Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
451
219
Over Kraftwerk wordt door de meeste muziekliefhebbers altijd ontzettend lovend gepraat, maar ik heb eigenlijk nooit de tijd genomen om het echt te luisteren, dus dat komt wat betreft de voorpret goed uit. Ik vind het vooral een verrassende boeking, en denk dat het het dagprogramma inderdaad ten goede komt.

Wie o wie zal die derde headliner dan toch zijn? Tame Impala?
Tame Impala lijkt mij nu wel uitgesloten. Ze staan bovenaan de wishlist en ze zijn al bekend gemaakt op div. Europese festivals. BKS had deze boeking allang bekend willen maken als het een headliner van BKS was geweest
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Vind het toch niet verboden om een heritage headliner te hebben. Nu doen ze dat niet ieder jaar, maar vind het in ieder geval interessant en wel bij het publiek passen. The Cure lijkt me hiermee nog onwaarschijnlijker geworden, twee van de ouwe met niet echt nieuw materiaal zal toch niet denk ik.

Het is ook 'maar' een headliner, maar helpt wel bij uitverkopen inderdaad. Hopelijk wel deze week nog wat naampjes.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Iemand die weet of Kraftwerk circulair of linear gepolariseerd 3d gebruikt? Dan neem ik lekker een bril mee ipv zo'n kartonnen geval.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Kraftwerk, hm, nooit eerder gezien, maar ik erken wel de onzettende relevantie van deze act in de muziekhistorie. Ook grappig dat ik de historie van de elektronische muziek laatst nog bij Sound of Science symposium heb aangehoord, en daar had Kraftwerk een belangrijke rol. Ik ga eens checken hoe hun live shower uit ziet..
<edit> OK, dit doet een beetje als Air aan, heel statisch op het podium, en ik vraag me af wat die gasten aan het doen zijn, elk op hun eigen keyboard en moog of wat ?</edit>

en....Heb ik nou net mijn kinderen een zaterdagticket "op de gok" gekocht, krijgen ze de elektronische muziekpioniers voorgeschoteld. Wow. En voor hun is het ideaal dat er een 3D show bij komt....voor mij had die 3D gimmick weggelaten kunnen worden trouwens. Muziek is genoeg beleving wat mij betreft.
Ik denk dat ik trouwens geen 3D bril op ga zetten tijdens hun show. Ik wordt knettergek van zon ding op mijn neus.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Ik heb Kraftwerk al meerdere malen live gezien en het blijft wel een belevenis, temeer omdat je beseft dat je naar muziekgeschiedenis aan het kijken bent. :)

De brilletjes zijn niet echt een must, vind ik...



Oh ja nog iets. Waar moet ik beginnen met luisteren? Autobahn?

Als je Minimum -Maximum beluistert heb je al hun 'hits' (wat in hun geval een lelijk woord is) en bovendien live gebracht dus dat geeft een mooie impressie.
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Maar even: na deze aankondiging, wat zou nou de 3e headliner kunnen zijn? Lijkt me dat ze met een grote naam komen, om publiek te trekken. The Cure lijkt me uitgesloten omdat ze geen 2 oudjes programmeren. Laten we Tame Impala nog niet afschrijven ;)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.367
Niet meteen een must see voor mij, maar kan wel eens tof zijn (als er niets beter tegenover staat).

Denk wel dat we zowel Tame Impala als The Cure kunnen afscrhijven jammer genoeg. Het headlienrtrio mist nog wel een goede, "jonge" rockband! The Strokes zou deze line up zo compleet kunnen gemaakt heb maar die hoop ben ik ondertussen ook wat aan het opgeven.

De vorige keer dat de headliner (Bon Iver) bekend gemaakt werd, gaven ze de vrijdag daarna een pakketje... Hopelijk deze week ook. Vind deze manier van namen vrijgeven denk ik toch iets leuker dan de 30 namen in 1 keer. Al heeft het beide wel zijn voor en nadelen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Heb Kraftwerk ook twee keer live gezien waarvan de laatste keer in Paradiso en het is geweldig. Hun muziek is tijdloos en hun show briljant. Het is echt een audiovisueel spektakel met ook zeker een boodschap. Daarnaast zijn ze steeds bezig om hun geluid en beeld te verbeteren en zijn ze daar nog altijd voorlopers in.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Maar even: na deze aankondiging, wat zou nou de 3e headliner kunnen zijn? Lijkt me dat ze met een grote naam komen, om publiek te trekken. The Cure lijkt me uitgesloten omdat ze geen 2 oudjes programmeren. Laten we Tame Impala nog niet afschrijven
1f609.svg

Ben ook zeer benieuwd want met de namen tot nu toe zie ik ze niet uitverkopen. Het is qua populariteit en budget allemaal een stuk minder dan de afgelopen twee jaar.
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Maar waarom zouden we Tame Impala af kunnen schrijven? Het lijkt me heel aannemelijk dat in ieder geval 1 Nederlands festival ze heeft, en niks is nog bekend gemaakt. Ik heb goede hoop, al is het soms tegen beter weten in :)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Of de headliner mag nog niet bekend gemaakt worden of is niet groter dan de vorige twee. Ik denk het laatste. Tame Impala verwacht ik op DTRH en The Cure op Lowlands.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.367
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord "headliner" gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?

21.30 - 23.00 Tame Impala of Florence & The Machine of Anderson .Paak of The Strokes of ...
23.45 - 01.15 Kraftwerk
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Wat tof! Dat wordt een dagkaartje voor mij. Denk dat de dag snel uitverkoopt en ik niet kan wachten op meer namen om over een weekendkaartje te twijfelen :(
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Goeie spot ! Hoop doet leven ! :)
Welke hiphop act is in de buurt ? Gaan we weer een keer Macklemore krijgen....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ik denk dat Tame Impala op DTRH staat, en The Cure (alsnog) op Pinkpop of Lowlands.

Voor de derde headliners zou ik zoeken in het rijtje Foals, Chemical Brothers of Christine & The Queens. En gok eerlijk gezegd dat dat het laatste is. Interpol is voor BKS al een vrij grote sub en ook een rockband, dus het lijkt me dat ze iets totaal anders erna gaan zetten. Ook een mooi contrast met het ingetogen, sprookjesachtige Bon Iver en het klassieke Kraftwerk. Ook iets dat allesbehalve statisch is op het podium.

Voor mij 3 mooie headliners die niet té groot zijn, en zo ruimte geven voor een heerlijke undercard. :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Oh ja nog iets. Waar moet ik beginnen met luisteren? Autobahn?

De rest van dat album, op het titelnummer na, is niet zo héél interessant. De beste twee albums zijn The Man-Machine en Trans-Europe Express. Maar Radio-Activity, Computer World en Autobahn zijn ook goede albums. Zelf ben ik ook nog wel fan van Tour De France Soundtrack, haha.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.704
2.078
Ik vind het een leuke keuze. Aantal jaar terug al eens gezien in het Evoluon, en denk dat de setting aan het strand ook goed gaat werken. Denk voor de laatste headlinepositie aan Janelle Monae.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken