Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
66
0
Inderdaad!! Dit is heeeel goed nieuws voor de BKS ganger-tame impala fan! Wel helaas thom yorke en foals, maar tane impala zou alles goed maken
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Geen Tame Impala én geen The Cure voor DTRH.

Zeer jammer van Rolling Blackouts Coastal Fever.
Jammer (maar in mindere mate): Vampire Weekend, Foals, Low, Parquet Courts en beirut.

Al bij al nog niet te veel weggesnoept van BKS waar ik op hoopte, maar wel een zeer mooi lijstje. Ik hoop deze week nog een tegenreactie te krijgen!
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Hmm... Doet toch beetje pijn die DTRH line-up. :p Maribou State, Kamasi Washington, Olafur Arnalds (of KIASMOS), Rolling Blackout CF, Parquet Courts, Low en Thom Yorke, en stiekem een beetje Robyn toch namen die ik op het lijstje had staan voor BKS. Nu weten we nog niet wat daar tegenover komt te staan...

Met de boekingen die Tame Impala nu ook in augustus heeft, ga ik toch misschien vermoeden dat die Lowlands doen. Was dat niet de natte droom van EvE?

Edit: Ohja, ze waren er in 2015 ook al. Weet niet of dat van invloed is. Er zou wel een nieuw album aankomen volgend jaar, maar niemand weet wanneer precies. En recent is Kevin Parker z'n studio afgefikt, geen idee wat voor invloed dat zal hebben op de release.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
667
342
Vind het jammer van Thom Yorke en Parquet Courts, de rest doet me niks eigenlijk. Als de Editors weer de ronde doen dan ben ik blij dat ze niet op BKS staan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Hmm… Doet toch beetje pijn die DTRH line-up.
1f61b.svg
Maribou State, Kamasi Washington, Olafur Arnalds (of KIASMOS), Rolling Blackout CF, Parquet Courts, Low en Thom Yorke, en stiekem een beetje Robyn toch namen die ik op het lijstje had staan voor BKS. Nu weten we nog niet wat daar tegenover komt te staan…

Met de boekingen die Tame Impala nu ook in augustus heeft, ga ik toch misschien vermoeden dat die Lowlands doen. Was dat niet de natte droom van EvE?

Edit: Ohja, ze waren er in 2015 ook al. Weet niet of dat van invloed is. Er zou wel een nieuw album aankomen volgend jaar, maar niemand weet wanneer precies. En recent is Kevin Parker z’n studio afgefikt, geen idee wat voor invloed dat zal hebben op de release.
Ik vind ook dat ze best veel mooie potentiële BKS namen hebben. Ik ga eens heel hard lobbyen in de vriendengroep om niet een keer allebei de festivals te doen...

En Tame Impala... Staan op de vrijdag van BKS dus op Primavera, dus die zouden dan natuurlijk heel goed op zondag BKS kunnen afsluiten. Ik hoop er toch wel op, want anders wordt het inderdaad Lowlands en de kans dat ik daar ook nog heen ga is nihil.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Thom Yorke niet op BKS maar wel op DTRH doet mij pijn. Had hem zo graag op BKS gezien. Voor de rest mooie namen daar waarvan een aantal jammer dat ze dan niet op BKS staan maar Editors als headliner vindt ik erg vreemd omdat die de laatste jaren al overal in Nederland hebben gestaan. Vreemde keuze!
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Eigenlijk vind ik het op Beirut, Thom Yorke, Low en Kamasi Washington na niet zo'n gemis. Had eigenlijk alleen Low hiervan min of meer op BKS voorspeld. Verder wel prima eerste worp daar in Beuningen, maar ik vond vorig jaar de eerste worp een groter gemis voor BKS (daarom voelde ik me toen ook genoodzaakt een weekendje Beuningen te gaan). Komt natuurlijk nog een naam of 30-40 bij daar, maar ik heb nog al het vertrouwen in BKS.

Vraag me wel af wat de zondagafsluitr wordt. Hoewel ik Christine wle verwacht, denk ik niet dat ze haar na Interpol op de zondag gaan zetten. Ik verwacht toch iets anders. Tame Impala is nog een van de mogelijkheden (hoewel die lekker traditioneel vast weer op Lowlands staan, is toch beetje hun standaard festival), maar er zijn ongetwijfeld ook nog enkele acts die nog niet aangekondigd zijn voor het festival circuit (zoals AM vorig jaar). We zullen het zien, maar vind dat de huidige DTRH line up niet persé BKS overschaduwt.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Pff baal ontzettend dat Thom Yorke niet op BKS staat.. Ook Vampire Weekend en Parquet Courts had ik er graag gezien. Ben benieuwd waarmee ze nu op de proppen gaan komen. Ik gok dan toch op Tame Impala als laatste headliner.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
667
342
Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z'n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z’n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.

Ik snap wat je bedoelt, maar dit jaar heeft Nick Cave bewezen dat het wél kan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z’n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.
Heel opvallend ja. Zeker gezien de ervaringen die Jonny Greenwood er solo had en dat Radiohead er ook een prachtige set gespeeld heeft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Jelle wrote:
Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z’n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.

Heel opvallend ja. Zeker gezien de ervaringen die Jonny Greenwood er solo had en dat Radiohead er ook een prachtige set gespeeld heeft.
Is dat niet een beetje wat we ons zelf wijs maken ;)? De eerste/hoogste bieder wint waarschijnlijk gewoon. Ook bij Radiohead.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wessel wrote:

neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?


Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.

Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.

Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk ?

Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.

Ben er niet op tegen, heb mn kaartje toch al, maar zou als zondagheadliner Christine toch wel wat ‘zwak’ vinden met de andere twee namen ook. Veel namen van kaliber Arctic Monkeys/Radiohead zijn er nu ook weer niet beschikbaar… Daar leek The Cure toch geschikt voor te zijn. Dan kom je bij de categorie The National/LCD, dat zou dan Tame Impala kunnen zijn… Maar dat wordt spannend. Of toch ineens Björk uit de hoge hoed. (Heb even niet de ander semi-grote alternatieven paraat.) Christine vind ik dan het volgende stapje lager, maar misschien is ze dan vorig jaar opgeklommen naar formaat Tame Impala, lijkt over een jaar heel logisch.

Zag dit voor bij komen en wilde toch even zeggen dat Tame Impala echt ontiegelijk veel groter is dan Christine & The Queens en LCD Soundsystem, zeker in Nederland.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:

Wessel wrote:

neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?


Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.

Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.

Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk
1f609.svg



Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.

Ben er niet op tegen, heb mn kaartje toch al, maar zou als zondagheadliner Christine toch wel wat ‘zwak’ vinden met de andere twee namen ook. Veel namen van kaliber Arctic Monkeys/Radiohead zijn er nu ook weer niet beschikbaar… Daar leek The Cure toch geschikt voor te zijn. Dan kom je bij de categorie The National/LCD, dat zou dan Tame Impala kunnen zijn… Maar dat wordt spannend. Of toch ineens Björk uit de hoge hoed. (Heb even niet de ander semi-grote alternatieven paraat.) Christine vind ik dan het volgende stapje lager, maar misschien is ze dan vorig jaar opgeklommen naar formaat Tame Impala, lijkt over een jaar heel logisch.

Zag dit voor bij komen en wilde toch even zeggen dat Tame Impala echt ontiegelijk veel groter is dan Christine & The Queens en LCD Soundsystem, zeker in Nederland.

Ik las het vanochtend terug en dacht zelf meteen: Christine is in Nederland nu niet een stapje lager, maar wellicht twee stapjes lager. Maar spreekt wat meer mainstream publiek ook aan, dat maakt het meteen lastiger. Weet niet of de AFAS laatst was uitverkocht, kan ik zo snel niet vinden, maar dan ben je toch op z'n minst sub.
Ik gebruikte ook een verkeerd woord: ik zei 'vorig jaar', maar ik bedoelde 'komend jaar'. Dus dat ze doorgroeit komend jaar (2019), en dat je er dan eind 2019 of later op terugkijkt en dan denkt: ja, dat is een headliner. Zal wellicht nog een album en één of twee sterke singles voor nodig zijn.

Qua tickets misschien Tame Impala wat groter dan LCD en The National, maar lastig vergelijken. Tis nog geen formaat Coldplay, Foo Fighters, Pearl Jam in ieder geval. Ik plaatste ze in dezelfde groep omdat het allemaal headliners zijn van de (middelgrote) festivals in Nederland als BKS, DTRH en ook nog wel Lowlands, Pinkpop dan weer niet. Verschil is dan dat je inmiddels misschien Tame Impala wel in een uitverkochte Ziggo Dome kan krijgen. Benieuwd wat de nieuwe plaat gaat doen, kan zijn dat Kevin Parker best wat meer een afslag neemt met meer hiphop-achtige dingen gezien zijn samenwerkingen. Tast dat de fanbase aan?
Met The War on Drugs schatte ik de grootte ook wel wat fout in, stonden van de week in een volle Ziggo. Heb zelf echt helemaal niks met die groep, dus daar gaat het al mis. Die zijn kennelijk in 1-2 jaar genoeg doorgegroeid om bijv. DTRH/Lowlands headliner te zijn.
Maar indelen in categorieën is natuurlijk niet super zinvol. :p Maar in termen van te verwachte headliners wel handig.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

bornlivedie wrote:

Wessel wrote:

neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?


Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.

Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.

Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk
1f609.svg



Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.

Ben er niet op tegen, heb mn kaartje toch al, maar zou als zondagheadliner Christine toch wel wat ‘zwak’ vinden met de andere twee namen ook. Veel namen van kaliber Arctic Monkeys/Radiohead zijn er nu ook weer niet beschikbaar… Daar leek The Cure toch geschikt voor te zijn. Dan kom je bij de categorie The National/LCD, dat zou dan Tame Impala kunnen zijn… Maar dat wordt spannend. Of toch ineens Björk uit de hoge hoed. (Heb even niet de ander semi-grote alternatieven paraat.) Christine vind ik dan het volgende stapje lager, maar misschien is ze dan vorig jaar opgeklommen naar formaat Tame Impala, lijkt over een jaar heel logisch.


Zag dit voor bij komen en wilde toch even zeggen dat Tame Impala echt ontiegelijk veel groter is dan Christine & The Queens en LCD Soundsystem, zeker in Nederland.

Ik las het vanochtend terug en dacht zelf meteen: Christine is in Nederland nu niet een stapje lager, maar wellicht twee stapjes lager. Maar spreekt wat meer mainstream publiek ook aan, dat maakt het meteen lastiger. Weet niet of de AFAS laatst was uitverkocht, kan ik zo snel niet vinden, maar dan ben je toch op z’n minst sub.

Qua tickets misschien Tame Impala wat groter dan LCD en The National, maar lastig vergelijken. Tis nog geen formaat Coldplay, Foo Fighters, Pearl Jam in ieder geval. Ik plaatste ze in dezelfde groep omdat het allemaal headliners zijn van de (middelgrote) festivals in Nederland als BKS, DTRH en ook nog wel Lowlands, Pinkpop dan weer niet. Verschil is dan dat je inmiddels misschien Tame Impala wel in een uitverkochte Ziggo Dome kan krijgen. Benieuwd wat de nieuwe plaat gaat doen, kan zijn dat Kevin Parker best wat meer een afslag neemt met meer hiphop-achtige dingen gezien zijn samenwerkingen. Tast dat de fanbase aan?
Met The War on Drugs schatte ik de grootte ook wel wat fout in, stonden van de week in een volle Ziggo. Heb zelf echt helemaal niks met die groep, dus daar gaat het al mis. Die zijn kennelijk in 1-2 jaar genoeg doorgegroeid om bijv. DTRH/Lowlands headliner te zijn.
Maar indelen in categorieën is natuurlijk niet super zinvol. ? Maar in termen van te verwachte headliners wel handig.

Ah oke, dan snap ik je wel!
Maar als je ziet dat Tame Impala dit jaar bijvoorbeeld headliner is op een majors als Hurricane & Primavera, waar Christine veel lager staat, zegt dat wel iets.

En ja, The War On Drugs zijn echt bizar populair..!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
noid wrote:
Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.

XD

Veel mensen snappen niet hoe groot Kraftwerk is. In recente jaren heeft die band tweemaal bijna acht avonden op rij uitverkocht (Amsterdam Paradiso en Antwerpen een of ander theater). Bovendien is het in het festivalcircuit een redelijk unieke naam. Ze doen er niet zo heel veel elk jaar.

Het kan niet je muziek zijn natuurlijk, maar ik snap niet hoe je hier nog een tweede headliner bij kan verwachten. Het is geen Rock Werchter.

Ik ben heel erg blij met Bon Iver EN Kraftwerk. Ook al zit ik veel liever de hele dag in een Casbah-achtieg enthourage.
DTRH krijgt ook nog Lana del Rey .
Bon Iver speelt toch op zondag, dus Tame Impala lijkt me vrijwel onmogelijk dan ?
In ieder geval gok ik op Primal Scream, waarvan ik denk dat die de vrijdag komt spelen ! En Danny Brown en/of Childish Gambino.

Waarom was The Cure ook alweer uitgesloten ? Die hebben toch een dik gat in het tourchema tijdens BKS weekend, niet ? O ja, iemand had gezegd dat ze hun tour op Malahide Castle wel moeten beginnen......en niet ergens op het vasteland.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken