Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Als ik in Noord-Nederland zou wonen en The Cure & Foo Fighters op één dag zou willen zijn had ik allang een dagkaartje Hurricane gekocht.
Voor 100 euro toch mooi beide namen + Interpol, Wolfmother o.a. & zo ver is dat niet rijden vanaf Groningen...
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Snap niet waarom mensen ZOVEEL verwachten van dat festival in Groningen. Lijkt me een hoop opgeblazen lucht. De organisator heeft nog nooit eerder rockacts of alternatieve acts geprogrammeerd, dus vraag me hard af waar ze die dan opeens vandaan toveren.

(Onrealistische verwachtingen zijn dit forum wel behoorlijk eigen natuurlijk
1f61b.svg
)

Jij weet kennelijk wie de organisator is. Dat zou betekenen dat het festival überhaupt bestaat, wat voor mij op zich al nieuws is. Tot nu toe ken ik het alleen van dit forum als een mysterieuze voormalige concurrent van BKS om the Cure binnen te hengelen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.873
1.814
Kid wrote:
Snap niet waarom mensen ZOVEEL verwachten van dat festival in Groningen. Lijkt me een hoop opgeblazen lucht. De organisator heeft nog nooit eerder rockacts of alternatieve acts geprogrammeerd, dus vraag me hard af waar ze die dan opeens vandaan toveren.

(Onrealistische verwachtingen zijn dit forum wel behoorlijk eigen natuurlijk
1f61b.svg
)

Jij weet kennelijk wie de organisator is. Dat zou betekenen dat het festival überhaupt bestaat, wat voor mij op zich al nieuws is. Tot nu toe ken ik het alleen van dit forum als een mysterieuze voormalige concurrent van BKS om the Cure binnen te hengelen.

Hier de organisator: http://4pmentertainment.com/

oa. bekend van Het Amsterdams Verbond, Kingsland (het schoolvoorbeeld van te veel mensen op een plaats), FRIS en We are the future (tiener feestjes)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:

Kid wrote:
Snap niet waarom mensen ZOVEEL verwachten van dat festival in Groningen. Lijkt me een hoop opgeblazen lucht. De organisator heeft nog nooit eerder rockacts of alternatieve acts geprogrammeerd, dus vraag me hard af waar ze die dan opeens vandaan toveren.

(Onrealistische verwachtingen zijn dit forum wel behoorlijk eigen natuurlijk
1f61b.svg
)


Jij weet kennelijk wie de organisator is. Dat zou betekenen dat het festival überhaupt bestaat, wat voor mij op zich al nieuws is. Tot nu toe ken ik het alleen van dit forum als een mysterieuze voormalige concurrent van BKS om the Cure binnen te hengelen.

Hier de organisator: http://4pmentertainment.com/

oa. bekend van Het Amsterdams Verbond, Kingsland (het schoolvoorbeeld van te veel mensen op een plaats), FRIS en We are the future (tiener feestjes)

En...... van de Lil Kleine Alleen Tour! Dus dat zal aleemall wel goed komen.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Dingen die ik nog graag erbij zou zien (gebaseerd op wat nog reeel is en bij BKS past): Kali Uchis, FKA Twigs, Spiritulized, Hælos, Anna Calvi, Toro Y Moi, the Tallest Man on Earth, Fucked Up, Dirty Projectors, Earl Sweatshirt, Beak>, Tim Hecker, Danny Brown, First Aid Kit. Verwacht hier overigens max 3 namen van (Toro Y Moi, TTMON en Spiritualized) maar lijstjes maken blijft leuk.
Beak> zou toch eigenlijk een inkoppertje moeten zijn. Geoff Barrow heeft op Twitter meermaals aangegeven dat hij BKS als een van de betere festivals ziet. Daarnaast touren ze festivals en staan ze nog niet op de andere festivals waar ik ze het meest vind passen (Rewire of MoMo zou wel passen, vind ze minder passen op DTRH maar dat zei ik ook over Low).
Hoop er wel op, in ieder geval.

Zou overigens ook niet teveel verwachten van dat Groningse festival. Het blijft daar wel heel stil tot dusver namelijk. Hoewel ze, als ze echt The Cure of FF hebben waarschijnlijk toch wel uitverkopen en zich 't wachten wel kunnen veroorloven. Zie het gewoon niet echt gebeuren (hoewel ik The Cure die Nederland slipt ook niet zie gebeuren, dus wie weet).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Beak> zou een interessante toevoeging zijn.
Interessant dat Friendly Fire zich nu ook meer richt op losse concerten van buitenlandse acts en daar ook meer de concurentie met Mojo opzoekt. Die City Sounds-concerten zijn van een wat andere orde dan die in het Amsterdamse Bos. Benieuwd wat dit op termijn gaat betekenen voor de festivals die FF organiseert.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
En The Cure is nooit echt in beeld geweest voor BKS. Dat was eerder een natte droom van velen hier op het forum. Eigenlijk past The Cure niet bij BKS, als in: geen indie, veel te duur en veel te gewild bij andere festivals. Ik ben best blij met Bon Iver dit jaar, maar das meer voor de fijnproever I guess.
En Foo Fighters naar Groningen ?
Ik hoop het niet voor het eventuele festival in Groningen. Is n (te) grote gok om op je eerste festival zo'n beetje de duurste band van dit moment te bokeen.

Gisteren toch een beetje verrast door de Grammy van Childish Gambino, die staat toch ook op t FF roster ?
Ze hadden 'Childish' misschien ooit moeten laten headlinen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
En The Cure is nooit echt in beeld geweest voor BKS. Dat was eerder een natte droom van velen hier op het forum. Eigenlijk past The Cure niet bij BKS, als in: geen indie, veel te duur en veel te gewild bij andere festivals. Ik ben best blij met Bon Iver dit jaar, maar das meer voor de fijnproever I guess.
En Foo Fighters naar Groningen ?
Ik hoop het niet voor het eventuele festival in Groningen. Is n (te) grote gok om op je eerste festival zo’n beetje de duurste band van dit moment te bokeen.

Kom op... Meestal ben ik het met je eens maar The Cure past echt wel op BKS hoor.
- Geen indie? Als Noel Gallagher, Editors,... kunnen dan kan The Cure zeker (en Run The Jewels en Christine is nu ook niet echt indie, dus dat is niet echt een vereiste).
- Te duur? Als Radiohead en Arctic Monkeys kan, zou The Cure ook wel moeten lukken qua prijs lijkt me.
- te gewild kan misschien wel kloppen, maar waarom staan ze dan (nog) nergens?
- backcatalogus om U tegen te zeggen. + denk wel dat BKS die ene grote headliner gaat missen hoor. Arctic Monkeys vorig jaar, Radiohead het jaar daarvoor, Editors (zeker voor de belgen in 2016,...). Al moet een grote headliner zeker niet voor mij, denk toch dat ze dat gaan voelen in de ticketverkoop.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Over inkoppertjes gesproken....De nieuwe van Yak krijgt net als hun eerste een vijfsterrenrecensie van de hoofdredacteur van OOR. Zitten ook nog bij Friendly Fire en waren een sensatie op BKS 2015. Noteer ze maar.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
The Cure past zeker wel op BKS en denk ook idd zeker dat ze in beeld zijn geweest.


Dirk wrote:
En The Cure is nooit echt in beeld geweest voor BKS. Dat was eerder een natte droom van velen hier op het forum. Eigenlijk past The Cure niet bij BKS, als in: geen indie, veel te duur en veel te gewild bij andere festivals. Ik ben best blij met Bon Iver dit jaar, maar das meer voor de fijnproever I guess.
En Foo Fighters naar Groningen ?
Ik hoop het niet voor het eventuele festival in Groningen. Is n (te) grote gok om op je eerste festival zo’n beetje de duurste band van dit moment te bokeen.


Kom op… Meestal ben ik het met je eens maar The Cure past echt wel op BKS hoor.
– Geen indie? Als Noel Gallagher, Editors,… kunnen dan kan The Cure zeker (en Run The Jewels en Christine is nu ook niet echt indie, dus dat is niet echt een vereiste).
– Te duur? Als Radiohead en Arctic Monkeys kan, zou The Cure ook wel moeten lukken qua prijs lijkt me.
– te gewild kan misschien wel kloppen, maar waarom staan ze dan (nog) nergens?
– backcatalogus om U tegen te zeggen. + denk wel dat BKS die ene grote headliner gaat missen hoor. Arctic Monkeys vorig jaar, Radiohead het jaar daarvoor, Editors (zeker voor de belgen in 2016,…). Al moet een grote headliner zeker niet voor mij, denk toch dat ze dat gaan voelen in de ticketverkoop.
OK, the Cure. Ik dacht dat die gasten bij Sony Records zaten of zo, maar die zitten gewoon bij Fiction, net als katey tempest and The Amazons, dus ik heb geen gelijk. Als er iemand The Cure op BKS had willen zien dan was ik het wel, trouwens.
ik vraag me af of BKS deze lineup zelf heeft bedacht of dat het n resultaat is van gemiste kansen, zoals hier zoveel wordt gezegd, maar misschien zullen ze dat ook nooit toegeven.
het zou een mooie festileaks-interview vraag zijn voor de organisatie, denk ik.


 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Er zijn maar weinig festivals die zelf de line-Up bepalen. Je bent altijd afhankelijk van concurrentie,tourschemama’s enz.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De line-up is tot dusver fantastisch wanneer je puur kijkt naar kwaliteit. Mogen ze trots op zijn. De publiekstrekkers van Ziggo Dome formaat ontbreken dit jaar en mogelijk hebben ze ergens achter het net gevist (Tame Impala?). Dat was natuurlijk te voorzien. Het gaat een festival van maximaal 25.000 bezoekers niet elk jaar lukken om de slag om de grote namen te winnen. Dat gezegd hebbende: Bon Iver is wat mij betreft één van de drie interessantste (samen met Tame Impala en Tool) headliners van dit jaar: een artiest die op de top van zijn muzikale kunnen zit, en populair. En verder: als er nog twee mooie subs bijkomen ziet de poster er al weer anders uit toch?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
Even kijken:

Vrijdag: Bon Iver, Charlotte Gainsbourg, Dj Koze, Primal Scream, Stereolab, John Grant, Julien Baker, Broeder Dieleman, Jambinai (heerlijke dag, maar gaat clashes veroorzaken)
Zaterdag: Kraftwerk 3D, Cigarettes After Sex, Guided By Voices, Aldous Harding, Yves Tumor, Mildlife, Phosphorescent, Snail Mail (ook prima dag, maar iets minder wow's dan de vrijdag)
Zondag: Interpol, Kurt VIle & His Violators, Liz Phair, Julia Holter, Kate Tempest, Stephen Malkmus & The Jicks (toch de minste dag imo).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Dirty Projectors nu na Primavera ook aangekondigd voor de zaterdag van This is not a love song. Zou een mooie toevoeging op de zondag zijn!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dirty Projectors nu na Primavera ook aangekondigd voor de zaterdag van This is not a love song. Zou een mooie toevoeging op de zondag zijn!

Een hele mooie! Toch een indrukwekkend rijtje namen daar bij dat TINALS. Daar mag nog wel wat van komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Over inkoppertjes gesproken….De nieuwe van Yak krijgt net als hun eerste een vijfsterrenrecensie van de hoofdredacteur van OOR. Zitten ook nog bij Friendly Fire en waren een sensatie op BKS 2015. Noteer ze maar.

Ik stond er afgelopen jaar van te kijken hoe weinig plays die hebben op Spotify. Dacht dat die gasten een maatje groter waren.

De line-up is tot dusver fantastisch wanneer je puur kijkt naar kwaliteit. Mogen ze trots op zijn. De publiekstrekkers van Ziggo Dome formaat ontbreken dit jaar en mogelijk hebben ze ergens achter het net gevist (Tame Impala?). Dat was natuurlijk te voorzien. Het gaat een festival van maximaal 25.000 bezoekers niet elk jaar lukken om de slag om de grote namen te winnen. Dat gezegd hebbende: Bon Iver is wat mij betreft één van de drie interessantste (samen met Tame Impala en Tool) headliners van dit jaar: een artiest die op de top van zijn muzikale kunnen zit, en populair. En verder: als er nog twee mooie subs bijkomen ziet de poster er al weer anders uit toch?

Dit ben ik helemaal met je eens maar ik kijk er niet van op als we volgend jaar weer iets meer 'toegankelijke' namen gaan zien. Met de keuze van Kraftwerk naast Christine en Bon Iver heb je toch echt een andere act als de grote namen van DTRH, Vampire Weekend, Underworld, Foals en Editors. Het blijft een beetje kijken wat er toert elk jaar. Dan was Tool misschien ook wel een mooie headliner geweest.
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
133
103
Jo vraagje. wie iemand of er een lijst is waar op staat wat je allemaal mag mee nemen naar de camping?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken