Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Tame Impala kan enkel mis gaan als ze geen lange tour doen. Tussen de laatst aangekondigde datum en DTRH zitten 2 weken en tussen Primavera en DTRH meer dan een maand. Dat werkt stiekem toch zeker in het voordeel van BKS. Zou echter niet verklaren waar DTRH nu op wacht (hadden gisteren bekend kunnen maken als ze niet op PS wachtte).

Mja, we zullen het rond 10/11 wel zien.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Tame Impala kan enkel mis gaan als ze geen lange tour doen. Tussen de laatst aangekondigde datum en DTRH zitten 2 weken en tussen Primavera en DTRH meer dan een maand. Dat werkt stiekem toch zeker in het voordeel van BKS. Zou echter niet verklaren waar DTRH nu op wacht (hadden gisteren bekend kunnen maken als ze niet op PS wachtte).

Mja, we zullen het rond 10/11 wel zien.

Denk hele simpele verklaring: zowel DTRH en LL komen nagenoeg altijd in de ochtend (rond 11 uur) met nieuws. Nieuws inde avond is echt heel uitzonderlijk.
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Primavera meende het dus met hun "ex-indie" petjes... Hopelijk trekt Best Kept Secret de 'Pro Indie Club' kaart ??
Aan de eerste namen te zien is dit inderdaad het geval, maar het kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn natuurlijk en zijn de volgende namen 100% pop om 'de jeugd' aan te spreken. ;-)

Blindelings tickets kopen van Primavera als Best Kept Secret doe ik sinds vorig jaar niet meer.
(In End Of the Road voorlopig nog wel vertrouwen, in de UK kunnen niche festivals gelukkig nog wel 16.000 mensen trekken)
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Jasper wrote:
Tame Impala kan enkel mis gaan als ze geen lange tour doen. Tussen de laatst aangekondigde datum en DTRH zitten 2 weken en tussen Primavera en DTRH meer dan een maand. Dat werkt stiekem toch zeker in het voordeel van BKS. Zou echter niet verklaren waar DTRH nu op wacht (hadden gisteren bekend kunnen maken als ze niet op PS wachtte).

Mja, we zullen het rond 10/11 wel zien.

Denk hele simpele verklaring: zowel DTRH en LL komen nagenoeg altijd in de ochtend (rond 11 uur) met nieuws. Nieuws inde avond is echt heel uitzonderlijk.
Ja, snap wel dat ze gisteravond niet hebben gepost hoor. Maar ik zie buiten Tame Impala niet heel veel reden dat ze niet gistermorgen aan zouden kondigen.
Het wachten met aankondigen pleit voor Tame Impala, de data en BKS zijn aanwezigheid weer iets minder.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
BKS heeft zijn datum verschoven, wat toch tamelijk uitzonderlijk is, om een headliner en zeer waarschijnlijk, die van PS. Dan kan het toch niet anders dan Tame Impala zijn? Zouden ze nou echt die datum verzetten voor Chris, Solange of wat daar verder nog aan headliners staat?

Dat BKS vanwege de headliner verschoven is is door henzelf nooit gecommuniceerd. Er ging toen ook een verhaal rond dat er een misverstand was met Beekse Bergen, voor wie het Pinksterweekend juist voor de vaste gasten van het vakantiepark belangrijk zou zijn. Waarschijnlijk een combinatie van factoren.

Ik denk dat je gelijk hebt en heb ik me teveel laten leiden door een uitspraak die Niels Aalberts ( ex- pr man van BKS) deed na de verschuiving: dat het was vanwege een headliner. Omdat ze toen in PS weekend gingen zitten leek het1+1=2 te zijn. Ook omdat ze de voorverkoop gingen starten met maar 1 headliner. Maar okay, een nieuwe ronde kan beginnen: The Good, The Bad and the Queen dan maar? En als derde Christine?
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
bornlivedie wrote:

Dillinger wrote:
BKS heeft zijn datum verschoven, wat toch tamelijk uitzonderlijk is, om een headliner en zeer waarschijnlijk, die van PS. Dan kan het toch niet anders dan Tame Impala zijn? Zouden ze nou echt die datum verzetten voor Chris, Solange of wat daar verder nog aan headliners staat?


Of het is niet vanwege PS… Maar vanwege APE. Of een naam die dus wel ergens in Europa is, niet op PS, maar wel bij voorkeur in het nieuwe BKS weekend wil komen.
Maar ze waren er tamelijk vaag over, wie weet toch een andere reden. Maar als het vanwege een PS headliner is, dan lijkt me Tame Impala.
1f61b.svg


Sufjan Stevens…
Staat die al ergens? Zou ik geweldig vinden moest die dan ook naar Werchter doorkomen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Wel heel wat dat mag doorkomen van Primavera hoor. Hoop echt dat Tame Impala wel op BKS staat en The Cure dan op DTRH. Dan als 3e headliner misschien iets dat recent op Prima stond? Björk, Lorde, The XX? Of toch nog een Tool? :D

Dit lijstje zie ik graag naar BKS komen:
Tame Impala
Courtney Barnett
Big Red Machine
Deerhunter
Suede
Guided By Voices
Built To Spill
Stephen Malkmus & The Jicks
Jawbreaker
Shellac
Boy Pablo
Julien Baker
Low
Big Thief
Soccer Mommy
Fucked Up
Snail Mail
Amyl & The Sniffer (in de casbah is dan wel een must)

Stiekem verwacht ik sewwes DTRH nieuws en morgen een headliner of klein pakketje van BKS
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Vorig jaar: Björk, Nick Cave, The War On Drugs, The National, Arctic Monkeys, Lorde, Beach House etc.
Ik ben nu zeer teleurgesteld, ook geen primeurs verder (een The Strokes bijvoorbeeld) die ze normaal wel vaak hebben bij Primavera.

Dat ligt aan jou, ik kom mijn bed niet uit voor een Bjork of de Nick Cave. ook niet voor Christine & the Queens trouwens. Maar goed, het leuke van Bks is dat er ergens anders altijd wel wat leuks te horen valt, ook als ik de hoofdact van een bepaalde dag niet zie zitten.
Die datum is trouwens verschoven omdat opeens Bon Iver bekend maakte dat ie wat festivals ging aandoen. Ik denk dat het boeken van Bon Iver een beetje een juichmomentje heeft veroorzaakt op het friendly fire kantoor. Als daar dan Tame Impala bijkomt, diue ze da wegkapen voor DTRH, wordt het fest alleen maar beter.

Wat ik nog verwacht bij BKS van de PS poster :
Danny brown
Stephen Malkmus
Julien baker
Dirty Projectors
Soccer Mommy
Dream Wife
Alice Phoebe Lou
Suede
Pond
Fucked Up
Snail Mail
Aldous harding (nu wel)
Primal Scream
Bult to Spill
Shellac (dit jaar wel ns n keer?)
Jpegmafia


DTRH heeft:
Solange
Florence & the Machine
Vampire Weekend
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Primavera meende het dus met hun “ex-indie” petjes… Hopelijk trekt Best Kept Secret de ‘Pro Indie Club’ kaart
1f91e-1f3fb.svg

Aan de eerste namen te zien is dit inderdaad het geval, maar het kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn natuurlijk en zijn de volgende namen 100% pop om ‘de jeugd’ aan te spreken.
1f609.svg
Ofwel heb je niet de moeite gedaan om verder te lezen dan Cardi B en Future ofwel weet je niet waarover je spreekt. Met Interpol, Low, Suede, Big Red Machine, Kurt Vile, Courtney Barnett, Guided By Voices, Mac DeMarco, Roisin Murphy etc staat er nochtans een dik pak indie(rock) op het affiche en dan vermeld ik nog niet eens de kleinere namen.. Al snap ik wel dat mensen ten minste hadden gehoopt op een The Cure ofzo bovenaan.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Het is denk ik wel duidelijk dat Best Kept Secret met iets beters dan Christine & The Queens mag komen als DTRH The Cure en Tame Impala zou hebben.

Welke namen blijven er dan nog over?

Misschien dat BKS wacht tot DTRH een naam aankondigt om daarna met een van die twee grote namen te komen? Anders zouden ze The Cure of Tame Impala nu zelf ook wel al aangekondigd kunnen hebben als ze die hadden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
BKS gaf vorige week aan dat ze de komende weken met nog veel meer namen zouden komen dus heel lang kan dat niet meer duren.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nou, heb de tijd gevonden om eens rustig naar de line-up van PS te kijken. Niet zo onder de indruk als vorig jaar, maar zitten echt prachtige namen tussen die ik graag in Hilvarenbeek zou zien. Van mij mag al het volgende langskomen:

Tame Impala
Big Red Machine
Apparat
Courtney Barnett
Danny Brown
Dirty Projectors
Julien Baker
Nas
SOPHIE
Stephen Malkmus & The Jicks
Janelle Monaé
Julia Holter
Jungle
Kate Tempest
Low
Snail Mail
Sons Of Kemet
Suede
Yves Tumor
Boy Pablo
Jarvis Cocker
JPEGMAFIA
Kali Uchis
Pusha T

En de rest. Als ik het zo op een rijtje zet is het toch wel weer indrukwekkend wat Primavera neer zet hoor. Big Red Machine is sowieso wel een zeldzame boeking vooralsnog toch? Kan me niet herinneren dat die al iets op de planning hadden. Zou mooi zijn als die op Best Kept staan, Justin Vernon is toch al aanwezig!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik herinner mij vooral dat Björk en Tool bovenaan het Best Kept Secret lijstje stond zeiden ze vorig jaar.

Vooral onderstaande uitspraak is me bij gebleven:
- is Björk de laatste headliner van Best Kept Secret 2018?
- Dit jaar paste het niet in haar schema.
Met echt veel nadruk op DIT JAAR.

Maar bon, geef mij Tame Impala en dan mag de 3e headliner eender wie zijn, zolang er maar een lekkere garagerockband tegenover staat in de FIVE!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Bjork vind ik niet erg realistisch. Die staat op geen enkel festival tot dusver. Tool die al in Ziggo staat en op Werchter: idem dito. Ik zou die uitspraken van die Roosmarijn niet zo serieus en letterlijk nemen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
noid wrote:
Had verwacht dat PS daar als eerste mee zou komen. Verrassend dat Hurricane de eer heeft. DTRH is zeker een kanshebber maar deze bevestiging geeft BKS toch ook een goede kans.

Dat dachten we ook bij de aankondiging van The Cure op Hurricane….
Link tussen Hurricane en BKS is niet zo groot (al zijn er nu met bijv. Interpol wel wat overlappen).
Voor BKS is vooral All Points East, Primavera Sound, Northside, Sideways relevant. Tame Impala komt pas in beeld als die ook op een van die festivals staan.

....en dus niet Heartland (The good, The bad & the queen) -
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
Processierups wrote:

noid wrote:
Had verwacht dat PS daar als eerste mee zou komen. Verrassend dat Hurricane de eer heeft. DTRH is zeker een kanshebber maar deze bevestiging geeft BKS toch ook een goede kans.


Dat dachten we ook bij de aankondiging van The Cure op Hurricane….
Link tussen Hurricane en BKS is niet zo groot (al zijn er nu met bijv. Interpol wel wat overlappen).
Voor BKS is vooral All Points East, Primavera Sound, Northside, Sideways relevant. Tame Impala komt pas in beeld als die ook op een van die festivals staan.

….en dus niet Heartland (The good, The bad & the queen) –

Deelden die vorig jaar niet LCD Soundsystem als headliner en Slowdive?
Dus: ook relevant ja. Al is Heartland volgens mij onderdeel van LiveNation en de rest van de genoemde festivals niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken