Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
245
438


Governor's Ball line-up is bekend. Op een enkele act na die toevallig in de week erna de oversteek maakt (zoals black midi & Fontaines DC), zijn dit voornamelijk afvallers voor BKS 2020 lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Is er wel relevante ruimte op het terrein voor Despacio ?
Als The strokes niet komt, komt er een kleine hoofdact. Underworld bv….
Vast wel... plaats genoeg op het water ;).

Ook opvallend trouwens dat Northside nog maar zo weinig bekend heeft. Er kan nog altijd een onverwachte act opkomen duiken natuurlijk, of eentje die nog niets bekend heeft gemaakt als The XX. Underworld kan ook inderdaad nog.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik denk dat we realistisch moeten zijn over the Strokes. Festivaloptredens van hen zijn zelfzaam. In Nederland hebben ze een keer op Metropolis gestaan, maar nooit op een groot festival. Het zou dus al heel bijzonder zijn als the Strokes op een van de 4 grote Nederlandse festivals staat, laat staan op de kleinste van die 4. En bij die exclusiviteit hoort ook een prijs.
Aan de andere kant: als er mogelijkheid geweest zou voor BKS dan is dat wel nu.

Ik verwacht zelf dat BKS de laatste headliner weer zal willen bekendmaken met een livestream. Tijdens ESNS is niet handig, omdat de media-aandacht nu helemaal gericht is op Groningen. Tegelijkertijd zullen ze ook niet wachten totdat ook Lowlands namen bekend gaat maken.
Dus: dit weekend of maandag een teaser, maandag- of dinsdagavond een live stream met laatste headliner en enkele subs, en de ochtend daarna een grote worp met 50/60 namen?

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Dat realisme is wel weer tot me doorgedrongen. Hoop dan maar dat ze niet op DTRH staan (geen dagkaarten) maar op Werchter , al gun ik het de DTRH liefhebbers ook wel hoor ;-)
We gaan het allemaal zien volgende week. Ik verheug me weer al op een paar avonden nieuwe acts luisteren!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Is er wel relevante ruimte op het terrein voor Despacio ?
Als The strokes niet komt, komt er een kleine hoofdact. Underworld bv….

Op de plek van FOUR?
BKS heeft al aangekondigd dat sommige areas anders terugkeren. Hier op het forum was ook al de vaag of het nieuwe THREE en FOUR nog veel aan elkaar toevoegen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Four vond ik nog niet zo erg, beetje verstopt, prima voor de mensen die even wat anders willen.

Stage Three mag van mij asap weer verdwijnen. "BKS is niet van de randzaken" en dan met zo'n stage komen.. not my cup of tea.

Weet trouwens iemand waarom 3voor12 zo weinig BKS materiaal op Youtube heeft staan maar wel op hun site?

 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Processierups wrote:
Ik denk dat we realistisch moeten zijn over the Strokes. Festivaloptredens van hen zijn zelfzaam. In Nederland hebben ze een keer op Metropolis gestaan, maar nooit op een groot festival. Het zou dus al heel bijzonder zijn als the Strokes op een van de 4 grote Nederlandse festivals staat, laat staan op de kleinste van die 4. En bij die exclusiviteit hoort ook een prijs.
Aan de andere kant: als er mogelijkheid geweest zou voor BKS dan is dat wel nu.

Ik verwacht zelf dat BKS de laatste headliner weer zal willen bekendmaken met een livestream. Tijdens ESNS is niet handig, omdat de media-aandacht nu helemaal gericht is op Groningen. Tegelijkertijd zullen ze ook niet wachten totdat ook Lowlands namen bekend gaat maken.
Dus: dit weekend of maandag een teaser, maandag- of dinsdagavond een live stream met laatste headliner en enkele subs, en de ochtend daarna een grote worp met 50/60 namen?

Klopt wat betreft The Strokes. En de media aandacht valt aanzich toch wel mee voor ESNS? Natuurlijk binnen de muziek wereld wel… maar genoeg festival bezoekers die niets met ESNS te maken hebben denk ik (voor mij helaas te ver weg, zou het best eens willen bezoeken).

Ze hebben het andere jaren ook gedaan, dus het zou zomaar kunnen.

Verder eens met je verwachte schema. Maar als er een grote drop met namen komt, dan verwacht ik geen The Strokes..

BKS heeft vorig jaar tijdens ESNS inderdaad een groot deel van het programma bekend gemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar erg goede herinneringen aan hadden. Doordat de foto's al klaar stonden op de website was vrijwel het gehele programma al een dag eerder uitgelekt, op sociale media en fora ging het vervolgens alleen maar over Carly en Christine, en dat gold eigenlijk ook voor de media-aandacht direct na de worp.

Ik denk dat veel festivalbezoekers nu wel het nodige meekrijgen van ESNS, omdat niet alleen 3voor12 of OOR daar aandacht aan besteed, maar ook een Kink of Festileaks. Verder lopen de belangrijkste mensen van Friendly Fire natuurlijk zelf ook in Groningen rond; een stream vanuit een platenzaak in Tilburg zit er dan ook niet in... Het zal voor de aandacht voor een nieuwe worp (zonder of met the Strokes) ook allicht helpen als FF sommige media al kan wijzen op een nieuwe worp.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Wanneer is dat interview met BKS van Festileaks trouwens? Je kan het ook van de andere kant zien. Gezien daar veel muziek aanwezig, is het misschien ook geen gek idee om daar je namen bekend te maken ;).

En de vorige worp was ook niet vanuit een platenzaak uit Tilburg (terwijl dat logischer had geweest dan die eerste golf). We zullen maar netjes afwachten ;)
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Dirk wrote:
Is er wel relevante ruimte op het terrein voor Despacio ?
Als The strokes niet komt, komt er een kleine hoofdact. Underworld bv….

Op de plek van FOUR?
BKS heeft al aangekondigd dat sommige areas anders terugkeren. Hier op het forum was ook al de vaag of het nieuwe THREE en FOUR nog veel aan elkaar toevoegen.
FOUR eindigde als de nacht begon, ook door de ligging. THREE was juist voor de nacht een verbetering ten opzichte van de uitpuilende oude THREE, maar overdag voegde het niet veel toe. Het lijkt mij niet raar om op de locatie waar 2019 de THREE stond overdag de FOUR-programmering van St. Paul te zetten.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Van Sonar zou Battles ook wel op BKS passen. En waarschijnlijk nog een pak andere namen die ik niet ken.

Battles zou ik heel erg toejuichen, al is het wel behoorlijk jammer dat de bassist is vertrokken en dat ze nu dus touren als two piece.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Processierups wrote:

Dirk wrote:
Is er wel relevante ruimte op het terrein voor Despacio ?
Als The strokes niet komt, komt er een kleine hoofdact. Underworld bv….


Op de plek van FOUR?
BKS heeft al aangekondigd dat sommige areas anders terugkeren. Hier op het forum was ook al de vaag of het nieuwe THREE en FOUR nog veel aan elkaar toevoegen.

FOUR eindigde als de nacht begon, ook door de ligging. THREE was juist voor de nacht een verbetering ten opzichte van de uitpuilende oude THREE, maar overdag voegde het niet veel toe. Het lijkt mij niet raar om op de locatie waar 2019 de THREE stond overdag de FOUR-programmering van St. Paul te zetten.

En dan de FIVE op de plek van FOUR. Wat een kilometers lopen zou dat schelen zeg. En nu ik toch bezig ben: de Casbah, in een iets grotere uitvoering op de plek van FIVE.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Loopt precies toch wat fout op de line up pagina van de website. Ik verwacht een mooi pakketje volgende week!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
490
36
Loopt precies toch wat fout op de line up pagina van de website. Ik verwacht een mooi pakketje volgende week!

Zouden ze dan niet gewoon voor vanavond een worp aan het voorbereiden zijn? Dan komen ze op hetzelfde moment als vorig jaar met namen..
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
neracroft wrote:
Loopt precies toch wat fout op de line up pagina van de website. Ik verwacht een mooi pakketje volgende week!

Zouden ze dan niet gewoon voor vanavond een worp aan het voorbereiden zijn? Dan komen ze op hetzelfde moment als vorig jaar met namen..

Nee, dan hadden ze al wel een teaser/aankondiging gedaan.
Vrijdagavond zou ook wel een heel ongelukkig moment zijn. Vorig jaar was de worp op vrijdagochtend, maar toen wisten we eigenlijk op donderdagmiddag wat er in de aankondiging zou zitten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
465
Dus in plaats van 2 keer in 3 jaar staat The National gewoon 3 keer in 3 jaar op BKS. Ongelofelijk.


Scheelt wel een hoop keuzestress met het blokkenschema. :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Indiaantje89 wrote:

neracroft wrote:
Loopt precies toch wat fout op de line up pagina van de website. Ik verwacht een mooi pakketje volgende week!


What happend? Ik zie niets
1f642.svg


Op de line up-pagina op de bks-website staan alle namen dubbel: https://www.bestkeptsecret.nl/line-up/
Nou zo'n dubbele show van The National als op Pukkelpop kan ik wel waarderen. Maar dan toch 1x niet als headliner ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken