Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?

21.30 – 23.00 Tame Impala of Florence & The Machine of Anderson .Paak of The Strokes of …
23.45 – 01.15 Kraftwerk

Kraftwerk begint om 22:30 staat op hun site dus denk dat ze daarmee ook headliner zijn. Ach wat maakt het ook uit. Met deze headliners is er toch budget voor sterke subs en undercard mag je verwachten.

Edit: Op BKS site staat bij Bon Iver duidelijk headliner maar bij Kraftwerk inderdaad dagafsluiter. Ook in hun communicatie gebruiken ze het woord headliner niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Maar toch jammer dat het weer een losse naam is. Het zijn 6 prima namen vooralsnog. Maar bij geen enkele announcement spring ik een gat in de lucht. Dit had prima in een pakketje gekund.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?

21.30 – 23.00 Tame Impala of Florence & The Machine of Anderson .Paak of The Strokes of …
23.45 – 01.15 Kraftwerk

Kraftwerk begint om 22:30 staat op hun site dus denk dat ze daarmee ook headliner zijn. Ach wat maakt het ook uit. Met deze headliners is er toch budget voor sterke subs en undercard mag je verwachten.

Edit: Op BKS site staat bij Bon Iver duidelijk headliner maar bij Kraftwerk inderdaad dagafsluiter. Ook in hun communicatie gebruiken ze het woord headliner niet.

Dat is inderdaad opvallend. Geeft hoop op een soort dubbele headliner-constructie, of anders een sterke sub. Wel goed dat Kraftwerk in het donker speelt. Ben wel benieuwd hoe BKS die 25.000 wegwerpbrilletjes gaat uitleggen met de ambitie om een groen/duurzaam festival te zijn....
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Ja ik vind het echt jammer dat we tot nu toe alleen wat grote namen hebben gekregen. Het is altijd zo leuk om de kleinere namen door te spitten en wat nieuws te ontdekken. Volgend jaar zijn er genoeg kleinere indiebandjes die al op verschillende festivals zijn aangekondigd, dus waar blijft BKS? Inderdaad hopen dat vrijdag weer een pakketje volgt.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Thanks voor de tips guys.

Ik hoop niet dat een Christine & The Queens de laatste headliner gaat worden. Zou dat een beetje karig vinden.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Ik moet zeggen dat de tekst bij de aankondigen van Kraftwerk wel echt heel specifiek alleen duidelijk maakt dat het om een afsluiter gaat, en dat het wel opvallend is dat het woord "headliner" niet valt, maar alle nieuwsberichten van o.a. 3voor12 enzo gebruiken het woord headliner wel. Lijkt me dat ze dat anders wel even hadden rechtgezet als dat niet zo was.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.367
Ik moet zeggen dat de tekst bij de aankondigen van Kraftwerk wel echt heel specifiek alleen duidelijk maakt dat het om een afsluiter gaat, en dat het wel opvallend is dat het woord “headliner” niet valt, maar alle nieuwsberichten van o.a. 3voor12 enzo gebruiken het woord headliner wel. Lijkt me dat ze dat anders wel even hadden rechtgezet als dat niet zo was.

Zouden die zoveel meer weten dan ons?

Laatste maakten Studio Brussel bekend dat oa. Niels Destadsbater het voorprogramma van Fleetwood Mac op TW Classic zou doen... Bleek dat iemand gewoon de titel van een Livenation mail verkeerd had gelezen, deze ging over verschillende concerten van zowel Fleetwood mac als Niels Destadsbater...

Dit bewijst dat radio/kranten/... vaak gewoon maar iets zeggen om er als eerste bij te zijn zonder het deftig te checken en niet altijd meer weten dan ons hoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.367
Meat Puppets gaat hun eerste album met de volledig originele line up uitbrengen sinds 1996 en gaan erna touren in 2019 (waar nog niet bekend) maar qua 'oldies' is dit echt wel een van de must see's op mijn lijstje;

BKS durft ook wel wat oudere cultclassic neerzetten (Dinosaur Jr, Pixies, The Jesus & Mary Chain, The Pop Group, Ride, Thurston Moore, Rodriguez,...)

Eerste nummer van die plaats is overigens ook uit:
[video]https://youtu.be/V_WA9mcykRQ[/video]
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik moet zeggen dat de tekst bij de aankondigen van Kraftwerk wel echt heel specifiek alleen duidelijk maakt dat het om een afsluiter gaat, en dat het wel opvallend is dat het woord “headliner” niet valt, maar alle nieuwsberichten van o.a. 3voor12 enzo gebruiken het woord headliner wel. Lijkt me dat ze dat anders wel even hadden rechtgezet als dat niet zo was.
Ga er maar gewoon uit van dat ze headliner zijn hoor. Dag afsluiter is eigenlijk gewoon de Nederlandse vertaling daarvan (hoofdlijner bekt niet zo lekker).
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Ik ga daar ook van uit maar BKS gebruikt zelf de term headliner normaal gesproken en Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Ik ga daar ook van uit maar BKS gebruikt zelf de term headliner normaal gesproken en Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.

Laten we ons daar ook maar even niet mee rijk rekenen... Kraftwerk stond dit jaar op de meeste festivals waar zij speelden als headliner. Op bijvoorbeeld Haven festival als afsluiter van de tweede dag, waar op de eerste dag nog Arcade Fire als headliner stond. Op Werchter Classic niet als slotact (Editors), maar wel na BKS-headliner the National.

Is een enorm invloedrijke act, dus ben wel heel benieuwd, maar biedt waarschijnlijk ook voldoende ruimte om er die dag een sterk programma omheen te zetten.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
noid wrote:
Ik ga daar ook van uit maar BKS gebruikt zelf de term headliner normaal gesproken en Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.

Laten we ons daar ook maar even niet mee rijk rekenen… Kraftwerk stond dit jaar op de meeste festivals waar zij speelden als headliner. Op bijvoorbeeld Haven festival als afsluiter van de tweede dag, waar op de eerste dag nog Arcade Fire als headliner stond. Op Werchter Classic niet als slotact (Editors), maar wel na BKS-headliner the National.

Is een enorm invloedrijke act, dus ben wel heel benieuwd, maar biedt waarschijnlijk ook voldoende ruimte om er die dag een sterk programma omheen te zetten.

Ze staan in de line-up ook voor Bon Iver dus dan is het duidelijk. Al klopt dan dan alfabetisch weer niet....
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?

Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.

Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.

Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk ;)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?

Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.

Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.

Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk ?

Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.

Ben er niet op tegen, heb mn kaartje toch al, maar zou als zondagheadliner Christine toch wel wat 'zwak' vinden met de andere twee namen ook. Veel namen van kaliber Arctic Monkeys/Radiohead zijn er nu ook weer niet beschikbaar... Daar leek The Cure toch geschikt voor te zijn. Dan kom je bij de categorie The National/LCD, dat zou dan Tame Impala kunnen zijn... Maar dat wordt spannend. Of toch ineens Björk uit de hoge hoed. (Heb even niet de ander semi-grote alternatieven paraat.) Christine vind ik dan het volgende stapje lager, maar misschien is ze dan vorig jaar opgeklommen naar formaat Tame Impala, lijkt over een jaar heel logisch.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.

XD

Veel mensen snappen niet hoe groot Kraftwerk is. In recente jaren heeft die band tweemaal bijna acht avonden op rij uitverkocht (Amsterdam Paradiso en Antwerpen een of ander theater). Bovendien is het in het festivalcircuit een redelijk unieke naam. Ze doen er niet zo heel veel elk jaar.

Het kan niet je muziek zijn natuurlijk, maar ik snap niet hoe je hier nog een tweede headliner bij kan verwachten. Het is geen Rock Werchter.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.367
neracroft wrote:
Waarschijnlijk ijdele hoop maar is het niemand opgevallen dat ze nergens het woord “headliner” gebruiken bij de bekendmaking van Kraftwerk? Alleen maar afsluiter. Misschien doen ze eens iets nieuws en hebben ze een headliner met daarna een meer dance afsluiter?

Ik wil echt niet de negatieve factor zijn hoor maar zo denken we elk jaar weer en verassingen van zulke grote blijven keer op keer uit. Kraftwerk is gewoon de headliner van de dag. Misschien komt BKS dit jaar wel met haar eerste co-headliner constructie maar dan zie ik eerder een New Order voor me.

Voor 3e headliner zet ik mijn geld uiteraard op Christine & The Queen. BKS komt altijd met een voorspelbare Friendly Fire act dus het lijkt me raar deze niet te pakken. Het lijkt een karig jaar op het gebied van headliner waar DTRH opnieuw de strijd wint en BKS zal moeten gaan vechten voor zijn 25.000 kaartjes.

Even glazen bol momentje. Snel die DTRH aub dan weet ik of ik alles weer terug moet nemen namelijk
1f609.svg

Zoals ik dus zeg 'ijdele' hoop. Het viel me vooral op dat ze het woord headliner nooit in de mond namen. Kraftwerk is zeker een terechte headliner, niet 100% mijn ding maar wil ze wel eens gezien hebben. Bovendien bied BKS (los van toen met Radiohead) altijd toffe alternatieven tijdens de headliner, dus ik klaag niet hoor het was gewoon een opmerking.

Los daarvan als headliner 3 Christine & the Queens is zou ik toch echt verbaasd zijn, dat zijn toch 3 headliner in het 'goedkopere' genre lijkt me dan. En is iedereen er zo zeker van dat Christine & The Queens headliner zou zijn? Op Primavera staat die onder een Mac DeMarco en Interpol bijvoorbeeld.

En denk dat Best Kept vs. DTRH elk jaar minder en minder word. DTRH gaat steeds meer commercieler en groter de kant op en de datums gaan ook steeds verder en verder uit elkaar. En met een "undercard' met Kurt Vile, Interpol, Mac DeMarco... daar ga je niet zomaar even boven als je headliner ietsje beter zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik zou het een onbegrijpelijk zet vinden in ieder geval. Ben wel erg benieuwd naar de 3e headliner. Heb ook wel een beetje idee dat ze toch nog een extra "grote" headliner een klein beetje nodig hebben voor de kaartverkoop.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
noid wrote:
Kraftwerk is.niet per definitie een headliner.

XD

Veel mensen snappen niet hoe groot Kraftwerk is. In recente jaren heeft die band tweemaal bijna acht avonden op rij uitverkocht (Amsterdam Paradiso en Antwerpen een of ander theater). Bovendien is het in het festivalcircuit een redelijk unieke naam. Ze doen er niet zo heel veel elk jaar.

Het kan niet je muziek zijn natuurlijk, maar ik snap niet hoe je hier nog een tweede headliner bij kan verwachten. Het is geen Rock Werchter.

Ik ken de status van Kraftwerk en ben zelf naar Paradiso geweest. Ik vind het juist niet uniek want ze doen dit al jaren. Je hebt ze dus al vaak kunnen zien. Het is inderdaad wel nog steeds een publiekstrekker en tijdloos en wellicht daardoor een headliner al waren ze dat op TW Classic bv niet.

Zoals aangegeven maakt het ook niet zo veel uit want ze staan toch als laatste op One op zaterdag en of dat nu als dagafsluiter is of als headliner is niet zo spannend.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hoe bedoel je de strijd opnieuw wint? Voor 2018 en 2017 (DTRH wel pech uiteindelijk) deden ze zeker niet voor elkaar onder, wellicht staat BKS regelmatig net voor iets meer niche. Maar het zijn dan ook niet helemaal dezelfde festivals. 2016-2014 toch ook zeker geen mindere namen bij BKS. Vraag me af of het verschil in kaartverkoop hem zit in de headliners, denk eerder andere zaken. Of heb jij nu heel andere smaak? Terugkijken is wel altijd lastiger natuurlijk.

Ik heb het puur over headliners he. Naar mijn mening overtuigde DTRH vorig jaar met Cave, QOTSA, Paak. en nog een mooie Byrne meer dan LCD, National, AM. Smaaktechnisch zou ik misschien iets meer naar BKS nijgen maar kunnen toch wel stellen dat DTRH daar vorig jaar gewoon sterker in was? Ik doel op het feit dat DTRH doorgroeit naar 35k terwijl BKS misschien wel dit jaar weer rond de 25k blijft hangen. Met Bon Iver / Kraftwerk / Christine zie ik niet dat BKS op die streep meer dan overtuigen dan DTRH. Niks over de rest van de line-up want daar is BKS altijd heel sterk. Beste programma verdeling van heel NL, heel de dag wat leuks te doen. Maar ook op dat gebied zet DTRH stappen vooruit.

Los daarvan als headliner 3 Christine & the Queens is zou ik toch echt verbaasd zijn, dat zijn toch 3 headliner in het ‘goedkopere’ genre lijkt me dan. En is iedereen er zo zeker van dat Christine & The Queens headliner zou zijn? Op Primavera staat die onder een Mac DeMarco en Interpol bijvoorbeeld.

Omdat het de meest voor de hand liggende optie is. Puike liveacts, prima album, friendly fire boeking en we moeten niet vergeten dat er ook veel Belgen op BKS af komen. Daar is ze velen mate groter dan in NL.

Ben wel met je eens dat ze steeds meer een eigen plekje krijgen maar denk dat ze nog steeds voor 70% in dezelfde vijver vissen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik zou het toch een vreemde keuze vinden als zij de laatste headliner wordt. Waarom je 'minst bijzondere' headliner voor het laatst achter de hand houden? Het lijkt me echt sterk dat zij de laatste dag zou afsluiten. Nee, ik hou hoop op een toffere naam (het toffer vinden is natuurlijk puur subjectief).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken