Lowlands ligt ook nog op de loer...Hoe reeel is de kans dan dat Tame Impala BKS aandoet?
Ik vind ook dat ze best veel mooie potentiële BKS namen hebben. Ik ga eens heel hard lobbyen in de vriendengroep om niet een keer allebei de festivals te doen...Hmm… Doet toch beetje pijn die DTRH line-up.Maribou State, Kamasi Washington, Olafur Arnalds (of KIASMOS), Rolling Blackout CF, Parquet Courts, Low en Thom Yorke, en stiekem een beetje Robyn toch namen die ik op het lijstje had staan voor BKS. Nu weten we nog niet wat daar tegenover komt te staan…
Met de boekingen die Tame Impala nu ook in augustus heeft, ga ik toch misschien vermoeden dat die Lowlands doen. Was dat niet de natte droom van EvE?
Edit: Ohja, ze waren er in 2015 ook al. Weet niet of dat van invloed is. Er zou wel een nieuw album aankomen volgend jaar, maar niemand weet wanneer precies. En recent is Kevin Parker z’n studio afgefikt, geen idee wat voor invloed dat zal hebben op de release.
Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z’n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.
Heel opvallend ja. Zeker gezien de ervaringen die Jonny Greenwood er solo had en dat Radiohead er ook een prachtige set gespeeld heeft.Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z’n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.
Is dat niet een beetje wat we ons zelf wijs maken ? De eerste/hoogste bieder wint waarschijnlijk gewoon. Ook bij Radiohead.Jelle wrote:
Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z’n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.
Heel opvallend ja. Zeker gezien de ervaringen die Jonny Greenwood er solo had en dat Radiohead er ook een prachtige set gespeeld heeft.
Wessel wrote:
neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?
Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.
Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.
Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk ?
Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.
Ben er niet op tegen, heb mn kaartje toch al, maar zou als zondagheadliner Christine toch wel wat ‘zwak’ vinden met de andere twee namen ook. Veel namen van kaliber Arctic Monkeys/Radiohead zijn er nu ook weer niet beschikbaar… Daar leek The Cure toch geschikt voor te zijn. Dan kom je bij de categorie The National/LCD, dat zou dan Tame Impala kunnen zijn… Maar dat wordt spannend. Of toch ineens Björk uit de hoge hoed. (Heb even niet de ander semi-grote alternatieven paraat.) Christine vind ik dan het volgende stapje lager, maar misschien is ze dan vorig jaar opgeklommen naar formaat Tame Impala, lijkt over een jaar heel logisch.
bornlivedie wrote:
Wessel wrote:
neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?
Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.
Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.
Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk
Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.
Ben er niet op tegen, heb mn kaartje toch al, maar zou als zondagheadliner Christine toch wel wat ‘zwak’ vinden met de andere twee namen ook. Veel namen van kaliber Arctic Monkeys/Radiohead zijn er nu ook weer niet beschikbaar… Daar leek The Cure toch geschikt voor te zijn. Dan kom je bij de categorie The National/LCD, dat zou dan Tame Impala kunnen zijn… Maar dat wordt spannend. Of toch ineens Björk uit de hoge hoed. (Heb even niet de ander semi-grote alternatieven paraat.) Christine vind ik dan het volgende stapje lager, maar misschien is ze dan vorig jaar opgeklommen naar formaat Tame Impala, lijkt over een jaar heel logisch.
Zag dit voor bij komen en wilde toch even zeggen dat Tame Impala echt ontiegelijk veel groter is dan Christine & The Queens en LCD Soundsystem, zeker in Nederland.
James wrote:
bornlivedie wrote:
Wessel wrote:
neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?
Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.
Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.
Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk
Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.
Ben er niet op tegen, heb mn kaartje toch al, maar zou als zondagheadliner Christine toch wel wat ‘zwak’ vinden met de andere twee namen ook. Veel namen van kaliber Arctic Monkeys/Radiohead zijn er nu ook weer niet beschikbaar… Daar leek The Cure toch geschikt voor te zijn. Dan kom je bij de categorie The National/LCD, dat zou dan Tame Impala kunnen zijn… Maar dat wordt spannend. Of toch ineens Björk uit de hoge hoed. (Heb even niet de ander semi-grote alternatieven paraat.) Christine vind ik dan het volgende stapje lager, maar misschien is ze dan vorig jaar opgeklommen naar formaat Tame Impala, lijkt over een jaar heel logisch.
Zag dit voor bij komen en wilde toch even zeggen dat Tame Impala echt ontiegelijk veel groter is dan Christine & The Queens en LCD Soundsystem, zeker in Nederland.
Ik las het vanochtend terug en dacht zelf meteen: Christine is in Nederland nu niet een stapje lager, maar wellicht twee stapjes lager. Maar spreekt wat meer mainstream publiek ook aan, dat maakt het meteen lastiger. Weet niet of de AFAS laatst was uitverkocht, kan ik zo snel niet vinden, maar dan ben je toch op z’n minst sub.
Qua tickets misschien Tame Impala wat groter dan LCD en The National, maar lastig vergelijken. Tis nog geen formaat Coldplay, Foo Fighters, Pearl Jam in ieder geval. Ik plaatste ze in dezelfde groep omdat het allemaal headliners zijn van de (middelgrote) festivals in Nederland als BKS, DTRH en ook nog wel Lowlands, Pinkpop dan weer niet. Verschil is dan dat je inmiddels misschien Tame Impala wel in een uitverkochte Ziggo Dome kan krijgen. Benieuwd wat de nieuwe plaat gaat doen, kan zijn dat Kevin Parker best wat meer een afslag neemt met meer hiphop-achtige dingen gezien zijn samenwerkingen. Tast dat de fanbase aan?
Met The War on Drugs schatte ik de grootte ook wel wat fout in, stonden van de week in een volle Ziggo. Heb zelf echt helemaal niks met die groep, dus daar gaat het al mis. Die zijn kennelijk in 1-2 jaar genoeg doorgegroeid om bijv. DTRH/Lowlands headliner te zijn.
Maar indelen in categorieën is natuurlijk niet super zinvol. ? Maar in termen van te verwachte headliners wel handig.
noid wrote:
Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.
XD
Veel mensen snappen niet hoe groot Kraftwerk is. In recente jaren heeft die band tweemaal bijna acht avonden op rij uitverkocht (Amsterdam Paradiso en Antwerpen een of ander theater). Bovendien is het in het festivalcircuit een redelijk unieke naam. Ze doen er niet zo heel veel elk jaar.
Het kan niet je muziek zijn natuurlijk, maar ik snap niet hoe je hier nog een tweede headliner bij kan verwachten. Het is geen Rock Werchter.