Processierups wrote:
Ik denk dat we realistisch moeten zijn over the Strokes. Festivaloptredens van hen zijn zelfzaam. In Nederland hebben ze een keer op Metropolis gestaan, maar nooit op een groot festival. Het zou dus al heel bijzonder zijn als the Strokes op een van de 4 grote Nederlandse festivals staat, laat staan op de kleinste van die 4. En bij die exclusiviteit hoort ook een prijs.
Aan de andere kant: als er mogelijkheid geweest zou voor BKS dan is dat wel nu.
Ik verwacht zelf dat BKS de laatste headliner weer zal willen bekendmaken met een livestream. Tijdens ESNS is niet handig, omdat de media-aandacht nu helemaal gericht is op Groningen. Tegelijkertijd zullen ze ook niet wachten totdat ook Lowlands namen bekend gaat maken.
Dus: dit weekend of maandag een teaser, maandag- of dinsdagavond een live stream met laatste headliner en enkele subs, en de ochtend daarna een grote worp met 50/60 namen?
Klopt wat betreft The Strokes. En de media aandacht valt aanzich toch wel mee voor ESNS? Natuurlijk binnen de muziek wereld wel… maar genoeg festival bezoekers die niets met ESNS te maken hebben denk ik (voor mij helaas te ver weg, zou het best eens willen bezoeken).
Ze hebben het andere jaren ook gedaan, dus het zou zomaar kunnen.
Verder eens met je verwachte schema. Maar als er een grote drop met namen komt, dan verwacht ik geen The Strokes..