Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Deze is anders vrij duidelijk.

https://twitter.com/bksfestival/status/1100289344970153985?s=21
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Jasper wrote:
Op de site (bij line up) staan the Raconteurs boven Christine op zondag? Misschien toch een andere headliner? Vraag me wel af hoe ze het die dag met de One doen.

Hm? Staan als zesde naam op die dag.

Staat op alfabet. Had Raconteurs eigenlijk op zaterdag verwacht. Subs op die dag lijken nog altijd minder groot dan op vrijdag en zondag
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
The Raconteurs is wel echt een mooie naam. Toro Y Moi is ook nice. Heb persoonlijk iets meer met de line-up van DTRH, maar BKS heeft toch een erg mooie line-up kunnen neerzetten
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Op de site (bij line up) staan the Raconteurs boven Christine op zondag? Misschien toch een andere headliner? Vraag me wel af hoe ze het die dag met de One doen.

Zou met niet verbazen als ze Kate Tempest > Liz Phair > Carly Rea Jepsen > Christine and the Queens op One gaan doen en Kurt > The Raconteurs > Interpol in de Two.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8

Mja, zie al dat het aangepast is. Was waarschijnlijk een tijdelijk foutje. Het leek me in eerste instantie niet compleet onmogelijk, vandaar.

Maar goed, vind het een mooie worp. Heb nu wel echt teveel namen die ik wil zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Staat gewoon verkeerd:
grjD3Xp.jpg
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Wel mooi. Op het forum Van DTRH roepen ze dat de line up de beste is van allemaal, en hier vinden jullie dat BKS de prijs van beste line up heeft gewonnen.

Heel misschien heeft het iets met smaak te maken...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Jasper wrote:
Op de site (bij line up) staan the Raconteurs boven Christine op zondag? Misschien toch een andere headliner? Vraag me wel af hoe ze het die dag met de One doen.

Zou met niet verbazen als ze Kate Tempest > Liz Phair > Carly Rea Jepsen > Christine and the Queens op One gaan doen en Kurt > The Raconteurs > Interpol in de Two.

Dat zou echt een ontzettend rare zet zijn. Ik denk dat ze zich minder gaan aantrekken van dezelfde genres op dezelfde stage zetten en dat het dus zoiets gaat worden:
ONE: Christine- Raconteurs - Kurt Vile
TWO Interpol - Carlya Rae Jepsen
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
HunterRule wrote:

Jasper wrote:
Op de site (bij line up) staan the Raconteurs boven Christine op zondag? Misschien toch een andere headliner? Vraag me wel af hoe ze het die dag met de One doen.


Zou met niet verbazen als ze Kate Tempest > Liz Phair > Carly Rea Jepsen > Christine and the Queens op One gaan doen en Kurt > The Raconteurs > Interpol in de Two.

Dat zou echt een ontzettend rare zet zijn. Ik denk dat ze zich minder gaan aantrekken van dezelfde genres op dezelfde stage zetten en dat het dus zoiets gaat worden:
ONE: Christine- Raconteurs – Kurt Vile
TWO Interpol – Carlya Rae Jepsen

Aangezien TWO, THREE en FIVE worden aangepast... Misschien word TWO open air 8-O
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Die zondag is bizar sterk. Christine, Interpol, Raconteurs, Kate Tempest, Kurt Vile, Lizzo, Carly Rae, Whispering Sons, Lewsberg, Julia Holter en Big Thief op 1 dag.

Concurrentie met de werchtervrijdag voor beste losse dag van het jaar voor mij.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Wel mooi. Op het forum Van DTRH roepen ze dat de line up de beste is van allemaal, en hier vinden jullie dat BKS de prijs van beste line up heeft gewonnen.

Heel misschien heeft het iets met smaak te maken…

Ik vind beide line-ups niet supergoed dit jaar (BKS wel ietsje beter dan toch), maar er zit naast een smaakverschil ook wel een genreverschil in beide line-ups hoor.

DTRH heeft over het algemeen veel meer 'vrolijke, leuke, zomerse' muziek, terwijl BKS hier ook al wel eens bijna de 'zomereditie van LGW' is genoemd. En daar zit best een waarheid in, als je namen als Spiritualized, Stereolab, Julien Baker, Death Grips, Guided by Voices en Julia Holter op de tweede rij ziet.

Maar dat is maar goed ook, ik heb het idee dat de twee festivals steeds verder uit elkaar groeien en allebei steeds meer een eigen publiek aan gaan spreken. Waarbij dan vooral BKS nu een slag heeft gemaakt van doorsnee indiebandjes naar iets creatievere muziek in de onderlaag.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Wel mooi. Op het forum Van DTRH roepen ze dat de line up de beste is van allemaal, en hier vinden jullie dat BKS de prijs van beste line up heeft gewonnen.
Heel misschien heeft het iets met smaak te maken…
Niet alleen smaak, ik ben heel erg bevooroordeeld. Ik heb een Bks bril op. Deze lijst met namen maakt me trouwens wel gelukkiger dan de eerste lijst. the Raconteurs...ik durfde het niet te hopen bijna. En laat ze maar niet de zondag afsluiten.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Ik hoop van harte dat Best Kept Secret deze lijn qua boeken weet door te zetten, want was is deze lineup gaaf. Ook het nieuws over de Seven klinkt me als muziek in de oren. Wilde eigenlijk pas de week voor het festival een kaartje kopen voor een lagere prijs, maar daar doe ik dit festival echt mee te kort.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Mooie worp van namen waarbij het wederom duidelijk is dat ze de afslag richting Primavera en LGW hebben genomen. Zeker ook met het nieuwe podium. Mooie ontwikkeling voor de muziekliefhebber! Hopelijk is het commercieel ook een succes.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Die zondag heeft eigenlijk gewoon 5 waardige subheadliner, maar geen echte sterke headliner. Wat op zich echt wel heel sterk is!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Beide hebben op deze manier hun bestaansrecht. Beide doen hun ding.. DTRH is wat luchtiger, maar heeft echt heel veel toffe namen namen die iets "toegankelijker" zijn. BKS duikt op enkele uitzonderingen na, vooral de diepte in. Toch ben ik erg benieuwd wat dit doet met de kaartverkoop.

Heb net aan mijn BKS partner heel veel moeite moeten doen om uit te legen wie de The Raconteurs zijn, laat staan de rest van de bekendmaking. BKS is meer voor de fijnrpoever geworden heb ik het idee, wat zeker goed is. Maar ik hoop wel dat ze zich zo commercieel staande houden.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
135
115
Ik ben ongelooflijk in de wolken met deze line-up.

Heb BKS drie jaar geleden ontdekt en zal nu dus voor de derde keer gaan en dit is by far de meest aantrekkelijke line-up in de breedte!
Christine als headliner neem ik er met ge glimlach bij. ;)

Super gedaan, BKS!!! Ik kijk nu al uit naar mijn eerste kornuitje in de casbah, hopelijk zonder processierupsen dit jaar! ;)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Raconteurs lijkt kij ene te grote naam om nog toegevoegd te worden. Verder geen unrealistische lijst. Hælos misschien nog. Was bomvol in Bitterzoet en in Mei komt hun nieuwe album. Mooie act in three in de late avond.

Sterke voorspelling wel van me........
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Wel mooi. Op het forum Van DTRH roepen ze dat de line up de beste is van allemaal, en hier vinden jullie dat BKS de prijs van beste line up heeft gewonnen.

Heel misschien heeft het iets met smaak te maken…

DTRH heeft een hele mooie line up, maar ik heb bijna alles van die line up al 3 à 4 gezien (uitschieter Editors met 16x). Dan is BKS voor mij interessanter hoewel ik 1 of 2 makkelijk te verhapstukken bandjes a la First Aid Kit of Maribou State wel leuk had gevonden. Verder hopen op weer als de afgelopen twee keer en lekker met een biertje in het meer drijven op rustige momenten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken