde als "Ik ga niet naar Italië op vakantie, want daar kan ik geen frikandellen eten." Het is 3 dagen, get over yourself.

Morrissey mag van mij daarentegen wegblijven. Absoluut niet meer relevant, en gezien zijn denkbeelden moet je zo iemand helemaal geen podium willen bieden.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.500
3.693
Ben voorstander van het vegetarische menu. Uitspraken zoals “Ik ga dan niet meer” vind ik een beetje hetzelfde als “Ik ga niet naar Italië op vakantie, want daar kan ik geen frikandellen eten.” Het is 3 dagen, get over yourself.

Morrissey mag van mij daarentegen wegblijven. Absoluut niet meer relevant, en gezien zijn denkbeelden moet je zo iemand helemaal geen podium willen bieden.
Kromme vergelijking, want het vlees is wel altijd op BKS geweest. Dan kun je het beter vergelijken met dat je volgend jaar naar Italië gaat, en dat ze ineens geen pizza's hebben, dan blijft het nog een mooi land maar zonder pizza's.
Vegetarisch eten aanbieden is top, maar alleen maar vegetarisch vind ik wat ver gaan, maar het past ook wel weer bij het festival dus ik snap het wel.
Verder ga ik me hier niet in mengen omdat het festival me niks kan schelen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Goed plan. Hoop dat vele festivals volgen.
Hele goede ontwikkeling.
ik hoop het toch niet...

beetje vegetarisch aanbod of beetje veganistisch oké.
maar gun ook vleeseters hun carnivorisch genoegen, imo
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wat een paniek om niks.
Vegetariërs en vooral veganisten moeten altijd goed zoeken waar ze kunnen eten, en die hoor je toch ook niet zeiken dat 'ze iets door de strot wordt geduwd'?
Niemand verplicht je om naar een festival te gaan en al helemaal niet om een vegetarisch dieet te volgen; neem lekker worst mee als je niet 3 dagen zonder vlees kan. De organisatie beslist gewoon wat zij op hun festival willen en als je het daar niet mee eens bent ga je niet, simpel zat.
Ik zie het al voor me dat ik zo'n woordenstroom als sommige hier los zou laten op een festival met geen/nauwelijks veganistische opties...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Wat een paniek om niks.
Vegetariërs en vooral veganisten moeten altijd goed zoeken waar ze kunnen eten, en die hoor je toch ook niet zeiken dat ‘ze iets door de strot wordt geduwd’?
Niemand verplicht je om naar een festival te gaan en al helemaal niet om een vegetarisch dieet te volgen; neem lekker worst mee als je niet 3 dagen zonder vlees kan. De organisatie beslist gewoon wat zij op hun festival willen en als je het daar niet mee eens bent ga je niet, simpel zat.
Ik zie het al voor me dat ik zo’n woordenstroom als sommige hier los zou laten op een festival met geen/nauwelijks veganistische opties…

Helemaal eens.

En ik zie juist andere festivals als Graspop, Pinkpop en Werchter ed hier graag in meer gaan. Geen vlees op festivals is imo een goede ontwikkeling.

Hoop dat we aankomende week namen krijgen.
Nu meer kans op Morrissey. Dat is sowieso winwin.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.802
Ik zie het al voor me dat ik zo’n woordenstroom als sommige hier los zou laten op een festival met geen/nauwelijks veganistische opties…
Zie je het al gebeuren op Graspop?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Worden er hier nu serieus berichten verwijderd?

Anyway een zoveelste kul argument. Niemand beweert dat een vegatariach aanbod er niet mag zijn. Het moet juist voor ieder wat wils zijn. En dat zou je hiermee de nek omdraaien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Berichten worden niet verwijdert. Het forum is al enkele weken kapot waardoor berichten soms gewoon niet geplaatst worden of verdwijnen. Irritante bug.

En er is voor ieder wat wils. Er is voor ieders wat lekkers te eten. Er zit alleen geen vlees in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Berichten worden niet verwijdert. Het forum is al enkele weken kapot waardoor berichten soms gewoon niet geplaatst worden of verdwijnen. Irritante bug.

En er is voor ieder wat wils. Er is voor ieders wat lekkers te eten. Er zit alleen geen vlees in.
Dat is niet voor iedereen wat wils dus :).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken