Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Wordt de populariteit van Janelle Monae hier niet heel erg overschat? Volgens mij is zij helemaal niet zo bekend in Nederland. Ik denk dat ze het daarmee moeilijk gaan krijgen om alle kaartjes te verkopen dit jaar als ze niet een hele geweldige undercard hebben.

Ergens verwacht ik morgen wel meer namen voor BKS. Maar durf het eigenlijk niet te hopen.

Dirk wrote:
Bon Iver speelt toch op zondag, dus Tame Impala lijkt me vrijwel onmogelijk dan ?

Bon Iver is op vrijdag, Kraftwerk op zaterdag.
aha, waarvoor dank, dan kan tame impala dus gewoon heel erg goed.
en suede, en katey tempest en flohio en christine & the queens en courtney barnett, danny brown, soccer mommy en stephen malkmus.

Ik zou het toch een vreemde keuze vinden als zij de laatste headliner wordt. Waarom je ‘minst bijzondere’ headliner voor het laatst achter de hand houden? Het lijkt me echt sterk dat zij de laatste dag zou afsluiten. Nee, ik hou hoop op een toffere naam (het toffer vinden is natuurlijk puur subjectief).

Om te zorgen dat je die negativiteit rond een 'zwakkere' headliner liever pas in een later stadium hebt. Eerste de verkoop wat aanwakkeren met je knallers, dadelijk wat middelgrote en spannende kleine en dan in het voorjaar van 2019 pas Christine droppen. Ik weet nu ook even niet wat ik anders moet bedenken. Ik zie met het wegvallen van Foals/Vampire Weekend niet echt een logische headliner. Er van uitgaande dat Tame Impala en The Cure er niet staan.

Sjoerd wrote:
Ik zou het toch een vreemde keuze vinden als zij de laatste headliner wordt. Waarom je ‘minst bijzondere’ headliner voor het laatst achter de hand houden? Het lijkt me echt sterk dat zij de laatste dag zou afsluiten. Nee, ik hou hoop op een toffere naam (het toffer vinden is natuurlijk puur subjectief).

Om te zorgen dat je die negativiteit rond een ‘zwakkere’ headliner liever pas in een later stadium hebt. Eerste de verkoop wat aanwakkeren met je knallers, dadelijk wat middelgrote en spannende kleine en dan in het voorjaar van 2019 pas Christine droppen. Ik weet nu ook even niet wat ik anders moet bedenken. Ik zie met het wegvallen van Foals/Vampire Weekend niet echt een logische headliner. Er van uitgaande dat Tame Impala en The Cure er niet staan.
Ik zet in op Tame Impala hoor, waarom zouden we ervan uitgaan dat die er niet staan? Zeker nu ze niet naar DTRH komen en twee dagen eerder op Primavera staan. Aan de andere kant is Lowlands ook wel heel plausibel, hadden die niet al een keer mis gegrepen omdat ze de oversteek naar Japan gemaakt hadden?

Sjoerd wrote:

Om te zorgen dat je die negativiteit rond een ‘zwakkere’ headliner liever pas in een later stadium hebt. Eerste de verkoop wat aanwakkeren met je knallers, dadelijk wat middelgrote en spannende kleine en dan in het voorjaar van 2019 pas Christine droppen. Ik weet nu ook even niet wat ik anders moet bedenken. Ik zie met het wegvallen van Foals/Vampire Weekend niet echt een logische headliner. Er van uitgaande dat Tame Impala en The Cure er niet staan.
Zou ik marketingtechnisch niet de beste keuze vinden eerlijk gezegd. Maar goed, we gaan het vanzelf zien. Ik ga met @visdave34 mee wat betreft Tame Impala.

The Cure is ook niet uitgesloten hoor. Maar het gat naar 8 juni (de eerst volgende gig in dat geval) vind ik wel erg groot.

Dat dit hem maar word!

ONE: Bon Iver - Solange - The Wombats - First Aid Kit
TWO: Stereolab - Balthazar - Built To Spill - Goggs - Snail Mail
THREE: Noah Carter - Kate Tempest - Aldous Harding - Peach Pit - Suzanne Ciani
FIVE: Danny Brown - Little Simz - Camp Cope - Boy Pablo - June Of 44

------------
ONE: Kraftwerk - Beach House - Mac DeMarco - Kevin Morby - Anyd Shauf
TWO: Christine & The Queens - dEUS - Alex G - Idles - The Slow Show
THREE: Cat Power - Cigarettes After Sex - Feng Suave - Bony King Of Nowhere - Gurr
FIVE: Oh Sees - Dirty Fences - Trevor Powers - The Beths - dirk.

-----------
ONE: Tame Impala - Interpol - Kurt Vile - The Coral - Men I Trust
TWO: Dirty Projectors - Spiritualized - Courtney Barnett - Stephen Malkmus & The jicks - Canshaker Pi
THREE: Honne - J. Mascis - Pond - Chad Vangaalen - Donna Blue
FIVE: The Menzingers - Mineral - Soccer Mommy - Fucked Up - Amyl & The Sniffers

Black Lies wrote:

noid wrote:
Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.

XD

Veel mensen snappen niet hoe groot Kraftwerk is. In recente jaren heeft die band tweemaal bijna acht avonden op rij uitverkocht (Amsterdam Paradiso en Antwerpen een of ander theater). Bovendien is het in het festivalcircuit een redelijk unieke naam. Ze doen er niet zo heel veel elk jaar.

Het kan niet je muziek zijn natuurlijk, maar ik snap niet hoe je hier nog een tweede headliner bij kan verwachten. Het is geen Rock Werchter.

Ik ben heel erg blij met Bon Iver EN Kraftwerk. Ook al zit ik veel liever de hele dag in een Casbah-achtieg enthourage.
DTRH krijgt ook nog Lana del Rey .
Bon Iver speelt toch op zondag, dus Tame Impala lijkt me vrijwel onmogelijk dan ?
In ieder geval gok ik op Primal Scream, waarvan ik denk dat die de vrijdag komt spelen ! En Danny Brown en/of Childish Gambino.

Waarom was The Cure ook alweer uitgesloten ? Die hebben toch een dik gat in het tourchema tijdens BKS weekend, niet ? O ja, iemand had gezegd dat ze hun tour op Malahide Castle wel moeten beginnen……en niet ergens op het vasteland.

The Cure niet per se uitgesloten. Qua agenda kan het zeker. De meesten hier hadden verwacht dat The Cure dan al aangekondigd zou zijn, als eerste naam bij voorkeur. Nu Kraftwerk komt, lijkt het niet heel waarschijnlijk dat er nog zo'n 'oude' act komt. Geen idee wat die mannen moeten kosten, misschien vonden ze ze te duur. Al denk ik niet dat The Cure veel meer vraagt dan Radiohead of Arctic Monkeys. Dat ze zo vroeg verder nog niet iets hebben aangekondigd, helpt ook niet.

Wordt de populariteit van Janelle Monae hier niet heel erg overschat? Volgens mij is zij helemaal niet zo bekend in Nederland.
2x Paradiso was in no time uitverkocht dit jaar. En de recensies zeiden dat de show geschikt was voor in een stadion. En in deze periode van jaarlijstjes komt haar naam telkens weer terug. Album van het jaar bij OOR bijvoorbeeld.

Ik vergis me zelf altijd in de populariteit van Tame Impala. Dat laatste album stond gewoon nummer 1 in de albumlijst in Nederland.

Dat dit hem maar word!
Ik hoop het niet, daar staan niet veel acts bij waar ik gelukkig van word.

Als er even een paar handenvol van de volgende acts verspreid worden over de dagen mag voor mijn part Maroon 5 de laatste headliner worden (verder niet gebaseerd op enige tour of wat dan ook):

TWO : Car Seat Headrest / Tocotronic / Danny Brown / Purity Ring / Earl Sweatshirt
THREE: Art Brut / TeenCanteen / Throw That Beat In The Garbage Can / Soccer Mommy / Simon Love
FIVE: S10 / Leikeli47 / SOBxRBE / Stippenlift / Bis
Casbah : Egotronic / Helen Love/ Martha / Onsind / Titus Andronicus
Nacht THREE: Deena Abdelwahed / Atix / Helena Hauff / Kutiman / SHXCXCHCXSH
Nacht FIVE: EQ Why / Munchi / Godwonder / David Heartbreak / MartyParty

Dat dit hem maar word!

ONE: Bon Iver – Solange – The Wombats – First Aid Kit
TWO: Stereolab – Balthazar – Built To Spill – Goggs – Snail Mail
THREE: Noah Carter – Kate Tempest – Aldous Harding – Peach Pit – Suzanne Ciani
FIVE: Danny Brown – Little Simz – Camp Cope – Boy Pablo – June Of 44

————
ONE: Kraftwerk – Beach House – Mac DeMarco – Kevin Morby – Anyd Shauf
TWO: Christine & The Queens – dEUS – Alex G – Idles – The Slow Show
THREE: Cat Power – Cigarettes After Sex – Feng Suave – Bony King Of Nowhere – Gurr
FIVE: Oh Sees – Dirty Fences – Trevor Powers – The Beths – dirk.

———–
ONE: Tame Impala – Interpol – Kurt Vile – The Coral – Men I Trust
TWO: Dirty Projectors – Spiritualized – Courtney Barnett – Stephen Malkmus & The jicks – Canshaker Pi
THREE: Honne – J. Mascis – Pond – Chad Vangaalen – Donna Blue
FIVE: The Menzingers – Mineral – Soccer Mommy – Fucked Up – Amyl & The Sniffers

Best een realistisch lijstje. Staan wel een paar dingen op stages waar ik ze persoonlijk niet zie staan. Ik vind Canshaker Pi een fantastische band, maar die krijgen zaaltjes van 150 man over het algemeen nog niet vol. De vorige keer stonden ze in de FIVE en naar mijn idee was die ook niet helemaal gevuld. Verder lijkt mij Danny Brown te laag staan. Stond die de vorige keer BKS niet op de ONE? Little Simz kan denk ik ook op een groter podium. Stond zij op Lowlands niet in de Heineken? Oh Sees zouden ook minimaal in de THREE of zelfs TWO staan. Een Feng Suave aan de andere zie ik dan weer eerder op de FIVE staan. Op Valkhoffestival waren er misschien viertig mensen en wisten ze niet veel indruk te maken. Tijdens de huidige clubtour staan ze meestal ook in niet uitverkochte zaaltjes van 150 man te spelen.

IDLES is trouwens waarschijnlijk nog in de VS tijdens BKS. Doen al een uitgebreide Europese tour in april, waarbij ze ook op Paaspop spelen. Daarvoor zit nog een Australische tour en daarna dus een Amerikaanse tour. Mochten ze daarna nog naar Nederland komen, zou dat denk ik op zijn vroegst pas voor Lowlands zijn.

IDLES is trouwens waarschijnlijk nog in de VS tijdens BKS. Doen al een uitgebreide Europese tour in april, waarbij ze ook op Paaspop spelen. Daarvoor zit nog een Australische tour en daarna dus een Amerikaanse tour. Mochten ze daarna nog naar Nederland komen, zou dat denk ik op zijn vroegst pas voor Lowlands zijn.

Hun US tour eindigt de dinsdag voor BKS. De vrijdag van BKS staan ze op APE. En het weekend na BKS staan ze in Finland, dus gaan sowieso mainland nog wat touren... Die touren zich gewoon kapot, nu hun hype het hoogst is! Wat natuurlijk te begrijpen valt!

Ik vind het ook best raar dat Thom Yorke op DTRH staat in plaats van BKS. Lijkt me dat hij veel beter tot z’n recht zou komen op een festival als BKS, wat echt veel meer de focus legt op puur en alleen de muziek in plaats van DTRH wat volgens mij een stuk feestelijker is. Hopelijk laten mensen dit jaar de touwtjesspring touwen thuis.

Haha.

Aan de andere kant is Lowlands ook wel heel plausibel, hadden die niet al een keer mis gegrepen omdat ze de oversteek naar Japan gemaakt hadden?

Dit is mijn redenering. Waarom kom je eerst met Bon Iver / Kraftwerk terwijl je met The Cure of Tame Impala kan knallen?

teunajax wrote:

Hun US tour eindigt de dinsdag voor BKS. De vrijdag van BKS staan ze op APE. En het weekend na BKS staan ze in Finland, dus gaan sowieso mainland nog wat touren… Die touren zich gewoon kapot, nu hun hype het hoogst is! Wat natuurlijk te begrijpen valt!

Oh ja, verrek. Had helemaal over APE heen gekeken. Dan zou het zeker kunnen. Hopelijk weten ze zelfs na deze gigantische tour de hype nog een beetje vast te houden met over een jaar of wat weer een nieuw album. Ik gun het ze van harte.

visdave34 wrote:
Aan de andere kant is Lowlands ook wel heel plausibel, hadden die niet al een keer mis gegrepen omdat ze de oversteek naar Japan gemaakt hadden?

Dit is mijn redenering. Waarom kom je eerst met Bon Iver / Kraftwerk terwijl je met The Cure of Tame Impala kan knallen?
Lest best?

Vorig jaar kwamen Arctic Monkeys ook na The National en LCD Soundsystem..Nee het is ook niet super logisch... maar goed, dat vind ik de losse aankondigingen die we nu gehad hebben ook niet echt. Het blijft een "optie" en verre van een zekerheid..

Daarnaast hoop ik nu flink op Beach House.

Yes, please! Zeker nu we Low wel kunnen vergeten.

Dacht eerder dit jaar dat My Bloody Valentine ook weer terug zou keren, maar heb niet meer zo veel gehoord over ze...

Edit: Band of Horses als een ideetje kan ook een streep doorheen lijkt me.

Users who are viewing this thread