Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

ravetess

Playlistbediener
31 jul 2018
7
0
Als ik het goed begrepen heb (en dat zeg ik met voldoende twijfel) mogen we nog zo’n 20 namen verwachten. Dat is toch nog een hele bups om vol verlangen naar uit te kijken. Ik ben nu al erg blij met het programma so far, enkel de zondag is nog wat karig. Wie maken er volgens jullie nog een reële kans? Ik zelf ga er stiekem een beetje ervan uit dat The Tallest Man On Earth dit jaar in Hilvarenbeek te bewonderen zal zijn. Ook reken ik (of hoop ik vooral) dat Connan Mockasin er zal zijn. Beach House moet ook mogelijk zijn lijkt me, wellicht ook Honne. Dermot Kennedy wellicht?
Kortom, wie het weet mag het zeggen waarbij ik eerlijk gezegd ondertussen ongezond nieuwsgierig en ongeduldig begin te worden…

Dermot Kennedy denk ik niet, die was er vorig jaar uit mijn hoofd. Ik hoop een beetje op wat indierock pop, ala The Vaccines of Band of Skulls.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.218
2.153
Ridder Kale Knikker wrote:
Als ik het goed begrepen heb (en dat zeg ik met voldoende twijfel) mogen we nog zo’n 20 namen verwachten. Dat is toch nog een hele bups om vol verlangen naar uit te kijken. Ik ben nu al erg blij met het programma so far, enkel de zondag is nog wat karig. Wie maken er volgens jullie nog een reële kans? Ik zelf ga er stiekem een beetje ervan uit dat The Tallest Man On Earth dit jaar in Hilvarenbeek te bewonderen zal zijn. Ook reken ik (of hoop ik vooral) dat Connan Mockasin er zal zijn. Beach House moet ook mogelijk zijn lijkt me, wellicht ook Honne. Dermot Kennedy wellicht?
Kortom, wie het weet mag het zeggen waarbij ik eerlijk gezegd ondertussen ongezond nieuwsgierig en ongeduldig begin te worden…

Dermot Kennedy denk ik niet, die was er vorig jaar uit mijn hoofd. Ik hoop een beetje op wat indierock pop, ala The Vaccines of Band of Skulls.

The Vaccines staan dat weekend ook op APE. Zou dus kunnen.
Dermot Kennedy stond idd vorig jaar op BKS
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Als ik het goed begrepen heb (en dat zeg ik met voldoende twijfel) mogen we nog zo’n 20 namen verwachten. Dat is toch nog een hele bups om vol verlangen naar uit te kijken.

Als we deze clashfinder mogen geloven (en het meeste ziet er wel realitisch uit) krijgen we nog 17 namen. Casbah en nieuwe stage NIET bijgerekend. We gaan dus zeker nog een mooi pakketje krijgen. https://clashfinder.com/s/bks2019

Ik hoop:
- Beach House om die zaterdag toch nog een kleper bij te geven (wat het echt nog wel mist)
- Wat garagerock bands (liefst uit het lisjtje: FIDLAR, Bass Drum Of Death, The Murlocs, dirk, Surf Curse, Dead Ghosts, Fontaines DC, The Glockenwise,... zijn de eerste die in me opkomen.
- Iets à la The Vaccines, The Wombats, Circa Waves mag ook wel. Zo één commercieel indiebandje op een weekend is wel geinig.

Voor de rest hoop ik nog verrast te worden door wat namen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Afhankelijk van je smaak is op beide festivals veel fraais te zien. Ik heb een lijstje met mustsees gemaakt voor DTRH, maar met hetzelfde gemak zou ik zo een lijst kunnen maken op BKS:

Must see:

Bon Iver, C&TQ, Kraftwerk, Charlotte Gainsbourg, DJ Koze, Interpol, Kurt Vile, Julia Holter, Kate Tempest (!), Shame, Yves Tumor, Phosporescent.

Wat ik wel een beetje heb dat is dat een DTRH 'groepsticket' goedkoper is dan een weekendje BKS. En als ik dan een rijtje ga maken van must-sees is die van DTRH inderdaad een stuk langer dan die van BKS. Maar wat ook opvalt is dat het rijtje van BKS een stuk goedkopere namen zijn met vaak minder albums. Dus al zou dat rijtje even lang zijn trek ik makkelijker de portemonnee voor DTRH omdat ik die prijs meer bij de namen vindt passen.

Misschien moeten we BKS en DTRH buiten de headliners/grote namen wat meer los van elkaar gaan zien. Het blijven wel concurrenten dus vooral de cijfers zullen gaan spreken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Vaccines staan dat weekend ook op APE. Zou dus kunnen.

Die mogen wel weer een keer op een prominent NL festival staan. Worden wat ondergewaardeerd vind ik. Maar gelukkig hebben ze een nieuwe hitje.
 

mart

Playlistbediener
28 mrt 2016
26
0
Ben het geheel eens met de opmerkingen over meer indie/garage rockbands. Wat mij betreft dan weer juist bands of artiesten wat ik nog niet ken. Ik ga juist met name naar BKS om te ontdekken en niet voor de muziek dat ik al ken. Maar ach the wombats of vaccines zou ik niet erg vinden hoor.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Raskolnikov wrote:
Afhankelijk van je smaak is op beide festivals veel fraais te zien. Ik heb een lijstje met mustsees gemaakt voor DTRH, maar met hetzelfde gemak zou ik zo een lijst kunnen maken op BKS:

Must see:

Bon Iver, C&TQ, Kraftwerk, Charlotte Gainsbourg, DJ Koze, Interpol, Kurt Vile, Julia Holter, Kate Tempest (!), Shame, Yves Tumor, Phosporescent.

Wat ik wel een beetje heb dat is dat een DTRH ‘groepsticket’ goedkoper is dan een weekendje BKS. En als ik dan een rijtje ga maken van must-sees is die van DTRH inderdaad een stuk langer dan die van BKS. Maar wat ook opvalt is dat het rijtje van BKS een stuk goedkopere namen zijn met vaak minder albums. Dus al zou dat rijtje even lang zijn trek ik makkelijker de portemonnee voor DTRH omdat ik die prijs meer bij de namen vindt passen.

Misschien moeten we BKS en DTRH buiten de headliners/grote namen wat meer los van elkaar gaan zien. Het blijven wel concurrenten dus vooral de cijfers zullen gaan spreken.

Wat ik nou nooit begrijp is waarom je meer over zou hebben voor artiesten die de organisatie meer kosten. Ik betaal graag voor zoveel mogelijk goede muziek en het kan me weinig schelen hoeveel die artiesten een festival kosten en hoe groot die op de poster staan. Op Lowlands speelden mijn hoogtepunten doorgaans in de Charlie, op BKS in Five en Two. Heb me nooit bekocht gevoeld. Betaal veel liever 180 euro voor mooie kleine artiesten dan grote namen met muziek die me niks zegt. Verder zou mijn must sees lijstje op DTRH dit jaar korter zijn dan ooit terwijl ik wat BKS betreft nu al hoofdpijn heb als ik aan dat blokkenschema denk. Dus ja, daarom zitten we allebei op een ander festival, en fijn dat dat kan?.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.026
Martijn wrote:
+ Sports Team

Boek dan Jarvis Cocker ook voor het echte werk.

Bron? Zou heel fijne boeking zijn, de nr 1 van ESNS volgens 3voor12
1f642.svg

En het verband met Jarvis Cocker is…?
Zelfbevestiging op 3FM. Daarna Twittert 3FM dj Vera Siemons:’
Zojuist bevestigd door zanger Alex zelf op #3FM: @SportsTeam_ staat op #BKS19!

Waarop BKS op twitter reageert met een:
???
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Mooi!

Ik zag overigens net dat Black Midi, Fontaines DC en Yak, drie namen die ik erg graag zou zien op BKS, al op Motel Mozaique spelen. Sluit dat ze uit voor BKS?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.218
2.153
Dillinger wrote:

Martijn wrote:
+ Sports Team

Boek dan Jarvis Cocker ook voor het echte werk.


Bron? Zou heel fijne boeking zijn, de nr 1 van ESNS volgens 3voor12
1f642.svg

En het verband met Jarvis Cocker is…?

Zelfbevestiging op 3FM. Daarna Twittert 3FM dj Vera Siemons:’
Zojuist bevestigd door zanger Alex zelf op #3FM: @SportsTeam_ staat op #BKS19!

Waarop BKS op twitter reageert met een:
1f389.svg
1f389.svg
1f389.svg

Logische toevoeging.
Nog een naam of 17 te gaan, plus Cashbah, FOUR en dat nieuwe podium.
Hoop/verwacht iets als: Beach House, Spiritualized, Dirty Projectors, Fountaines DC en vooral voor zondag nieuwe namen in FIVE.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.218
2.153
Mooi!

Ik zag overigens net dat Black Midi, Fontaines DC en Yak, drie namen die ik erg graag zou zien op BKS, al op Motel Mozaique spelen. Sluit dat ze uit voor BKS?

Denk dat dat wel meevalt voor de kleinere namen. Een Fountaines DC staat hetzelfde weekend ook op TINAS en wordt geboekt door Friendly Fire, en zou dus goed kunnen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.598
Martijn wrote:
+ Sports Team

Boek dan Jarvis Cocker ook voor het echte werk.

Bron? Zou heel fijne boeking zijn, de nr 1 van ESNS volgens 3voor12
1f642.svg

En het verband met Jarvis Cocker is…?
De Pulp invloeden zijn nogal duidelijk aanwezig in hun muziek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.026
Op KINK kan je nu ook kaarten winnen. Er komt weer wat leven in de brouwerij rondom BKS. Hopelijk snel dan ook wat namen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.218
2.153
Afgelopen jaar kwam laatste pakketje namen op 7 maart, eind maart eerste namen Cashbah, begin april FOUR en eind april blokkenschema. Zoiets zal het dit jaar ook wel worden.
Eind volgende week (na de vakanties en carnaval) dus weer echt nieuws?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Beach House - The Raconteurs - Spiritualized
Strand Of Oaks - The Nude Party - Cass McCombs - Honne - Bob Moses - Wooden Shjips - Drugdealer - The Messthetics
Fontaines DC - Men I Trust - Sports Team - Methyl Ethel - It It Anita - Jade Bird

Zoiets dan? (schrap gerust wat niet past, zijn allemaal wel grote kanshebbers, maar sommige spelen misschien als exclusief in NL of staan op een ander festival of zijn dat weekend al volgeboekt.)

Zou mij wel heel blij maken dit lijstje!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Raconteurs lijkt kij ene te grote naam om nog toegevoegd te worden. Verder geen unrealistische lijst. Hælos misschien nog. Was bomvol in Bitterzoet en in Mei komt hun nieuwe album. Mooie act in three in de late avond.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.218
2.153
Raconteurs lijkt kij ene te grote naam om nog toegevoegd te worden. Verder geen unrealistische lijst. Hælos misschien nog. Was bomvol in Bitterzoet en in Mei komt hun nieuwe album. Mooie act in three in de late avond.

Raconteurs staan 31 mei op Heartland in Denemarken. Op 1 juni kan er nog wel een stevige sub bijkomen, dus het kan wel. Maar in combinatie met die andere namen is het inderdaad de vraag of het realistisch is.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
selurxela wrote:
Raconteurs lijkt kij ene te grote naam om nog toegevoegd te worden. Verder geen unrealistische lijst. Hælos misschien nog. Was bomvol in Bitterzoet en in Mei komt hun nieuwe album. Mooie act in three in de late avond.

Raconteurs staan 31 mei op Heartland in Denemarken. Op 1 juni kan er nog wel een stevige sub bijkomen, dus het kan wel. Maar in combinatie met die andere namen is het inderdaad de vraag of het realistisch is.

Zal waarschijnlijk eerder The Raconteurs OF Beach House zijn dan.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken