Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Ik vond dat het allemaal wel heel netjes binnen de lijntjes was. Adam is ook eigenlijk de enige in de band (op de drummer na) die niet aan de grond vastgenageld staat. Verder vond ik dat het geluid er een beetje voor zorgde dat alle nummers een stuk minder strak overkwamen, de helft van de gitaarsolo's vond ik niet echt goed tot hun recht komen. En Adam zingt zijn teksten ook niet echt met overtuiging live, alsof hij zo snel mogelijk door de nummers heen wil. Pas bij Burning op het laatst vond ik dat het echt wat loskwam allemaal.

Hielp natuurlijk ook niet dat het publiek echt bagger was. Bij elk rustig nummer hoorde ik mensen er doorheen praten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Das jammer om te horen. In Antwerpen waren ze in ieder geval geweldig. Echt een topshow en veruit de beste keer dat ik ze zag (zegt wel wat vind ik).

Adam kwam toen net heel bezield over en de band mij (en aan de reacties te horen ook vele anderen) naar hogere sferen. Vooral In Chains en Under Pressure waren kippenvel. En ook vet om te zien hoe enthousiast het publiek was voor Thinking Of A Place, eigenlijk het hoogtepunt can de set. Niet normaal hoe mooi dat was. Deze band is heel mooi heel groot geworden.

Wel een minpunt: geen Burning voor ons. Vond ik best jammer en vreemd. Maar verder vind ik dat die positieve recensies geen woord gelogen zijn.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Ze waren wel goed hoor, het blijven ontzettend mooie nummers en ze klinken live ook gewoon heel goed, maar ik denk dat ik me juist een beetje teveel aan de mensen om me heen aan het ergeren was, en daardoor niet echt in die "hogere sferen" kwam. Er stonden eigenlijk twee groepen mannen naast me waarvan de meeste volgens mij niet echt heel bekend waren met de muziek, en dus steeds aan het praten waren. En ik stond niet eens ver achteraan ofzo.

Ik wil ook niet klinken alsof ik TWoD aan het afzeiken ben hoor, heerlijke muziek, en ik zie ze ook liever headlinen dan Christine & The Queens oid, maar de show vond ik wel een beetje tam.



 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ok. Das jammer om te horen! Dan had ik blijkbaar geluk met het publiek rondom mij. Stil wanneer het ingetogen was, met de vuisten in de lucht als er weer een hoogtepunt kwam.

Zie ze graag nog eens op een festival. Helaas zal dit he wel zijn voor deze tour vrees ik.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Ze waren wel goed hoor, het blijven ontzettend mooie nummers en ze klinken live ook gewoon heel goed, maar ik denk dat ik me juist een beetje teveel aan de mensen om me heen aan het ergeren was, en daardoor niet echt in die “hogere sferen” kwam. Er stonden eigenlijk twee groepen mannen naast me waarvan de meeste volgens mij niet echt heel bekend waren met de muziek, en dus steeds aan het praten waren. En ik stond niet eens ver achteraan ofzo.

Ga je toch op een andere plek staan
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
692
811
Ik vond het optreden gisteren fantastisch, het was voor mij wel de eerste keer dat ik ze zag, maar wat een bezieling legt Adam in zijn muziek zeg, ik werd helemaal 'meegezogen' in hun muziek, heerlijk., heb echt genoten.
Ik zat op de eerste rij en daar was het muisstil, vanuit de vloer kwam idd veel geroezemoes, erg jammer ga dan niet naar zo'n concert...
Alex G (voorprogramma) zou goed passen op BKS!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Ben het wel met Jelle eens. TWOD speelde goed. Mooie uitvoeringen, lichtshow zag er goed uit, maar ik miste sfeer en daardoor pakte het ook niet echt. Ligt misschien ook aan de Ziggo Dome, maar ook wel aan publiek dat nogal veel liep, en tijdens de lange in- en outtro's nogal onrustig was.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.538
2.044
Ben het wel met Jelle eens. TWOD speelde goed. Mooie uitvoeringen, lichtshow zag er goed uit, maar ik miste sfeer en daardoor pakte het ook niet echt. Ligt misschien ook aan de Ziggo Dome, maar ook wel aan publiek dat nogal veel liep, en tijdens de lange in- en outtro’s nogal onrustig was.

Was ook mijn ervaring tijdens Lowlands afgelopen jaar. Het is mooi, het is goed, maar erg binnen de lijntjes.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Sideways (Finland, 6-8 juni - week na BKS, ook onderdeel van FKP Scorpio) heeft zojuist bekend gemaakt:

Suede (UK), Nas (US), Kurt Vile and The Violators (US), Lizzo (US), Danny Brown (US), IDLES (UK), Let’s Eat Grandma (UK), Snail Mail (UK), Kikagaku Moyo (JP), D.R.E.A.M.G.I.R.L.S., Olavi Uusivirta, Pää Kii, DJ Ibusal, Lac Belot, Radiopuhelimet, Rosita Luu, Vuoret

Deels dus kanshebbers voor BKS en eventueel Pinkpop.

https://sidewayshelsinki.fi
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Daar staat genoeg moois tussen. Ben benieuwd of er deze week nieuws komt. Vanochtend leek een mooi moment maar weer niets.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik hoop wel echt dat we deze week iets krijgen. Hopelijk ook een wat groter pakketje zodat de voorpret wat betreft inluisteren al een stuk leuker wordt! Suede, Danny Brown en Snail Mail lijken me nu ook wel zekerheidjes eigenlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Ja idd, de bij de namen die we nu hebben hoef je weinig in te luisteren. Daar kennen we het meeste werk wel van lijkt me? Ben ook benieuwd. Ook naar de overige 2 headliners.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Ja idd, de bij de namen die we nu hebben hoef je weinig in te luisteren. Daar kennen we het meeste werk wel van lijkt me? Ben ook benieuwd. Ook naar de overige 2 headliners.

Klopt, zijn namen die we verwacht op BKS. Al zijn Interpol en zeker Bon Iver wel erg mooie boekingen.
Maar een lijstje met kleinere namen voor het inluisteren/ontdekken zou nu wel mooi zijn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Sideways (Finland, 6-8 juni – week na BKS, ook onderdeel van FKP Scorpio) heeft zojuist bekend gemaakt:

Suede (UK), Nas (US), Kurt Vile and The Violators (US), Lizzo (US), Danny Brown (US), IDLES (UK), Let’s Eat Grandma (UK), Snail Mail (UK), Kikagaku Moyo (JP), D.R.E.A.M.G.I.R.L.S., Olavi Uusivirta, Pää Kii, DJ Ibusal, Lac Belot, Radiopuhelimet, Rosita Luu, Vuoret

Deels dus kanshebbers voor BKS en eventueel Pinkpop.

https://sidewayshelsinki.fi
Een paar leuke namen hoor! Kan Nas even Illmatic integraal komen doen? :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
NAS op de Run The Jewels spot graag. En inderdaad: het liefst met Illmatic integraal dan. :)

Suede ook lekker. En IDLES en Snail Mail passen ook mooi op BKS (al staat die eerste wel op Paaspop)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.705
695
Forbidden Fruit Festival 1-3 juni ook e.e.a. bekend gemaakt, onder andere: elbow, Mura Masa, Skepta, First Aid Kit, Jon Hopkins, etc.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Forbidden Fruit Festival 1-3 juni ook e.e.a. bekend gemaakt, onder andere: elbow, Mura Masa, Skepta, First Aid Kit, Jon Hopkins, etc.
Jon Hopkins met een nachtelijke set in de TWO please!!
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.041
3.386
EddieVerder wrote:
Forbidden Fruit Festival 1-3 juni ook e.e.a. bekend gemaakt, onder andere: elbow, Mura Masa, Skepta, First Aid Kit, Jon Hopkins, etc.

Jon Hopkins met een nachtelijke set in de TWO please!!
Jon Hopkins staat exclusief op Catch in Tivoli, gaat 'm dus niet worden helaas.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
visdave34 wrote:

EddieVerder wrote:
Forbidden Fruit Festival 1-3 juni ook e.e.a. bekend gemaakt, onder andere: elbow, Mura Masa, Skepta, First Aid Kit, Jon Hopkins, etc.


Jon Hopkins met een nachtelijke set in de TWO please!!

Jon Hopkins staat exclusief op Catch in Tivoli, gaat ‘m dus niet worden helaas.
ah, das jammer. Had me niet gerealiseerd dat dat exclusief was...
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Catch is in maart. Exclusiviteit lijkt me dan onwaarschijnlijk als het festivalseizoen nog moet beginnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken