Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Raconteurs staan niet echt hoog op de affiche. Overschat ik nou hoe groot die zijn?

Ik denk dat die na Christine en Interpol toch de mooiste positie op de indeling gaan krijgen op zondag. Hoe meer ik erover nadenk hoe erger ik het vind dat Christine boven iets als Interpol en The Raconteurs staat... Maarja dis discussie is al meer dan genoeg aangehaald.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Raconteurs staan niet echt hoog op de affiche. Overschat ik nou hoe groot die zijn?
Zo groot zijn ze toch niet? Ok Jack White is een zware jongen.. maar echt super veel hits hebben ze nu ook weer niet?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Raconteurs staan niet echt hoog op de affiche. Overschat ik nou hoe groot die zijn?

Is misschien niet het grootste project van Jack White, maar het is wel voor het eerst sinds 2006 dat hij weer met een van zijn projecten op een Nederlands festival speelt.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Raconteurs staan niet echt hoog op de affiche. Overschat ik nou hoe groot die zijn?

Zo groot zijn ze toch niet? Ok Jack White is een zware jongen.. maar echt super veel hits hebben ze nu ook weer niet?

Dat niet, maar Steady as she goes was wel een knaller (dacht ik) en Jack White is voor menigeen een absolute muziekgod die alles wat hij aanraakt in goud verandert. Maar ik zit er waarschijnlijk helemaal naast. De zondag heeft nu wel soort tweedeling tussen Christine en Carly Rae versus Interpol, Kurt Vile en Raconteurs.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Zit er steeds meer aan te denken dat dit m'n eerste BKS gaat worden, ik vind het een (voor mij) ontzettend mooie ontdek-line-up!
Heel blij met de toevoeging van the Raconteurs ?, waren ontzettend gaaf op LL06, Christine nog nooit live gezien dus voor mij (itt velen hier ?) wél een must-see..
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:
Raconteurs staan niet echt hoog op de affiche. Overschat ik nou hoe groot die zijn?


Zo groot zijn ze toch niet? Ok Jack White is een zware jongen.. maar echt super veel hits hebben ze nu ook weer niet?

Dat niet, maar Steady as she goes was wel een knaller (dacht ik) en Jack White is voor menigeen een absolute muziekgod die alles wat hij aanraakt in goud verandert. Maar ik zit er waarschijnlijk helemaal naast. De zondag heeft nu wel soort tweedeling tussen Christine en Carly Rae versus Interpol, Kurt Vile en Raconteurs.

Nee, geen tweedeling. Die namen, maar ook een Lizzo of Stephen Malkmus, kunnen juist prima naast elkaar geprogrammeerd worden. Ik vind die zondag een sterke en gevarieerde dag; de vrijdag overigens ook.
Ben heel benieuwd hoe SEVEN vorm gegeven gaat worden. Erg mooi dat BKS op die manier de diepte op wil zoeken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Bountyhunter vind ik ook een uhh... echt onverwachte boeking voor BKS. Zag hem op het affiche staan, en ik dacht het is toch echt niet die Belgische dj die ik ken (Bonzai Classics). Maar blijkbaar wel. Benieuwd wat die uit zijn platen tas gaat trekken.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Die zaterdag is in de breedte ijzersterk maar om wat dagkaarten te verkopen moet daar toch echt nog wel een grotere naam. Zeker als je dat vergelijkt met die zondag.

Oh ja.. Casbah acts mogelijk dus niet in een aparte worp? Want Life staat hier er al bij ...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wel mooi. Op het forum Van DTRH roepen ze dat de line up de beste is van allemaal, en hier vinden jullie dat BKS de prijs van beste line up heeft gewonnen.

Heel misschien heeft het iets met smaak te maken…

DTRH beste pop line-up.
BKS beste indie/alternative line-up.

Deal?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
roluf wrote:
Wel mooi. Op het forum Van DTRH roepen ze dat de line up de beste is van allemaal, en hier vinden jullie dat BKS de prijs van beste line up heeft gewonnen.

Heel misschien heeft het iets met smaak te maken…

DTRH beste pop line-up.
BKS beste indie/alternative line-up.

Deal?

Inderdaad: beiden met eigen invulling een prachtige line-up. Voor mij hoeven er niet per se etiketjes op geplakt te worden.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

roluf wrote:
Wel mooi. Op het forum Van DTRH roepen ze dat de line up de beste is van allemaal, en hier vinden jullie dat BKS de prijs van beste line up heeft gewonnen.

Heel misschien heeft het iets met smaak te maken…


DTRH beste pop line-up.
BKS beste indie/alternative line-up.

Deal?

Inderdaad: beiden met eigen invulling een prachtige line-up. Voor mij hoeven er niet per se etiketjes op geplakt te worden.

Nee, voor mij ook niet hoor. Maar de verschillen zie je zelf toch ook wel? Het is inmiddels appels met peren vergelijken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Die zaterdag is in de breedte ijzersterk maar om wat dagkaarten te verkopen moet daar toch echt nog wel een grotere naam. Zeker als je dat vergelijkt met die zondag.

Oh ja.. Casbah acts mogelijk dus niet in een aparte worp? Want Life staat hier er al bij …

'Ditz' lijkt me ook een goeie Casbah naam. Lijkt op Shame maar minder gehyped!
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
297
292
Een hele sterke zondag nu, blokkenschema gaat denk ik flink clashen voor mij nu Ranconteurs en Muldrow er bij komen.
Naast de verplichte rammelende gitaarbandjes gelukkig weer veel moois in deze worp. SOPHIE, Georgia Anne Muldrow en Toro y Moi. En de rest nog te ontdekken.
En wat betreft die rammelnde gitaarbandjes, soms denk ik dat ik aan de verkeerde kant van het milleniumwakker ben geworden als ik de playlist van BKS luister, en mijn punk en new wave jaren 80 herbeleef. Niks mis mee hoor en soms zelfs zin in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Gaat niemand Kali Uchis en Earl Sweatshirt boeken?
The Cure, The Strokes, Aphex Twin, Beach House, Big Red Machine, Bloc Party plays Silent Alarm, Hot Chip, NAS, Deerhunter, Suede, Johnny Marr, Jawbreaker, The Tallest Man On Earth, Danny Brown, Roísin Murphy, White Denim, Soccer Mommy, Arca, Built To Spill, FKA Twigs, Dirty Projectors, Beak>, Jarvis Cocker, Cupcakke, Tim Hecker...

Ruimte genoeg voor nog een festival jongens.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik had al besloten dat ik alleen de vrijdag zou gaan, dus erg spijtig dat ik The Raconteurs en Death Grips moet missen. Ook Haron had ik graag gezien, heeft vorig jaar met Wandelaar een puik album afgeleverd. Gelukkig staat Spiritualized wel op de vrijdag. Verder moet ik nog echt wat in gaan luisteren. Maar hey, eerst ff vastelaovend vieren!
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Het nieuw podium heet SEVEN, dus ik vermoed dat de Casbah omgedoopt wordt tot SIX en bijgevolg groter is dan SEVEN? Of zou SIX nog iets anders zijn? BKS wordt wel heel groot zo... Ik hou mijn hart vast voor het blokkenschema.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
339
Echt een sterke nieuwe worp namen. Ben wel heel zuur dat Danny Brown dus waarschijnlijk helemaal niet gaat komen. En dat met zo'n sterk vorig album als Atrocity Exhibition en met een nieuw album onderweg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
BKS en DTRH moeten niet onder doen voor elkaar. Beide gaan lineup-wise een topjaar tegemoet.

Wat een opvallend groot verschil tussen festivals in NL en BE en veel buitenlandse festivals, die toch wel grotere klappen krijgen. En het moeilijker vinden om de lineup te vullen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken