Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Hoop namen die ik best wel op een festival had willen zien (of gewoon eens checken), dus waar ik geen losse shows van zou doen… Dus wel soort van teleurgesteld, maar weet niet hoe erg. Het is ook nog niet zo dat ik nu echt naar DTRH moet. Mijn Rosalía ‘droom’ valt in ieder geval wel in duigen, misschien Kali Uchis nog (denk het niet). Janelle Monáe zelf natuurlijk al afgeschreven, denk niet dat sommige mensen dat ook nog hadden getrokken naast Christine en Carly, haha. dEUS en Balthazar toch inderdaad wel beetje bij BKS verwacht. RY X binnenkort al in Paradiso voor mij, dus dat vind ik niet zo erg. Jonathan Wilson is ook goed trouwens, ook wel beetje jammer.

Ga er ook in mee: doe ons Beach House alstublieft!
Janelle Monae is stukken beter dan Christine And The Queens.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Balthazar en Janelle Monae (zat die ook niet veel beter op NSJ) heb ik persoonlijk niet heel veel mee........en Ronnie Flex staat ook op de kaart, dames en heren.
Grace Jones zou ik wel ooit nog willen zien. gewoon omdat ze zo raar en tegelijkertijd awesome is.

DTRH gaat dus voor een 35000 mensen per dag sold-out status, ik denk dan, laat mij maar lekker aan het minder drukke Victoriameer liggen. maar goed, nou ben ik zelf aan het vergelijken. DTRH is een kwalitatief goed festival.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Afhankelijk van je smaak is op beide festivals veel fraais te zien. Ik heb een lijstje met mustsees gemaakt voor DTRH, maar met hetzelfde gemak zou ik zo een lijst kunnen maken op BKS:

Must see:

Bon Iver, C&TQ, Kraftwerk, Charlotte Gainsbourg, DJ Koze, Interpol, Kurt Vile, Julia Holter, Kate Tempest (!), Shame, Yves Tumor, Phosporescent.

Genoeg kwaliteit op beide plekken dus.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Het verschil tussen DTRH en BKS wordt inderdaad steeds duidelijker, opvallend is toch wel de afwezigheid van (kleinere) gitaarbandjes op DTRH enerzijds en soul/jazz/hiphop op BKS anderzijds. Op zich vind ik dit een positieve ontwikkeling.

NSJ heeft Janelle Monae trouwens ook geboekt.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik ga zelf dEUS nog zien in Utrecht, dus die mis ik niet echt op BKS. Vind het een mooie lijst, maar vind er ook geen echte missers voor BKS tussen zitten. Alleen Thom Yorke natuurlijk…. Maar daar staat dan wel Bon Iver en mooie undercard tegenover. Ben me nu in Stereolab en Phosphorescent aan het verdiepen; geweldig hoor!

Vraag me af welke set Stereolab gaat spelen. Er is nogal een groot verschil tussen hun eerste ( sonic youth achtig) en hun laatste platen. Ben benieuwd waar de nadruk op komt te liggen!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
bornlivedie wrote:
Hoop namen die ik best wel op een festival had willen zien (of gewoon eens checken), dus waar ik geen losse shows van zou doen… Dus wel soort van teleurgesteld, maar weet niet hoe erg. Het is ook nog niet zo dat ik nu echt naar DTRH moet. Mijn Rosalía ‘droom’ valt in ieder geval wel in duigen, misschien Kali Uchis nog (denk het niet). Janelle Monáe zelf natuurlijk al afgeschreven, denk niet dat sommige mensen dat ook nog hadden getrokken naast Christine en Carly, haha. dEUS en Balthazar toch inderdaad wel beetje bij BKS verwacht. RY X binnenkort al in Paradiso voor mij, dus dat vind ik niet zo erg. Jonathan Wilson is ook goed trouwens, ook wel beetje jammer.

Ga er ook in mee: doe ons Beach House alstublieft!

Janelle Monae is stukken beter dan Christine And The Queens.

Leg uit? Het is toch allebei gladde popmuziek met een dansje gezongen door een zelfbewuste performer die iets te melden heeft over gender en sexualiteit? Wat maakt Janelle dan zoveel beter?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Het verschil tussen DTRH en BKS wordt inderdaad steeds duidelijker, opvallend is toch wel de afwezigheid van (kleinere) gitaarbandjes op DTRH enerzijds en soul/jazz/hiphop op BKS anderzijds. Op zich vind ik dit een positieve ontwikkeling.

NSJ heeft Janelle Monae trouwens ook geboekt.

DTRH heeft ook een mooi weekend te pakken, dichtbij Werchter en de zuideuropese festivals, maar vrij weinig concurentie in het weekend zelf. Daar maken ze mooi gebruik van.
BKS profiteert juist van bijzondere boekingen van Primavera als Stereolab en Guided by voices (en vooruit: ook Carly Rae Jepsen), die verder weinig festivals doen, en de middelgrote namen die ook op APE staan.
Past goed bij de richtingen die beide festivals opgaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Indiaantje89 wrote:

bornlivedie wrote:
Hoop namen die ik best wel op een festival had willen zien (of gewoon eens checken), dus waar ik geen losse shows van zou doen… Dus wel soort van teleurgesteld, maar weet niet hoe erg. Het is ook nog niet zo dat ik nu echt naar DTRH moet. Mijn Rosalía ‘droom’ valt in ieder geval wel in duigen, misschien Kali Uchis nog (denk het niet). Janelle Monáe zelf natuurlijk al afgeschreven, denk niet dat sommige mensen dat ook nog hadden getrokken naast Christine en Carly, haha. dEUS en Balthazar toch inderdaad wel beetje bij BKS verwacht. RY X binnenkort al in Paradiso voor mij, dus dat vind ik niet zo erg. Jonathan Wilson is ook goed trouwens, ook wel beetje jammer.

Ga er ook in mee: doe ons Beach House alstublieft!


Janelle Monae is stukken beter dan Christine And The Queens.

Leg uit? Het is toch allebei gladde popmuziek met een dansje gezongen door een zelfbewuste performer die iets te melden heeft over gender en sexualiteit? Wat maakt Janelle dan zoveel beter?
Janelle kan zingen, Christine niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Nu wil ik ook niet een hele rel ontketenen om een DTRH vs. BKS discussie op gang te brengen. Beide doen het gewoon goed op hun gebied, en het is nu aan BKS om met hun tweede lichting iets aan mijn persoonlijke mening te doen.

Ik vind BKS dit jaar ook erg goed (ondanks enkele van mijn eerdere kritieken). Maar door dat het mere niche is (wat niet slecht is) betrap ik me er soms ook op dat ik er ook niet echt super naar "uitkijk", Moeilijk om uit te leggen... zie het gewoon als 2 grafieken. BKS heeft hoge constante lijn, maar hier en daar een klein piekje, die van DTRH ligt iets lager, maar heeft behoorlijke hogere pieken wat mij betreft.

(dit zeggende, net nu ik 1 uur geleden heb besloten om ook naar DTRH te gaan, misschien gaat die euforie ook wel weer zakken).

-
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
548
Ik vind BKS dit jaar ook erg goed (ondanks enkele van mijn eerdere kritieken). Maar door dat het mere niche is (wat niet slecht is) betrap ik me er soms ook op dat ik er ook niet echt super naar “uitkijk”, Moeilijk om uit te leggen…
Ik vind dat je het goed uitlegt, ik heb precies hetzelfde.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Indiaantje89 wrote:

bornlivedie wrote:
Hoop namen die ik best wel op een festival had willen zien (of gewoon eens checken), dus waar ik geen losse shows van zou doen… Dus wel soort van teleurgesteld, maar weet niet hoe erg. Het is ook nog niet zo dat ik nu echt naar DTRH moet. Mijn Rosalía ‘droom’ valt in ieder geval wel in duigen, misschien Kali Uchis nog (denk het niet). Janelle Monáe zelf natuurlijk al afgeschreven, denk niet dat sommige mensen dat ook nog hadden getrokken naast Christine en Carly, haha. dEUS en Balthazar toch inderdaad wel beetje bij BKS verwacht. RY X binnenkort al in Paradiso voor mij, dus dat vind ik niet zo erg. Jonathan Wilson is ook goed trouwens, ook wel beetje jammer.

Ga er ook in mee: doe ons Beach House alstublieft!


Janelle Monae is stukken beter dan Christine And The Queens.

Leg uit? Het is toch allebei gladde popmuziek met een dansje gezongen door een zelfbewuste performer die iets te melden heeft over gender en sexualiteit? Wat maakt Janelle dan zoveel beter?

Janelle is wel veel meer dan alleen gladde popmuziek met een dansje.

Neem haar drie verschillende conceptalbums (met R&B-, neo-soul-, funk- en popinvloeden) waarbij de laatste begeleid is door een film. Groot artiest, one of a kind en helemaal van nu als je het mij vraagt.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=jdH2Sy-BlNE[/video]
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
DTRH werkt aan een erg goed line-Up vooral net onder de headliner. De undercard is bij BKS weer een stuk sterker. Baal vooral van Balthazar, dEUS en Jonathan Wilson. Hopelijk kan BKS met de volgende worp weer terugslaan!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
Ben zowel van Christine als Janelle een grote fan. Vind ze allebei ook allesbehalve glad. Janelle is heel Amerikaans, Christine heel Europees. Letterlijk natuurlijk, maar ook in alles wat ze doen. Ook qua muziek invloeden. Al steekt Janelle iets meer 'concept' in haar platen.

Twee prachtheadliners! Het verschil is dat Editors en Underworld me gestolen kunnen worden, terwijl ik Kraftwerk en Bon Iver ook heel geweldig vind. Onder de headliners neig ik op het moment misschien iets meer naar DTRH (you had me at Thom & Tom), maar BKS moet zich zeker niet schamen. Twee mooie lineups.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
548
Ben sowieso van Christine als Janelle een groot fan. Vind ze allebei ook allesbehalve glad. Janelle is heel Amerikaans, terwijl Christine heel Europees is. Letterlijk natuurlijk, maar ook in alles wat ze doen. Ook qua muziek invloeden. Al steekt Janelle iets meer ‘concept’ in haar platen.

Twee prachtheadliners! Het verschil is dat Editors en Underworld me gestolen kunnen worden, terwijl ik Kraftwerk en Bon Iver ook heel geweldig vind. Onder de headliners neig ik op het moment misschien iets meer naar DTRH (you had me at Thom & Tom), maar BKS moet zich zeker niet schamen. Twee mooie lineups.
Dus jij bent ook twee keer op de Nederlandse festivals te vinden komende zomer... Gezellig Matt! ;-)
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
en zo zien ide en Robert het denk ik ook het liefst. De een vult de gaten die de ander achterlaat. twee poeltjes om uit te vissen. En Christine en Janelle. Allebei nee, dnak je. Ja er bestaan ook nog mensen op de werelkd die niks hebben met popi popqueens. of spelling.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
James Blake naar PKP19! - kan nog naar BKS komen want in Barcelona 30 mei en Porto 6 juni-

Mij zul je dit jaar zien op de Werchter vrijdag (Cure en Tool en The 1975), waarschijnlijk de PKP zaterdag (Royal Blood- Tame Impala - SOHN) en BKS, omdat ik het meeste van alle uitkijk naar Bon Iver en alles wat ik nog meer ga ontdekken.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Jammer jammer jammer, had graag Janelle Monae gezien op BKS en Grace Jones op het strand zou wel magnifiek zijn geweest. Nu moet ik toch nog kaartjes overwegen voor North Sea Jazz of toch DTRH, want dat ik ditjaar Janelle moet zien staat als een huis.
Begin nu wel erg nieuwsgierig te worden waar dat nieuwe festival in Groningen mee aan de haal gaat.
Ik zag dat Echo and the Bunnyman ook aan festivals mee doet en die mogen van mij komen. Was daar in de jaren 80 enorme fan van.
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
133
103
moet zeggen, wat is dit een goed festival jaar. zoveel geweldige bands. zoveel verschillende artiesten op verschillende festivals.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Als ik het goed begrepen heb (en dat zeg ik met voldoende twijfel) mogen we nog zo'n 20 namen verwachten. Dat is toch nog een hele bups om vol verlangen naar uit te kijken. Ik ben nu al erg blij met het programma so far, enkel de zondag is nog wat karig. Wie maken er volgens jullie nog een reële kans? Ik zelf ga er stiekem een beetje ervan uit dat The Tallest Man On Earth dit jaar in Hilvarenbeek te bewonderen zal zijn. Ook reken ik (of hoop ik vooral) dat Connan Mockasin er zal zijn. Beach House moet ook mogelijk zijn lijkt me, wellicht ook Honne. Dermot Kennedy wellicht?
Kortom, wie het weet mag het zeggen waarbij ik eerlijk gezegd ondertussen ongezond nieuwsgierig en ongeduldig begin te worden...

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken