Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
En dan hebben we ook nog niet eens de door Roosmarijn aangekondigde nieuwe stage kapot geanalyseerd
1f61b.svg
De locatie blijft mij toch nog even een raadsel (zonder bestaande podia om te gooien). Wat voor grootte dan en wat voor acts moeten daar op komen te staan? Drijvend podium lijkt me toch moeilijk in de uitvoering (van af een boot spelen?), en een mogelijke mislukking met minder weer. Iets in het ‘bos’ met maximaal een paar honderd kijkers? Fijne aan het terrein is dat je nu wel plekjes hebt om even een (half) uurtje te ontsnappen aan grote drukte en ‘herrie’, dat zie ik graag blijven. Met een zeer kleine stage ga je meer mikken op kleine (alternatieve) acts uit Nederland en België? Misschien dan iets met extra akoestische/intieme sets van acts die al spelen? (Maar dat zie je zelden op festivals, vast met een goede reden.)

Misschien nog belangrijker: is er behoefte aan nog een stage?
1f61b.svg
Er is genoeg mogelijk, ze kunnen ook iets op stijgers bouwen. Doen ze bij Decibel ook weleens, of de ingang naar voren halen. Voor de ingang heb je ook nog genoeg strand waar je wat kwijt kan.

decibel.png


Maar ik verwacht er niet heel veel van om eerlijk te zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
En dan hebben we ook nog niet eens de door Roosmarijn aangekondigde nieuwe stage kapot geanalyseerd
1f61b.svg
De locatie blijft mij toch nog even een raadsel (zonder bestaande podia om te gooien). Wat voor grootte dan en wat voor acts moeten daar op komen te staan? Drijvend podium lijkt me toch moeilijk in de uitvoering (van af een boot spelen?), en een mogelijke mislukking met minder weer. Iets in het ‘bos’ met maximaal een paar honderd kijkers? Fijne aan het terrein is dat je nu wel plekjes hebt om even een (half) uurtje te ontsnappen aan grote drukte en ‘herrie’, dat zie ik graag blijven. Met een zeer kleine stage ga je meer mikken op kleine (alternatieve) acts uit Nederland en België? Misschien dan iets met extra akoestische/intieme sets van acts die al spelen? (Maar dat zie je zelden op festivals, vast met een goede reden.)

Misschien nog belangrijker: is er behoefte aan nog een stage?
1f61b.svg

Ik gok op Despacio.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:

Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:
Waarom denken best veel mensen hier dat Interpol afsluit of de TWO? In de bio op de site staat letterlijk “dat de vonken er vanaf gaan spatten aan het meer”. Daar staat de TWO toch echt niet (kan ik vrij neutraal zeggen). Aan de andere kant schreven ze vorig jaar ook iets vergelijkbaars over Johan en die stonden ook in de twee. Dus misschien hecht ik te veel waarde aan de bio. Ik denk de ONE op zondag: CATQ – Interpol – Kurt Vile en Carly Rae Jepsen als afsluiter op de TWO. (Tis net ouderwets Kremlin wachten :))


Ik kan me niet voorstellen dat Carly Rae Jepsen en Christine And The Queens niet achter elkaar staan. Los van wat we er van vinden, het is een perfect combi kwa soort muziek lijkt me.

Carly Rae – Interpol – Christine daarbij zou ik Interpol een beetje “ongepast” vinden tussen die andere 2 namen. Christine is gewoon afsluiter, daar is geen discussie over mogelijk denk ik. Dus ik gok dat Interpol gewoon in het daglicht gaat spelen voor Carly Rae en daarna Christine.


Als CATQ op ONE afsluit en CRJ op TWO staan ze toch juist nog meer achter elkaar?

Vind het op de main na elkaar toch mooier staan om een of ander manier (als ik programeur had geweest).

Dat ben ik met je eens, maar Interpol vroeg op hoofdpodium of later in een tent lijkt me onwaarschijnlijk gezien hun status t.o.,v. andere acts die dag.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Martijn wrote:
Maar je laat een band als Interpol toch niet een uurtje van 18:30 tot 19:30 spelen? Geloof niet dat Interpol met een dergelijke positie genoeg neemt, duidelijk dat het de laatste spot in de Two wordt of voor Christine op de One.

Ik heb ze op Rock Am Ring gezien, toen speelde ze op de mainstage van 17:00 tot 18:00 uur. Ander type festival natuurlijk, maar daar waren ze ook mee akkoord gegaan. Het was nog steeds een goede show, maar het kwam niet echt over natuurlijk.

Ik hoop met jullie mee dat ze savonds staan, maar mijn verstand zeg me dat ze gewoon op de main staan. Of de omschrijving klopt niet en ze sluiten idd de Two af. Vorige keer stonden ze ook vrij vroeg in de tent toch?
Rock Am Ring is natuurlijk wel factor drie wat Best Kept Secret is qua grootte, en muzikaal gezien is BKS natuurlijk muzikaal ook een veel betere match. In ‘14 hadden ze de spot in de Two voor de headliner op de One, en ik heb niet het idee dat hun populariteit is minder geworden na de jubileumtour van Bright Lights en de prima laatste plaat.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:
En dan hebben we ook nog niet eens de door Roosmarijn aangekondigde nieuwe stage kapot geanalyseerd
1f61b.svg
De locatie blijft mij toch nog even een raadsel (zonder bestaande podia om te gooien). Wat voor grootte dan en wat voor acts moeten daar op komen te staan? Drijvend podium lijkt me toch moeilijk in de uitvoering (van af een boot spelen?), en een mogelijke mislukking met minder weer. Iets in het ‘bos’ met maximaal een paar honderd kijkers? Fijne aan het terrein is dat je nu wel plekjes hebt om even een (half) uurtje te ontsnappen aan grote drukte en ‘herrie’, dat zie ik graag blijven. Met een zeer kleine stage ga je meer mikken op kleine (alternatieve) acts uit Nederland en België? Misschien dan iets met extra akoestische/intieme sets van acts die al spelen? (Maar dat zie je zelden op festivals, vast met een goede reden.)

Misschien nog belangrijker: is er behoefte aan nog een stage?
1f61b.svg


Er is genoeg mogelijk, ze kunnen ook iets op stijgers bouwen. Doen ze bij Decibel ook weleens, of de ingang naar voren halen. Voor de ingang heb je ook nog genoeg strand waar je wat kwijt kan.


Maar ik verwacht er niet heel veel van om eerlijk te zijn.

Ja, verwacht er dus eigenlijk ook niet heel veel van omdat ik het qua uitvoering en behoefte niet zo voor me zie. Ingang verplaatsen dacht ik ook aan, maar lijkt me toch echt niet, wordt het ook nog uitgestrekter. Veel groter dan een 3FM/3voor12 spot zie ik het ook niet voor me.
Of ze moeten iets op een camping toe moeten gaan voegen, maar dat lijkt me toch ook niet, vind ik het het festival niet voor.

Dit jaar wel Despacio... Haha, dat zou wat zijn. Laten we daar maar niet eens aan gaan denken...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
Indiaantje89 wrote:

Martijn wrote:
Maar je laat een band als Interpol toch niet een uurtje van 18:30 tot 19:30 spelen? Geloof niet dat Interpol met een dergelijke positie genoeg neemt, duidelijk dat het de laatste spot in de Two wordt of voor Christine op de One.


Ik heb ze op Rock Am Ring gezien, toen speelde ze op de mainstage van 17:00 tot 18:00 uur. Ander type festival natuurlijk, maar daar waren ze ook mee akkoord gegaan. Het was nog steeds een goede show, maar het kwam niet echt over natuurlijk.

Ik hoop met jullie mee dat ze savonds staan, maar mijn verstand zeg me dat ze gewoon op de main staan. Of de omschrijving klopt niet en ze sluiten idd de Two af. Vorige keer stonden ze ook vrij vroeg in de tent toch?

Rock Am Ring is natuurlijk wel factor drie wat Best Kept Secret is qua grootte, en muzikaal gezien is BKS natuurlijk muzikaal ook een veel betere match. In ‘14 hadden ze de spot in de Two voor de headliner op de One, en ik heb niet het idee dat hun populariteit is minder geworden na de jubileumtour van Bright Lights en de prima laatste plaat.
Klopt, vergelijking is ook een klein beetje krom. Maar ik zou gewoon niet uitsluiten dat Interpol akkoord gaat met een vroegere spot.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Kernvraag is inderdaad: wat is er nog nodig naast de 5 podia, de Cashbah en dat 3FM/VPRO-hoekje (... dat zijn al 7 podia). Misschien dat het Joep Beving-uurtje goed is bevallen en dat ze daarmee meer willen doen, maar ik zou ook niet weten hoe. Misschien toch iets rustigs op de camping.

Ik denk niet dat BKS ervoor kiest om Carly en Christine na elkaar te plannen. Ik denk dat ze kiezen voor wat meer diversiteit in de programmering op ONE. Dus: Carly - Interpol - Christine, hopelijk met 5 of 6 kwartier voor Interpol.

TWO lijkt me aan de kleine kant voor Interpol en Interpol bij een zon die achter de bomen verdwijnt is ook niet verkeerd!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
Kernvraag is inderdaad: wat is er nog nodig naast de 5 podia, de Cashbah en dat 3FM/VPRO-hoekje (… dat zijn al 7 podia). Misschien dat het Joep Beving-uurtje goed is bevallen en dat ze daarmee meer willen doen, maar ik zou ook niet weten hoe. Misschien toch iets rustigs op de camping.

Ik denk niet dat BKS ervoor kiest om Carly en Christine na elkaar te plannen. Ik denk dat ze kiezen voor wat meer diversiteit in de programmering op ONE. Dus: Carly – Interpol – Christine, hopelijk met 5 of 6 kwartier voor Interpol.

TWO lijkt me aan de kleine kant voor Interpol en Interpol bij een zon die achter de bomen verdwijnt is ook niet verkeerd!
Maar op de website is het duidelijk Christine, dan Carly Rae en dan Interpol... denk dat dit toch wel iets aangeeft ;).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Processierups wrote:
Kernvraag is inderdaad: wat is er nog nodig naast de 5 podia, de Cashbah en dat 3FM/VPRO-hoekje (… dat zijn al 7 podia). Misschien dat het Joep Beving-uurtje goed is bevallen en dat ze daarmee meer willen doen, maar ik zou ook niet weten hoe. Misschien toch iets rustigs op de camping.

Ik denk niet dat BKS ervoor kiest om Carly en Christine na elkaar te plannen. Ik denk dat ze kiezen voor wat meer diversiteit in de programmering op ONE. Dus: Carly – Interpol – Christine, hopelijk met 5 of 6 kwartier voor Interpol.

TWO lijkt me aan de kleine kant voor Interpol en Interpol bij een zon die achter de bomen verdwijnt is ook niet verkeerd!

Maar op de website is het duidelijk Christine, dan Carly Rae en dan Interpol… denk dat dit toch wel iets aangeeft ;).

Ja, dat de I na de C in het alfabet zit! ?
Ze zitten beide in dat tweede blokje namen!
En het was ook niet voor niets dat Interpol al in die eerste kleine worp namen zat. Is toch een van de “publiekstrekkers”.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
Indiaantje89 wrote:

Processierups wrote:
Kernvraag is inderdaad: wat is er nog nodig naast de 5 podia, de Cashbah en dat 3FM/VPRO-hoekje (… dat zijn al 7 podia). Misschien dat het Joep Beving-uurtje goed is bevallen en dat ze daarmee meer willen doen, maar ik zou ook niet weten hoe. Misschien toch iets rustigs op de camping.

Ik denk niet dat BKS ervoor kiest om Carly en Christine na elkaar te plannen. Ik denk dat ze kiezen voor wat meer diversiteit in de programmering op ONE. Dus: Carly – Interpol – Christine, hopelijk met 5 of 6 kwartier voor Interpol.

TWO lijkt me aan de kleine kant voor Interpol en Interpol bij een zon die achter de bomen verdwijnt is ook niet verkeerd!


Maar op de website is het duidelijk Christine, dan Carly Rae en dan Interpol… denk dat dit toch wel iets aangeeft ;).

Ja, dat de I na de C in het alfabet zit!
Ze zitten beide in dat tweede blokje namen!
En het was ook niet voor niets dat Interpol al in die eerste kleine worp namen zat. Is toch een van de “publiekstrekkers”.
Je hebt gelijk, dacht even dat op de website het anders ingedeeld stond. Dan blijven de opties nog open idd.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Maar uhhh.. dan moet er nog wel een Two afsluiter bij hoor ;).

Kurt Vile misschien? En Malkmus dan op Three?
Dan sluit je het festival af met een wat langere set van Interpol, mooie indie-sets op TWO, THREE en FIVE en voor iedereen die het wil zien Christine, in het donker want dat past bij zo’n set. Mooi slot van het festival toch??
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
Interpol > Kurt Vile > Stephen Malkmus zou de beste afsluiter van het festival ooit zijn. Als ze zo'n alternatief neerzetten tijdens Christine en Carly Rae Jepsen... Dan mogen ze wat mij betreft volgend jaar met Cardi B en Ke$ha afkomen!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Wat betreft de nieuwe stage; misschien een klein akoestisch podium in het chille bos gedeelte?
Anders zou ik ook niet zo 1, 2, 3 een plek kunnen bedenken.

Ben benieuwd of er nog wat bij komt op de vrijdag. Heb m'n kaartje gekocht voor Bon Iver, maar vooralsnog staat er niks anders wat mij heel erg aanspreekt.
Maaaar moet zeggen dat ik nog niet heel erg op ontdekkingstour ben geweest :')
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Wat betreft de nieuwe stage; misschien een klein akoestisch podium in het chille bos gedeelte?
Anders zou ik ook niet zo 1, 2, 3 een plek kunnen bedenken.

Ben benieuwd of er nog wat bij komt op de vrijdag. Heb m’n kaartje gekocht voor Bon Iver, maar vooralsnog staat er niks anders wat mij heel erg aanspreekt.
Maaaar moet zeggen dat ik nog niet heel erg op ontdekkingstour ben geweest :’)

Dillinger heeft een paar pagina’s terug een mooi rijtje voor de vrijdag gemaakt!
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Hoop stiekem niet op een must see act voor mij in de TWO voor Bon Iver, denk dat ik toch ruim op tijd ga voor een goede spot (en met mij een hoop mensen vermoed ik zo...). Van de huidige namen misschien Stereolab of John Grant (of overschat ik zijn bekendheid in Nederland?). Zouden ze beetje gedurfd Charlotte Gainsbourg als sub voor Bon Iver zetten? Of die juist wat meer in het donker in de TWO? Misschien dat we hier dan nog die grotere namen missen die ze daar neer gaan zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken