Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Sandow wrote:

selurxela wrote:
Gisteren noemde overigens iemand Real Estate. Nou heel graag. Heerlijke festival band.

Misschien wel de saaiste band die ik ooit zag op BKS, ondanks dat ik ze erg graag hoor…
maar ze hebben wel net een prima nieuwe single uit en ik geef ze graag een herkansing ?

Ik geef onmiddellijk toe dat ze niet spectaculair ogen, maar het klinkt wel errug lekker.

Ik heb het over hun show op BKS in 2017. Ik keek er al lang naar uit om hen een keer live te zien/horen, maar vond het toen helaas oersaai :(

Ja, bij Real Estate vind ik het op plaat al vaak moeilijk de nummers uit elkaar te houden en live klonk het op den duur toen gewoon als één langgerekte, weinig enthousiast gebrachte geeuw. Gelukkig heeft Run The Jewels die dag toen nog wat pit gegeven :) Op de headliners na, vond ik 2017 met voorsprong de saaiste editie.

Maar ik zie Real Estate dus graag terugkomen in 2020 :)

Indiaantje89 wrote:

Sjoerd wrote:
Ow en Sonar heeft oa Despacio en nog een flinke lijst die ik nog niet zorgvuldig door heb genomen. Zou het nu dan wel? Is een paar dagen na BKS.

Zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn niet? Zou het beetje vreemd vinden als ze dat nu zouden doen in ieder geval.

Hoezo mosterd na de maaltijd? Na welke maaltijd dan? Volgens mij heeft dat Despacio nog nooit in Nederland gestaan? Maar kan het mis hebben.
Je begrijpt deze echt niet?

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Sjoerd wrote:
Ow en Sonar heeft oa Despacio en nog een flinke lijst die ik nog niet zorgvuldig door heb genomen. Zou het nu dan wel? Is een paar dagen na BKS.

Zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn niet? Zou het beetje vreemd vinden als ze dat nu zouden doen in ieder geval.

Hoezo mosterd na de maaltijd? Na welke maaltijd dan? Volgens mij heeft dat Despacio nog nooit in Nederland gestaan? Maar kan het mis hebben.

Nee, ik begrijp deze echt niet.

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Sjoerd wrote:

Ze hebben het moment supreme gemist. Je kan ze nu wel boeken maar de hype is er een beetje uit. Had duidelijk dat LCD Soundsystem moeten gebeuren.

Oh, je bedoelt dat ze niet meer relevant zijn?
1f61b.svg
Ik dacht ik zal eens een andere term gebruiken ;).

Verder heeft BKS daar ook een klein beetje zelf aan meegeholpen door slecht met die geruchten om te gaan destijds (remember the questionmark).

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Sjoerd wrote:

Ze hebben het moment supreme gemist. Je kan ze nu wel boeken maar de hype is er een beetje uit. Had duidelijk dat LCD Soundsystem moeten gebeuren.

Ik zie Despacio niet echt als een hype. Dat project is nog niet bij ons geweest. Zou mooi zijn als dat wel eens gebeurt.

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Sjoerd wrote:

Ik zie Despacio niet echt als een hype. Dat project is nog niet bij ons geweest. Zou mooi zijn als dat wel eens gebeurt.
Exact. Ze zijn er al in 2013-2014 mee gestart, vorig jaar was het plots the talk of the town en nu zou het ineens mosterd na de maaltijd zijn? En dan vinden dat de organisatie ‘anders om had moeten gaan’ met ‘geruchten’ (eerder hoopvol giswerk) van een stellletje festivalnerds als wij op fora? Kom op zeg. Zo belangrijk zijn we ook weer niet hoor.

Bovendien - zoals Matt ook aangeeft - nog nooit in de buurt geweest. Sterker nog, alleen in London, New York en Barcelona heeft met er tot nu toe van mogen genieten. Een zeldzaam project dus. En net als The Strokes: zeldzaamheid maakt ‘relevant’ toch?

Oftewel: als ze de kans hebben en ze zien het zitten: met beide handen aangrijpen.

Mijn post van zojuist is plots weg?

Anyway, ik zie het niet zozeer als een “act”, want het is in principe gewoon 2 many djs en James Murphy die gaan dj’en. Dus ik vind de The Strokes vergelijking niet echt opgaan.

En wat betreft die nerds op een forum:
https://3voor12.vpro.nl/update~c0ffdb7d-1cc3-471b-8ec9-3f82a3892474~wie-of-wat-is-nou-dat-grote-vraagteken-op-best-kept-secret~.html

Het zat ook in het Festileaks interview met Roosmarijn, dus om ons daar “festivalnerds” nu de schuld van te geven...

2 jaar terug voelde aan als perfect moment. Nu heb ik liever dat ze het geld aan een echte electronische live act dan besteden.

Verder heeft BKS daar ook een klein beetje zelf aan meegeholpen door slecht met die geruchten om te gaan destijds (remember the questionmark).
Hoewel ik het vraagteken een slecht idee vond, als je een vraagteken in een schema vol live-acts en dj-acts zet gaan mensen een live-act of dj-act verwachten, kwamen de geruchten nà het vraagteken.

Anyway, ik zie het niet zozeer als een “act”, want het is in principe gewoon 2 many djs en James Murphy die gaan dj’en. Dus ik vind de The Strokes vergelijking niet echt opgaan.
Ik heb al heel vaak "gewoon" de gebroeders Dewaele gezien, ik heb ze 1 keer in een marathonset gezien (10 uur) en dat zijn echt wel 2 verschillende dingen. Daarnaast is het ook een speciale setting.

En wat betreft die nerds op een forum:
https://3voor12.vpro.nl/update~c0ffdb7d-1cc3-471b-8ec9-3f82a3892474~wie-of-wat-is-nou-dat-grote-vraagteken-op-best-kept-secret~.html

Het zat ook in het Festileaks interview met Roosmarijn, dus om ons daar “festivalnerds” nu de schuld van te geven…
Tja, ik heb toch het idee dat een Festileaks interview best op de een of andere manier aan dit forum gelinkt zou kunnen worden... 3voor12 diskwalificeerde het al zo'n beetje in de eerste zin. En uiteindelijk hadden wij ook beter kunnen opletten; het was al lang bekend dat de Dewaeles dat weekend in Ibiza zouden draaien.

2 jaar terug voelde aan als perfect moment. Nu heb ik liever dat ze het geld aan een echte electronische live act dan besteden.
Als ik moet kiezen tussen 3 dagen Despacio of 1 elektronische act, dan weet ik wel wat ik liever heb...

En ik kies dan voor 1 live act ipv een dj set. Wat er van te vinden is op Youtube vind ik persoonlijk het ook niet super bij BKS passen om eerlijk te zijn. Maar mochten ze komen dan zou ik zeker gaan kijken, maar de enthousiasme zou hier iets minder zijn dan 2 jaar terug ;).

In other news... nog steeds geen pakketje met namen. Hoe langer dat duurt hoe langer ik weer begin te twijfelen over The Strokes. Ik las elders dat DTRH er ook mogelijk mee bezig zou zijn.

Geloof ook niet dat ze The Strokes bekend maken met een flink aantal andere namen.

Ik denk dat we realistisch moeten zijn over the Strokes. Festivaloptredens van hen zijn zelfzaam. In Nederland hebben ze een keer op Metropolis gestaan, maar nooit op een groot festival. Het zou dus al heel bijzonder zijn als the Strokes op een van de 4 grote Nederlandse festivals staat, laat staan op de kleinste van die 4. En bij die exclusiviteit hoort ook een prijs.
Aan de andere kant: als er mogelijkheid geweest zou voor BKS dan is dat wel nu.

Ik verwacht zelf dat BKS de laatste headliner weer zal willen bekendmaken met een livestream. Tijdens ESNS is niet handig, omdat de media-aandacht nu helemaal gericht is op Groningen. Tegelijkertijd zullen ze ook niet wachten totdat ook Lowlands namen bekend gaat maken.
Dus: dit weekend of maandag een teaser, maandag- of dinsdagavond een live stream met laatste headliner en enkele subs, en de ochtend daarna een grote worp met 50/60 namen?

Komende twee weken zal inderdaad realistisch zijn qua nieuwe namen boor BKS. In de eerste week van februari zal Lowlands inderdaad met nieuws komen.

Ik denk dat we realistisch moeten zijn over the Strokes. Festivaloptredens van hen zijn zelfzaam. In Nederland hebben ze een keer op Metropolis gestaan, maar nooit op een groot festival. Het zou dus al heel bijzonder zijn als the Strokes op een van de 4 grote Nederlandse festivals staat, laat staan op de kleinste van die 4. En bij die exclusiviteit hoort ook een prijs.
Aan de andere kant: als er mogelijkheid geweest zou voor BKS dan is dat wel nu.

Ik verwacht zelf dat BKS de laatste headliner weer zal willen bekendmaken met een livestream. Tijdens ESNS is niet handig, omdat de media-aandacht nu helemaal gericht is op Groningen. Tegelijkertijd zullen ze ook niet wachten totdat ook Lowlands namen bekend gaat maken.
Dus: dit weekend of maandag een teaser, maandag- of dinsdagavond een live stream met laatste headliner en enkele subs, en de ochtend daarna een grote worp met 50/60 namen?
Klopt wat betreft The Strokes. En de media aandacht valt aanzich toch wel mee voor ESNS? Natuurlijk binnen de muziek wereld wel... maar genoeg festival bezoekers die niets met ESNS te maken hebben denk ik (voor mij helaas te ver weg, zou het best eens willen bezoeken).

Ze hebben het andere jaren ook gedaan, dus het zou zomaar kunnen.

Verder eens met je verwachte schema. Maar als er een grote drop met namen komt, dan verwacht ik geen The Strokes..

Is er wel relevante ruimte op het terrein voor Despacio ?
Als The strokes niet komt, komt er een kleine hoofdact. Underworld bv....

Users who are viewing this thread