Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Oh, poster verkeerd geïnterpreteerd. Het is de World Premiere. Er is nog hoop voor Nederland. Vier avonden Concertgebouw? :p
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Oh, poster verkeerd geïnterpreteerd. Het is de World Premiere. Er is nog hoop voor Nederland. Vier avonden Concertgebouw?
1f61b.svg

Met die data is wel duidelijk dat BKS geen optie voor The Cure is geweest.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Als ze dezelfde afstand tot het festival aanhouden als vorig jaar (wat met de vorige worp het geval was), zou dat begin volgende week zijn.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Zag dat de Futureheads deze zomer diverse shows in Engeland doen en een nieuw album uitbrengen dit jaar, zou wel passen op BKS. Alleen doen ze in de week van BKS al van dinsdag tot zaterdag elke dag een clubshow in Engeland, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Zag vorige week Kodie Shane in Bitterzoet, haar set zou ook heel geschikt zijn voor BKS (maar niet bijzonder genoeg voor mij om er dan nog een keer naar te gaan kijken).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Indiaantje89 wrote:
While She Sleeps op BKS???

Veel te commercieele metal core voor een festival als BKS hoor.

Commerciële pop mag wel (Carly Rae Jepsen, Christine and the Queens) maar commerciële metalcore niet?
We meten met twee maten jongens…
(Al hoeft er van mij uberhaupt geen metalcore op Best Kept Secret)

Mijn post was ook maar het produkt van 1 seconde APE line-up kijken, gecombineerd met wat ik zelf nog graag had willen zien. SHHT is toch ook wat hardere noiserock (zeker live) ? De staan wel op BKS. En inderdaad Zeal en Ardor was ook zon Roadburn act.

Ik heb een playlist en een persoonlijke playlist, de persoonlijke playlist is OK, maar bevat echt n bak minder interessante gitaarbandjes dit jaar.
Ik hoop dat bij de tweede batch namen dat weer wat meer wordt rechtgetrokken. Goede hoop ook.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
James wrote:

Indiaantje89 wrote:
While She Sleeps op BKS???

Veel te commercieele metal core voor een festival als BKS hoor.


Commerciële pop mag wel (Carly Rae Jepsen, Christine and the Queens) maar commerciële metalcore niet?
We meten met twee maten jongens…
(Al hoeft er van mij uberhaupt geen metalcore op Best Kept Secret)

Mijn post was ook maar het produkt van 1 seconde APE line-up kijken, gecombineerd met wat ik zelf nog graag had willen zien. SHHT is toch ook wat hardere noiserock (zeker live) ? De staan wel op BKS. En inderdaad Zeal en Ardor was ook zon Roadburn act.

Ik heb een playlist en een persoonlijke playlist, de persoonlijke playlist is OK, maar bevat echt n bak minder interessante gitaarbandjes dit jaar.
Ik hoop dat bij de tweede batch namen dat weer wat meer wordt rechtgetrokken. Goede hoop ook.

Ik herinner mij precies wel dat bands als Cloud Nothings, FIDLAR,.. in het verleden vaak in een laatste pakketje zaten. Heel die garagerock scene is ook vaak net ietsje DIY-er.. Waardoor tours later en trager worden opgebouwd/aangekondigd.

The Murlocs - Skegss - FIDLAR - Together Pangea - Bass Drum Of Death - Fontaines DC - ... Ik zie nog wel zo wat namen komen. Die nieuwe van Mozes & The Firstborn is ook lekker, maar ze stonden er vorig jaar al last minute als vervanging. Afterpartees is ondertussen ook weer even geleden.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Ik zie net dat Cass McCombs op 1 juni in Vlaanderen staat. Die zou perfect voor de zondag even Hilvarenbeek aan kunnen doen. Leest u alstublieft mee organisatie?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik zie net dat Cass McCombs op 1 juni in Vlaanderen staat. Die zou perfect voor de zondag even Hilvarenbeek aan kunnen doen. Leest u alstublieft mee organisatie?

Stond die er vorig jaar niet? Of is dat langer geleden?

Together Pangea trouwens op Misty Fields (begin september) dus zullen pas later in de zomer door Europa touren en lijken me afgescrheven voor BKS.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Ridder Kale Knikker wrote:
Ik zie net dat Cass McCombs op 1 juni in Vlaanderen staat. Die zou perfect voor de zondag even Hilvarenbeek aan kunnen doen. Leest u alstublieft mee organisatie?

Stond die er vorig jaar niet? Of is dat langer geleden?

Dat was in 2017. Maar hij is in de buurt en nieuwe album wordt goed ontvangen. Zou geen rare toevoeging zijn.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Prima namen voor DTRH! Doen ze goed.
Behalve misschien Balthazar, Ry X of dEUS geen namrn die we hier voor BKS echt in beeld hadden.
Beach House kan dus nog steeds!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.469
1.621
Had Balthazar eigenlijk al wel opgeschreven als sub voor Kraftwerk, erg benieuwd hoe die plek nu gaat worden ingevuld.

Vind de undercard van BKS nog steeds dusdanig veel beter dat het gebrek aan een Thom Yorke en Vampire Weekend wordt opgevangen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Hoop namen die ik best wel op een festival had willen zien (of gewoon eens checken), dus waar ik geen losse shows van zou doen... Dus wel soort van teleurgesteld, maar weet niet hoe erg. Het is ook nog niet zo dat ik nu echt naar DTRH moet. Mijn Rosalía 'droom' valt in ieder geval wel in duigen, misschien Kali Uchis nog (denk het niet). Janelle Monáe zelf natuurlijk al afgeschreven, denk niet dat sommige mensen dat ook nog hadden getrokken naast Christine en Carly, haha. dEUS en Balthazar toch inderdaad wel beetje bij BKS verwacht. RY X binnenkort al in Paradiso voor mij, dus dat vind ik niet zo erg. Jonathan Wilson is ook goed trouwens, ook wel beetje jammer.

Ga er ook in mee: doe ons Beach House alstublieft!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Ik ga zelf dEUS nog zien in Utrecht, dus die mis ik niet echt op BKS. Vind het een mooie lijst, maar vind er ook geen echte missers voor BKS tussen zitten. Alleen Thom Yorke natuurlijk.... Maar daar staat dan wel Bon Iver en mooie undercard tegenover. Ben me nu in Stereolab en Phosphorescent aan het verdiepen; geweldig hoor!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Nou ik vind in de bovenste regionen DTRH stukken beter dan BKS.

In elk geval kent de line up een stuk meer grotere namen. Los van dEus en Balthazar is het niet zo mijn smaak maar ik kan me voorstellen dat meer pop georiënteerde liefhebbers daar anders over denken. En daar zijn er nu eenmaal een stuk meer van. BKS zal hier nog wel iets tegenover moeten stellen want anders vrees ik dat ze toch (flink?) zullen moeten inleveren qua bezoekers. DRTH en BKS onderscheiden zich wel steeds meer van elkaar waarbij de eerste meer de mainstream kant opgaat. Die undercard van DTRH vind ik, om die reden, echt zwaar oninteressant overigens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken