Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.388
Heb genoten van de discussie mensen, had dit vermaak wel even nodig tijdens tentamens.. En nu weer over naar de muziek.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Ik heb persoonlijk niks tegen een volledig vega festival, ook al eet ik weleens vlees. Maar de reacties op het idee zijn duidelijk niet mals (net als het meeste fastfoodvlees op festivals trouwens). Dus als de BKS organisatie meeleest, bij dezen mijn suggestie:

Mensen willen graag de vrijheid om zichzelf iets door hun strot te duwen, zelfs als dat dode dieren zijn. Dat is prima, maar laat dat dan onder gepaste omstandigheden gebeuren. Zoals anderen hier al aanhalen is vega niet per se milieu vriendelijker dan lokaal geproduceerd vlees, en kunnen zuivelproducten ook veel dierenleed veroorzaken. Dus zoek een lokale boer (of een aantal) die duidelijk goed voor de dieren zorgt, sponsor diegene met een leveringscontract wat investeert in duurzaamheid en dierenwelzijn, en verkoop dat vlees voor de juiste prijs op het festival. Want écht kwalitatief, duurzaam en relatief diervriendelijk vlees is gewoon heel duur. Misschien kost zo'n luxe burger dan 10 munten ofzo, maar als dat de prijs voor vrijheid is (en voor een stukje eerlijk een duurzaam vlees), dan willen overtuigde carnivoren dat vast betalen, toch? Zo niet dan zijn er vast genoeg goedkopere vega alternatieven, uiteraard consequent ook zo lokaal en diervriendelijk mogelijk geproduceerd.

Zo regelt de markt zich vanzelf, en BKS hoeft niet volledig vega te gaan, wat blijkbaar heel veel weerstand oproept. Maar degenen die vlees willen eten, betalen daar wel zelf de eerlijke prijs voor. Keuzevrijheid voor iedereen, en een schoon geweten. Plus een enorm duurzaam en divers aanbod van écht lekker eten. Wie wil dat nou niet?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
(Oh en mijn excuses aan de mensen die dit onderwerp net zat waren, ik had mij er hier op het forum nog niet deze discussie gemengd en wilde deze gedachte even delen.)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
(Maar nu lijkt mijn bericht over de vega discussie gepakt door de spam filter? Sorry voor het bewerken haha... Zou iemand dat achter de schermen even kunnen fixen please? :-D )

Edit: thanks! Als ik deze nu vaak genoeg bewerk, verdwijnt ie dan weer?

Edit2: ieder nadeel heb ze voordeel etc

Edit3: deze lijkt beter te blijven staan haha, heb ik weer :lol:
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Ik eet niet zo vaak friet en snacks, mijn vrouw is vegetarisch dus ik eet bijna t hele jaar door zo. In die drie dagen BKS in t jaar vind ik het erg lekker om n keer los te gaan met n lekker frietje en n vleessnack. Zeker als ik ook al n paar pinten op heb.

Zou ie inderdaad stil gehint hebben naar Morissry ?
En weet Ide wat BKS geboekt heeft ? Hij vloog er wel in toen Maurits tenthuurprijzen aanhaalde als reden vd prijsverhoging.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Het wordt wel tijd voor een mooi pakketje namen, en Yo La Tengo mag daar zeker in zitten!

En weet Ide wat BKS geboekt heeft ? Hij vloog er wel in toen Maurits tenthuurprijzen aanhaalde als reden vd prijsverhoging.

Dat leek mij wel. Ik kreeg uit dat interview de indruk dat Ide en Maurits goed contact met elkaar hebben; zeker als ze met elkaar ook hebben gesproken over de hoge gages die artiesten vragen. Ze lopen allebei al lang genoeg mee in dit wereldje.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Toen ik net op het forum keek en ik zag dat er zoveel pagina's waren bijgekomen dacht ik natuurlijk: Nieuwe namen!!! Valt dat even tegen. Het maakt wel wat los, dat idee van Maurits, en dat is op zichzelf al prima. Ik denk echter wel dat de opmerking van Maurits niet meer dan een Klaas Dijkhof proefballonnetje was.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
"Ik denk er veel over na", is niet bepaald een commitment, nee. De uitspraak en reacties doen me denken aan die lijstjes van "What the British say, what they mean, what others understand"

En beperken van de keuze van bezoekers, tja, die keuze is sowieso al beperkt natuurlijk. Ik kon het afgelopen jaar ook geen McRib, chapaguri, vindaloo, lahmacun met doner of papadzules krijgen, om maar wat (heerlijke) dingen te noemen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Volgens iemand op efestivals komen The Strokes, deze week aankondiging.

Komen The Strokes deze week met een aankondiging of komt BKS deze week met de aankondiging van The Strokes?

edit: zelf even op efestivals gekeken. Het laatste dus. Ik kan een lichte euforie even niet meer onderdrukken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
The Strokes op BKS zou, naast die andere 2 headliners, een waanzinnige boeking zijn. En op zichzelf ook. Ik durf er nog haast niet in te geloven.

Lijkt me wel logisch dat festivals snel met Strokes komen na Primavera.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Met The Strokes erbij zou BKS weer een magnifiek trio headliners hebben. Ben benieuwd.

Ik ook! De teleurstelling zou nu toch wel groot zijn als het toch niet waar zou blijken te zijn. Want je kan je vraagtekens plaatsen bij de huidige relevantie van de band maar voor een , in essentie toch, indie - alternative festival zijn The Strokes toch wel een gedroomde headliner. Ik zou het ook ongelofelijk knap vinden van een betrekkelijk klein festival als dit gelukt was.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Met The Strokes erbij zou BKS weer een magnifiek trio headliners hebben. Ben benieuwd.

Ik ook! De teleurstelling zou nu toch wel groot zijn als het toch niet waar zou blijken te zijn. Want je kan je vraagtekens plaatsen bij de huidige relevantie van de band maar voor een , in essentie toch, indie - alternative festival zijn The Strokes toch wel een gedroomde headliner. Ik zou het ook ongelofelijk knap vinden van een betrekkelijk klein festival als dit gelukt was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Nog even een slag om de arm hoor. Hier werd gezegd dat Massive en National al 2 kloeke headliners zou zijn, de derde kan evengoed kleiner zijn. En een Strokes boeken op zichzelf zou sowieso een krachttoer zijn, gezien de moeilijkheid om die op je festival te krijgen. Als ze dat lukt, verdienen ze een diepe buiging.

Maar heb goede hoop. ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken