Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Je kunt dan niet vergeten eventjes die Fallon set te droppen. Hier wordt je toch blij van?! BKS vrijdag kan ik niet maar twijfel zeker over de zondag.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6lsJIeazws8[/video]
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Ik was eerst een beetje teleurgesteld toen ik de namen zag. Bon Iver is natuurlijk een topnaam, maar de namen onder de headliners vallen voor mij toch wat tegen. Zeker als je ziet dat DTRH Robyn, Vampire Weekend en Thom Yorke heeft. Manman. Terwijl 'vroeger' DTRH juist de headliners had en het daaronder een beetje tegenviel, is het nu aan het omdraaien. Maar aan de onderkant van het affiche is bij BKS toch wel een hoop moois te beleven. Vooral de vrijdag: met Julien Baker, Shame, Priests en Broeder Dieleman.

De zaterdag lijkt een rustig dagje te gaan worden. Snail Mail zag ik vorig jaar op ITGWO (dat was redelijk), Lucy Dacus en Hop Along kunnen leuke optredens worden. Cigarettes After Sex zet ik graag op, maar benieuwd of ze het live ook weten over te brengen. (en in wat voor wereld is Cigarettes After Sex groter op een affiche dan Julien Baker??). Benieuwd naar Kraftwerk, maar das geen naam waarvoor ik kaarten koop.

De zondag heeft natuurlijk Big Thief (die waren WEL erg goed op ITGWO) en Kurt Vile (vooral lekker met het zonnetje erbij). En dan DE hamvraag van dit forum (zo lijkt het) wat vind ik van Christine? Ik vind het goed. Heb er zin in. Haar vorige optreden was erg goed (zelfs met heel veel regen) en ik vind haar laatste plaat mooi. Denk dat dit een mooi slot kan worden van BKS. Tegen de mensen die klagen dat het terrein leeg zal lopen: dat gebeurde ook bij LCD Soundsystem. Dat vond ik zeer onterecht (vooraf) en onbegrijpelijk (achteraf). Misschien is het een bewuste zet om er dan toch maar een wat goedkopere headliner neer te zetten. En er moest ook wel eens een vrouw gaan headlinen, als je serieus wilt zijn met die gelijke man-vrouw verdeling (en in 7 jaar 1 vrouwelijke headliner is nou niet echt vooruitstrevend wat dat betreft).

Kortom: toch genoeg te genieten, en nog te ontdekken, want daar ben ik nog niet aan toegekomen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
@Grizzly Bear

DTRH heeft ontegezeggelijk grotere en bekendere namen als subs en met Vampire Weekend , Skepta en Yorke ook kwalitatief toppers. Staat tegenover dat wat Headliners betreft Bon Iver en Kraftwerk , voor mij een stuk interessanter en origineler zijn dan Editors en Underworld. Het is de undercard die dan het verschil maakt om ook dit jaar toch voor BKS te kiezen. Op dat vlak doen ze het in Hilvarenbeek toch echt prima en zeker dit jaar: Primavera niveau.?
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
@noid: die discobal was wel gaaf
@dillinger: dat is waar. Maar je wilt ook mensen meenemen, en dat is met Vampire Weekend, Editors, Foals en The Roots (lig bij mijn vrienden :)) makkelijker. Maar het schijnt dat DTRH dit jaar ook 10.000 man meer toelaat dan BKS, dus dat maakt ook wel een verschil met wat voor publiek je aan moet spreken. Laat ik het zo zeggen: in voorgaande jaren kon ik altijd vol overtuiging voor BKS gaan, das dit jaar voor het eerst minder.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Al luisterend naar Julia Holter bekruipt me het gevoel dat deze prachtige breekbare muziek wel eens de plek zou kunnen krijgen die Johny Greenwood en Explosions in the Sky eerder hadden: de eerste act in TWO/ONE met niets er tegenover. Dergelijke muziek verdient de stilte?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
@noid: die discobal was wel gaaf
@dillinger: dat is waar. Maar je wilt ook mensen meenemen, en dat is met Vampire Weekend, Editors, Foals en The Roots (lig bij mijn vrienden :)) makkelijker. Maar het schijnt dat DTRH dit jaar ook 10.000 man meer toelaat dan BKS, dus dat maakt ook wel een verschil met wat voor publiek je aan moet spreken. Laat ik het zo zeggen: in voorgaande jaren kon ik altijd vol overtuiging voor BKS gaan, das dit jaar voor het eerst minder.

Discobal was slagroom op de taart.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ik was eerst een beetje teleurgesteld toen ik de namen zag. Bon Iver is natuurlijk een topnaam, maar de namen onder de headliners vallen voor mij toch wat tegen. Zeker als je ziet dat DTRH Robyn, Vampire Weekend en Thom Yorke heeft. Manman. Terwijl ‘vroeger’ DTRH juist de headliners had en het daaronder een beetje tegenviel, is het nu aan het omdraaien. Maar aan de onderkant van het affiche is bij BKS toch wel een hoop moois te beleven. Vooral de vrijdag: met Julien Baker, Shame, Priests en Broeder Dieleman.

De zaterdag lijkt een rustig dagje te gaan worden. Snail Mail zag ik vorig jaar op ITGWO (dat was redelijk), Lucy Dacus en Hop Along kunnen leuke optredens worden. Cigarettes After Sex zet ik graag op, maar benieuwd of ze het live ook weten over te brengen. (en in wat voor wereld is Cigarettes After Sex groter op een affiche dan Julien Baker??). Benieuwd naar Kraftwerk, maar das geen naam waarvoor ik kaarten koop.

De zondag heeft natuurlijk Big Thief (die waren WEL erg goed op ITGWO) en Kurt Vile (vooral lekker met het zonnetje erbij). En dan DE hamvraag van dit forum (zo lijkt het) wat vind ik van Christine? Ik vind het goed. Heb er zin in. Haar vorige optreden was erg goed (zelfs met heel veel regen) en ik vind haar laatste plaat mooi. Denk dat dit een mooi slot kan worden van BKS. Tegen de mensen die klagen dat het terrein leeg zal lopen: dat gebeurde ook bij LCD Soundsystem. Dat vond ik zeer onterecht (vooraf) en onbegrijpelijk (achteraf). Misschien is het een bewuste zet om er dan toch maar een wat goedkopere headliner neer te zetten. En er moest ook wel eens een vrouw gaan headlinen, als je serieus wilt zijn met die gelijke man-vrouw verdeling (en in 7 jaar 1 vrouwelijke headliner is nou niet echt vooruitstrevend wat dat betreft).

Kortom: toch genoeg te genieten, en nog te ontdekken, want daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Precies, ik denk dat ze met opzet een "sub" act as headliner hebben gezet op zondag. De uittocht die elk jaar plaatsvindt is onvermijdelijk, ongeacht wat je er neerzet,
Het scheelt in ieder geval een hopp geld, en Chris is hip genoeg om toch nog een leuk affiche te maken.
The Wombats waren tof gisteren ! en ze zeiden "tot binnenkort in de buurt". aan t eind van de gig.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Een nieuw verlanglijstje van mijn kant. Doe er mee wat je wil.
The Slow Show: zag ze in 2016 en wil ze nog eens zien. Net nieuwe muziekskes uit.
Sevdaliza: ook uit 2016 maar graag op herhaling
SX: mooie nieuwe plaat uit, ik zeg boeken.
Willem: niemand kan om Willem heen dit jaar en ik ben hardcore fan
Reykjavíkurdætur: ja!

 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Slowshow verwacht ik ook nog. Hun optreden in Bitterzoet in een dag uitverkocht(kaarten binnen).

Strand of oaks zitten een week voor BKS in NL. Nieuw nummer scoort enorm op allerlei internationale indie lijsten.

Voor volgend jaar Slowdive met hun pygmalion25 tour.
 

mart

Playlistbediener
28 mrt 2016
26
0
Terugkomend op dat nieuwe podium,
Misschien een soort akoestisch kampvuurstage langs de "doorgaande weg" op het terrein. Sziget heeft ook zo'n kampvuurstage en Pinkpop houd het bijvoorbeeld in dat bosje rechts van de ingang. Maar zoiets hebben we natuurlijk al wel een beetje bij dat 3voor12/VPRO hoekje achter de TWO.
Als ze echt met een serieuze stage gaan komen zie ik overigens maar 3 opties.
1 drijvende stage
2 ingang naar voren halen en daar rechts een stage maken
3 afterparty stage op de camping. Zoals bijvoorbeeld PP doet op Camping B.
Maar zoals eerder door iemand gezegd, ik hoop niet dat er door een nieuwe stage de wat rustigere hoekjes verdwijnen waar je even rustig kan bijkomen en kan chillen met je speciaalbiertje zonder al het lawaai. Dat waardeer ik juist altijd heel erg van BKS.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dingen die ik nog graag erbij zou zien (gebaseerd op wat nog reeel is en bij BKS past): Kali Uchis, FKA Twigs, Spiritulized, Hælos, Anna Calvi, Toro Y Moi, the Tallest Man on Earth, Fucked Up, Dirty Projectors, Earl Sweatshirt, Beak>, Tim Hecker, Danny Brown, First Aid Kit. Verwacht hier overigens max 3 namen van (Toro Y Moi, TTMON en Spiritualized) maar lijstjes maken blijft leuk.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Zou the Cure op het NDSM terrein komen? 4 augustus zou nog kunnen.

Zo kunnen al geef ik nieuw festival in Groningen dan meer kans.

Zou ik ook denken, maar als die echt the Cure en Foo Fighters hebben zou je denken dat ze nu wel een keer met iets (bv alleen al het daadwerkelijk bestaan van het festival) naar buiten komen. Zou wel een knetterende entree in festivalland zijn als ze die twee hedaliners hebben. Ik ben best gek op "zou" zie ik nu.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Snap niet waarom mensen ZOVEEL verwachten van dat festival in Groningen. Lijkt me een hoop opgeblazen lucht. De organisator heeft nog nooit eerder rockacts of alternatieve acts geprogrammeerd, dus vraag me hard af waar ze die dan opeens vandaan toveren.

(Onrealistische verwachtingen zijn dit forum wel behoorlijk eigen natuurlijk :p )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken