Ik was eerst een beetje teleurgesteld toen ik de namen zag. Bon Iver is natuurlijk een topnaam, maar de namen onder de headliners vallen voor mij toch wat tegen. Zeker als je ziet dat DTRH Robyn, Vampire Weekend en Thom Yorke heeft. Manman. Terwijl ‘vroeger’ DTRH juist de headliners had en het daaronder een beetje tegenviel, is het nu aan het omdraaien. Maar aan de onderkant van het affiche is bij BKS toch wel een hoop moois te beleven. Vooral de vrijdag: met Julien Baker, Shame, Priests en Broeder Dieleman.
De zaterdag lijkt een rustig dagje te gaan worden. Snail Mail zag ik vorig jaar op ITGWO (dat was redelijk), Lucy Dacus en Hop Along kunnen leuke optredens worden. Cigarettes After Sex zet ik graag op, maar benieuwd of ze het live ook weten over te brengen. (en in wat voor wereld is Cigarettes After Sex groter op een affiche dan Julien Baker??). Benieuwd naar Kraftwerk, maar das geen naam waarvoor ik kaarten koop.
De zondag heeft natuurlijk Big Thief (die waren WEL erg goed op ITGWO) en Kurt Vile (vooral lekker met het zonnetje erbij). En dan DE hamvraag van dit forum (zo lijkt het) wat vind ik van Christine? Ik vind het goed. Heb er zin in. Haar vorige optreden was erg goed (zelfs met heel veel regen) en ik vind haar laatste plaat mooi. Denk dat dit een mooi slot kan worden van BKS. Tegen de mensen die klagen dat het terrein leeg zal lopen: dat gebeurde ook bij LCD Soundsystem. Dat vond ik zeer onterecht (vooraf) en onbegrijpelijk (achteraf). Misschien is het een bewuste zet om er dan toch maar een wat goedkopere headliner neer te zetten. En er moest ook wel eens een vrouw gaan headlinen, als je serieus wilt zijn met die gelijke man-vrouw verdeling (en in 7 jaar 1 vrouwelijke headliner is nou niet echt vooruitstrevend wat dat betreft).
Kortom: toch genoeg te genieten, en nog te ontdekken, want daar ben ik nog niet aan toegekomen.